Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв бензин - в резервоара слагаме?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    За съжаление, проблемът го има и с двигатели, проектирани след края на Студената война.
    Не съм виден двигателист, ама ми е трудно да си го представя. Имаш ли пример?

    Коментар


    • #17
      От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      При съвременното състояние на нефтохимията, бензинът с по-високо октаново число е и малко по-калоричен. Това води до някаква разлика в разхода и мощността даже и при двигатели, които не се интересуват от октановото му число.

      .
      Професоре, мога ли малко да пофилосовствам?
      Доколкото съм запознат "индустриалния" бензин от рафинерията е един и същ. С добавянета на антидетонационни добавки /които са скъпи/ се получава бензин с октаново число 95, 98 и 100 октана. /Май чистия бензин беше 72 октана/.
      По-високо октановия бензин позволява бездетонационно изгаряне при по-висока степен на компресия /мощност/ и използване на по-бедни горивни смеси /икономичност/. Правилно регулирания двигател за работа на 95 октана не би трябвали да покаже разлики при работа със 100 октана. Виж, ако центровката е "мръднала" по една или друга причина то съществува вероятност при която двигателя да "уцели" своя бензин като октани. Навремето един известен рали пилот Засада /първото му име не си спомням, а и ми е трудно да го произнеса, камо ли да го напиша/ на въпроса какво помага по-високо октановия бензин за вървенето на нормална кола беше отговорил " същото каквото помага и цвета на колата".
      сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
      dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

      Коментар


      • #18
        От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

        Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
        добавянета на антидетонационни добавки /които са скъпи/
        Такааа. А откакто го няма тетраетилоловото, кои са тези добавки и в какви количества?

        Отговорът на този въпрос дава началото на моето изложение.

        Пилотът се казваше Собиеслав Засада. По негово време антидетонационните добавки са били високоефективни и се е добавяло по малко, та не е било важно колко са калорични. Сега не е така, високоефективните добавки са забранени, добавят се бензен и производни (толуен, ксилен и тн) в значителни количества (10-20%). Те пък по съвместителство са висококалорични.

        Коментар


        • #19
          От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          ...добавят се бензен и производни (толуен, ксилен и тн) в значителни количества (10-20%). ...
          В това колко си сигурен, че бензола си е яко канцерогенен


          Високите октани се усещат при ускоряване и като караш с 40 на 5-та
          байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
          Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
          Суперспам - спама на суперите

          Коментар


          • #20
            От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

            Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение

            Високите октани се усещат при ускоряване и като караш с 40 на 5-та
            Точно тогава се получава детонацията. Навремето така пробвахме центровката на запалването Компютри нямаше, пробната лампа и въртиш делкото. После пробваш - при 40-50 на четвърта /пета нямаше/ даваш рязко газ. Трябва леко да причука и изчезне. Значи е добре. Ако не чука "аванса" - предварението е малко, ако чука яко - връщай делкото. Сега са компютри, софтуери, ЕКУ-та, ама я няма ромнтиката и гордоста, че си уцелил центровката. Специални умения трябваха да научиш жигулката да върви добре с А86, ЗИЛ-ов и да не чука. Абе спомени...
            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

            Коментар


            • #21
              От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

              Първоначално публикуван от horazio Преглед на мнение
              Т.е. ако шибна в резервоара 100 октанов бензин няма риск да издуха клапани, или каквото там издухва...
              Няма мотор който се плаши и троши от хубав бензин,лошото е,че бензин-няма,има разни буламачи с некви цифри които се продават за по-големи цифри...
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #22
                От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                Първоначално публикуван от DBRS Преглед на мнение
                В това колко си сигурен, че бензола си е яко канцерогенен


                Високите октани се усещат при ускоряване и като караш с 40 на 5-та
                За бензена съм абсолютно сигурен, но той освен канцерогенен е и скъп. Поради което се набляга на производните му, но и никой не ти гарантира, че горивото е безвредно за организма - напротив, всячески се стремят да ти попречат да контактуваш с него. "Бензинът" във Ф1 май е 90% толуен. Толуенът май изобщо не се смята за канцерогенен, което за мен беше дълбока изненада.

