Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

    Pajero III - 'що за животно е?, полезна информация, дефекти, предимства/недостатъци и достоен заместник ли е на Pajero II!



    В форума, както и в този на мицубиши има теми за модела, но всички са стари, доста бедни от конкретна информация.

    От четири (да не кажа пет) години баща ми има Pajero II 2.8тди това първото от подписа ми, доста време се оглеждахме за такъв джиБ, докато в Англия ни изпадна това което търсехме и един приятел ни го докара. Джипа постепенно се превърна в евридей кар, той не иска да слезне на лека кола, аз го карам от време на време и така. Оффроуд няколко пъти е видял, тук в форума надали ще го сметнат за оффроуд , за риба ходим с него с което и доста "по-паркетен" джип ще се справи, последно време най-важното което върши е да дърпа една платформа за коли, с това се справя перфектно. За тези години от както е наш не сме имали никакви проблеми, никакви ремонти. Лятото му направихме малко "освежаване" на двигателя - смяна на гарнитура на главата, естествено главата беше мината през контролен шлайф, смяна на маслото, всички филтри, промиване на охладителната система, нов антифриз, радиатора беше леко модван (пластмасовата горна част беше заменена с метална) и промит, смяна термостат, водната помпа беше подменяна преди, монтиране на допълнителна ел.перка (с копче вътре, до сега не сме я ползвали веднъж). По окачването е нямало никакви проблеми, като го купихме бяха сменени само четирите амортисьора в Ратола, нищо друго и още е бетон. Купето като цяло е добро, без най-големия враг на Паджеро ръждата, по шасито където е имало избила ръжда е чистена, всяка година преди зимата е минано с грунд и боя, на няколко места е усилено с допълнителна ламарина (зад задните гуми предимно).
    С две думи перфектната работна кола!
    Обаче от известно време с баща ми сме на едно мнение, че са му излишни две коли - джип и лека кола, може да се съчетаят в едно, като се имат предвит и минусите естествено. Паджерото е супер, но като семейна кола не е най-подходящо. Говоря за късата база, дългата е съвсем друго нещо. Друса, няма климатик, не че на мен ми пречат, но има други дето се возят отзад и им пречат
    Одавна гледаме и "3-ката" и двамата ни харесва дизайна, пък и от едно Паджеро сме доволни, защо да не минем на следващото?!
    Трябва си паркетник, които поне малко да става за извън пътя, а да и да дърпа платформата. Паджеро 3 ги съчетава доста добре тези изисквания.

    В един момент обаче започвам да чета малко повече за модела, и преди съм чел но не толкова задълбочено, започнаха да излизат доста "подводни камъни" и се замислих дали Pajero III е достоен заместник на Pajero II? Ясно е, че не е толкова проходим, толкова здрав и толкова джиБ колкото Pajero II, няма и как всички джиБ-ве леко по леко се превърнаха в СУВ-ове или там както се казва.

    Дизелите са два 3.2ДИ-Д и 2.5ТД...
    За 3.2ДИ–Д чета доста лоши коментари, за 2.5 почти няма писано...
    1. Първото нещо което се пише за 3.2 е пролема с ГНП–то, наистина ли проблема е толкова сериозен? Пише, че в БГ никой не рециклира такива помпи, но пък темите са старички?
    2. Ръчните скорости имали проблем с маховика?!
    3. За 2.5 както казах не пише почи нищо... това същия 2.5 дизел ли е като при Паджеро 2? Помпата каква е?
    4. Всички имали проблем със спирачките, къде е проблема и какво коста отстраняането му? Може ли да се вземат мерки предварително?
    Бензина е ясен 3.5ГДИ, за жалост труден за газифициране, а с тези цени на бензина...
    Изобщо всичко за модела ще е полезно да го има в една тема.

    Оффроуд възможностите са ясни. С едни хубави А/Т гуми мисля, че ще се справя добре по родните полянки, без излишно заиграване.
    Последно редактирано от Bavarcho; 01-10-12, 11:34.
    '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
    '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
    И разни BMW-та...

  • #2
    От: Pajero III -размисли и страсти, 'що за животно е!, въпроси и отговори

    Не бих сменил "двойката" за "тройка" никога. Не правете тази грешка!
    Виж, Паджеро 4 е друга бира. За него, каквито и суперлативи да чуеш, да знаеш че са малко - изключително добра кола. Един от малкото ИСТИНСКИ автомобили произвеждани в наши дни.
    Може би, понеже не мога да си позволя последното, за мен Паджеро 2 си остава най-доброто Паджеро правено някога.

    Коментар


    • #3
      От: Pajero III -размисли и страсти, 'що за животно е!, въпроси и отговори

      Опа де. Тройката не е никак лоша. И няма разлики с четворката освен в дизела.

