Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нормални обороти за нормално каране

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нормални обороти за нормално каране

    От известно време насам съм решил да поспестя някой лев от нафта, като карам по-умерено. Не съм сигурен дали това умерено за мен, е такова за моторът. Гледам да не надвишавам границата от 3000 оборота, като през това време се вдижа средно със 110-20км/ч.
    Дайте съвет, в какви обороти е редно да се карат тези двигатели, за да са по-пестеливи. Джипа е Pajero Sport 2.5 TDI (2002), средният му разход е 11-12. Последно го засякох миналата седмица покрай студентският празник с 5 човека на борда и багажник доволно пълен (като тогава се придържах да не карам с повече от 3500 об. по АМ Тракия).

    Благодаря!

  • #2
    От: Нормални обороти за нормално каране

    Всички коли са най икономични при 2500-3000 об.
    MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
    MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

    Коментар


    • #3
      От: Нормални обороти за нормално каране

      Просто е, но няма да ти хареса. Там, където дават максималния въртящ момент по каталог е и най-ефективният и икономичен режим на двигателя. За 4D56 е 2000 об/мин. А няма да ти хареса, защото "Спорта" няма да си оправдава името - ще трябва да караш с 80 км/час

      Коментар


      • #4
        От: Нормални обороти за нормално каране

        Той пък е един "Спорт", нямам думи! Това за диапазона 2500-3000 об/мин го бях чел някъде и от там се придържам към тезата за 3-те хиляди оборота. Хич не ми се нравят тези 2000 обаче, аз наистина ще трябва да се движа с 80-90 км/ч по магистралата...
        Ще направя някой и друг тест, но резултатите до момента преди да мисля за икономия бяха: 3000-700 об/мин и скорост от 130-140 км/ч. Като при това каране даваше към 10 л. смесен разход, хм!

        Ох, кризаа.

        Коментар


        • #5
          От: Нормални обороти за нормално каране

          Малко ще допълня колегата от пост #3. ДВГ е най-икономичен в тези режими, където специфичният разход на гориво/количеството гориво, необходимо за произвеждане на на 1 kW мощност/ е най-малък. Тези режими са около стойностите на мах. Въртящ момент. За всеки ДВГ, мах. Въртящ момент е при различни обороти и се установява лабораторно.

          Коментар


          • #6
            От: Нормални обороти за нормално каране

            А и зависи много от задкормилното устройство .....ако харесваш д аси играеш с педала на гастта ,разхода скача ... колкото повече гастта не се помпа (подава и отнема ) толкова е п малък разхода ...
            MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
            MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

            Коментар


            • #7
              От: Нормални обороти за нормално каране

              Има и нещо друго. Въздушното съпротивление расте квадратично със скоростта. Не е само до двигател. Също и напомпани гуми.

              Коментар


              • #8
                От: Нормални обороти за нормално каране

                Даже някаде бях чел или слушал ,че един отворен прозорец повишавал разход с 400- 600 гр. И ако съберем всичко това ,какво се получава в литри ???
                MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
                MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

                Коментар


                • #9
                  От: Нормални обороти за нормално каране

                  Ако говорим само за двигателя - аз съм против това 4д56 да се кара продължително време с над 3200-3300 оборота. Не, че не може, но вероятността ремонтите да зачестят нараства значително.
                  По отношение на скоростта, Спорт-ът е със значително по-добра аеродинамика от обикновеното Паджеро, така че е нормално и да е малко по-икономичен от него при високи скорости. При мен разхода над 115-120 км/ч е отивал винаги над 13/100, независимо от гумите, с които съм карал в тези случаи. С 33-ките нормалната скорост на придвижване по магистрала ми е около 100 км/ч (92 по скоростомера на колата), при около 2900 об/мин. - при това положение разходът е около 10-10,5. С 80 км/ч (2500 об/мин) пада на около 9. Всичко това при равномерно поддържане на скорост, без "резки движения". При по-спортно каране - 10-15% нагоре.
                  Много голяма роля играят и филтрите - след последната им (редовна на 9000 км) смяна разхода в града ми падна с близо литър. Въздушният се беше бетонирал почти.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нормални обороти за нормално каране

                    Гледам, обсъждате въпроса за оборотите, но за извънградско и за продължително шфиране.
                    А възможно ли е да се спести някой лев от нафта при шофиране в града с оброти в диапазона 1000-1500? Защото на равно или на спускане в града е възможно жипката да се движи на 5 предавка с такива обороти и с 50-60 км/ч (след като е достигнала необходимиата скорост). А как биха се отразили такива ниски обороти на двигателя, като става въпрос за къси растояния от порядъка на 2 до 10 км? Дали ще се охлажда като хората при ниски обороти и дали по-добре при писаните 2000-3000 об/м в по-горните мнения? По-точно има ли зависимост между обороти и степен на охлаждане на двигателя?
                    Поседното пък питам, защото на много места разбирам, че двигателя (rd28td) имал проблем - прегрявал...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Нормални обороти за нормално каране

                      Първоначално публикуван от damianovdd Преглед на мнение
                      По-точно има ли зависимост между обороти и степен на охлаждане на двигателя?
                      .
                      Има разбира се. Малкото обороти са и на водната помпа, но и на тази на маслото. Хубавото е, че не можеш да натовариш много двигателя в тези обороти, за които говориш, защото почва да тресе и те подсеща да ги увеличиш.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Нормални обороти за нормално каране

                        Първоначално публикуван от Joint022 Преглед на мнение
                        От известно време насам съм решил да поспестя някой лев от нафта, като карам по-умерено. Не съм сигурен дали това умерено за мен, е такова за моторът. Гледам да не надвишавам границата от 3000 оборота, като през това време се вдижа средно със 110-20км/ч.
                        Дайте съвет, в какви обороти е редно да се карат тези двигатели, за да са по-пестеливи. Джипа е Pajero Sport 2.5 TDI (2002), средният му разход е 11-12. Последно го засякох миналата седмица покрай студентският празник с 5 човека на борда и багажник доволно пълен (като тогава се придържах да не карам с повече от 3500 об. по АМ Тракия).

                        Благодаря!
                        На повечето дизели, дето съм ги карал, икономичното возене е, когато стрелката на оборотите е вертикална.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X