Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

    Здравейте, от днес съм горд ползвател на Паджеро 2, 2.8 дизел, 1995 г, служебно е... Фирмата ще поема и разходите по поддръжката...
    Това, което най-напред ми направи впечатление и във връзка с коментарите из форума, е че по шасито отдолу има доста много ръжда и се интересувам как да я забавя, да изчистя и запечатам... Има къде да се обработи с преобразователи, боди-та и др. такива примерно, сам ли да се мъча и да си осребря фактура за материалите само или ще ме насочите на някъде?

    Прилагам и снимки на "придобивката"
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

    Ръждата е като рака - додето не изрежеш и последната молекула, тя си работи отдолу. Под всякакви запечатвания, бодита, цинкове и преобразуватели.
    Песъкостуй, и веднага грунт. Това значи разтуряне на цялата кола.

    Коментар


    • #3
      До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

      Колко би струвало такова удоволствие? все пак е служебна и не се знае дали ще отпуснат пари за такъв разход... или пък ще я оставят колкото изкара, а мен ми се ще да служи дълго...

      Коментар


      • #4
        До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

        Много. Не знам какви са сега цените, но много. Най-лошото е, че читавите бояджии с термокамери са на едно място, а песъкоструите - на друго.

        Коментар


        • #5
          До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

          Интересното е, че джип, използван по предназначение - в горската кал гние много по-бавно, от такъв, който се кара в града. В гората няма луга.
          Иначе борбата с ръждата по рамата е изгубена кауза. Както се установи отвън лъскаш, грундираш, но отвътре продължава.
          Бизнес ще е някой да направи морга с внесени от арабските страни ламарини и шасита Сигурно ще са като нови.

          Коментар


          • #6
            До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

            http://blast.lozen-bg.com/index.php?...temid=11......

            Песъкоструене БЕЗ демонтаж (само затвори с тапи отворите да не се събира пясък вътре с профилите, облечи с найлон и амортисьорите).
            Грундиране - пак там.

            Борбата с ръжда не е изгубена кауза - иска се качествена работа и материали.

            Коментар


            • #7
              До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

              Aбсолютно не съм съгласен, че може да свърши "качествена работа" БЕЗ демонтаж на рамата. Така няма да стигнеш до 30% от външната площ на рамата (за отвътре няма да говорим), а освен това може да направиш куп бели на кабелни снопове и покритието на ламарините, които не гният ако не ги надраскаш. А тоя с маркуча ако го видя, че ми работи така под двигателя лично ще му строша ръцете!
              Така може да се подготви само за Горубляне.
              Обаче всеки може да пробва... Горното е само личното ми мнение.

              Коментар


              • #8
                До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                Абсолютно подкрепям думите на Паджеровод по-горе.

                Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                ...Песъкоструене БЕЗ демонтаж (само затвори с тапи отворите да не се събира пясък вътре с профилите, облечи с найлон и амортисьорите)...
                Колега, какъв е този песъкоструй при който успешно ще предпазя амортисьорите с найлон??? Само ще кажа, че съм обработвал шаси от кола (лека кола) на песъкоструен апарат, при което замина всичко де що е останала гума и кабел по шасито. За найлон не искам и да мисля.

                Песъкоструене БЕЗ демонтаж на купе от шаси е толкова "quick and dirty" решение, че няма на къде повече.

                Коментар


                • #9
                  До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                  Аз също съм работил с песъкоструйка но (умишлено) слаб модел.
                  Ако насочваш струята специално по найлоните - ще ги пробиеш рано или късно. Целта е с тях да се предпазят механизми от навлизане на пясък - а не защита от директната струя за повечко време.
                  С машинката с която работех мога да матирам боя - ако поискам. Без да стигна дори до грунда отдолу. Някой ако е работил с машини за почистване на сгради - може и да има проблем с гумени детайли, чувал съм че и тънка ламарина изкривявали.

                  Инак съм съгласен че е най-добре с демонтаж. Но когато човек не иска демонтаж - какво ? Да остави ръждивите зони или да ги мине само с четка и шкурка и после грунд - та догодина пак (ако не се пробият дотогава) ?

