Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

    Здравейте колеги,като за първи пост в този под-форум започвам с проблем....но какво да се прави!
    Та става въпрос за паджеро-1 с 2.5 мотор от 91 година,дълга база(доста дърто,но дотук се простират възможностите).
    Да почна с малко предистория,джипката я взех преди около 2 месеца от приятел(с надеждата че вече си е показала негативите и няма с какво да ме изненада!),малко преди да я взема беше духнала гарнитурата на главата.Главата е носена на майстори ,шлайфана(незнам с колко),надувана,тествана с напасвани клапани,сменени гумички и т.н.Момчето няма да ме излъже ,познаваме се от доста време!
    Но фактите са ,че няма и 500 км след манипулацията джипката изпуши в моите ръце,не съм я прегрявал(ако може да се вярва на уреда),но междувременно съм проверил термостата(и той е сменян при първия ремонт на главата).
    След последвалото разглобяване ,установих че гарнитурата при трети цилиндър е духнала към водната риза (там има доста метал по нея и е явно как беше смлян),разглобих главата и я занесох пак на шлайф да я зачистят(свалиха 0,08 мм,по спомен ако не бъркам).На шлайфиста не му харесаха едни черни петна точно при трети цилиндър,каза че е корозия по алумина(като го взех беше с вода,може и преди това е каран само с вода),спомена нещо за челосване на блока,ма на мен не ми допадна.....
    Както и да е,събрах главата,напасвах клапаните ,смених пак гумичките монтирах всичко ,запалих мотора и два дена е работил по около 2 часа на място без проблеми.На третия ден го изкарах(беше доста студено около -5 ),покарах го малко по асфалт да позагрее и след това щурмувах малко снежни баири, но не съм прегрявал мотора(поне се надявам,разчитам на уреда).
    Днес го изкарах,разгрях го леко и внимателно(само по асфалт),и каква беше изненадата ми като загря мотора ,и пак стана като димогенератор,интересното е че и преди като духна при мен пак пушеше здраво,предполагам че заради антифриза, но не духа в радиатора ами го изгаря ,щото се губи .При предишния собственик като е избил ,е духал в разширителния съд(каран е с вода),а при мен веч за втори път ми се губи течността и пуши здраво(карам само с антифриз).
    Не знам карък ли съм,всичко уж направих като хората и след няма изминати и 50 км пак съм на изходна позиция!
    Знам че така виртуално никой не може да ми помогне,но просто съм обезверен.

  • #2
    От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

    Ами сваляй главата... Освен гарнитура, тези двигатели (4д56) са склонни към пукане на глави. Шлайфистът хубаво е казал за челосване на блока, но това е доста трудоемко. За свое спокойствие можеш да го провериш с хубава линия във всички направления, след като го почистиш добре. Това, че е каран с вода, не е много добре. Важен момент е каква гарнитура си използвал и как си притягал главата (ред, усилие, състояние на болтовете, добре почистени и продухани с въздух резбови отвори)
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

      Ами гарнитура ползвах на Виктор Реинц,най дебелата щото незнам колко е шлайфана тази глава вече,реда за стягане го има с гарнитурата пък и свалих мануал тук от форума.Стягах на два етапа,първо на 8 кг и след това на 12 кг.
      Преди да сглобя главата ,след шлайфа я измих с нафта и продухах с компресора.
      Главата незнам дали е спукана ,разчитам че при предишния шлайф е проверена!Вече се съмнявам че съм взел джипа с издухана гарнитура!
      Защото беше и с прецакана капачка на радиатора(която замених с нова) и губеше течност през нея,след замяната и почнаха проблемите.
      Явно и моя приятел е закупил джипа с този проблем,и го е карал така без да знае,докато не е избил окончателно ,така си мисля вече.Нямам логично обяснение(докато не го разглобя пак) за проблема.

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

        Ivonta,при дизеловия двигател дебелината на гарнитурата се подбира според това колко надстърча буталото над блока. И ако се докаже,че няма проблем с главата,никакняма да вреди да провериш блока по начина на Skrapheap
        Последно редактирано от jeko47; 21-01-12, 02:50.
        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

          Според мен нищо не ти остава, освен при това сваляне на главата да я провериш пак за пукнатини, за да си сигурен и да занесеш блока на шлайф.
          Аз залагам на крив блок.

