Пускам тази тема да разкажа какви проблеми съм имал и да могат тези на който им се появят същите да знаят какво да правят. Дано да е от полза.
Още когато взехме джипката решихме да минем профилактично през някой сервиз да се види в какво състояние е машинката. беше на около 130000км (предполагам реални) и внесена наскоро от Япония.
Там попитах за първия проблем с подгряването - въртя да запаля, пали дез проблем но тогава започват да чаткат релетата на подгряването. След минута две спира. След това вече при загрял двигател и в движение започват да чаткат наново и после пак сами си спират.
Първия въпрос беше мит ли е двигателя- знам ли сигурно. Чичката явно беше добре запознат с явлението- вика понякога клеясвала клемата на датчика за температурата поразмърда го малко и от тогава проблема не се е появявал.
Втората случка беше по весела- точно да изпратим добре старата година го решихме на 31.12. Ставаме сутринта да ходим на лов давам контакт но не чувам релето- при -6 абсолютно не му се работеше на двигателя. За да не сепровали лова намерихме временно решение директно подаване на напрежение от акумулатора, спазихме си времето от 2-3сек и запали.
Поразрових се в онази руска книжка за обслужване. Намерихме схеми и влязохме в бокса. Голямо търсене падна на управляващия модул (в дясно под жабката). Аз лично бях много очуден че кола '91 година може да има такъв голям компютър, но японците са си японци.
Проблема се оказа в пукнат кондензатор 100мФ на 50волта беше ако не се лъжа. Сменихме го. слагаме и даваме на контакт- реация пак няма. Точно се бяхме отчаяли, но брата е със зорко око- оказа се че като е изтекъл е и разял една от пистите. направихме мост и за сега няма проблеми Не ми се мисли ако беше по сериозен проблема с компа колко ли щеше да ми излезе нов- сега някакви стотинки.
Дано да е от полза!
Леко и безаварийно.
П.С. Нормално ли е да нямам лампа за подгряване. Гледах таблото има си дупка (за зелена лампа с нарисувана спирала или жичка предполагам това е) има и писти само че нямах време да пробвам дали свети. Сега като дам на контакт ми светят една жълта и две червени. а и за колана свети някаква
Още когато взехме джипката решихме да минем профилактично през някой сервиз да се види в какво състояние е машинката. беше на около 130000км (предполагам реални) и внесена наскоро от Япония.
Там попитах за първия проблем с подгряването - въртя да запаля, пали дез проблем но тогава започват да чаткат релетата на подгряването. След минута две спира. След това вече при загрял двигател и в движение започват да чаткат наново и после пак сами си спират.
Първия въпрос беше мит ли е двигателя- знам ли сигурно. Чичката явно беше добре запознат с явлението- вика понякога клеясвала клемата на датчика за температурата поразмърда го малко и от тогава проблема не се е появявал.
Втората случка беше по весела- точно да изпратим добре старата година го решихме на 31.12. Ставаме сутринта да ходим на лов давам контакт но не чувам релето- при -6 абсолютно не му се работеше на двигателя. За да не сепровали лова намерихме временно решение директно подаване на напрежение от акумулатора, спазихме си времето от 2-3сек и запали.
Поразрових се в онази руска книжка за обслужване. Намерихме схеми и влязохме в бокса. Голямо търсене падна на управляващия модул (в дясно под жабката). Аз лично бях много очуден че кола '91 година може да има такъв голям компютър, но японците са си японци.
Проблема се оказа в пукнат кондензатор 100мФ на 50волта беше ако не се лъжа. Сменихме го. слагаме и даваме на контакт- реация пак няма. Точно се бяхме отчаяли, но брата е със зорко око- оказа се че като е изтекъл е и разял една от пистите. направихме мост и за сега няма проблеми Не ми се мисли ако беше по сериозен проблема с компа колко ли щеше да ми излезе нов- сега някакви стотинки.
Дано да е от полза!
Леко и безаварийно.
П.С. Нормално ли е да нямам лампа за подгряване. Гледах таблото има си дупка (за зелена лампа с нарисувана спирала или жичка предполагам това е) има и писти само че нямах време да пробвам дали свети. Сега като дам на контакт ми светят една жълта и две червени. а и за колана свети някаква
Коментар