                  ПП: Има и вариант на песъкоструен пистолет за "спот" поправки. На "точка" - малки зони без изобщо да лети пясък наоколо.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                    offtopic:

                    Ами проблема е, че ако се мине с по-слаб песъкоструй, той няма да изчисти и да "покаже" къде са останали язви (и дупки) за изкърпване и т.н. Иначе сериозния апарат наистина поврежда (наранява) ламарината.

                    Когато правих моята кола (VW 1300, 1971г., Костенурка) още няколко колеги правеха техните, модели от края на 50-те, началото на 60-те години. От тези години ламарините на тези коли са изключително здрави (правени от немски каски от WW2), но въпреки това хората избягват да песъкоструят купета. Не случайно хората, които възстановяват коли от тези години предпочитат да намерят и възстановят стар калник или врата, отколкото да купят нов online. С годините ламарините по-колите стават съвсем като станьол от шоколад.

                    Иначе, ясно е за всички, възстановяването на изгнили рама и/или купе, без да се отделят едно от друго е с ефект като за продажба или до Петровден. Тъжно, но факт.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                      Това е от техния форум:
                      Важно!!!Обяснение относно почистванито с пясък! - 2007/05/08 14:17 Този пост е в следствие на много изчетени неща по форумите,неясноти относно някои неща и доста изказани некомпетентни мнения!
                      Нашата песъкоструйка(за разлика от други)работи с много фин кварцов пясък,който не поврежда,не къса и не реже:[B]маркучите на спирачките,кабели,жици,шлаухи,тръбички на спирачки и климатик и други гумени и негумени съединения.Пясъкът само ги почиства,но не ги наранява,от което следва,че ако става въпрос за чистене на под(шаси) на автомобил или камион не е необходимо да се разглобява нищо,не е необходимо да се свалят части от автомобила като инсталация,маркучи и др.Автомобила се докарва на ход,почиства се,грундира се и се боядисва(по желание на клиента) и си отива на ход.Кварцовия пясък също така не поврежда алуминиевите джанти,не ги реже,не им пробива дупки,не ги прави на шупли,а само ги почиства и ги прави като нови.
                      Благодаря ви за вниманието!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                        Да, съгласен, но ключовата дума тук е "по желание на клиента". След като някой го иска и плаща за това хората го правят. Ефектът ще е козметичен. Освен фин кварцов пясък слагат черупки, стърготини и какво ли не за да се постигне желания за клиента резултат.
                        Но тук говорим за изгнило шаси от 3-4 мм. тръбен профил със също толкова дълбоки язви понякога, които са отвън, но и отвътре. Ето в тази тема говорихме за пораженията отвътре и за това доколко изобщо си струва цялата хамалогия.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                          Ако не се чисти ОТВСЯКЪДЕ, няма смисъл да се чисти изобщо. Двата поста на Пажеровода изчерпват изцяло въпроса. Частичността е пълна безнадежност. Пари на вятъра, или пудра за Горубляне.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                            offtopic:

                            Ами проблема е, че ако се мине с по-слаб песъкоструй, той няма да изчисти и да "покаже" къде са останали язви (и дупки) за изкърпване и т.н.
                            Реда на работа е следния - минавам отгоре-отгоре с телена четка да сваля напластена ръжда. Ако има дебела боя - "Терминатор" смивката работи отлично. После песъкоструя със слабия апарат.
                            Предполагам че наистина може да се намери ситуация при която да не "покаже" - аз дотук за работа по 2 коли с пясъка не съм срещал такава.

                            ПП: Коментар към Стефан - туй са общи приказки. Вярно е че и отвътре гние - както е вярно че най-добре да не се прави нищо и да се дават луди пари за ново шаси. Аз предпочитам да опитам с ремонта.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какво да правим с напредналата корозия по шасито?

                              Колега според мен карай си служебната кола и не се занимавай с излишни наколенки пред ръководството ако не си го правил ще е много трудно да се справиш или ще струва толкова колкото да вземете 2001ца дълга база.За песъкоструй без да свалиш всичко е безсмислено отделно след песъкоструя незнаеш какво ще излезе от долу и почети съм сигурен че ще има кръпки.Снимката с рамата е на моето паджеро ,повярвай ми че ми отне невероятно време и доста помощ от познати ,в моя случай аз мисля че е оправдано защото единсвено за кърпене съм дал пари всичко друго е правено от приятели на добра воля.Прочети все пак темата която паджеровод е дал и добре обмисли действията си

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X