                Това за 40 на 5-та е спомен от дядовата жигулка. Следващото поколение двигатели - Лада Самара и сродните и западни връстници (Голф 1 и 2) имат детонационна склонност в средни-високи режими. В по-следващото поколение (края на 90-те) почват да слагат нок-сензори и там нещата силно се обръщат, но за това - по-долу.

                Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
                Точно тогава се получава детонацията. Навремето така пробвахме центровката на запалването Компютри нямаше, пробната лампа и въртиш делкото. После пробваш - при 40-50 на четвърта /пета нямаше/ даваш рязко газ. Трябва леко да причука и изчезне. Значи е добре. Ако не чука "аванса" - предварението е малко, ако чука яко - връщай делкото. Сега са компютри, софтуери, ЕКУ-та, ама я няма ромнтиката и гордоста, че си уцелил центровката. Специални умения трябваха да научиш жигулката да върви добре с А86, ЗИЛ-ов и да не чука. Абе спомени...
                Компютрите и софтуера изобщо не отменят забавата с центровката, като нашиеш една газова или още повече - метанова уредба. Цяла една отделна тръпка е как се настройва стар двигател, когато просто няма откъде да вземеш толкова нискооктанов бензин, за колкото е предвиден. Детонация няма и няма, както и да въртиш делкото, въпреки че в инструкцията пише да се ориентираш по нея. Но това, че няма детонация не пречи като е крива центровката, двигателят да работи зле.

                А допълнителни ползи (мощност, въртящ момент и икономия) от високооктановия бензин има във всеки двигател с нок-сензор, нищо че на капачката пише А95. Причината е следната:
                Всеки двигател има някаква оптимална карта на запалването, при която се получават най-добри показатели. При проектирането, тя се снема на стенд с много високооктанов бензин и се залага при проектирането на запалителната система. Реалният бензин, с който двигателят после ще пътува, в някои области от тази карта работи добре, в други (при по-високи натоварвания) дава детонации. При по-старите двигатели, областите с детонаци са избегнати като просто авансът около тях е намален под оптималния (затова например служи втората, различна пружина в центробежния регулатор). На такава кола и високооктанов да заредиш, тя все едно в режимите, в които конструкторите са очаквали детонации, ще работи с по-малък от оптималния аванс и поведението на двигателя няма да се промени.

                Когато има нок-сензор (датчик за детонация), в компютъра се залага направо оптималната карта, а детонациите се заобикалят много отблизо, по показанията на датчика. На такава кола, зареждането на високооктанов бензин веднага повишава показателите, в някои случаи - с много.

                Коментар


                • #23
                  От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Такааа. А откакто го няма тетраетилоловото, кои са тези добавки и в какви количества?

                  ............
                  Е тука бях изровил лещо. От пост 17.
                  п.с. А за детонационно готене е е Това.
                  Последно редактирано от Стоян Боюков-Sariones; 20-03-12, 07:53.
                  Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                  тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение


                    Компютрите и софтуера изобщо не отменят забавата с центровката, като нашиеш една газова или още повече - метанова уредба. Цяла една отделна тръпка е как се настройва стар двигател, когато просто няма откъде да вземеш толкова нискооктанов бензин, за колкото е предвиден. Детонация няма и няма, както и да въртиш делкото, въпреки че в инструкцията пише да се ориентираш по нея. Но това, че няма детонация не пречи като е крива центровката, двигателят да работи зле.

                    А допълнителни ползи (мощност, въртящ момент и икономия) от високооктановия бензин има във всеки двигател с нок-сензор, нищо че на капачката пише А95. Причината е следната:
                    Всеки двигател има някаква оптимална карта на запалването, при която се получават най-добри показатели. При проектирането, тя се снема на стенд с много високооктанов бензин и се залага при проектирането на запалителната система. Реалният бензин, с който двигателят после ще пътува, в някои области от тази карта работи добре, в други (при по-високи натоварвания) дава детонации. При по-старите двигатели, областите с детонаци са избегнати като просто авансът около тях е намален под оптималния (затова например служи втората, различна пружина в центробежния регулатор). На такава кола и високооктанов да заредиш, тя все едно в режимите, в които конструкторите са очаквали детонации, ще работи с по-малък от оптималния аванс и поведението на двигателя няма да се промени.

