Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

    Днес извършвах собственоръчно тази операция и бързам да споделя некои съображения докато са ми пресни впечатленията. Това е най-проблемния възел на този иначе железен двигател. В някои чуждоезични форуми са се разгаряли големи спорове около тази операция и са обсъждани варианти да се елиминират изобщо балансиращите валове като не се слага техния ремък и ролка. Доколкото 4D56 се монтира на Паджеро, Делика(L300) и пикапа L200 (и на Галопер, но под друго име) на всички места съм чел за варианти с премахване на балансиращите валове. От какво се страхуват хората? Факт е, че в някои случаи техния ремък се къса и парчетата от него попадат под другия ремък като по този начин той също се къса и последиците винаги са много скъп ремонт или направо смяна на глава, клапани и кобилици. От друга страна всичко това се случва най-често след човешка немърливост - или ненавременна смяна, или оставяне на някой протекъл семеринг да омаслява ремъците или неправилно натягане и т.н.
    След като се убедих, че балансиращите валове при мен нямат аксиални и радиални луфтове и че се въртят леко реших да ги оставя работещи. Въпреки че четох, че липсата им не се усещала като увеличени вибраций, смятам, че японските инженери на са ги сложили за украшение.
    При разглобяването на възела установих, че при предишната смяна в Италия в сервиза са обърнали ламаринката между двете ремъчни шайби на коляновия вал и в резултат основния ремък вече не беше широк 1 инч (25.4мм), а под 24 мм. в следствие триенето с ламарината и белега за съвпадане върху нея по никой начин не съответства на останалите (общо 5 на брой!)
    Проблемен момент е и отвиването на болта на шайбата на коляновия вал, който се затяга с голям момент и се осигурява срещу самоотвиване с LOCTITE (или подобен). За държене на контра не помага включване на скорост и дърпане на ръчната или опити за законтряне откъм маховика. Някои пробват с въртене на стартера, като ключа се опира в рамата, но... Има случаи на късане на болта и след това става една... Наложи се да направя приспособлението препоръчано от производителя.
    Обобщено - препоръчвам смяната на ремъците и ролките навреме и с качествени такива. Не по-малко важно е и сервиза да е сигурен (защото малко хора си ги сменят сами вече).

  • #2
    Re: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

    при моето маструбиши (бензин4G63) sapporo, маслената помпа е на единия балансиращ вал, но той се върти от ангренажния ремък, а другия с едно малко ремъче. Доста време карах без единия вал беше блокирал, в последствие го отремонтирах и разлика не усетих.
    Имах и галант за известно време 2.3 тд , купих го за да не оставам без кола докато ремонтирах сапорото, че на първата седмица скъсах ремъка на балансиращите валове и имаше среща на силите и средствата. Успях да се размина само с разтеглени болтове , които държат кавала на кобилиците, бяха с якост 4.5 и бяха станали доста по-дълги.
    При дизела как се задвижва маслената помпа, неможах да се поръчкам с тоз двигател и да го опозная, замина много бъзо.
    Bertone freeclimber 1.8 115hp

    Коментар


    • #3
      До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

      Търся ангренажен ремък и ролки за TLC LJ 70,2,5 TD, 1989 год. Моля за помощ, къде в София или в Бургас мога да намеря, за прилична цена, но качествени, дали на Симеон? Благодарен съм предварително

      Коментар


      • #4
        До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

        При откачне на балансиращите валове на този двигател(няма кво да се премахват , само се откачва задвижването им) , се получава неприятна вибрация около 3000 оборота.Не е страшно но е доста дразнещо.
        По принцип всички 4-цилиндрови редови двигатели над 2000 кубика е желателно да имат балансиращи валове(2 броя въртящи се срещуположно с честота 2 пъти тази на коляновия вал) именно за да се гаси тази вибрация породена от самата конструкция на двигателя.
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • #5
          До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

          4D55-56 страдат наи много от валове не защото те биват откачани или закачани. а защотокакто казва колегата по горе те гасят вибрациите и в следствие на това че те са дебалансирани, размазват вътрешните си лагери. следствие на това се получава загуба на масло,задиране на вал и късане на ремък който пък от своя страна влиза под основния и ,,,основен ремонт,, и така докрая на света , защото никой не ги ремонтира , а и е почти невъзможно.втория вариант откачат се и те остават вътре като апендесит който тропа и кърви вътрешно-губи налягане на маслото. по мое мнение тези валове са паразит който лапа от мошноста на мотора и застрашава живота му .,,,,,,,,във мазето си имам няколко комплекта ампутирани ,и нито едно оплакване от хората който карат тези коли, забелешката е че трябва да е направено добре
          Последно редактирано от isuzo; 22-06-07, 08:12.
          МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

