Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ по отношение на включване 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ по отношение на включване 4х4

    Сега ще ви помоля да не ми се смеете много, ама съм пълен индианец по отношение на режимите на 4х4, а на всичкото отгоре на лостчето липсва отгоре табелчицата със схемата (там 2Н, 4Н, 4LLc и т.н.)... И понеже не искам да се справям слепешката, а от руските линкове не можах много да се ориентирам, ще помоля ако някой знае някъде инструкции как и кога се превключват на английски или български с картинка с позициите на лоста за различните режими, да ми помогне да се ориентирам.. Разбира се, ако някой има желание, може и сам да ми обясни тук, за което ще съм безкрайно благодарен! Предварително благодаря!
    Това което досега знам е, като карам само на задно (2Н) на таблото не свети нищо, а може би би трябвало да светят задните колела на картинката? При спряло положение и изключено от скорост местих лоста и малко напред и надясно в една позиция светнаха предните две колела на картинката. Обаче доколкото мога да се ориентирам от руските линкове май няма режим само предно? Това би трябвало да е било 4Н, ако са изгорели лампичките за задните колела, затова да са светили само предните? Обаче това са ми само догадки...
    Ако това е от някакво значение, доколкото разбирам Мицуто е с автоматични хъбове...
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Помощ по отношение на включване 4х4

    Първоначално публикуван от Chilio Преглед на мнение
    Сега ще ви помоля да не ми се смеете много, ама съм пълен индианец по отношение на режимите на 4х4, а на всичкото отгоре на лостчето липсва отгоре табелчицата със схемата (там 2Н, 4Н, 4LLc и т.н.)... И понеже не искам да се справям слепешката, а от руските линкове не можах много да се ориентирам, ще помоля ако някой знае някъде инструкции как и кога се превключват на английски или български с картинка с позициите на лоста за различните режими, да ми помогне да се ориентирам.. Разбира се, ако някой има желание, може и сам да ми обясни тук, за което ще съм безкрайно благодарен! Предварително благодаря!
    Това което досега знам е, като карам само на задно (2Н) на таблото не свети нищо, а може би би трябвало да светят задните колела на картинката? При спряло положение и изключено от скорост местих лоста и малко напред и надясно в една позиция светнаха предните две колела на картинката. Обаче доколкото мога да се ориентирам от руските линкове май няма режим само предно? Това би трябвало да е било 4Н, ако са изгорели лампичките за задните колела, затова да са светили само предните? Обаче това са ми само догадки...
    Ако това е от някакво значение, доколкото разбирам Мицуто е с автоматични хъбове...
    Здравей,

    Можеби ще е най-добре да видиш наживо кое как става и да чуеш. Иначе със сигурност има инфо в нета, а аз мога да направя снимка на схемата на моето Паджеро. Ако имаш хъбове, обаче, значи си с различна от моята раздатка. Все си мисля, че независимо от раздатката, трябва на таблото да ти светят лампички за различните ражими, т.е. най-вероятно лампичките за задните колела са изгоряли.
    Иначе няма за какво да се притесняваш. Аз като седнах за първи път, бях сигурно по-зле и от индианец. Непрестанно пречех на колата да върви Принципно положение, което е важно да се спазва е да не караш по твърда настилка с блокирана раздатка, т.е. на положение 4HLc или 4LLc. Друго важно правило е когато се наложи да те теглят (дано не се налага) да поставиш лоста на раздатката в положение N, т.е. изключено. При това положение на таблото не свети никое колело. Иначе другите положения трябва сам да усетиш кога е необходимо да ползваш. Зависи и от стила ти на каране и от резултатите, които гониш. Аз например предпочитам да държа двигателя в средни и високи обороти, когато карам бързо по черно, т.е. карам на бавни и ползвам 4-та и понякога 5-та предавка. Като цяло съм забелязал, че ако теренът позволява поне малко приплъзване на колелата - се кара на бавни, за да не се товари толкова съединител, например. Но всичко това са мои размишления, все още се уча и имам много още да го правя...
    Ако имаш някакви по-конкретни въпроси - пиши. Ако Паджерото ти е със Супер Селект трансмисия, ще снимам моята табелка. Ако решиш може да ти покажа наживо, стига да съм от полза.
    Поздрави!

    Коментар


    • #3
      До: Помощ по отношение на включване 4х4



      Това ти е липсващата табелка Щом нямаш Супер селект е по-проста. Раздатката ти е Парт тайм. По тези думи ще намериш достатъчно с търсачката.
      Превключване на режимите - само на място!