                    Когато има нок-сензор (датчик за детонация), в компютъра се залага направо оптималната карта, а детонациите се заобикалят много отблизо, по показанията на датчика. На такава кола, зареждането на високооктанов бензин веднага повишава показателите, в някои случаи - с много.
                    Професоре /надявам се не се сърдиш/, така е?
                    Аз обаче съм привърженик на активната роля на шофьора в управлението на автомобила и режимите на работа на двигателя. Не съм против прогреса, дори напротив, много обичам екстрите, но трябва да има мярка. Очаквам /дано доживея/ коли в които ако повишиш тон на съпругата си тя спира, пуска аварийните, отваря вратите и праща SMS на 112.
                    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                    Коментар


                    • #25
                      От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                      Относно ламбдите - те са четири - две на изпускателните колектори преди двата катализатора и две ламбди след тах, след което се събират в третия катализатор - УЖАС!!!
                      И не, не е за щатите, за европа е правена - така го разчетах от вина.
                      Няма! Свършиха.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                        Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
                        ....
                        Аз обаче съм привърженик на активната роля на шофьора в управлението на автомобила ..... ....
                        И аз така . Затова - убий ме , ама возило с автоматични скорости не мога да карам ! Може и да е парадоксално , ама нямам вяра и на разните ESP-та , тракшъни и прочие глезотии за недоучили шифьори с книжка изпод масата .

                        За това обаче :


                        Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
                        ..... и режимите на работа на двигателя....
                        .... през годините съм се нагледал на пишман - майстори , които от две здрави коли правят една скрошена .
                        Не харесвам и идеята "Следобед лягам под Трабанта , повреда няма . За авторитет " ( група "Тангра ).

                        Затова едно време си регулирах и Москвето и Жигулето както пишат производителите в книжката , а не по силата на чукане на клапаните ... макар че за Москвето бях стигнал до извода , че това е аутомОбил , при който логиката на конструиране липсва , ама това е друг а тема .

                        А по темата : Колкото е по-високо октановото число на един бензин , толкова той е по-калоричен . Респективно - развива по-голяма мощност . В изборът обаче на бензин от производителя с определено октаново число , се залага различна философия . Затова е естествено на пазара да съществуват мотори , ползващи различен "октан " . Съществува и философия на част от конструкторите , при която се залага възможността за използване на няколко вида бензин - грубо между 90 и 100 "октана" . Затова хората поставят октан - коректор .
                        Общо казано - след Студената война почти всеки мотор може да върви с по- високо калоричен бензин , но за да има ефект трябва да се направи най-малкото съответната корекция на момента на запалване . Колкото е по-съвременен двигателя разбира се , са му накичени все повече дудуци и въпросния процес на корекции е колкото прост , толкова и сложен .

                        ПС. Горните писаници важат за белите държави . С оглед на това , че у нас само Господ знае какво точно има в бензина , който ни продават по бензиностанциите , то според мен да сипеш 100 октанов бензин в резервоара на кола с предписан 95 си е чисто прахосничество . Не че няма да върви де , ама ...
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          Колкото е по-високо октановото число на един бензин , толкова той е по-калоричен .
                          С една уговорка - това е почти винаги вярно, с някои неприятни изключения.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            С една уговорка - това е почти винаги вярно, с някои неприятни изключения.
                            Да , веднага се усетих , затова включих и ПС .
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              А по темата : Колкото е по-високо октановото число на един бензин , толкова той е по-калоричен . ...
                              Тука други работи пише: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%...81%D0%BB%D0%BE

                              Коментар


                              • #30
                                От: Какъв бензин - в резервоара слагаме?

                                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                                Тука други работи пише: http://bg.wikipedia.org/wiki/Октаново_число
                                Еми пише , че енергийното съдържание на бензин от 91 до 98 октана нараства от 29 до 45 мегаджаула за килограм . Кое е различното ?
                                А , отдолу има писани едни неща , които подлежат н а полемика , ама мисля че това е друга тема .
                                Последно редактирано от Vlado_Ts; 27-03-12, 19:16.
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X