Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Загуба на напрежение на фаровете

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Загуба на напрежение на фаровете

    Мисля да си направя една схема за автоматично управление на фаровете. Намерих фабричната схема и премерих да проверя дали е същата и на моя джип. Премерих и други неща:
    - при напрежение на акумулатора 11,7 (не беше пален седмици) на крушката падът беше с около 1 волт по-малко.
    - мерих напрежение между + на крушката и + на акумулатора и даде 0,3V разлика.
    - а между - на крушката и - на акумулатора 0,66 v.
    Взех един кабел с 2 жила и при включени къси подадох + и - от акумулатора на единия фар. Едновременно с това го гледах как осветява крака ми. Като допра жиците се виждаше усилване на светлинния поток.
    На друга кола заради такъв проблем добавих релета в двигателния отсек и ситуацията на тъмно се подобри значително. При джипа нямам оплакване от фаровете, но както е казал знаете кой "колкото повече, толкова повече".

    И в крайна сметка се чудя дали някой от вас е преправял ел схемата поради тази причина?

  • #2
    От: Загуба на напрежение на фаровете

    Този един волт се губи предимно в предпазителя, в контактите на релето и ключа под волана, а без тях не може. А и в ръждиви маси.

    Коментар


    • #3
      От: Загуба на напрежение на фаровете

      Точно! Приблизително 33% от плюс към крушката (предпазител и реле) и 66% от минуса (ключа, масата).
      Мерих какво е положението на колата, на която слагах релета - загуба 0.3V от предпазител и реле. Минуса там е директно на купето.
      Освен това автоматизирането на фаровете мисля да го приложа на още няколко автомобила (всичките са неяпонски) и мицубишито малко ми бърка универсалността. И ако сложа едни релета, които да се управляват от фабричната схема, а самите те да управляват фаровете вече с общ извод "-" ще си реша 2 проблема.

      Коментар


      • #4
        От: Загуба на напрежение на фаровете

        Все пак трябва да сложиш и бушон във веригата на плюса или да ползваш някой от наличните . И като добавиш тези десетина ампера пак ще се получи спад на напрежението

        Коментар


        • #5
          От: Загуба на напрежение на фаровете

          Така е. Или ще добавя нов (на база другата кола ще има пад 0,3 В) или ще използвам плюс от фабричното реле фарове (пак пад 0,3В). Но ще се отърва от онези 0,6В. И освен това фаровете ще станат с общ минус, което ще реши проблем по интеграцията на елекрониката за управлението на превключването дневни/нормални (не казвам къси) .

          Изпратено от моят SM-A320FL с помощта на Tapatalk

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X