Колеги имам въпрос.
Днес смених всички течности на Паджерото. Масло на двигателя, масла на преден диф, на заден, на раздатка, масло на хидравликата на волана, спирачна течност и разбира се маслото на автоматика. Всичко беше наред, но както винаги има едно "НО". За скоростната кутия си бях взел 8 литра масло, тъй като вместимостта и по документи е 7,5 литра, но като отвъртях пробката на картера от там изтекоха точно 3л. Държа да отбележа, че преди смяната, нивото на маслото си беше ОК. Лично си проверявам тези неща по колата и с очите си съм видял показанията на щеката. Като съм го мерил както трябва - загрял и работещ двигател и превключване на селектора през всички позиции преди проверката на щеката. Освен това скоростите си превключваха нормално, така че е невъзможно в кутията да е имало само тези 3л., които изтекоха. Явно не могат да изтекат всичките 7,5л., което е нормално все пак, но пък само 3 ???? Та това е по-малко от половината - за каква "смяна" говорим при такова положение?
Ще допълня и това, че палих два три пъти двигателя за кратко след първоначалното източване и така добавих още 0,5л. към количесвото от 2,5л., което изтече отначало. Излиза, че сега карам с 3л ново и 4,5л. старо масло???
Та въпроса ми е това нормално ли е, или аз не съм направил нещо като хората?
Колата е Паджеро - 2, двиг. - 4D56-T, скоростна кутия - V4AW2-3.
Благодаря ви предварително!
Днес смених всички течности на Паджерото. Масло на двигателя, масла на преден диф, на заден, на раздатка, масло на хидравликата на волана, спирачна течност и разбира се маслото на автоматика. Всичко беше наред, но както винаги има едно "НО". За скоростната кутия си бях взел 8 литра масло, тъй като вместимостта и по документи е 7,5 литра, но като отвъртях пробката на картера от там изтекоха точно 3л. Държа да отбележа, че преди смяната, нивото на маслото си беше ОК. Лично си проверявам тези неща по колата и с очите си съм видял показанията на щеката. Като съм го мерил както трябва - загрял и работещ двигател и превключване на селектора през всички позиции преди проверката на щеката. Освен това скоростите си превключваха нормално, така че е невъзможно в кутията да е имало само тези 3л., които изтекоха. Явно не могат да изтекат всичките 7,5л., което е нормално все пак, но пък само 3 ???? Та това е по-малко от половината - за каква "смяна" говорим при такова положение?
Ще допълня и това, че палих два три пъти двигателя за кратко след първоначалното източване и така добавих още 0,5л. към количесвото от 2,5л., което изтече отначало. Излиза, че сега карам с 3л ново и 4,5л. старо масло???
Та въпроса ми е това нормално ли е, или аз не съм направил нещо като хората?
Колата е Паджеро - 2, двиг. - 4D56-T, скоростна кутия - V4AW2-3.
Благодаря ви предварително!
Коментар