Обява

Свий
Няма добавени обяви.

L200 - шум в турбото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • L200 - шум в турбото

    Проблема се появява при по-дълго ускорение турбото изведнъж си променя звука и двигатела губи мощност.
    Турбото е проверено в сервиз - работи!
    Двигателя е 4d56 116 к.с. с интеркулер -2001г
    ЕГР клапана е недействащ ( умишлено е запушен)
    Възможно ли е този шум в турбото да се получава от дросел клапата?

  • #2
    От: L200 - шум в турбото

    По-скоро уейстгейтът засича/блокира. Трябва да се раздвижи и да се проверят маркучите до него.

    Коментар


    • #3
      От: L200 - шум в турбото

      за вакуум регулатора на турбото ли става дума или за соленоида зад дросел клапата?
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Engine_Bay_03.JPG
Прегледи:1
Размер:807.9 КБ
ID:5658572

      Коментар


      • #4
        От: L200 - шум в турбото

        Уестгейта.На турбото.Първо провери , дали отнякъде не се губи вакуум към управлението му.После разедини лоста , който управлява уестгейта и провери , дали се движи безпроблемно в целия си ход.
        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

        Коментар


        • #5
          От: L200 - шум в турбото

          Тоя вариант на мотора има ли разтоварващ клапан на входния колектор, като предишния? Щото симптомите са точно като на сработване на този клапан поради свръхналягане.
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • #6
            От: L200 - шум в турбото

            Турбото съм го взел от ремонт, така че изключвам варианта да е от уестгейта .
            Въпросът дали има разтоварващ клапан не знам.... ще погледна само че как трябва да изглежда този клапан?
            Нещо подобно ли трябва да търся?
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:klapan.jpg
Прегледи:1
Размер:132.9 КБ
ID:5658657
            Последно редактирано от krumtenev; 08-05-15, 17:29.

            Коментар


            • #7
              От: L200 - шум в турбото

              Да не е това най-вляво където има кафява букса отгоре?
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kl.jpg
Прегледи:2
Размер:94.4 КБ
ID:5658659
              И каква профилактика да му направя-развивам го и го почиствам?

              Коментар


              • #8
                От: L200 - шум в турбото

                Това на първата снимка, което си оградил с червено е разтоварващият клапан, а точно до него отдясно е актуаторът на уейстгейта. Самият актуатор може да се е бъгнал, а не турбото. Макар че, това че е ремонтирано не е гаранция, за мен.
                Снимката сигурно е примерна, но ако разтоварващият клапан изпуска, под него ще е омаслено.

                Хубаво е да сложиш манометър след турбото и да следиш какво става с налягането и точно кога. За да избегнеш напразното разглобяване.

                Коментар


                • #9
                  От: L200 - шум в турбото

                  А каква е функцията на актуаторът? (понеже при мен той е изключен от вакуум маркуча)( така купих джипа със затапен ЕГР и изключен вакуум маркуч на актуаторът)
                  Тази снимка е като моя тип двигател
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kl.jpg
Прегледи:2
Размер:94.4 КБ
ID:5658664
                  Последно редактирано от krumtenev; 08-05-15, 19:44.

                  Коментар


                  • #10
                    От: L200 - шум в турбото

                    Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
                    А каква е функцията на актуаторът? (понеже при мен той е изключен от вакуум маркуча)( така купих джипа със затапен ЕГР и изключен вакуум маркуч на актуаторът)
                    Актуаторът управлява уейстгейта. С уейстгейта регулирането на налягането на турбото става плавно и почти не се усеща кога и как става това.
                    Когато уейстгейта не сработи или въобще не работи както при теб, повишаването на налягането на турбото до опасни за двигателя норми се предотвратява от този предпазен клапан, но там изпускането става рязко и отведнъж и винаги е съпроводено с "при по-дълго ускорение турбото изведнъж си променя звука и двигатела губи мощност".

                    Оправи си актуатора и смени сервиза!
                    Последно редактирано от radikyokushin; 08-05-15, 19:56.

                    Коментар


                    • #11
                      От: L200 - шум в турбото

                      Разгледай тука:
                      http://japancars.ru/index.php?route=...d=1&blk_id=210
                      Това е за Паджеро Спорт, ама модификацията на мотора е същата.
                      Разтоварващ клапан няма, на неговото място има MAP-сензор. Моторът се е сдобил с малко повече електоника. При тая картинка, ако уейстгейта ти заяжда или ако не е настроен правилно, при преминаване на някаква гранична стойност на налягането (което ще се случи точно при продължително ускорение) ще има сигнал към помпата да намали горивото и колата ще "забие нос". Манометър може и да не монтираш, ако си намериш четец за "живи данни" (по принцип се чете с OBD2 четец, но не знам дали всеки ще може да чете всичко). Ей тука пък можеш да видиш какви са контролните стойности: http://auto-obd.ru/engine/mitsubishi/11645/?tab=sensors

                      п.п. Изключен ти е вакуумния маркуч, който управлява ЕГР-а. Уейстгейта се управлява от налягане, не от вакуум, нищо, че маркучето изглежда същото. Актуаторът на уейстгета на горната картинка е кръглото в ляво.
                      Последно редактирано от stargazer; 08-05-15, 20:01.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #12
                        От: L200 - шум в турбото

                        Благодаря на всички за полезната информация!
                        Само да уточня понятията актуатор и уейстгет едно и също ли е?
                        и това със стрелката е въпросният актуатор
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kl.jpg
Прегледи:2
Размер:110.5 КБ
ID:5658667

                        Коментар


                        • #13
                          От: L200 - шум в турбото

                          Първоначално публикуван от krumtenev Преглед на мнение
                          Благодаря на всички за полезната информация!
                          Само да уточня понятията актуатор и уейстгет едно и също ли е?
                          и това със стрелката е въпросният актуатор
                          [ATTACH=CONFIG]798780[/ATTACH]
                          Уейсгейт е клапа в "топлата "част на турбото, която го управлява по налягане, а актуаторът в случая е мембрана, която движи тази клапа чрез лостова система. Два отделни елемента са.

                          В твоя случай актуаторът е това с по-голямата стрелка на снимката долу. Отзад ще видиш и лостчето към гейта.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Engine_Bay_03.JPG
Прегледи:1
Размер:433.3 КБ
ID:5658668

                          Маркучето, управляващо актуатора е вързано със черната свинска опашка към дебелия маркуч за входящ въздух.

                          Коментар


                          • #14
                            От: L200 - шум в турбото

                            Сега вече ми е ясно ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ!!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: L200 - шум в турбото

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00082 copy.jpg
Прегледи:1
Размер:251.6 КБ
ID:5658671
                              1.Понеже съм с променлива геометрия на турбото актуатора освен че командва уейсгейта не променя ли геометрията на "жалузите" клапите?
                              2.Акуратора се командва от този елемент горе на смукателния колектор ( незнам той каква функция изпълнява и как му наименованието )?
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kl.jpg
Прегледи:2
Размер:110.5 КБ
ID:5658672

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X