Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблемчета с подгряване при 4D56

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблемчета с подгряване при 4D56

    Пускам тази тема да разкажа какви проблеми съм имал и да могат тези на който им се появят същите да знаят какво да правят. Дано да е от полза.

    Още когато взехме джипката решихме да минем профилактично през някой сервиз да се види в какво състояние е машинката. беше на около 130000км (предполагам реални) и внесена наскоро от Япония.
    Там попитах за първия проблем с подгряването - въртя да запаля, пали дез проблем но тогава започват да чаткат релетата на подгряването. След минута две спира. След това вече при загрял двигател и в движение започват да чаткат наново и после пак сами си спират.
    Първия въпрос беше мит ли е двигателя- знам ли сигурно. Чичката явно беше добре запознат с явлението- вика понякога клеясвала клемата на датчика за температурата поразмърда го малко и от тогава проблема не се е появявал.

    Втората случка беше по весела- точно да изпратим добре старата година го решихме на 31.12. Ставаме сутринта да ходим на лов давам контакт но не чувам релето- при -6 абсолютно не му се работеше на двигателя. За да не сепровали лова намерихме временно решение директно подаване на напрежение от акумулатора, спазихме си времето от 2-3сек и запали.
    Поразрових се в онази руска книжка за обслужване. Намерихме схеми и влязохме в бокса. Голямо търсене падна на управляващия модул (в дясно под жабката). Аз лично бях много очуден че кола '91 година може да има такъв голям компютър, но японците са си японци.
    Проблема се оказа в пукнат кондензатор 100мФ на 50волта беше ако не се лъжа. Сменихме го. слагаме и даваме на контакт- реация пак няма. Точно се бяхме отчаяли, но брата е със зорко око- оказа се че като е изтекъл е и разял една от пистите. направихме мост и за сега няма проблеми Не ми се мисли ако беше по сериозен проблема с компа колко ли щеше да ми излезе нов- сега някакви стотинки.

    Дано да е от полза!
    Леко и безаварийно.

    П.С. Нормално ли е да нямам лампа за подгряване. Гледах таблото има си дупка (за зелена лампа с нарисувана спирала или жичка предполагам това е) има и писти само че нямах време да пробвам дали свети. Сега като дам на контакт ми светят една жълта и две червени. а и за колана свети някаква

  • #2
    До: Проблемчета с подгряване при 4D56

    Първоначално публикуван от Scud_ti Преглед на мнение
    П.С. Нормално ли е да нямам лампа за подгряване. Гледах таблото има си дупка (за зелена лампа с нарисувана спирала или жичка предполагам това е) има и писти само че нямах време да пробвам дали свети. Сега като дам на контакт ми светят една жълта и две червени. а и за колана свети някаква
    Нормално е. При системата за подгряване на свещите "Super Quick Glow" няма лампа. Но има особености: свещите са 6-волтови и има две релета и един допълнителен резистор при двигателя. Така че при подаване на напрежение директно от акумулатора лесно изгарят.
    При системата за подгряване "Auto Glow" пък има две лампи в един индикатор - червена докато подгрява и става зелена, когато можеш да палиш, но подгряването продължава още няколко секунди.
    При системата "Self-Regulating Glow" пък има една лампа - черена, която свети докато подгрява и изгасне ли - палиш.

    Коментар


    • #3
      До: Проблемчета с подгряване при 4D56

      A ситемата на подгряване се включва ако генератора не зарежда (лампата на генератора свети) ,като след стартиране генератора зарежда и подгрева минава в режим през товарния резистор периодично през 6 секунди за по 1 секунда включва свещите дакато температурата на главата стане 30 - 40 градуса .

      P S тези двигатели винаги палят понеже така са измислени......
      FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
      BJ42 04 1982
      FJ62 11 1983 skipe blago4x4
      LZ 2 BHB

      Коментар


      • #4
        До: Проблемчета с подгряване при 4D56

        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
        При системата за подгряване "Auto Glow" пък има две лампи в един индикатор - червена докато подгрява и става зелена, когато можеш да палиш, но подгряването продължава още няколко секунди.
        При системата "Self-Regulating Glow" пък има една лампа - черена, която свети докато подгрява и изгасне ли - палиш.
        Знаехме че системата е по особена - затова подадохме напрежение на самото реле да залепи и да си подгрее по нормален път като си го задържахме за 2-3 сек да не стане фал.

        А за лампата това значи ли че ако сложа няма да свети или с проба си е най-добре?

        А системата като чяло мисля че е измислена много хитро а и с двата акумулатора е направо желязо

        П.С Някой знае ли какви трябва да са акумулаторите- еднакви ли са? Гнездата са с различна големина поне при мене

        Коментар


        • #5
          До: Проблемчета с подгряване при 4D56

          При мойто Pajero 93 г. има две гнезда за лампи : едното е с червена , а др. с зелена окраса . Сложих съответните крушки - по памет 3 вата (има схеми във форума) ама не светеха и затова прекарах по един провобник от командващите такива силовите релета , като за първото подгряване избрах червената , че по хубаво се вижда . Получи се така , че светеха при изключен контакт , та са наложи да свържа и по едно реленце . Особеното е използване на реле два изхода и управляване на "маса" към лампите . Съжалявам ама не мога да кача схема . Иначе аз също имам проблем с управляващото ги реле (комп.) и след изгаряне на 6v свещи и монтиране на 12v присадих управлюващ блок Self-Regulating-Glow. Е времето за подгряване е доста по голямо и второто подгяване не работи ама за него имам идея . За оргинала имам подозрения , че управлява вентилатора на колера щото от датчика му мерещ темп . вътре в него жиците отиват право в блока . Дали и при др. е така? Ако някои има идея за работещ блок на поносими цени да споделя . Мерси предварително .
          MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