      Колата е с интегрирана в купето рама откъдето идва голямото и предимство пред двойката. Независимото окачване отзад си е взето директно от ралирейда.

      Да не говорим, че късото е 100 инча което отново е класика в жанра(късата двойка е 2,40м май).

      Трансмисиите са еднакви, а отпред е изчезнал тъпия торсион...

      Мисля, че тройката се е естествената еволюция на паджеро, изпълнено по правилния начин.

      За мен правилната тройка е 3,5 или 3,8 бензин.
      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

      Коментар


      • #4
        От: Pajero III -размисли и страсти, 'що за животно е!, въпроси и отговори

        2.5л турбо двигателя е същият като при втора генерация.


        Относно проблеми със спирачките, чувал съм за изкривени спирачни дискове, но това май е за по-ранните модели. Проблемът се явява при хора, които наблягат на по-грубо, "състезателно" каране, с повече натоварване на спирачките.
        По принцип проблемът може да се избегне като първо, си подбереш подходящи спирачни чаркове (т.е. ако ще караш по-грубо ти трябват модифицирани спирачки), и второ, може да се "тренират" спирачките да станат по-издръжливи, както и сам да се тренираш да натискаш педала по определен начин, но това е дълга и различна тема.


        При скоростната кутия се чува за проблеми с превключването, които може да се намалят като се ползват добавки/подобрители към маслото.


        Маховика ако е тип "двоен" се чупят повече от "обикновените", при минаване на огромно количество километри дори е желателно да се сменят профилактично. Предимно дизелите са с "двоен" маховик. Може да се замени с "обикновен" маховик, който има принципно неограничен живот, но това изисква и замяна на допълнителни чаркове, така че е дейност с повишена трудност.


        От проблемите които се появяват по-често се споменават и необходимост да се сменят разни уплътнения.


        Иначе, третата генерация е правена да е по-малко джип и повече автомобил, с повече удобство за пътуване на асфалт. Има промени в окачването, които правят возенето по-меко (по-пружиниращи са).
        Кабината осигурява по-голяма защита при евентуално търкаляне (според Мицубиши по този показател са по-добри от останалите големи джипове, и е 300% по-надежден от втората генерация). Резервоарът за гориво е преместен на междуосова позиция, която го прави по-малко опасен.


        Има повече електроника в предавките, което за едни е предимство, като улеснение, за други е недостатък, заради евентуално по-малката надеждност, така че оценката тук е според предпочитанията.
        Скоростите вече имат и типтроник вариянт.


        По-устойчив е поради по-нисък център на тежестта. По-широк (с 10см) и купето вътре е леко по-просторно (там вече тези 10см ширина е усещат повече, също е 6см по-дълго).


        Проходимостта е запазена в сравнение с предишното поколение.


        От средата на 2002г имат и нов 16V 3.2л дизел с директен инджекцион (Di-D), който преимуществено заменя турбодизел 2.8л.


        От края на 2003г имат и подобрен дизайн отвън.


        Някои модели са с подобрена система за стабилност на хлъзгав или неравен път.


        ABS вече са на всички модели, не са допълнителна екстра.

        Системата за 4х4 е подобрена технически (Супер Селект 2), като вече не е необходимо автомобилът да е на скорост за да се превключва.


        Кормилната система също е подобрен тип.

        Коментар


        • #5
          От: Pajero III -размисли и страсти, 'що за животно е!, въпроси и отговори

          Asteri такива постове очаквам

          Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
          2.5л турбо двигателя е същият като при втора генерация.
          Да, предполагам че има интеркулер? Помпата механична или електронна е?
          Малко слабичък идва, ако е с електронна помпа след добър ремап все пак ще му се вдъхне малко нов живот.

          Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
          Относно проблеми със спирачките, чувал съм за изкривени спирачни дискове, но това май е за по-ранните модели. Проблемът се явява при хора, които наблягат на по-грубо, "състезателно" каране, с повече натоварване на спирачките.
          По принцип проблемът може да се избегне като първо, си подбереш подходящи спирачни чаркове (т.е. ако ще караш по-грубо ти трябват модифицирани спирачки), и второ, може да се "тренират" спирачките да станат по-издръжливи, както и сам да се тренираш да натискаш педала по определен начин, но това е дълга и различна тема.
          Това със кривите спирачни дискове не го бях чел. Както каза ти надали проблема е толкова сериозен. Всъщност съм чел за такова нещо, но сами при 3.5 модела.
          Другото което пише навсякъде е проблем с Хидроакумулатора, това само на първите модели (2000) ли го има? Ремонт?
          Смяна на накладки ставала само със стенд (това съм го чел от един колега от форума), сиреч смяна само в сервиз което са допълнителни разходи.

          Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
          При скоростната кутия се чува за проблеми с превключването, които може да се намалят като се ползват добавки/подобрители към маслото.

          Маховика ако е тип "двоен" се чупят повече от "обикновените", при минаване на огромно количество километри дори е желателно да се сменят профилактично. Предимно дизелите са с "двоен" маховик. Може да се замени с "обикновен" маховик, който има принципно неограничен живот, но това изисква и замяна на допълнителни чаркове, така че е дейност с повишена трудност.
          Да пише за проблем при превключването от 2-ра на 3-та скорост. Както казваш с някаква добавка може да се избегнат прблеми.
          Маховика обаче ме плаши малко повече, цената му не е много ниска (да не кажа височка). Кола на 8 - 10 години е с пробег около 200 000км. което значи, че трябва да си подготвен (финансово и психически).
          Автоматичната трансмисия била претенциозна от към масло, ако била с лошо масло може да се появят випрации около 100км/ч. През колко километра се сменя маслото на скоростите (заедно с това на двигателя, или?)


          Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
          Кормилната система също е подобрен тип
          Доколкото знам вече е с хидравлична рейка.


          Други проблеми за които съм чел са:
          Проблема с корозията е сведен до минимум, но все пак има слаби места, кои са те за да се гледат при покупка?
          Лагерите на предните колела създавали доста сериозни проблеми? Цената им не е евтина. Пише, че проблема е отстранен при фейслифта (2003г.)
          Теч на масло от задния диференциал, това не е толкова голям проблем стига теча да не е бил голям и колата да е карана с малко масло в диференциала.
          При ДИ-Д двигателя проблем с дросевата клапа, в какво се изразява?
          При бензиновия мотор теч на масло от уплатнението на вала.
          '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
          '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
          И разни BMW-та...

          Коментар


          • #6
            От: Pajero III -размисли и страсти, 'що за животно е!, въпроси и отговори

            Много прегледи малко коментари
            Явно малко хора пишешти в форума притежават такова
            '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
            '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
            И разни BMW-та...

            Коментар


            • #7
              От: Pajero III -размисли и страсти, 'що за животно е!, въпроси и отговори

              Първоначално публикуван от Bavarcho Преглед на мнение
              ...

              Смяна на накладки ставала само със стенд (това съм го чел от един колега от форума), сиреч смяна само в сервиз което са допълнителни разходи...
              Не трябва "стенд". Освен , ако има пропуски в това което съм виждал, или в сервизната информация, ама едва ли.
              Масло в скорости (автомат и ръчни) на 45 хил. км.

              Коментар


              • #8
                От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                Наскоро си купих Тройката с 3.2 DID ии автоматична кутия. Какво да кажа, чудесен автомобил. Разхода на извънградско е наистина много нисък 8-9 на сто, но на градско е ламя. Не мога да го засека още но като че ли гълта около 14-15. За разлика от Двойката, Тройката е направена да се ползва и като кола за дълъг път. Вътре е много комфортно и пълно с разни духалки на покрива, под седалките, модул за парното за пътниците отзад, хубаво стерео, поставки за чаши, кожен салон и какво ли не. Малко твърдо вози и е малко по-шумен, но не е нещо което да дразни много. До 160 ги лепи без проблем, повече не посмях да вдигна. Е бавен е, не е като някое БМВ, но си има мощност за екстремни изпреварвания. Автомата е супер и няма нищо общо със старите автомати. Изобщо не се чувства кога превключва и има някаква електроника, която променя оборотите на превключване в зависимост от стила на каране. Твърде от скоо го карам, но като го взех нямаше нито един от изброените проблеми, дето са описани в пъвия пост. По-скоро имаше нещо, което беше проблем и за предишното ми Паджеро 2. Много изгорели крушки по таблото. Сменяват се лесно, но има едни много малки за бутоните, които се намирт трудно по магазините. Друг проблем беше, че на дисплея имаше неработещи сегменти от часовника. Свалих го и го оправих сам. Има едни пластини точно до дисплея дето като ги размърдаш и нещата се оправят. Със стандартни гуми за модела 265/70/16 километража показва малко повече при засичане с GPS. Понеже е много лъскав, до вчера все не го вкарвах в някакви приключения, не се сдържах и го вкарах в една тиня, после в пясък и накрая по един изкопан от порои черен път и така два часа и се държи много добре. Някой беше казал че е паркетник, но само така си изглежда.