      Коментар


      • #4
        До: Помощ по отношение на включване 4х4

        Мерси и на двамата! Изглежда това е точно моята схема, тъй като така слепешката на място като местих лоста толкова позиции има и така подредени. "N" разбрах за какво служи. Разликата между "4Н" и "4L" предполагам е, че при второто има някакви блокировки? На предните колелета е с автоматични хъбове.

        Коментар


        • #5
          До: Помощ по отношение на включване 4х4

          Първоначално публикуван от Chilio Преглед на мнение
          Разликата между "4Н" и "4L" предполагам е, че при второто има някакви блокировки? На предните колелета е с автоматични хъбове.
          Няма блокировки. 4Н идва от high - високи, а 4L - от low - ниски. Съответно нормална и понижаваща предавка, евентуална блокировка на задния мост се включва от отделно копче.

          Коментар


          • #6
            До: Помощ по отношение на включване 4х4

            тоест ако правилно съм разбрал "4H" и "4L" са по-популярните като "бързи" и "бавни", нали?

            Коментар


            • #7
              До: Помощ по отношение на включване 4х4

              Първоначално публикуван от Chilio Преглед на мнение
              тоест ако правилно съм разбрал "4H" и "4L" са по-популярните като "бързи" и "бавни", нали?
              4Н са ти нормалните скорости със зацепен преден мост - не го карай никога на сух асфалт така
              4L включва демултипликатора, или така наречените бавни - също не се ползвана сух асфалт. мисля, че трябва да ги включваш при натиснат съединител

              много безаварийни километри ти желая
              Зима иде

              Коментар


              • #8
                До: Помощ по отношение на включване 4х4

                Благодаря за пожеланието, както и за разяснението.
                Само не ми стана ясно защо толкова категорично се изказваш никога да не карам на 4Н на сух асвалт? Това доколкото разбирам си е съвсем нормално 4х4 без никакви блокировки на диференциали и други неща, които биха се скапали от продължително натоварване... Все пак е пълно с 4WD коли и SUV-ове, които са фултайм 4х4, за които това не е проблем... мисля че и за Мицуто не би било. Не че смятам да го правя и да влизам в преразход на гориво

                Коментар


                • #9
                  До: Помощ по отношение на включване 4х4

                  джипа си е твой, така че и резултата от това ще е твой
                  ще ти кажа какво ще стане, ако го правиш пък ти си прецени
                  най- малкото е прекомерно неравномерно износване на предните гуми
                  претоварване на предния диф
                  претоварване на раздатката и т.н.
                  разликата между фултайм и парттайм е огромна - разгледай във форума има сума нещо изписано по въпроса

                  а и между другото, при парт тайм колата не завива точно както би очаквал и може да се получат и други "резултати"

                  поздрави

                  ПС Ако ще ти е по- лесно да го разбереш, приеми, че имаш блокаж между предна и задна ос, тоест на кал ще ти боксува по едно колело на ос.
                  Зима иде

                  Коментар


                  • #10
                    До: Помощ по отношение на включване 4х4

                    Първоначално публикуван от Chilio Преглед на мнение
                    Благодаря за пожеланието, както и за разяснението.
                    Само не ми стана ясно защо толкова категорично се изказваш никога да не карам на 4Н на сух асвалт? Това доколкото разбирам си е съвсем нормално 4х4 без никакви блокировки на диференциали и други неща, които биха се скапали от продължително натоварване... Все пак е пълно с 4WD коли и SUV-ове, които са фултайм 4х4, за които това не е проблем... мисля че и за Мицуто не би било. Не че смятам да го правя и да влизам в преразход на гориво
                    Доколкото видях от схема, която даде колега за твоя раздатка, и с която ти се съгласи че е твоя, при режима 4Н ти ИМАШ блокировка на средния диференциал. Което ще рече че при този режим имаш разпределение на въртяш момент между предния и задния мост в пропорция 50/50. Опитай при този режим да завиваш на твърда настилка и предполагам сам ще направиш съответните изводи.....Само че не го прави с висока скорост и продължително време.

                    Успех.

                    ПС. Раздатки се намират, ама не ти пожелавам да стигаш до там
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Помощ по отношение на включване 4х4

                      Ясно, разбрах. Още веднъж благодаря за изчерпателните разяснения! Наистина нямам намерение да рискувам, нищо, че джипа всъщност ми е служебен, пак не мисля, че е подходящо да го потроша...

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X