Днес извършвах собственоръчно тази операция и бързам да споделя некои съображения докато са ми пресни впечатленията. Това е най-проблемния възел на този иначе железен двигател. В някои чуждоезични форуми са се разгаряли големи спорове около тази операция и са обсъждани варианти да се елиминират изобщо балансиращите валове като не се слага техния ремък и ролка. Доколкото 4D56 се монтира на Паджеро, Делика(L300) и пикапа L200 (и на Галопер, но под друго име) на всички места съм чел за варианти с премахване на балансиращите валове. От какво се страхуват хората? Факт е, че в някои случаи техния ремък се къса и парчетата от него попадат под другия ремък като по този начин той също се къса и последиците винаги са много скъп ремонт или направо смяна на глава, клапани и кобилици. От друга страна всичко това се случва най-често след човешка немърливост - или ненавременна смяна, или оставяне на някой протекъл семеринг да омаслява ремъците или неправилно натягане и т.н.
След като се убедих, че балансиращите валове при мен нямат аксиални и радиални луфтове и че се въртят леко реших да ги оставя работещи. Въпреки че четох, че липсата им не се усещала като увеличени вибраций, смятам, че японските инженери на са ги сложили за украшение.
При разглобяването на възела установих, че при предишната смяна в Италия в сервиза са обърнали ламаринката между двете ремъчни шайби на коляновия вал и в резултат основния ремък вече не беше широк 1 инч (25.4мм), а под 24 мм. в следствие триенето с ламарината и белега за съвпадане върху нея по никой начин не съответства на останалите (общо 5 на брой!)
Проблемен момент е и отвиването на болта на шайбата на коляновия вал, който се затяга с голям момент и се осигурява срещу самоотвиване с LOCTITE (или подобен). За държене на контра не помага включване на скорост и дърпане на ръчната или опити за законтряне откъм маховика. Някои пробват с въртене на стартера, като ключа се опира в рамата, но... Има случаи на късане на болта и след това става една... Наложи се да направя приспособлението препоръчано от производителя.
Обобщено - препоръчвам смяната на ремъците и ролките навреме и с качествени такива. Не по-малко важно е и сервиза да е сигурен (защото малко хора си ги сменят сами вече).
След като се убедих, че балансиращите валове при мен нямат аксиални и радиални луфтове и че се въртят леко реших да ги оставя работещи. Въпреки че четох, че липсата им не се усещала като увеличени вибраций, смятам, че японските инженери на са ги сложили за украшение.
При разглобяването на възела установих, че при предишната смяна в Италия в сервиза са обърнали ламаринката между двете ремъчни шайби на коляновия вал и в резултат основния ремък вече не беше широк 1 инч (25.4мм), а под 24 мм. в следствие триенето с ламарината и белега за съвпадане върху нея по никой начин не съответства на останалите (общо 5 на брой!)
Проблемен момент е и отвиването на болта на шайбата на коляновия вал, който се затяга с голям момент и се осигурява срещу самоотвиване с LOCTITE (или подобен). За държене на контра не помага включване на скорост и дърпане на ръчната или опити за законтряне откъм маховика. Някои пробват с въртене на стартера, като ключа се опира в рамата, но... Има случаи на късане на болта и след това става една... Наложи се да направя приспособлението препоръчано от производителя.
Обобщено - препоръчвам смяната на ремъците и ролките навреме и с качествени такива. Не по-малко важно е и сервиза да е сигурен (защото малко хора си ги сменят сами вече).
Коментар