                Коментар


                • #9
                  От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                  Брех....много въпросителни ми дойдоха, докато чета. Нещо се бях замислил за една тройка- знаете, мъжете за да не сменяме друго, от време на време менкаме колите. Та, мицу-тата си ми харесват и 'щото моето вече ми е поомръзнало се чудех за някоя тройка- четворката още ми е далечко. Като чета, обаче се замислям какво би ми дала тройката, повече от двойката??? Правя си едно бързо сравнение, Вие добавяйте или ме поправяйте (ще ползвам за сравнение данните на колегата от горният пост):

                  Минус:
                  Разход- дизел "извънградско е наистина много нисък 8-9 на сто; градско гълта около 14-15" . Двойката на газ ми дава 13.5 при 120; 16 при 160; 18-макс.20 градско (данните са от ежедневно градско и почти всеки уикенд около 1000 км. извън града)- т.е. разхода е осезаемо по- нисък от този на дизела.
                  По-скъпа поддръжка на дизела, сравнен с газта: профилактично сменям шестте газови дюзи на две години- цена за 6 бр.- 120 лева с труда. Няма турбо, гнп и др. скъпи чаркове като дизела.

                  Плюс:
                  Тройката е определено по- комфортна, по- пъргава, по- "нова". Няма тъп торсион (макар, че не зная какво повече ще ми даде пружината, понеже ползвам двойката обикновено по някакъв път, а не по дерета и оврази)

                  При тройката не зная:
                  Как са седалките на третият ред?
                  Дуракоустойчива ли е?
                  При товарене с много багаж- държелива ли е? Питам, понеже наблюдавам много тройки, с отвратително разчепатен заден мост- на какво се дължи- претоварване, конструктивна недомислица, кофти стопанин?

                  Най- важният за мен въпрос е: как се държи като експедиционен (дългопреходен, без излишни заигравки по дерета) автомобил?
                  Допада ми комфорта и пъргавината, но не зная дали евентуална подмяна не би била кон за кокошка?
                  08седемшест5едно513четири

                  Коментар


                  • #10
                    От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                    Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                    Питам, понеже наблюдавам много тройки, с отвратително разчепатен заден мост- на какво се дължи- претоварване, конструктивна недомислица, кофти стопанин?
                    За този проблем бях че в някакъв английски форум, не си спомням какво точно пишеше, но май си е от "детските болести" на Паджеро 3 (както лагерите на предните колела например). Ще е хубаво някой по-разбиращ и разглеждап Паджеро 3-ка отдоло да каже

                    п.с. Задната седалка ми се вижда по-широка.


                    ukelichko благодаря за мнението, ти май си един от малкото пишешти тук с П3 (а май сме се срещали в един друг форум с теб)
                    Интересно ми е с какво сравняваш возията, защото 2-ка къса база отзад си подрусва доста, отпред е добре (аз принципно съм свикнал с друсащи БМВ-та, но отзад си е некомфортно)
                    '98г. Mitsubishi Pajero II 2.8tdi Super Select къса база фейслифт
                    '95г. Mitsubishi Pajero II Super Select къса база - за "лек" offroad - coming soon :)
                    И разни BMW-та...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                      Малко късно отговарям....
                      Интересно ми е с какво сравняваш возията, защото 2-ка къса база отзад си подрусва доста, отпред е добре (аз принципно съм свикнал с друсащи БМВ-та, но отзад си е некомфортно)
                      Моята Двойка беше дълга база и се регулираше твърдостта на окачването и за това нещо не ме кефи возията на Тройката. Забравих да напиша относно дизеловата помпа на 3,2 DID. Има вече място където ги ремонтират в България за приемливи цени. Пича си има стенд за този вид помпи, даже има и сайт, така че не е толкова безнадежден въпроса ако се счупи помпата. Иначе е добра кола и е доста проходима, добре направена, но кой шибаняк измисли къде да се постави пепелника отпред. Пак казвам за семейно комби е идеален автомобил, за джип е прекалено пластмасов и лъскав.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                        Е, то двойката е семейно комби, а не джип, какво тогава е тройката?
                        08седемшест5едно513четири

                        Коментар


                        • #13
                          От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                          Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                          Е, то двойката е семейно комби, а не джип, какво тогава е тройката?
                          Питайте Иво Върбанов какво е двойката и какво е тройката. Може и семейно комби да е, ама не винаги.
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                            Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
                            Е, то двойката е семейно комби, а не джип, какво тогава е тройката?
                            Вальо, като схеми 4х4 са идентични. Мен ме дразни висенето на пластмасовите спойлери и брони около гумите, и лакомата горивна система.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Pajero III -размисли и страсти, що за животно е? Въпроси и отговори

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Вальо, като схеми 4х4 са идентични. Мен ме дразни висенето на пластмасовите спойлери и брони около гумите, и лакомата горивна система.
                              А, ето вече насока. Действително, пластмасите не са най- удачното решение, но пък са красиви. Тук въпросът е на лични предпочитания. Защо, обаче горивната система е лакома? Детска болест, недомислица или друго нещо?
                              08седемшест5едно513четири

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X