Обява

Свий
Няма добавени обяви.

L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
    Пак ОФФ,милост

    Значи ли това,че ако отида в сервиза и искам да ми сменят маслото и да го отбележат в сервизната книжка те ще ми откажат???Трябва ли да им обяснявам и да се оправдавам защо така искам???


    Цитираното горе масло го дават 15 000 километра и да не се повтарям,но моточасовете в БГ и по света са различни.
    Последното масло 229.51 е за дизеляк с филтри по трьбите и му дават 20 000 километра,НО НЕ Е ЦИТИРАНОТО МАСЛО ГОРЕ.

    И без да обиждам нашите в сервиза,но я някой да каже какво масло са му сипали или с какво масло кара или какво показва на тубата / ако има такава / и да видим дали му дават 20 000 километра.

    Интервала на смяна може да са го удьлжили от фирмата производител,но си иска маслото което дьржи толкова и нормално каране без толкова моточасове.


    Как да е,тая тема няма стигане еле като не се знае кой какво масло кара.Изброените горе масла нямат интервал 20 000 километра за дизели.
    Според мен интервала на обслужване зависи много повече от конструкцията и качеството на изработка на отделните детайли по двигателя, отколкото от марката на маслото. Доколкото ми е известно си има определени стандарти за масла и ако конкретното масло отговаря на тях, то определено трябва да се спазват инструкциите на производителя на автомобила. Не виждам как производителя на маслото може да посочи на колко километра трябва да се сменя то, без да знае в какъв двигател на кой автомобил ще бъде сипано. Освен това всеки производител на автомобили най-вероятно е чувал за тези моточасове и ги има предвид.

    Честно казано, при наличие на книжка и точни инструкции в нея (кога, с какво и колко да се сменя), не виждам никакъв смисъл от спора.
    Още повече, че ако автомобила е в гаранция, не вярвам да са много толерантни на тема "аз пък искам по друг начин", а сигурно има някаква причина това да е така. Само за пример - някои от въздушните филтри на K&N са по-скоро вредни за автомобила първите няколко (десетки) километра и започват да работят нормално едва след като се "позамърсят" малко (пише им го в инструкцията) и следователно е изключително вредно да сменяте такъв филтър на 100 км (примерно).

    Не съм специалист, но не ми се вярва да има смисъл каквото и да било да се поддържа по друг начин, освен предвидения от производителя, без да има някаква сериозна причина за това.

    П.П. В интерес на истината съм получавал съвети за Джип-а - "абе сменяй си маслото на 10000 (а не на 5-6000), кво я гледаш книжката", но повече вярвам на Chrysler, отколкото на тези съвети и за 200000 км. и 11 години двигателя няма грам проблем.

    Коментар


    • #32
      До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

      Дилъра ти ги изчислява тия 20 000 базирано на - начин на каране, % градско и извънградско, качество на горивото, климатични условия, конструкция на двигателя... Аз пак си казвам- градското в БГ не е това, което дилъра нарича градско. Вероятността да попаднеш на гориво по кофти от това с което дилъра е тествал двигателя е 100%. Останалото е константа. Точно заради неизвестното качество на горивото и зверските задръствания 20 000 е много. И на 30 000 да го сменяте нищо няма да му стане на мотора доста време. Въпроса е колко е "доста"
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #33
        До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
        Дилъра ти ги изчислява тия 20 000 базирано на - начин на каране, % градско и извънградско, качество на горивото, климатични условия, конструкция на двигателя... Аз пак си казвам- градското в БГ не е това, което дилъра нарича градско. Вероятността да попаднеш на гориво по кофти от това с което дилъра е тествал двигателя е 100%. Останалото е константа. Точно заради неизвестното качество на горивото и зверските задръствания 20 000 е много. И на 30 000 да го сменяте нищо няма да му стане на мотора доста време. Въпроса е колко е "доста"
        Аз говорех за предписание от производителя, не от дилъра. Дилъра ако може, ще ми каже всеки ден да го сменям маслото (със сигурност официалният сервиз не е на загуба от тази процедура)
        А производителя би трябвало да е отчел всички, посочени от Вас, а и други, фактори.
        Не мисля, че "градското в БГ" е по-вредно от градското в Лондон или Париж, например. Или пък от "извънградското" в Дубай. А на кофти нафта в България можеш да попаднеш само ако категорично отказваш да се вслушваш в съветите на хората около теб. Има поне 3-4 големи вериги, които предлагат достатъчно качествени горива и те са, общо взето, известни и с доста добра мрежа. Карам едно дизелово пежо от 6 години и до момента не съм имал нито един проблем свързан с горивото. Но не виждам и как честата смяна на маслото може да компенсира напълването на резервоара с вода, например.

