До: L200 2008г. какво масло и кога да го сменя
Според мен интервала на обслужване зависи много повече от конструкцията и качеството на изработка на отделните детайли по двигателя, отколкото от марката на маслото. Доколкото ми е известно си има определени стандарти за масла и ако конкретното масло отговаря на тях, то определено трябва да се спазват инструкциите на производителя на автомобила. Не виждам как производителя на маслото може да посочи на колко километра трябва да се сменя то, без да знае в какъв двигател на кой автомобил ще бъде сипано. Освен това всеки производител на автомобили най-вероятно е чувал за тези моточасове и ги има предвид.
Честно казано, при наличие на книжка и точни инструкции в нея (кога, с какво и колко да се сменя), не виждам никакъв смисъл от спора.
Още повече, че ако автомобила е в гаранция, не вярвам да са много толерантни на тема "аз пък искам по друг начин", а сигурно има някаква причина това да е така. Само за пример - някои от въздушните филтри на K&N са по-скоро вредни за автомобила първите няколко (десетки) километра и започват да работят нормално едва след като се "позамърсят" малко (пише им го в инструкцията) и следователно е изключително вредно да сменяте такъв филтър на 100 км (примерно).
Не съм специалист, но не ми се вярва да има смисъл каквото и да било да се поддържа по друг начин, освен предвидения от производителя, без да има някаква сериозна причина за това.
П.П. В интерес на истината съм получавал съвети за Джип-а - "абе сменяй си маслото на 10000 (а не на 5-6000), кво я гледаш книжката", но повече вярвам на Chrysler, отколкото на тези съвети и за 200000 км. и 11 години двигателя няма грам проблем.
Първоначално публикуван от BENZBOSS
Преглед на мнение
Честно казано, при наличие на книжка и точни инструкции в нея (кога, с какво и колко да се сменя), не виждам никакъв смисъл от спора.
Още повече, че ако автомобила е в гаранция, не вярвам да са много толерантни на тема "аз пък искам по друг начин", а сигурно има някаква причина това да е така. Само за пример - някои от въздушните филтри на K&N са по-скоро вредни за автомобила първите няколко (десетки) километра и започват да работят нормално едва след като се "позамърсят" малко (пише им го в инструкцията) и следователно е изключително вредно да сменяте такъв филтър на 100 км (примерно).
Не съм специалист, но не ми се вярва да има смисъл каквото и да било да се поддържа по друг начин, освен предвидения от производителя, без да има някаква сериозна причина за това.
П.П. В интерес на истината съм получавал съвети за Джип-а - "абе сменяй си маслото на 10000 (а не на 5-6000), кво я гледаш книжката", но повече вярвам на Chrysler, отколкото на тези съвети и за 200000 км. и 11 години двигателя няма грам проблем.
Коментар