Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Раздатка или преден диференциал

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Раздатка или преден диференциал

    Здравейте колеги, преди всичко Честита Нова Година, да е здрава и безаварийна.
    Сега по въпроса - автомобилът е L200 '08г, раздатка Супер Селект.
    Вчера в снега си карам безгрижно на 4х4, след около 20 км започна да издава шум, наподобяващ стържещ звук от пред (преценявам го като от предното предаване). Изключвам предното - няма шум. Отново включвам и шума започва отново, но трябва да се прибера по заснежените пътища. Няколко километра по-късно шумът се усили, изстърга неприятно и блокираха предните колела. Изключих предното и се прибрах само на задно предаване (голяма шейна).
    Въпросът е, дали се е появил проблем в раздатката (скъсана верига) или се е развалил преден диференциал. Възможно е да има пробив в муфата за включване на преден мост. Да добавя, е преди да блокират предните колела лампите на таблото за предно мигаха. направих импровизирана проба на място пред нас и се оказа, че като съм на 4х4 предните колела се опитват да въртят назад
    Моля за компетентни мнения и предложения от къде да започвам отстраняването на проблема.

  • #2
    От: Раздатка или преден диференциал

    Първоначално публикуван от tymi Преглед на мнение
    Здравейте колеги, преди всичко Честита Нова Година, да е здрава и безаварийна.
    Сега по въпроса - автомобилът е L200 '08г, раздатка Супер Селект.
    Вчера в снега си карам безгрижно на 4х4, след около 20 км започна да издава шум, наподобяващ стържещ звук от пред (преценявам го като от предното предаване). Изключвам предното - няма шум. Отново включвам и шума започва отново, но трябва да се прибера по заснежените пътища. Няколко километра по-късно шумът се усили, изстърга неприятно и блокираха предните колела. Изключих предното и се прибрах само на задно предаване (голяма шейна).
    Въпросът е, дали се е появил проблем в раздатката (скъсана верига) или се е развалил преден диференциал. Възможно е да има пробив в муфата за включване на преден мост. Да добавя, е преди да блокират предните колела лампите на таблото за предно мигаха. направих импровизирана проба на място пред нас и се оказа, че като съм на 4х4 предните колела се опитват да въртят назад
    Моля за компетентни мнения и предложения от къде да започвам отстраняването на проблема.
    ....Проблема е в предния диференнциал......по някаква причина,вакуум помпата се опитва да върне муфата ....вероятно сте счупили вилицата ,която движи муфата ......това,че мигат предните колела означава че системата не е наред ,в този случай имате два варианта, или муфата да е влезнала в положение на 4Н ,но датчика да не сигнализира за това ,или муфата да не е влезнала докрай и да застава в някакво средно положение ,а датчика да си е наред......този филм съм го имал и при колегата беше счупена вилицата......

    Коментар


    • #3
      От: Раздатка или преден диференциал

      Да, сега се преситих, че преди случката, през деня пробвах 4Н и 4Hcc, но всичко беше нормално. Възможно ли е да не е изключила блокажа на раздатката, макар и да не сигнализира за това? Оттам и счупване и блокиране на колелетата. Утре да стане по-топло и ще разглобя.

      Коментар


      • #4
        От: Раздатка или преден диференциал

        Първоначално публикуван от tymi Преглед на мнение
        Да, сега се преситих, че преди случката, през деня пробвах 4Н и 4Hcc, но всичко беше нормално. Възможно ли е да не е изключила блокажа на раздатката, макар и да не сигнализира за това? Оттам и счупване и блокиране на колелетата. Утре да стане по-топло и ще разглобя.
        .....според мен, преди да правите нещо, първо я дигнете на подемник и вижте какво се е случило точно, защото е важно.......1. си я вкл. на 2Н и пробвайте докато е на подемника, да завъртите колелата чрез мотора, и така нататък......вижте дали помпичката ще задейства предния диф, ...ако не,откачете я от оста на вилицата и на ръка я преместете и така вижте дали се вкл. дифа.....ако да, значи няма проблем с него ,ако не, значи трябва да отваряте дифа,не е кой знае каква философия.....там може да имате няколко проблема, но най честите са счупена вилица на муфата или счупен шплент на вилицата ,която се държи за оста.....
        Но ако проблема е в раздатката , там може да имате следния случай.......някоя муфа да не е отишла до край и от там да седи на някоя от по горните режими, нищо че лоста седи на 2Н......такъв случай имам в момента с едно П3 в което въпреки че е на 2Н ,то седи и на къси предавки....проблема се оказа счупена вилица ( вилка )на муфата за къси/бързи предавки и е блокирала на къси, следователно въпреки че е на 2 Н или на 4Н и т.н. то си седи винаги на къси......ако искате, ще ви направя малко снимки за ориентир.....

        Коментар


        • #5
          От: Раздатка или преден диференциал

          Разбрах идеята, за утре съм уговорил подемника и ще видим какво ще излезе. Снимките ще бъдат полезни. Благодаря.

          Коментар


          • #6
            От: Раздатка или преден диференциал

            Така, днес поогледах нещата и направих някои проби. Нямах възможност за вдигане на подемник. Вакуммуфата действа, но има малък ход на вилката около 5мм. При наместване на предния мост започна да влиза/излиза повече (около 10 мм). Разкачих маркучетата, на едното (мисля,че беше на жълтия клапан или по-точно, което влиза от страни) ми направи впечатление, че всмуква въздух. След пробите обаче лоста на раздатката престана да влиза на всички позиции, т.е. влиза само на 4Н, но не и на 4Нс и бавни. В момента предния мост (вилката) тотално отказа да се движи и аз блокирах.

            Коментар


            • #7
              От: Раздатка или преден диференциал

              Първоначално публикуван от tymi Преглед на мнение
              Така, днес поогледах нещата и направих някои проби. Нямах възможност за вдигане на подемник. Вакуммуфата действа, но има малък ход на вилката около 5мм. При наместване на предния мост започна да влиза/излиза повече (около 10 мм). Разкачих маркучетата, на едното (мисля,че беше на жълтия клапан или по-точно, което влиза от страни) ми направи впечатление, че всмуква въздух. След пробите обаче лоста на раздатката престана да влиза на всички позиции, т.е. влиза само на 4Н, но не и на 4Нс и бавни. В момента предния мост (вилката) тотално отказа да се движи и аз блокирах.
              .....огънете малко планката на вакууммуфата за да седи точно успоредно на оста на вилицата....вакууммуфата трябва да работи само от 2Н на 4Н и оставя в това положение при всички останали позиции,т.е. дори и да минавате от 4Н на 4HLc и 4LLc,тя повече няма да мърда.....
              Ако сте откачвали датчиците или клапан1етата при контакт , то вероятно SS4 системата е влезнала в авариен режжим и затова отказва да реагира повече....ако при подаден контакт ,лампата на центр. диф. мига ( жълта) ,то това значи че е в авариен режим....

              Коментар


              • #8
                От: Раздатка или преден диференциал

                Не мига жълтата лампа при контакт. Откачах, но колата не е била на контакт. Просто физически, механично лоста на раздатката не се движи.

                Коментар


                • #9
                  От: Раздатка или преден диференциал

                  Първоначално публикуван от tymi Преглед на мнение
                  Не мига жълтата лампа при контакт. Откачах, но колата не е била на контакт. Просто физически, механично лоста на раздатката не се движи.
                  Провери за строшено(разпаднало се) предно каре.
                  ТЕЛ:0886301378

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X