        Коментар


        • #34
          До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

          Колега, с горния си пост казваш, че горива в БГ, Франция и Англия са еднакви ?!! Ако е така аз просто нямам думи.
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • #35
            До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

            Производителите на масла ги бьткат тия масла и те казват кое масло колко дьржи.От там вече различните марки автомобили ги одобряват и им дават необходимата спец. за даден мотор/година/гориво.

            Кастрол като са казали,че 10W40 - Magnatec дьржии да речем 15 000 и от Митцу му мерят вискозитета и го одобряват за 15 000 километра масло.


            ОБАЧЕ пак идваме на моточасовете и горивото и пак преврьщам темата в ПАРАГРАФ 22.

            Има си коли които следят кога маслото е за сменяне,не на колко километра,а кога.Хванете една такава и го питайте с дадено масло колко километра вади след смяна на масло.

            Тук фактори като дьлго или кьсо каране,стил на каране,температурни разлики,модел филтри.............хич няма да ги намесвам.Просто спрете един с ФСС система и го питайте колко минава с една смяна на масло.


            А какво казва производителя или дильра е сьвсем друга бира и ако я почна тая тема ще стане 15 страници.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #36
              До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              Колега, с горния си пост казваш, че горива в БГ, Франция и Англия са еднакви ?!! Ако е така аз просто нямам думи.
              Имах предвид, че задръстванията в центъра на Лондон или Париж са поне толкова големи (всъщност - по-големи), отколкото в центъра на София. Така че това (за моточасовете) важи за доста градове и не виждам как София е някакво изключение (България като цяло пък въобще не коментирам, щото в България сериозни задръствания има в 1-2 града).
              А горивата - за съжаление не са еднакви с тези в Европа все още, но пък и е голям рядкост да си затормозиш двигателя чак с гориво от читава бензиностанция. А пък е горе-долу ясно кои са читави. Има и избор - внос от Гърция, Румъния, Австрия. Не съм специалист и въпреки това, както споделих, за шест години нямам нито един проблем с лошо дизелово гориво на сравнително модерно комон рейл Пежо. Щом може да се случи на човек който само бегло познава миризмата на нафтата, значи чак трагично не е положението.

              Коментар


              • #37
                До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                Да се върна на темата.

                Тази сутрин бях в сервиза и смених маслото , маслен филтър , въздушен филтър.
                На 10 000км както го дава производителя (не дилара или вносителя)
                Маслото Немско - MITSUBISHI MOTORS Oil - 0W-40 full syntetic за DI-D
                1л- 24 лева (Pick upa глътна 7л) с филтрите (оригинални Mitsubishi) и труд общо 300 лева.
                Провериха ми всички течности и гресираха навсякаде кадето може.

                Надявам се инфото да е полезно.

                Коментар


                • #38
                  До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                  Колега почвам да ставам досаден, но пак ти казвам че ПРОИЗВОДИТЕЛЯ дава за Европа на този автомобил смяна на 20,000км. Не за друго го пиша, ами защото може някой друг да го прочете и да се подведе.

                  За автомобил от Близкия Изток явно е 10,000км, предполагам поради условията и горивата там.

                  Мисля, че така е по-ясно за всички които се интересуват пък вече всеки сам си преценява.

                  За гресирането, те съветвам да си изтеглиш от нета последния workshop manual за този модел, и може да установиш, че част от нещата които сте гресирали не се гресират. Или поне там пише за много малко такива места. Отделно ще ти е полезен и за много други неща.

                  Коментар


                  • #39
                    До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                    Не си досаден а полезен.

                    Аз гледам какво пише в сервизната книжка на пикапа и какво препоръчват в книжката за експлоатация, това за мен е вярното.
                    Да автомобила е закупен от Дубай но е за EXPORT ONLY и смятам че това което е сипано като масло в двигателя фабрично на моя пикап и това което е в двигателя на Л200 за Германия е същото , но може и да греша.

                    Няма значение за мен е по добре по рано , както ти каза всеки да си преценява.

                    Коментар


                    • #40
                      До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                      А иначе какво мислиш да правиш с пикапа? Може да обменим малко информация....

                      Коментар


                      • #41
                        До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                        Първоначално публикуван от thefog Преглед на мнение
                        Не си досаден а полезен.

                        Аз гледам какво пише в сервизната книжка на пикапа и какво препоръчват в книжката за експлоатация, това за мен е вярното.
                        Да автомобила е закупен от Дубай но е за EXPORT ONLY и смятам че това което е сипано като масло в двигателя фабрично на моя пикап и това което е в двигателя на Л200 за Германия е същото , но може и да греша.

