Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

    Здравейте,
    след силен, стържещ звук загубих сервото на волана. Оказа се прецакана демпферна шайба, която е скъсала болта към коляновия вал на 1 см навътре и яко го е запецнала там. По силата на обстоятелстватa попаднах в някакъв сервиз, където не успяха да изкарат болта. Това става във Велинград, а съм от Бургас. И като поискаха да свалят двигателя, за да им е по-удобно - на платформа и вкъщи. По пътя проверих всички морги - нямаха. Ако можете да помогнете - демпферна шайба и болта й за Pajero - 3.0, 150 коня - 1999г. Има някакъв номер на талона - V234001958. Слагам и една снимка, за всеки случай.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01.jpg
Прегледи:1
Размер:99.9 КБ
ID:5956680
    Последно редактирано от flippo; 15-01-12, 17:36.
    ------------------

    ... когда кто то тупой, это навсегда !

  • #2
    От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

    Мога само да ти кажа парт номерата на шайбата и болта: MD141468- шайба, MD138069- болта, MD096930- шайбата на болта. Извадих ги от азиатската ASA с твоя VIN.
    Хипопотамът е интересно животно- колкото по-затъва в калта, толкова по-голяма уста отваря.
    0878226696; 0876927507

    Коментар


    • #3
      От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

      Благодаря, Ahead70.

      Със сигурност това ще помогне. Утре ще търсим :-)
      ------------------

      ... когда кто то тупой, это навсегда !

      Коментар


      • #4
        От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

        Първоначално публикуван от flippo Преглед на мнение
        Благодаря, Ahead70.

        Със сигурност това ще помогне. Утре ще търсим :-)
        С един широк или с два тесни канала е тази шайба, защото имам една с двата канала?

        Коментар


        • #5
          От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

          Първоначално публикуван от radikyokushin Преглед на мнение
          С един широк или с два тесни канала е тази шайба, защото имам една с двата канала?
          не съм я разгледал подробно, но по-скоро беше с един канал.. и покрай него беше разчупено. ако беше с два канала щях да ги видя сякаш... утре ще я снимам.
          ------------------

          ... когда кто то тупой, это навсегда !

          Коментар


          • #6
            От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

            Колега, имах точно твоя проблем, когато купих джипа, само че моя е двойка. Обаче попаднах на много кадърен майстор и двамата успяхме да се справим. Ще ти кажа какво направихме, а ти си прави сметката.
            Никакъв двигател не се сваля, то ако се свали и баба знае. Сваля се всичко пред шайбата - радиатор, въздуховод - всичко.
            Старата шайба, като я извадиш я прегледай - тя е чугунена и може да има отчупено парче. Ако няма, добре. Тия шайби, поне в София ги поправят, разглобяват ги, заливат с гума и набиват отново. Но процедурата не е евтина, струва колкото половината цена на нова шайба.
            При нас шайба за Паджеро 2, тази с двата канала, струва 270 лв. Като я извадиш, трябва да видиш и състоянието на шийката на коляновия вал. Хубаво е да си купиш и двете "лунички" - това са шпонките, които предават движението. Тук са по 9 лева едната.
            Когато се извади всичко, се използва едно приспособление, което се монтира на бормашина и пробива отвори на 90 градуса. Тук най-важното е да улучиш средата на скъсания болт. това се прави с елементарен дорник, направен на струг по отвора на вала, като в него се вкарва закален център.
            Щом удариш центъра, пробива се с подходящо свредло и болтът се вади със т.н. "свинска опашка".
            Когато се монтира новата шайба, имай предвид, че болтът се натяга с определено усилие, мисля, че беше 140 Нм, но трябва да се провери в някое ръководство за ремонт. Тук динамометричният ключ е просто задължителен. Не е лошо болтът да се намаже с Локтайт за винтови съединения - мисля, че е син на цвят. Когато всичко е готово, наливаш антифриз догоре и като запалиш, изчакваш да вдигне работната температура и доливаш още.

            Всичко, което пиша го правих в края на октомври, отне почти цял ден, но го оправихме. Желая ти успех. Така написано, изглежда сложно и страшно, но като почнеш, всичко става. Приспособлението за пробиване под прав ъгъл тук го продават в "Бриколаж", сигурно и при вас го има. Струва 25 - 30 лева по спомени.
            Поздрави и още веднъж - успех.
            Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
            имат право да гласуват на избори.

