Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Отново реле за подгряването

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Отново реле за подгряването

    Преди година се бях поболял покрай скапано реле за подгряване.
    Ако някой си спомня дертовете ми, оригиналното реле се счупи - просто механично се счупи...

    Това, с което го смених, се оказа менте - изгоря на третото палене.
    скапана управляваща намотка...

    Днес сутринта констатирах, че оригиналното реле ( втора употреба ) отново не подгрява... При -2 градуса...
    оказа се отново скапана управляваща намотка...

    Е, с едно кабелче нещата си отидоха по местата, но джипа не го карам аз, а жена ми - с дечурлигата, и съотв, такова ръчно подгряване не е доброто решение.

    Утре смятам да поразгледам втората жертва, евентуално да направя от двете - първото и третото - релета едно, и да поанализирам защо, аджеба, все на мен ми се случва.

    Всъщност, някой има ли представа какъв им е живота на тия релета - системата ми е self-regulating glow - с едно реле...

    Щото предишното реле го купих за петдесетина кинта, което не е много малко за консуматив, дето се сменя един път годишно, и в него няма никакви износващи се части. Не ми се дават отново, ако ще ме вкарва в приключения отново.

    Ясно ми е, че може да се сложи бутон, че може да се направи с електроника, и т.н...

    Въпроса ми е - ако си купя още едно реленце, ще ме изкара ли една година, или по-малко? Щото ако е второто, просто ще си спретна алтернативно решение, дето ще изкара 60-70 години...

    Или откъде да си намеря реленце на поносима цена - < 50 кинта?

  • #2
    От: Отново реле за подгряването

    Ще ти потърся в София.

    Коментар


    • #3
      От: Отново реле за подгряването

      Благодаря ти - нека да се откажа от това - да възстановя от двете едно, и ще помоля за помощ - за бюджетно решение.

      Утре ще пиша как съм се справил, и ще приложа снимки.

      между другото, случайно говорих с човек, чието ежедневие са контактори, силови релета и подобни, и той се възмути от цената на тая проста комутация..

      Както и аз де - едно подобно реле, но не на ММС, а за обща употреба, се продавало за десетина лева.
      Та ако е такава смъртността на тия релета, то определено ще помисля как да заобиколя оригиналността..

      Коментар


      • #4
        От: Отново реле за подгряването

        Veni аз не говоря за пари.....поне с ПРИЯТЕЛИТЕ си.....така,че утре ще проверя за релето ....

        Коментар


        • #5
          От: Отново реле за подгряването

          Висока смъртност при твоите релета?!? Аз съм също с едно, но не съм го пипал изобщо - шест години.
          Интересно какво става при теб?!

          Коментар


          • #6
            От: Отново реле за подгряването

            Вени - подобряваи го . нали съм ти дал идея -взимаш реленце от любимата марка дето почва с М пак ,от някоя 124 и с леко присаждане и става вечно.

            Коментар


            • #7
              От: Отново реле за подгряването

              Това има ли накакъв таймер в него? В комет едно реле е окло 2 лв .
              0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

              Коментар


              • #8
                От: Отново реле за подгряването

                Вени, аз имам подобни на твойте дертове със същия тип подгряваща система. Не знам как е при теб, но при мен проблемът е, че "мозъкът" (намирасе под кората пред дясната врата) не изключва подгрева при никакви условия - нито по температура, нито по време. Съответно горят свещи и релета (точно управляващата намотка). Не съм достатъчно на "ти" с електрониката, за да анализирам проблема по-нататък. Ако и при теб е същото и стигнеш до някакво решение, различно от подмяна на "мозъка", ще съм благодарен да споделиш.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #9
                  От: Отново реле за подгряването

                  Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                  Вени - подобряваи го . нали съм ти дал идея -взимаш реленце от любимата марка дето почва с М пак ,от някоя 124 и с леко присаждане и става вечно.
                  Съвършено съм съгласен, но днес следобед трябва да има някакво решение - макар и временно. На Светланка не и е работа да отваря капака, да дава контакти с разни кабеляци, и синчето да върти стартера през това време.
                  Нямам реле от МБ подръка, и затова ще го направя точно така, но по-насетне - трябва да намеря.

                  Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                  Това има ли накакъв таймер в него? В комет едно реле е окло 2 лв .
                  Краси, това е едно тъпо комутиращо реле - 40-50А трябва да комутира, и се управлява още по-тъпо с едни 12 В - голямо вълнуващо нищо, ама - оригиналдъ е на такава цена, и явно, и с такова качество.
                  Или кутсузлука при мен е в повече...

                  Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                  Вени, аз имам подобни на твойте дертове със същия тип подгряваща система. Не знам как е при теб, но при мен проблемът е, че "мозъкът" (намирасе под кората пред дясната врата) не изключва подгрева при никакви условия - нито по температура, нито по време. Съответно горят свещи и релета (точно управляващата намотка). Не съм достатъчно на "ти" с електрониката, за да анализирам проблема по-нататък. Ако и при теб е същото и стигнеш до някакво решение, различно от подмяна на "мозъка", ще съм благодарен да споделиш.
                  Покрай перипетиите с релетата миналата зима си сложих контролна лампа - между токовата шина и маса, изведенае в купето. Контролирам захранването на шината, респ подгрева. Забелязъл съм, че след като запали, подгрева продължава няколко - 2 до 3 минути. По принцип трябва да е така, ама през това време реленцето е под товар, и си мисля дали това не му съкращава живота.