          Коментар


          • #6
            До: Проблемчета с подгряване при 4D56

            Първоначално публикуван от Scud_ti Преглед на мнение
            .... започват да чаткат релета...
            ... управляващия модул (в дясно под жабката)...
            Проблема се оказа в пукнат кондензатор 100мФ на 50волта беше ако не се лъжа. ... като е изтекъл е и разял една от пистите....направихме мост и за сега няма проблеми .....
            Абсолютно същия проблем съм имал с компа на предишното ми Мицубиши(Спейс вагон). Само, че разливането на електролита беше направило още по-големи бели. Вече не помня кой какво чете, но извода ни за конкретния кондензатор беше, че е с гаранционен срок от 10 години, след което е хубаво да се смени, за да не прави тез поразии. Въпрос на отваряне и нЕкви() стотинки за кондензаторите. Явно комповете на всички мицубишита са правени тез години с такива части.
            Mitsubishi L200 DobbleCab

            KTM XC 450 RW 2009
            KTM 350 SX 2011

            Коментар


            • #7
              До: Проблемчета с подгряване при 4D56

              Зачитайки се в темата, без да подозирам явно аз имам подобен проблем ...

              При студено палене на двигателя, около 20-30 сек. се чува странно щракане отпред, след това само изчезва, а при следващите опити за стартиране при загрят двигател изобщо липсва.

              Също така има голяма разлика при стартиране на студен двигател 3-4 превъртания, а при студен 1/4. До сега съм си мислил че проблема си е в двигателя, прост пали по трудно когато е суден, а то сигурно свещите ми изобщо не подгряват.

              Движипката е Pagero II, 2.5 TDI, 91г.

              Какво мога да направя за решението на проблема ???

              Коментар


              • #8
                До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                Първоначално публикуван от rudyto Преглед на мнение
                ...

                Също така има голяма разлика при стартиране на студен двигател 3-4 превъртания, а при студен 1/4...
                Това как да го разбирам?
                Мисля си че всичко работи нормално. А ако искаш да разбереш как работи схемата, задай точен въпрос.

                Коментар


                • #9
                  До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                  Първоначално публикуван от rudyto Преглед на мнение

                  Какво мога да направя за решението на проблема ???
                  За тракането на релето за свещите (ако е то) - почисти и притегни клемите на термодатчика на главата (намира се отляво на ГНП-то).

                  А за свещите... е, просто ги премери с омметър.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                    Днес открих друга тема във форума, в който моя проблем се оказа че това си е напълно нормално ... т.е. нямам такъв.

                    Просто съм имал две релета, а това което тракало служело точно за това да продължава да подгрява свещите и при запален двигател определено време докато влезе в режим.

                    Това че нямам лампа за подгрев също било нормално ???

                    Това означава ли че не трябва да изчакам определено време след като дам на контакт преди да завъртя ?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      За тракането на релето за свещите (ако е то) - почисти и притегни клемите на термодатчика на главата (намира се отляво на ГНП-то).

                      А за свещите... е, просто ги премери с омметър.

                      Свещите са сменени с нови 4бр. 6V, каквито си ми и трябват, релетата почистени, а паленето на студен двигател все така трудно ...

                      реших да изпробвам да подам 12V направо от акумулатора само за 2 сек. при студен двигател рано сутрин и двигателя пали от един оборот.... нещо тия релета се е****т. При студен двигател подават 8V (някъде) и изключват за секунда (явно не е достатъчно).

                      От къде се рагулират тия релета? От какво се влият? Имам схемата ама не ми става ясно. Имал ли е някой подобен проблем или да слагам ключе за ръчно подгряваме

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                        В графиката под схемата виждаш, че двете трябва да включват едновременно, като No 1 трябва да изключи след около 3 сек. и върху свещите да остане около 6V.
                        Времето за включване зависи само от температурата. Трябва да провериш стойностите на датчика при дадена температура.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                          Добре де, защо не засечеш колко време грее първото реле, после колко време грее второто реле. И палиш преди да изключи и второто реле. С ... броене.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            В графиката под схемата виждаш, че двете трябва да включват едновременно, като No 1 трябва да изключи след около 3 сек. и върху свещите да остане около 6V.
                            Времето за включване зависи само от температурата. Трябва да провериш стойностите на датчика при дадена температура.
                            нещата не седят по този начин:

                            при студен двигател пускам милтимера да мери ... 0 V, друг дава на контакт чува се щракане мултимера едва смага да покаже стойност от 5.6-6V, чува се отново щракане и 0.0V, след това още по-времето на трудното стартиране релето пак почва да чатка и пак подава за по-малко от сек. 5.6-6V, и така докато запали след това още 10 тина сек. така в зависимост колко е студено и това е 0.0V.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблемчета с подгряване при 4D56

                              второто реле си включва и изключва като запалиш,вече колко пъти зависи от температурата,нъл говорихме за това Андро

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X