            Коментар


            • #7
              От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

              Благодаря Hala, много полезна информация.
              Гледах шайбата - с един жлеб е само и ръбовете на този жлеб са "леко" зачупени. Вариантът, дефектите да се възстановят по някакъв начин, е още под въпрос. Колега Hala, дали този вид счупване го оправят там при вас?
              В същото време търся по магазини и морги.
              Засега това.
              ------------------

              ... когда кто то тупой, это навсегда !

              Коментар


              • #8
                От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                Аз под оправяне имах предвид ако има отчупено вътре, около шпонковия канал в центалния отвор.
                Наваряват го с чугунен електрод, после се прави на струг на размера. Когато превърти тъпата гума, някак я избиват
                на преса ли, знам ли? После заливат с течна гума и запресоват отново. Това по разкази на един собственик на Паджеро,
                който има магазин за авточасти. Доволен е от резултата, но не и от цената - взели са му към 130-140 лв., а шайбата за Паджеро 2 е 270 лв.
                чисто нова - аз лично ако ремонтът е наполовина на цената на ново, купувам ново, както и направих.
                Твоята шайба с един канал може да се окаже и по -евтина от тази с двата, така че провери.
                При тебе ако има отчупени парчета от периферията е по-лошо. Консултирай се със заварчик дали може да ги залее и после да минат
                през стругаря. Така не може да караш, защото първо - ще къса ремъците и второ, вече е дебалансирана, а там натоварването и оборотите са големи
                и ще направиш голяма беля. Моят съвет - купи нова шайба, болт, шпонки. Едно на друго ще се върже около 300 лв. мисля.

                Между другото, лично за мен, тая демпферна шайба е измишльотина. Лично мнение, разбира се.
                Какви точно огромни вибрации и трептения гаси там? Не, че няма такива, но 90% от автомобилите са с обикновена шайба, а пък си вървят, както виждаш.
                Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                имат право да гласуват на избори.

                Коментар


                • #9
                  От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                  a бе тя ситуацията от ден на ден се обогатява :-)
                  - първо - около шпонковия канал на шайбата е разчупено и това налга нова шайба, ама няма никъде по магазините. Нямало, щото колата била с японски VIN и някакви номера не съвпадали. И се отнася и за болта и за шпонката. А това вече води до наваряване, и струг, и самоделие, и ниска надеждност на крайния резултат.
                  - второ - 'майсторите' от Велинград, в опитите си да пробият счупения болт, са скапали резбата на коляновия вал и сега ще трябва и той да се сваля.
                  ------------------

                  ... когда кто то тупой, это навсегда !

                  Коментар


                  • #10
                    От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                    Това излезе в E-Bay с парт номера за шайбата.http://www.ebay.co.uk/itm/Dorman-OE-...item519be9be12 Да, VIN-a е японски.
                    Хипопотамът е интересно животно- колкото по-затъва в калта, толкова по-голяма уста отваря.
                    0878226696; 0876927507

                    Коментар


                    • #11
                      От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                      Първоначално публикуван от flippo Преглед на мнение
                      a бе тя ситуацията от ден на ден се обогатява
                      - второ - 'майсторите' от Велинград, в опитите си да пробият счупения болт, са скапали резбата на коляновия вал и сега ще трябва и той да се сваля.
                      Това е, щото и центъра са ударили без дорник, и са пробивали без дорник. А може и въобще да не са ударили център. Майстори.
                      То това иска мозък, а не конфитюр да имаш в главата...
                      А шайба ще намериш, ако не от магазин, както ти е писал колегата по-горе - от Ebay.
                      Последно редактирано от Hala; 17-01-12, 16:32.
                      Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                      имат право да гласуват на избори.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                        Включвам се, за да довърша темата.
                        Шайбата се оказа голям проблем. Официалният вносител се чуди върху нея, че не бил виждал такава. Счупването й обезкуражи "наварчиците", стругарите и фрезистите. Никой от тях не гарантира, че ще стане. Ето я :

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1190003.jpg
Прегледи:1
Размер:35.1 КБ
ID:5342530Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1190004.jpg
Прегледи:1
Размер:30.7 КБ
ID:5342531


                        Нова, неоригинална, от e-bay, струваше колкото оригинална от Германия - около 500-600лв. Освен това нямаше и болт и шпонка.
                        Коляновят вал беше отчупен около шпонковия канал колкото лещено зърно. Всеки майстор имаше свое виждане за подхода. От сваляне на двигателя и коляновия вал за ремонт, през нови шайба и колянов вал, до нова шайба на струг, или цял нов двигател....