                  Сега ще го аутопсирам, и ако му е изгоряла намотката, май ще си правя някои изводи.

                  Така или иначе - ще пиша за развитието.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Отново реле за подгряването

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    Покрай перипетиите с релетата миналата зима си сложих контролна лампа - между токовата шина и маса, изведенае в купето. Контролирам захранването на шината, респ подгрева. Забелязъл съм, че след като запали, подгрева продължава няколко - 2 до 3 минути. По принцип трябва да е така, ама през това време реленцето е под товар, и си мисля дали това не му съкращава живота.

                    Сега ще го аутопсирам, и ако му е изгоряла намотката, май ще си правя някои изводи.

                    Така или иначе - ще пиша за развитието.
                    Аз смених релето с такова от Патрол У61 - то е електронно и не гори толкова лесно
                    Ама проблемът си ми остана - управляващият плюс си е захранен постоянно, щом ключът е на контакт - и 15 минути съм го чакал и не гаси. Мозъка го отварях - имаше една изгоряла писта (тогава не подгряваше изобщо), дублирах я и заработи, но не изключва. Не видях кипнали кондензатори, малкото реленце на платката си работи коректно... В документацията пише, че подгряло-не подгряло, на третата минута трябва да изключи... да, ама не
                    На мен не ми пречи особено, понеже каруцата седи в гараж и пали спокойно само на компресия, но един път я изтървах да пренощува навън при -10 и на сутринта трябваше да пека филтъра с пистолета за горещ въздух, за да запали...
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Отново реле за подгряването

                      Да, нещата се развиха по един относително удобен за мен начин, а именно-

                      Свалих и разглобих релето. Оказа се отново изгоряла намотка. При тази повторяемост, и особено след поста на Димо, ми светна червената ламБичка в главата - може би трябваше по-рано да се замисля, но поради това, че джипа през седмицата го кара жена ми, просто няма кой да гледа внимателно...

                      Та реленцето един майстор го пренави за три лева и едно кафе. Закачих всичко, оказа се, че блока за управление - главния виновник - въобще не подава управляващо напрежение - което ме насочва именно към него.

                      Преди време си бях извел едно бутонче в купето, с идеята, ако тоя блок се прецака, да си имам ръчен заместител.
                      Бутонче с лампичка.
                      Проста работа - броиш до 6, въртиш, палиш, продължаваш да броиш, докато стигнеш до 12, пускаш копчето и тръгваш.

                      Това беше инструктажа на съпругата - ей, то било лесно бе, що не го направи още снощи?

                      Та главния виновник за мен е блока за управление - въпреки, че го бях прегледал основно, и не бях открил нищо съмнително - и реленцето му работи, и кондензаторите са читави - но явно той е изгорил релето, и добре че е изгоряло то, а не ме е вкарало в приключение и със смяна на свещи.

                      Така или иначе, с леко палиативно решение - подгрев има!

                      Искам да благодаря на всички, които взеха присърце дерта ми - добре е да имаш приятели, на които да разчиташ.

                      Благодаря ви!!!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Отново реле за подгряването

                        Аз за себе си съм почти убеден, че проблема дойде от един кофти акумулатор, който под товар (стартер) правеше искра в плюсовата клема. След тая история почнаха проблемите с подгряването. Не разбирам обаче какъв точно е механизма довел до увреждането на "мозъка". Ако причината са искрите от акумулатора, защо не е изгорял някой предпазител - нали те за това са сложени???
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Отново реле за подгряването

                          За себе си не мога да твърдя такова нещо, поради голямото разсейване във времето - първите ми дертове бяха преди 13 месеца, акумулаторите са ми същите...

                          Все пак, едно преискряване може да доведе до побъркване на мозъчето, и такова преискряване да не предизвика изгаряне на предпазител...

                          Един електрожен скоро беше причина за смъртта на десетина компютърни захранвания - пред сервиза ми се събраха комшиите, та бързо се установи причинителя...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Отново реле за подгряването

                            Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                            За себе си не мога да твърдя такова нещо, поради голямото разсейване във времето - първите ми дертове бяха преди 13 месеца, акумулаторите са ми същите...
                            Но "мозъчето", "мозъчето", то е виновно, гадинката...
                            Нали си го оперирал! Свиркай си!
                            И аз, като се затопли, ще се бутонирам, че много мразя някой друг да мисли и да решава вместо мен.
                            Сега и на топло и на студено подгрява едно и също време, та се налага да повтарям, като е по-студено.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Отново реле за подгряването

                              Когато мислиш само ти е добре, но ако се качва зад волана и някой, които главно се интересува от огледалото в сенника... знаеш ли го какво ще измисли?
                              Така че аз съм против бутоните. Мозъкът на колата си е за нея, моят - мой

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X