Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

    Здравейте.Отворих нова тема ,защото не видях да е писано нещо за Автоматичната скоростна кутия-как точно работи.
    Незнам дали е точно проблем това,или е нормално но мен ме притеснява.
    На "D" потеглям,започват да се изреждат,НО :
    1. редовно с някои изключения,отпускам леко педала на газта за да превключи на по горна
    2.Вече съм на по горна и като дам по рязко газ се връща една предавка назад. от 4 на 3; 3-2; 2-1 по радко
    Вместо да набере ми връща,това ме притеснява!
    Карам го от 1 месец в Англия и ми е за първи път да карам автоматик пък и джип . Ще се прибирам след 1 седмица в България,ще го оставя на баща ми.
    Имам още един въпрос -какво означава А/Т имам една лампа която светва като дам на контакт,след като запаля си изгасва.
    Ще имам още въпроси за напред.
    Благодаря предварително.
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

    Добре дошъл!
    Мисля, че е нормално - когато искаш рязко ускорение да пада на по-ниска предавка и съответно да превключва на по-горна при по-високи обороти; а при спокойно каране да превключва на по-ниски.
    Не съм много на ти с автоматите и затова ще чакаме някой да ти каже от опит.
    Ако искаш подробности - има документация.

    Коментар


    • #3
      До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

      И аз мисля, че е нормално - сваля, за да има повече мощност да се ускори, ако не ускорява това вече би било проблем.

      Лампата мисля, че е за диагностиката на автомата.
      Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

      Коментар


      • #4
        До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

        Провери маслото в скоростната кутия. Докато превключва предавките гладко няма проблем. Сега на въпросите:
        1. Зависи колко плавно подаваш газ. Различните скоростни кутии са настроени да реагират по различен начин (по-модерните дори се самонастройват според стила на каране). Опитай да подаваш съвсем плавно газ на равен участък, и така виж дали превключва безпроблемно.
        2. Превключването на по-ниска предавка, както е казал Паджеровод е точно за да може да набереш скорост по-лесно (аналогично на овърдрайв функцията при по-новите автоматични кутии).
        Имай пред вид, че автоматичните кутии са по-капризни от ръчните, затова трябва да се поддържат много добре (масла, филтри, датчици и пр.). Ако усетиш, че има проблем в превключването провери нивото и вискозитета на маслото.

        P. S. Маслото се мери по малко по-особен начин. Ако не си го мерил ще ти кажа как.

        Коментар


        • #5
          До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

          Овърдрайв, до колкото знам има точно обратната функция, допълнително увеличаване на предавателното отношение за по-голяма икономия на гориво при висока равномерна скорост.

          Маслото се мери след като се кара поне 10 км, докато маслото стигне 70-80 градуса. Спираш на равно. Местиш лоста през всички позиции и го оставяш на N.
          Тогава маслото трябва да е между мин/макс на хот маркировката.
          Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

          Коментар


          • #6
            До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

            Благодаря за отговорите.
            Маслото на скоростите съм го мерил-ок е. По точно на лампичката е изписано това:

            А/Т
            TEMP

            over drive ми е на ОN
            Когато е изключен включва до 3 скорост.
            Направих някои опити:
            Когато подавам плавно газ,но до определено положение на педала(е това ме дразни много и милиметрите имат значение подминеш ли 1 надоло,свикнах му иначе) си включва нормално-малко бави за да включи 3-та(ако го поотпусна ще включи).
            След като е достигнало определени обороти,незнам колко,защото след 2000 пада стрелката (незнам защо,нчкакъв датчик ли е? които прекъсва, Ако знае някои да сподели),давам рязко газ но този път набира бързо и не връща .
            Допълнително ако може да ми кажете нещо за оборотомера,четох из форума за някакъв черен кабел ако е прекъснат не работи,но това си действа но само до определено положение.Интересно ми е от къде идва сигнала,къде да погледна

            Коментар


            • #7
              До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

              Първоначално публикуван от BAlexandrov Преглед на мнение
              Маслото се мери след като се кара поне 10 км, докато маслото стигне 70-80 градуса. Спираш на равно. Местиш лоста през всички позиции и го оставяш на N.
              Тогава маслото трябва да е между мин/макс на хот маркировката.

              Е по този начин не съм го мерил,ще го премеря задължително.Благодаря много!

              Коментар


              • #8
                До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

                Първоначално публикуван от Ivo81 Преглед на мнение
                След като е достигнало определени обороти,незнам колко,защото след 2000 пада стрелката (незнам защо,нчкакъв датчик ли е? които прекъсва, Ако знае някои да сподели),давам рязко газ но този път набира бързо и не връща .
                Допълнително ако може да ми кажете нещо за оборотомера,четох из форума за някакъв черен кабел ако е прекъснат не работи,но това си действа но само до определено положение.Интересно ми е от къде идва сигнала,къде да погледна
                Сигналът се взима от датчик в ГНП-то (поне при тези с ръчни скорости и механично ГНП) Намира се от горната му страна, между него и главата. Но щом работи до определени обороти и после пада, може да е от електрониката в самия уред.

                Коментар


                • #9
                  До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

                  Здрасти братле.
                  Карам само автоматици,и то от У.К.
                  Най -важното за автомата е да включва плавно,без дори да усетиш,/при условие че не си подал газ до дупка/това че ти сваля 1 корост на долу като подадеш газ се казва kick down,почти всички модерни автомати го имат.На лоста за скоростите имаш 2 бутона
                  1-вия е предпазител за да не включиш задна в движение на преден ход/което не е изключено/пробвал съм при 80 км/ч, и става/
                  2 е за т. нар. овер драфт използва се когато теглиш ремарке,каравана.... и то по стръмен баир.

                  Нивото на маслото се мери или на студено или на топло,задължително при работещ двигател.Долната резка е макс ниво на студено,а горната макс на топло.
                  Провери си нивото задължително,и те съветвам да си вземеш 1 литър за резерва защото в Германия е 25 евро/литъра

                  Здрави машини са,имам същото,злато+бяло ексиид/фул екстри/
                  питай с лични съобщения ако ти трябва инфо

                  Лек път Успехи

                  Коментар


                  • #10
                    До: Pajero 2.5 tdi 93 дълга база, автоматик.

                    Нормално е естествено . Нали и с ръчни скорости да си , за да ускориш , пак сваляш на долната предвка . Overdive-а се ползва , когато искаш да караш без последната предавка , демек с 3 степенна скоростна кутия - както и при ръчните скорости , при баири не ти трябва 5-та .

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X