                        Както и да е - вече имах опит в избора на майстори и този път не сгреших. Свалиха само радиатора. Изкараха за по-малко от час счупения болт със заварка с аргон. Не знам как, но бяха намерили от някаква морга същата шайба (за 270лв), при положение, че вече бях звънял на около 50 морги от цяла България. Те я намериха с едно обаждане. Леко запълниха дефекта на вала с наварка, направиха нова шпонка, взеха от морга болт, но от VW.

                        И пак се чу оня мазен, гъргорещ звук на шесте цилиндъра.

                        Изводите - има различни майстори :-) :-)
                        ------------------

                        ... когда кто то тупой, это навсегда !

                        Коментар


                        • #13
                          От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                          Първоначално публикуван от flippo Преглед на мнение
                          Включвам се, за да довърша темата.
                          Шайбата се оказа голям проблем. Официалният вносител се чуди върху нея, че не бил виждал такава. Счупването й обезкуражи "наварчиците", стругарите и фрезистите. Никой от тях не гарантира, че ще стане. Ето я :

                          [ATTACH=CONFIG]413505[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]413506[/ATTACH]


                          Нова, неоригинална, от e-bay, струваше колкото оригинална от Германия - около 500-600лв. Освен това нямаше и болт и шпонка.
                          Коляновят вал беше отчупен около шпонковия канал колкото лещено зърно. Всеки майстор имаше свое виждане за подхода. От сваляне на двигателя и коляновия вал за ремонт, през нови шайба и колянов вал, до нова шайба на струг, или цял нов двигател....

                          Както и да е - вече имах опит в избора на майстори и този път не сгреших. Свалиха само радиатора. Изкараха за по-малко от час счупения болт със заварка с аргон. Не знам как, но бяха намерили от някаква морга същата шайба (за 270лв), при положение, че вече бях звънял на около 50 морги от цяла България. Те я намериха с едно обаждане. Леко запълниха дефекта на вала с наварка, направиха нова шпонка, взеха от морга болт, но от VW.

                          И пак се чу оня мазен, гъргорещ звук на шесте цилиндъра.

                          Изводите - има различни майстори :-) :-)
                          Браво, попаднал си на добри майстори
                          Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
                          Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

                          Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                            Колега flippo, имам същия проблем-който те е споходил в началото на годината. Кажи ми , кои са тези "майстори" от Велинград, щото аз съм от този град и...да не им се натреса, та да влача и аз твоето тегло! А вече се убедих в правотата на това, което си написал, понеже "майстора-автомонтьор" , който скъса болта при опит да свали превъртялата шайба, след това вдигна ръце( е, не се отказа от парите за работа, де), а от друга страна никой стругар тук не желае да разпробие скъсания болт на място(разкачено е всичко отпред и има пряк достъп до вала), като даже един ми иска да сваля вала и да му го нося в работилницата! Абе...малоумна работа! По-нагоре в някои от постовете има полезна информация за правилно демонтиране на частта от скъсания болт, но ако някой колега има какво да добави, за да се улесни и прецизира процеса, ще съм му благодарен! Поздрави!!!
                            Последно редактирано от baraj1; 14-11-12, 19:00.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Демпферна шайба - Pajero 3.0 - 1999г

                              За това, че е скъсал болта, не можеш да го виниш. Виж, за останалото...
                              Тоя болт изглежда много як - все пак е 14 мм и е с повишена якост, обаче ако е мазан с Локтайт или нещо подобно и са минали Х години се къса като едното нищо.
                              А там не може с нищо да си помогнеш, нито можеш да го грееш(ще стопиш гумата на шайбата), нито има как да го почукнеш челно по оста.
                              При това се стяга доста зверски - 140 или 180 Нм(виж в някое ръководство).
                              Иначе е М14х44 - нормална резба. Якост 10.9 и нагоре. Най-добре е оригинален, от същата кола.
                              Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                              имат право да гласуват на избори.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X