Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на генератор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на генератор

    Здравейте колеги.

    Оказа се, че има дефектирал диод на генератора на Паджерото 3.0 V6.

    Знае ли някой , дали може да се смени само един диод, или се сменя цялата плочка със шесте диода?

    Ако се сменят поотделно, откъде се купуват диодите?

    Как се разглобява генератора? Поогледах го днес и ми се струва ,че трябва да се почне от към шайбата.

    От дизел 2.5 или 2.8 дали стават на 3000 V6 12 клапана?

    Поздрави!
    Последно редактирано от ivan4o; 19-12-10, 16:17.
    LZ5ZI qth HASKOVO
    Pajero II GLS 3000 V6

  • #2
    От: Ремонт на генератор

    Здрасти колега ,това с смяната на един диод е много трудно ,навремето съм го правил ...но най добре си поръчай цяла диодна плочка и си я смени щом е изгорял един ,ще почнат и другите ... а и там е релето за зареждане ,и при ваденето и смяната на диода ,трябва запояване ...а заводските запояваниа не са като домашните ,динамото развива над 200 градуса докато работи и при най малката грешка и пак свалаяне и разглобяване ...
    А ако изкаш да го разглобиш свали го като преди това свали акомулолатора (да не стане късо )свали буксите ,шайбата не трябва да сваляш откъм буксите има 3- 4 дълги болта които минават през цялото динамо ,развиваш ги ,и вадиш капака отзад с четките там на него трябва да се намира и диодната плочка разпояваш -запояваш новата и по обратния ред затваряш .
    А дали става от 2.5 или 2.8 ,не съм запознат ,а ако ти разбереш пиши ...
    MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
    MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

    Коментар


    • #3
      От: Ремонт на генератор

      Не отвивай никаква шайба има 4 болта който държат предницата към задния капак разглобяваш го на две отвиваш отзад всичките болчета който дъжат диодната плочка , разпоиваш намотките на статора от диодната плочка и я носиш в магазина , само с един диод няма да минеш много гадно се набиват трябва на менгеме , че ако го докоснеш с чука веднага е заминал а и прзи запояването от 4 диода 1 ще остане здрав .
      [B]Mercedes Benz w123 [/B]
      [B]Ford Escort xr3 [/B]
      [B]Aro 10 [/B]
      Плачи! Там близо край град София
      стърчи, аз видях, черно бесило,
      и твой един син, Българийо,
      виси на него със страшна сила.
      0896042536

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на генератор

        Като го гледах при мене е така:
        Откъм шайбата има 4 болта които се завиват в задния капак. Други болтове отзад не се виждат.
        Ако не сваля шайбата би трябвало ротора да остане към предния капак а всичко останалп към задния.

        Въпроса ми е какво се случва с четките като изкарам ротора, няма ли да се разхвърчат и после как се нагласят при сглобяването. Да не би четките да са аксиални ? Щото ако са предишния въпрос отпада.
        За запояването е ясно ,че май трябва да е със сребърен припой?

        Диодите са 6 правоъгълни плоски и май не са набити както на другите коли, ами по някакъв друг начин. Имат пласмасова капачка която се е отлепила на повредения диод.

        Откъде да търся цяла плочка?
        Ето така изглежда:

        А това и е номера MD611768
        Последно редактирано от ivan4o; 19-12-10, 17:44.
        LZ5ZI qth HASKOVO
        Pajero II GLS 3000 V6

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на генератор

          Да ротора остава на предния капак ,а одвиваш болтовете отзад трябва да са с гайка ....четките са на пружинки и излизат ,за д ги зглобиш трябва да си вземеш две по големиигли за шиене или най добре два кламера ,изправяш ги и отзад на капака в центъра ще видиш две малки дупчици ,там пъхаш кламера като преди това блъскаш четката навътре и с кламера го застопоряваш отвън навътре ... след като напъхаш капака само вадиш кламерите и четките си лягат на ротора .
          Да точно това е диодната плочка сменяш я цялата ,в всеки голям магазин могат да ти я доставят
          MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
          MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на генератор

            Ясно. Благодаря!
            А лагерите някой да знае какви са ?
            Последно редактирано от ivan4o; 19-12-10, 19:40.
            LZ5ZI qth HASKOVO
            Pajero II GLS 3000 V6

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на генератор

              абе смяна на лагери,реле и четки на мен ми струваше точно 120 лева ..не знам ,дали не си струва да го закараш в сервиз,че там има едни помпи,едни масла текат едни чудеса( ако на 3.0 е като на 2.5 естествено)
              куче или вълк?
              в клетка ,или свободен?
              въпрос на личен избор.
              Вихрен Илиев
              0888249888
              blood:[COLOR=red] [B]B[/B][/COLOR] Rh ([COLOR=red][B]-[/B][/COLOR])
              Pajero 2 exeed[SIGPIC][/SIGPIC]

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на генератор

                Не. Няма помпи и масла. Само генератор е.

                А каква е връзката между изводите на статорната намотка и диодната плочка?
                Спойка или с болтове?
                LZ5ZI qth HASKOVO
                Pajero II GLS 3000 V6

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на генератор

                  Ми колега ако не си много наясно с таз материя по добре го занеси на някой майстор ,свали си го ,поне се сваля много лесно ,а лагерите по добре не ги сменяй ако не са за смяна ,новите няма да изкарат много дълго ,по добре си карай с оригиналните ...
                  MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
                  MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на генератор

                    значи автоматично,се оказва че няма да стане от 2.5
                    куче или вълк?
                    в клетка ,или свободен?
                    въпрос на личен избор.
                    Вихрен Илиев
                    0888249888
                    blood:[COLOR=red] [B]B[/B][/COLOR] Rh ([COLOR=red][B]-[/B][/COLOR])
                    Pajero 2 exeed[SIGPIC][/SIGPIC]

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на генератор

                      Човек, като имаш едно кило брашно, дай го на хлебар!20-30лв. ще ти е ремонта, другото е части, а ядовете, мъките и телефоните тях не ги броим нали!?
                      Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
                      Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

                      Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ремонт на генератор

                        Обичам , каквото мога да си го правя сам !
                        Особено електрическите и електронни работи. Освен ако не са свързани с някакви специални инструменти, с които не разполагам.
                        Пък и съм се нагледал на "майстори".
                        И не е заради парите.
                        LZ5ZI qth HASKOVO
                        Pajero II GLS 3000 V6

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ремонт на генератор

                          Колега щом можеш и сам си го направи ,големия проблем ще ти е при запояването ....няма нищо сложно ..
                          MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
                          MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ремонт на генератор

                            ..А си смени и лагерите. Не са скъпи. Смяната не е голяма мъка. Виж си и четките.
                            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ремонт на генератор

                              Ето и снимки от ремонта

                              Задния капак заедно със статорните намотки.


                              А това е диодната плочка.


                              Вижда се и отлепената капачка на единия диод.
                              Всичко е на обикновени спойки и е достатъчен сто ватов поялник с по къса човка.

                              Всичко на всичко час и нещо работа със свалянето и качването.

                              Премерих задния лагер. (NMB RCR238000W)
                              ф23 х ф8 х L14
                              Предния неможах щото трябваше да се сваля шайбата.

                              Поздрави и Весели празници !
                              LZ5ZI qth HASKOVO
                              Pajero II GLS 3000 V6

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X