                        Няма значение за мен е по добре по рано , както ти каза всеки да си преценява.
                        Според мен също няма как двигателите (както и повечето останали неща) да са различни. Но маслото сипано в тях като нищо няма да е същото - в смисъл като температурен диапазон, не като качество.
                        Възможностите за тази двойна разлика, като че ли, са:
                        1. Различен двигател - отпада.
                        2. Различни типове масла според експлотационните температури в съответния регион - сигурно има разлика, но двойна? Да не говорим, че между Сицилия и Норвегия трудно може да се направи съпоставка като средногодишни температури и амплитуди.
                        3. Запрашеност, температура и влажност на въздуха - струва ми се най-вероятно. За Джипа, който споменах се препоръчваше смяна на 3000 мили при тежка експлоатация в града или в условия на силна запрашеност, до 5000 мили при експлоатация "извънградско" (както му викаме ние). Явно това е бил най-силния критерий преди 11 години.

                        Всъщност, тъй като не разбирам много, дали маслото на двигателя смазва и други компоненти - например турбината? Това би обяснило толкова голяма разлика в предписанието, според мен. Освен това - дали препоръчваните филтри за масло и въздух са различни? Ангажирам се да постна тук каквото пише в мойта книжка (като я взема другата седмица колата). Вероятно тогава ще се разнищи загадката.

                        Както и да е. Иначе, колега, като на новак с тази марка - някакви препоръки да ми дадете? С какво да внимавам най-много? Благодаря предварително.

                        Коментар


                        • #42
                          До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                          Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
                          А иначе какво мислиш да правиш с пикапа? Може да обменим малко информация....
                          Какво да мисля, возя се живея в Лозен - София то си е като на село и си карам дърва, Жената го кара повече от мен в интерес на истината вози децата а и имам 2 големи кучета които се търкалят отзад.
                          Сега пак си търся Хардтоп но цените ме убиват от 3000лв до 4000лв.
                          Маи ще си купя от Пловдиж ми предлагат най ниска оферта около 2800 лв , но пак ми се виждат доста пари за тази коруба.
                          Ще го покарам 2-3 години и после живот и здраве нещо ново Ако има възможност, ако не ще си го карам.

                          Коментар


                          • #43
                            До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                            Първоначално публикуван от alexandrow Преглед на мнение
                            Според мен също няма как двигателите (както и повечето останали неща) да са различни. Но маслото сипано в тях като нищо няма да е същото - в смисъл като температурен диапазон, не като качество.
                            Възможностите за тази двойна разлика, като че ли, са:
                            1. Различен двигател - отпада.
                            2. Различни типове масла според експлотационните температури в съответния регион - сигурно има разлика, но двойна? Да не говорим, че между Сицилия и Норвегия трудно може да се направи съпоставка като средногодишни температури и амплитуди.
                            3. Запрашеност, температура и влажност на въздуха - струва ми се най-вероятно. За Джипа, който споменах се препоръчваше смяна на 3000 мили при тежка експлоатация в града или в условия на силна запрашеност, до 5000 мили при експлоатация "извънградско" (както му викаме ние). Явно това е бил най-силния критерий преди 11 години.

                            Всъщност, тъй като не разбирам много, дали маслото на двигателя смазва и други компоненти - например турбината? Това би обяснило толкова голяма разлика в предписанието, според мен. Освен това - дали препоръчваните филтри за масло и въздух са различни? Ангажирам се да постна тук каквото пише в мойта книжка (като я взема другата седмица колата). Вероятно тогава ще се разнищи загадката.

                            Както и да е. Иначе, колега, като на новак с тази марка - някакви препоръки да ми дадете? С какво да внимавам най-много? Благодаря предварително.
                            Какво да ти препоръчам и аз я имам от половин година.
                            За сега само карам и нямам забележки.
                            Взимай вози се и не му мисли.
                            Ако имаш възмжност и ти се дават пари, много неща можеш да понаправиш по колата.
                            - Гуми, лебедка, хардтоп, булбар, ролбар,ПВЦ лиген......и много други, зависи за какво ше я ползваш.
                            При мен е сенеиното муле. както казах в предния пост Жена +2 малки деца+ 2 Кучета

                            Коментар


                            • #44
                              До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                              Първоначално публикуван от thefog Преглед на мнение
                              Сега пак си търся Хардтоп но цените ме убиват от 3000лв до 4000лв.
                              Маи ще си купя от Пловдиж ми предлагат най ниска оферта около 2800 лв ,
                              Ами аз имам такъв от 4000 и мисля, че качеството и монтажа от Балканстар не струват и половината.

                              Коментар


                              • #45
                                До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя

                                Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
                                Ами аз имам такъв от 4000 и мисля, че качеството и монтажа от Балканстар не струват и половината.
                                Колега, след дълго двуомене се спрях на тоя:

                                http://www.proppa.com/hardtop-proppa...top-6752-p.asp

                                Честно казано - не знам какво е качеството, но при 5500 лв. обявени в БС мисля да рискувам. Имат и нещо като тава, която се изкарва навън и ми се струва удобна, ама още 500-600 паунда.

                                Същата фирма предлага и "оригиналните", ама твърди че тия ги е "подобрила".

                                А, и един въпрос - как возиш кучетата (ако не си взел още хард-топ де). Че (ще) го имам същия проблем

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X