Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

    Здравейте колеги! Моля за помощ.
    Казуса е следния:
    След един час кормуване и престой около 10 мин., при паленето завъртя трудно. Нови акумулатори, всичко наред. Почвам да оглеждам, отварям и капака. Гледам, оня масов кабел от купето да мотора /под чистачките дето уж гаси смущения за радиото/ нагорял и прекъснат. На майтап го усуках и като видя ключа запали веднага. Това не ми хареса. Погледнах при левия калник - гледам, скъсал се минуса от мотора през шасито и купето до акумулатора при левия калник. Явно съм го закачил някъде из гората. Прибрах се и го смених целия с нов. След часове, при студен двигател запали след първия подгрев. Угасих и толкова. На сутринта въртя и няма стартер. Всичко работи, свети, щракат релета, греят свещи но стартер няма. Обърнах колата наопаки и стигнах до бушоните при педалите. Там е някакъв кадаиф и пак релета. Схемата за тоците на стартера е проста но дали от контакта до бушоните при левия калник минава пак през релета? Моля помогнете! /Стартера е здрав/

  • #2
    От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

    Mасов проблем. Демек проблем с масите.
    Може би за проба да пуснеш временен дебел кабел "-" на акума към блока. Ако завърти, просто ще знаеш да не търсиш по веригата на плюса.

    Коментар


    • #3
      От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

      Скоростите какви са, автомат или ръчка ?
      GSM 0877 08 99 19
      Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

      Коментар


      • #4
        От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

        Първоначално публикуван от barzashki Преглед на мнение
        Скоростите какви са, автомат или ръчка ?
        Скоростите са ръчни, суперселект. На единия акумулатор пуснах чисто нов дебел кабел, като оригиналния - от Акумулатора, през купето, през шасито до блока откъм ГНП. От тая батерия отива плюс към стартера. На другия акумулатор минуса трябва да е наред. Колата бачкаше и с един и с два акумулатора. Върти ми се вариант с директен бутон до отстраняване на проблема. На стартера, третия - тънкия кабел отива на 40А бушон до левия калник. До него не идва плюс откъм контакта.

        Коментар


        • #5
          От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

          Пробвай нещо лесно , извади тънкия кабел от стартера и му вържи една пробна лампа ,завърти да пали и виж дали светва лампата ,за да знаеш от къде да почнеш. Ако светне търсиш слаба маса или задържали четки , някой път като задържи четката която е на маса и става така , ако не свети връщаш назад ,реле (ако има такова) или клеморед или някой кабел
          Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

          Коментар


          • #6
            От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            Mасов проблем. Демек проблем с масите.
            Може би за проба да пуснеш временен дебел кабел "-" на акума към блока. Ако завърти, просто ще знаеш да не търсиш по веригата на плюса.
            Сламка за по-знаещите: Като завъртя на "стартер", угасва таблото с мостовете /4х4 и др. лампи/ и часовника.

            Коментар


            • #7
              От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

              Първоначално публикуван от unclekick Преглед на мнение
              ...... /Стартера е здрав/
              Кое те навежда на тази мисъл? Да не би да залепва ротора?
              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

              Коментар


              • #8
                От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

                По-лесно ще е когато не завърти да подадеш директно плюс от акумулатора с по дебел кабел за да разбереш дали е от стартера, от това че котвата не изхвърля достатъчно за да залепи контактите и да даде ток към стартера или проблема е скрит някъде в тъй наречения от теб "кадаиф". Проблема може да се крие и в ключа за палене ако е нагорял
                >>MI SUBI HI >< ShoguN<< 3.0 V6 24, автоматик , къса база
                Защото така ми харесва...
                Телефон: НЯМАМ
                Когато немогат да стигнат нивото ти,хората започват да те плюят

                Коментар


                • #9
                  От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

                  Днес отворих корите под волана и взех да чистя клеясалите клеми. Разкачих клемата на снопа идващ от контакта и я почистих. Намерих белия по-дебел кабел идващ до контакта от бушоните в коша и отвеждащ плюс до клемата на шалтера. Сглобих и свързах контролна лампа. При изваден ключ, взе че се появи плюс на шалтера. Свалих стартера и го разглобих. Забелязах, че двете четки свързани със статора са два пъти по-къси от другите две. Сефте се сблъсквам с Паджеро и не знам така ли е нормално или не. И четирите контактуват добре с колектора, но като гледам май не се сменят само четки - запоени са фабрично. За сега съм гресирал двата лагера, почистил съм. Ротора се върти свободно и леко. Шалтера не съм го свалял от кожуха на предавката, защото не успях да развия двете болтчета /кръстата отвертка, за която няма място да се завре.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

                    Смени четките. Онзи ден правих точно тази процедура.. Симптомите ми бяха същите, всичко работеше, после веднъж завъртя трудно, но запали и после край. Отворих го и при мен двете четки на маса, бяха изядени другите две бяха добре. Смених целия четкодържач, струваше 19лв.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

                      Колеги, благодаря за съветите, проблема се откри. Смених всички четки и стартера пее. Изгорял е обаче шалтера - дава постоянен плюс на клема "S". Свалянето е адско. Дайте акъл с тези кръстати болтчета и затваряме темата. Ще ми се да съм полезен и на други, така че: Оказа се че при не знам кой собственик преди мен се е прекъснала дебелата маса към двигателя откъм левия акумулатор. Колата е вземала маса от кабела за гасене на радио смущенията от купето към мотора което е около два квадрата сечение. Ясно е как се е товарила системата - затова накрая беше прегорял. Това съсипва стартер, шалтер и други скъпи неща. След като смених дебелия кабел с нов, стартера обръща купето на обратно като завърти. Като сменя четките пък, какво ли ще е?

                      Коментар


                      • #12
                        От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

                        Сподели като сменяш четкодържач, как хващаш кабелите на двете четки за пръстена на статорната намотка. Запояваш ли ги или ги пресоваш? Моите мязат на запресовани. За самите четки знам, че се трошат и кабела се запоява за новата чатка. Идеята със смяната на клемодържач е къде по-добра. А, извинявам се! смятах да пиша "сменявам четките" а не "смених четките". Стартера го врътнах на късо със старите. Имам нови, но за тая цена ще взема клемодържач.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Паджеро 2, 2,5 TDI GLX. Стартер - побърках се

                          Сламка за по незнаещите :- Апарат за точково заваряване , Аргон ВИГ
                          Теч?! Какъв теч? Това под колата е просто потта на всички коне под капака!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X