Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ГНП на Паджеро 3

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ГНП на Паджеро 3

    Колеги, от около 6 месеца карам паджерото, но сега вече се задълбочи проблема: трудно потегляне и трудно палене. Оказа се че не е от свещите. Вероятно ще да е от ГНП-то. Моля дайте информация къде може да се ремонтира качествено и колко излиза. От София съм. Паджерото е 3-ка, 2,5ТД, 2002-а година, къса база. Благодаря предварително!

  • #2
    От: ГНП на Паджеро 3

    Паджеро 3 с 2,5 ТД трябва да е със стария мотор 4D56T. Единия вариант на тоя мотор е 99 кс. Без микропроцесор на двигателя, тоест горивната система се управялва механично и помпата е старата "ZEXEL", така наречения "Японски Бош".
    Втория вариант е 114 кс. с микропроцесорно управление на горивния процес. И двете помпи се ремонтират без проблем на много места.
    Но защо реши веднага че е помпата? Преди това трябва да се направят други тестове.
    Работя с изпитан "помпаджия" и ако излезе помпа мога да съдействам.

    Коментар


    • #3
      От: ГНП на Паджеро 3

      Благодаря за бързия отговор колега. Сега пък специалистите разправят че май не е от помпата щото мерили компресията на двигателя и на един от цилиндрите е зле а и на другите не била добре, но пък си мисля това как влияе върху паленето и трудното потегляне /в смисъл че трудно след натискане на педала на газта се качват оборотите/?! Продължава проверката пък ще видим ... Дано да свърши добре тази сага!

      Коментар


      • #4
        От: ГНП на Паджеро 3

        Компресията е 24 бара, а трябвало да бъде поне 30 бара! Дали от това може да са проблемите?

        Коментар


        • #5
          От: ГНП на Паджеро 3

          Първоначално публикуван от ф-008 Преглед на мнение
          Компресията е 24 бара, а трябвало да бъде поне 30 бара! Дали от това може да са проблемите?
          "На ръба" си.
          Двигателя ти (4D56) е със степен на сгъстяване - 21. Провери си в тази табличка стойностите на компресията

          Степен на___ Р, Начално ____ Р, Гранично
          сгъстяване_____ Bar ____________Bar

          6,0 --------------->7,7 <----------------5,4
          6,5 --------------->8,5 <----------------6,0
          7,0 --------------->9,3 <----------------6,5
          7,5 --------------->10,1 <----------------7,1
          8,0 --------------->10,9 <----------------7,6
          8,5 --------------->11,7 <----------------8,2
          9,0 --------------->12,6 <----------------8,8
          9,5 --------------->13,4 <----------------9,4
          10 --------------->14,3 <----------------10,0
          16 --------------->25,1 <----------------17,6
          17 --------------->27,0 <----------------18,9
          18 --------------->28,9 <----------------20,2
          19 --------------->30,8 <----------------21,6
          20 --------------->32,8 <----------------22,9
          21 ------------->34,7 <--------------24,3
          22 --------------->36,7 <----------------25,7

          Според мен не може да е толкова зле (както го описваш) и да е само от компресията. Стойностите, които са ти замерили наистина са на долната допустима граница, за този двигател, но спроред мен от тези стойности надолу започват чак толкова сериозни проблеми, ако всичко останало е наред!
          Въпросът е да разбереш от какво ти се "губи" компресията - от износени цилиндри и сегменти или от клапаните да речем.
          Започни от клапаните, че проверката, а и "лечението" там е "по-безболезнено". Първо регулировка, после ако се наложи напасване - ама трябва сваляне на главата и най-накрая мерене бутала, сегменти, цилиндри и ако трябва ремонт и смяна.
          Успех! Дано минеш леко!

          П.П. Ето едно ръководство, в което има информармация и за този двигател (4D56) - всичко необходимо за диагностиката и ремонта му: PWJE9086_PAJERO_ABCDE_CHASSIS_11.pdf
          И друго, за което се сещам - провери си и дюзите! От тях също можеш да имаш тези проблеми, ако налягането им е паднало много (това няма нищо общо с компресията в цилиндрите, разбира се).

          Коментар


          • #6
            От: ГНП на Паджеро 3

            Първоначално публикуван от ф-008 Преглед на мнение
            Компресията е 24 бара, а трябвало да бъде поне 30 бара! Дали от това може да са проблемите?
            Както се каза, не е добре. Мога да те посъветвам с друг компресомер да се направят измервания. Ако се мери през свещите да се изключи стоп клапана на помпата, за да не промива горивото цилиндрите! Също така, при меренето на компресия да се направят съответните тестове и за състоянието на ГРМ. Ако отново диагностиката клони към ниска компресия на КММ, за успокоение преди ваденето на двигателя да се провери хлабината на клапаните и центровката на двигателя.
            Пиши каква е компресията по цилиндри.

            Коментар


            • #7
              От: ГНП на Паджеро 3

              Данните от днес: оказа се че клапаните са много натегнати и ги нормализирахме. Утре сутрин ще се пробва палене на студен двигател и ще видим ...

              Коментар


              • #8
                От: ГНП на Паджеро 3

                Значително по-добре пали! И върви чувствително по-добре. Но дали само в клапаните е бил проблема ... продължаваме да търсим.

                Коментар


                • #9
                  От: ГНП на Паджеро 3

                  Първоначално публикуван от ф-008 Преглед на мнение
                  Значително по-добре пали! И върви чувствително по-добре. Но дали само в клапаните е бил проблема ... продължаваме да търсим.
                  Ами измерете пак компресията, де и ще разберете!

                  Коментар


                  • #10
                    От: ГНП на Паджеро 3

                    Да дам отчет най-сетне! Както се чудих кво да правя с джипката /едва ли не нищо не става от нея/, така един колега ме прати за всеки случай да отида при едни негови познати /сервиз за дизели/ за да кажат и те кво мислят по въпроса. И ... изнанада!!! Хората закачиха на тестера и след 5 минути ми дадоха ключовете все едно на друга джипка! Джипката сега е пушка - пали от един оборот дет се вика и си потегля напълно адекватно! Не искаха да ми кажат къв е бил проблема, но си мисля, че е очевидно, че ГНП-то е генерирало грешка в компа, и сега грешката е отстранена! Чудо стана направо! ) Преди като вдигнех над 3000 оборота и понякога светваше чека, а сега един път вдигнах на 4000 и никъв проблем!

                    Коментар


                    • #11
                      От: ГНП на Паджеро 3

                      Дано наистина да си решил проблема!
                      Това е сигурно най-добрия вариант, на които може би не си се и надявал.
                      Успех и безаварийни!

                      Коментар


                      • #12
                        От: ГНП на Паджеро 3

                        Благодаря ти колега, а иначе наистина не очаквах така да се реши проблема. Че и като ги питах хората: "колко дължа?" те ми викат: "нищо"!!! Направо ме разбиха!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X