Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с раздатка или диф???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с раздатка или диф???

    Пиша с надежда помощ от вас с идеи и възможни диагнози.
    Та така колата е паджеро 2.8 супер селект 97-ма година и досега сам много доволен от нея но преди 3 дни дочух странен шум като скърцане.Само да вметна намирам се в Норвегия и в момента карам постоянно на 4н заради пътната обстановка.Все пак -15 е навън и леда е нещо нормално.
    Днес установих че шума е само в движение и че при 2н изчезва но не беше никак лесно да я вкарам(2н).Връщаше се лоста сам в 4н и като цяло беше много твърд.А на всикото отгоре мигаха лампите на предния мост но това беше само докато изключи моста което се установи по изчезването на скърцането.Проблема с лампите е бял кахър с него съм запознат а и те в крайна сметка спират да мигат след секунди.Първия път отне около минута и малко местене напред - назад.Но може и студа да има роля за това.Легнах под колата на свободна и ръчна и завъртях кардана (предния) и се въртеше свободно на ръка.Загасих и оставих на скорост и не се въртеше???Това всичко на 2н???А би трябвало да е абсолютно свободен нали?
    И сега явно кардана изобщо не се откуплира от раздатката но дори и така шума изчезва.Странно нали?
    Най лошото е че след 10 дни ми предстоят 3000 км към бг и е доста зле без 4н в случай на кофти време каквото се очертава засега.
    Ще съм благодарен на всякякви съвети и идеи а дотогава 2н.

  • #2
    От: Проблем с раздатка или диф???

    Колега когато джипа работи и е на 2H предния кардан трябва да се върти свободно на ръка но когато го изгасиш тои зацепва муфата и е нормално да не се върти.Ако има къде го вдигни на подемник запали на 4H и ще чуеш къде е стърженето.Успех.

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с раздатка или диф???

      Привет на Норвегия,щом ти го прави при зацепен преден мост,провери каретата.Успех.
      Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
      АСК Ален Мак

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с раздатка или диф???

        Първоначално публикуван от pajerofen Преглед на мнение
        И сега явно кардана изобщо не се откуплира от раздатката но дори и така шума изчезва.Странно нали?
        Най лошото е че след 10 дни ми предстоят 3000 км към бг и е доста зле без 4н в случай на кофти време каквото се очертава засега.
        Ще съм благодарен на всякякви съвети и идеи а дотогава 2н.
        При изключен двигател се случват две неща свързани с твоя случай: Изчезва вакуума, който се получава при работа на двигателя от вакуумпомпата и не се подава захранване към клапаните за вакуума, управляващи зацепването на предния мост.
        Значи е нормално това, което си установил с лягането отдолу.
        Шум, който го има на 4Н, а изчезва при 2Н може да е предизвикан от разтегната верига, защото тя при 2Н не работи.
        Но в твоя случай се е появил внезапно и е малко вероятно да е тя. По-скоро заради студа и клеясване на лостовите системи за превключване на раздатката са останали в някакво междинно положение.

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с раздатка или диф???

          Благодаря ви за отговорите.
          Днес понеже бях на работа и единствено имах време да попроверя вакуум системата всмисъл клапаните и маркучите.Всичко там е наред както и преполагах.Лоста на раздатката се държа културно и послушно днес и не се вращаше .А после като се прибрах накарах жената да пробва да долови откъде идва шума дали под колата или отпред а аз карах веднъж от ляво веднъж отдясно.Щеше да е по добре аз да слушам но уви тя не може да кара.Та тя каза че се чува от предно дясно колело като дрънчене на капачки шум.Но се чува само когато има тяга към колелата всмисъл няма шум когата колата е по инерция(без газ).

          И на мен ми се завъртя в главата за карета та затова тази проба направих.Но утре ще запретна ръкави и ще видим какво ще открия.Подемник звучи твърде хубаво за да е истина но ще пробвам да намеря трупчета стабилни и ще вдигам по 2 от страна за да не правя циркови изпълнения.
          Добре ли ви се струва идеята?

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с раздатка или диф???