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

            Ползвах по дебелата гарнитура ,щото видях че освен буталата, и клапаните надстърчат ,и при шлайфането би трябвало колкото се отнема от главата те с още толко да се покажат!Видях че в буталата има фрезовани отвори за клапаните,и понеже незнам кой поред шлайф на главата беше това се застраховах с по дебела гарнитура 1.6 мм.
            Но както и да е,като гледам ще трябва да се сваля двигателя,блока на шлайф ,главата на проверка и да се надявам да се реши проблема.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

              Има натрупване на грешки.
              Какво значи "почистих блока"!? Взимаш един подходящ диск и на ръка шлайфаш блока до метал.
              Това Паджеро не търпи друга гарнитура освен оригинална. Купуваш оригинална.
              Стягането е на 3 етапа:
              1 - 40
              2- 80
              3- 120
              Проба на главата за пукнатини в доверен сервиз.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                Първоначално публикуван от ivonta Преглед на мнение
                Ползвах по дебелата гарнитура ,щото видях че освен буталата, и клапаните надстърчат ,и при шлайфането би трябвало колкото се отнема от главата те с още толко да се покажат...
                Няма такова нещо! Обади ми се да ти кажа къде да отидеш да ти проверят и направят главата.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                  Има два отвора и процепи на блока между цилиндрите, тях почистихте ли ги добре. Те са единственото което охлажда гарнитурата между цилиндрите и ако са запушени гарнитурата заминава много бързо.
                  При стягането пробвай като стегнеш както ти е казал Андро, стягай през повече време. След това, като минеш 100-тина километра - пак я мини главата с динамометричния, обикновено се отпускат след няколко топлинни цикъла.
                  А и друго, не ми се вярва да ти гори антифриза без да духа във водната система... има нещо гнило... Да не би да ти тече водната помпа, и ако е с вода тя да се изпарява...
                  Don't hunt IF you can't kill
                  първо 0883 после 333 накрая 448

                  LZ1BGD

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                    Засега работата по джипката е в застой(заради метеорологичните условия),"парализиран" съм като пътните условия в нашата страна!
                    Значи, пропуснал съм да спомена че като взех джипа установих че е с прецакано уплътнение на капачката на радиатора,смених я съответно и горе-долу по това време почнаха проблемите ми!
                    Колегата по горе е писал за някакви отвори м-у цилиндрите,не съм много сигурен ,но мисля че са част от водната риза и именно там беше избила гарнитурата.
                    Онзи ден си направих експеримент и върнах старата капачка,интересното беше че с нея минах близо 40 км без грам да пуши и да пипа антифриза,в момента който сложа новата и покарам зад мен става димна завеса!?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                      Виждал съм подобен "предпродажбен тунинг" само че на Паджеро спорт - там гърлото на радиатора дето ляга уплътнението на капачката беше с прорязано малко каналче. По този начин капачката не задържа налягане - вместо 0,9 атм. налягането в системата е нула. И купувача си мисли "не надува"....
                      Don't hunt IF you can't kill
                      първо 0883 после 333 накрая 448

                      LZ1BGD

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                        Днес занесох главата на проверка,и "заека изскочи от храстите" оказа се че уж проверената и снимана глава е спукана! Приятелчето от което взех джипката я е дал за ремонт и проверка някъде в Орландовци,и там май са попретупали нещата,аз му се доверих че с главата няма проблем(за което сам съм си виновен),и я дадох само за зачистване първия път(особенно пък като видях и калпавата гарнитура).
                        Сега се надявам като се завари и ремонтира да нямам повече проблеми ,че ми дотегна!
                        ps. Покрай тая камионетка,ще взема диплом за автомонтьор....

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                          Първоначално публикуван от ivonta Преглед на мнение
                          Днес занесох главата на проверка,и "заека изскочи от храстите" оказа се че уж проверената и снимана глава е спукана! Приятелчето от което взех джипката я е дал за ремонт и проверка някъде в Орландовци,и там май са попретупали нещата,аз му се доверих че с главата няма проблем(за което сам съм си виновен),и я дадох само за зачистване първия път(особенно пък като видях и калпавата гарнитура).
                          Сега се надявам като се завари и ремонтира да нямам повече проблеми ,че ми дотегна!
                          ps. Покрай тая камионетка,ще взема диплом за автомонтьор....
                          Ще си спестиш още повече проблеми ако направо вземеш нова глава
                          Y61

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                            Идеята като се взе тази джипка беше да е максимално евтина,здрава за да върши работа на село!А в момента не е нито здрава,нито евтина! Главата вече е при заварчик,занесох и клапаните на момчетата за да могат да мерят, напасват и каквото там трябва да се прави.А междувременно ще поизмия остатъците от двигателя,ще сменя някоя и друга гарнитура и ще се подготвям за събиране(надявам се за последно,щото Надин е опасно близо).
                            До няколко дни се надявам да имам по оптимистични резултати!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с гарнитура на главата на паджеро-1 2.5 тди!

                              Първоначално публикуван от ivonta Преглед на мнение
                              Идеята като се взе тази джипка беше да е максимално евтина,здрава за да върши работа на село!
                              Напълно те разбирам. И аз като теб се подведох и исках да спестя 300лв и си занесох главата да я заварят. Два месеца по-късно главата пак спукана. Заварката всъщност беше здрава просто се беше появила нова пукнатина. Този път направо взех нова глава за около 600лв и забравих за проблемите. Равносметката накрая бе, че вместо да спестя 300лв аз ги загубих
                              Успех
                              Y61

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X