          Коментар


          • #6
            До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

            Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
            При откачне на балансиращите валове на този двигател(няма кво да се премахват , само се откачва задвижването им) ....
            Някои направо ги премахват, като след това им запушват каналите са мазане за да не се губи от налягането на маслото

            Коментар


            • #7
              До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Проблемен момент е и отвиването на болта на шайбата на коляновия вал, който се затяга с голям момент и се осигурява срещу самоотвиване с LOCTITE (или подобен). За държене на контра не помага включване на скорост и дърпане на ръчната или опити за законтряне откъм маховика. Някои пробват с въртене на стартера, като ключа се опира в рамата, но... Има случаи на късане на болта и след това става една...
              И при мен така, напъвай..., 5-та скорост с ръчна....,на стартер, контра на маховика, ... ЦЪ! Само че като контрирахме на маховика и със средно рамо на тресчотката .... кук прас и болта падна... ама само главата.... Та след бая вайкане от моя страна направихме следното:
              1. всички радиатори и рещетката - долу!
              2. махнах стартера и отхлабих тампона да двигателя, след което повдигнахме леко двигателя и с малка и къса бормашина почнахме да разпробиваме. Всичко това направихме за да не режем гредата отпред.
              3. Незнам с какво беше лепен болта ама майката тоя който го е лепил беше основна тема в доста разговори за няколко дни. Разпробивахме няколко пъти с различен размер бургия, и шпилко вадачите не помогнаха. Последния път разпробихме с бургия 1 или 2 мм по-малка от болта и с метчик изчистихме старата резба - едвам.
              Don't hunt IF you can't kill
              първо 0883 после 333 накрая 448

              LZ1BGD

              Коментар


              • #8
                До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                Аз не бях толкова упорит и след като видях, че ще има зор просто си направих приспособлението за законтряне...
                А ти не прочете ли моите съчинения преди да започнеш? Или не ми повярва?
                За краен случай (като твоя) се нагрява само главата на болта с горелка и така... Защото е почти сигурно, че сте го пукнали със силовите опити със стартера

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                  Не съм чел, тва стана миналата година декември месец. Тогава незнаех за този форум.Тва с нагряването го отхвърлих като идея заради семеринга и най-вече заради разните там лагери и циментациите им. То беше една.... Абе мани. ама сега имам друг проблем който требва да разреша бързо надявам се с твоя помощ - писал съм ти "личен роман", за което пак се извинявам!
                  Don't hunt IF you can't kill
                  първо 0883 после 333 накрая 448

                  LZ1BGD

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Аз не бях толкова упорит и след като видях, че ще има зор просто си направих приспособлението за законтряне...
                    А ти не прочете ли моите съчинения преди да започнеш? Или не ми повярва?
                    За краен случай (като твоя) се нагрява само главата на болта с горелка и така... Защото е почти сигурно, че сте го пукнали със силовите опити със стартера
                    Колега дай схема на това приспособление за отвъртане на болта на коляновия вал че и на мен ми предстои тази операцияа от къде да си сваля сервизната информация за този двигател4D56.
                    Благодаря предварително

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                      Вземаш един як върток от гедоре и съответно чашка №19 и чатваш два пъти на стартер и проблема с болта на кол. вал ти е решен.
                      Подстрекател на разходчици счупи ДЖИПКА покрай Габрово
                      тел. 0898327627
                      Радослав

                      Коментар


                      • #12
                        До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                        Първоначално публикуван от joro-g Преглед на мнение
                        Колега дай схема на това приспособление за отвъртане на болта на коляновия вал че и на мен ми предстои тази операцияа от къде да си сваля сервизната информация за този двигател4D56.
                        Благодаря предварително
                        А сега де.... Мина година и половина. Схема не съм правил, а цифровата сапунерка ми е счупена и не мога да го снимам. Има два отвора с резба на шайбата - там се захващаше.
                        Документация в Документация

                        Коментар


                        • #13
                          До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                          какви ремъци и ролки ползваш?
                          интересно ми е защото искам да вкарам и засега съм се спрял на Континетал и Ина и то повече на комплекти.
                          Чудех се за Дайко но нещо след като си изнесоха производството в Турция чух лоши отзиви за тях.
                          От гейтс и гудиар също много се оплакват ,че били застояли по складовете.
                          За оптибелт не съм чувал лоши мнения, но са малко по скъпи.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                            Континентал.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Смяна на ангренажни ремъци и ролки на 4D56

                              значи правилно съм се насочил
                              двата ремъка излизат на клиентска цена около 75 лв

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X