            Току що прочетох за "недовключване" на преден мост в една тема относно вакуум системата.Съответно колегата там също говори за стържещ шум.Това възможно ли е- "нeдовключване"?
            Последно редактирано от pajerofen; 04-12-10, 20:57.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с раздатка или диф???

              Здрасти и от мен,да стържещт шум и то много силен отвън ,но при затворени прозорци в купето бе много малак ,и при бутане на лоста 4x4престава ... а доколкото си спомням в самото начало на моя проблем този шум се чуваше много слабо ,едва доловимо ,от дясната страна ,с опрявянето на вакумите всичко си дойде на мястот ,провери ги добре там съм писал как ....
              MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
              MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с раздатка или диф???

                Точно както казваш на затворени прозорци се чува много слабо.Но при мен е обратното на 2н шум няма а на 4н има и е с тенденция усилване или просто аз така си внушавам.

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с раздатка или диф???

                  Значи при мен докато си карам на 2H няма нищо ....може и 100 кл. може и 2 кл.да изкара ,и го правеше при определена скорост ,почваше да стърже ... и като бутнех лостта към 4H стърженето преставаше и вече нямаше шум само се усещаше как колата е на 4x4,или докато не спрех колата напълно шумът не спираше .
                  А както казваш на 4H шумът ти се усилва може да е от предния диф .на мен са ми казвали че като го вклуча нетрябва д аима шум ,а и при мен има лек шум отпред ,но аз си милия че това е нормално ,защото почват вече да се въртят много железа ...дано откриеш проблема по скоро ....
                  MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
                  MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с раздатка или диф???

                    ГОТОВО.
                    Или поне проблема беше открит и отстранен за сега.Направо не е за вярване но проблема беше в карето откъм раздатката.Скърцане но заради аукустичния ефект на предпазетеля на кардана(едно такова като чашка ламаринена) звука се увеличава и променя и в крайна сметка се чува като" дрънчене на капачки".Открих го като откачих кардана отпред и го въртях на ръка а после само го клатих наляво надясно и долових слабо скърцане.А луфт в карето - никакъв.Обадих се на един колега за който бях сигурен че има тъкаламит и пробвах да напълня но главата не можа да влезне в гресьорката и се наложи да извадя кардана и откъм раздатката но колегата застана там с импровизирана тапа за да не изтече маслото но все пак загубихме малко около 200-300 мл. защото тапата не беше много ефективна.Аз на свой ред натъпках грес но от 2 чашки (тези които са на кардана) не изби.А от тези които са на вилката изби.Скърцането си стоеше все още и реших да избия карето и да смажа отвътре.Това с карето и преди съм го правил но на друга кола(руска) но принципа е същия.но не успях да ги изкарам напълно само малко се подадоха и спряха и смазах доколкото можах на ръка и спря скърцането.Монтирах обратно и тествах.
                    Всичко беше нормално няма скърцане няма шум а с пробата бях душманин(въртене на гуми буксуване и пр.).
                    Дано докато си дойда до бг издържи а там веднага го сменям с ново.
                    Само исках да ви питам маслото на раздатката колко от него може да липсва какъв е допуска?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с раздатка или диф???

                      Радвам се че си решил проблема лесно .Мисля че цялото масло беше 2.6 л. а за липсване не е много желателно да бъде много 200-500 мл. мисля че няма да е проблем,но повече си е вече жива мъка за раздатката ... а за тези гресьорки които не си могъл да гресираш ,ги загарай на машина с въздух ,там няма да имаш проблем .
                      MITSUBISHI PAJERO 3000 V6 Колкото е по-добър джипа, толкова по-далеко ходиш за трактор
                      MAZDA 323 1.6 16V 4X4 ...150 ps+...Турбото е болест, която трови кръвта във вените ти

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с раздатка или диф???

                        Е то на цялото каре има само една гресьорка и следва да избие от всички чашки но само от 2 излезе.Адругите 2 явно проблема е вътре в самите каналчета на кръстачката.Запушени са.
                        Но както казах ще го сменя карето като дойда в бг дори и да не скърца защото то така или иначе е тръгнало вече.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X