Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

    Здравейте!

    Всичко тръгна оттам, че откакто се изпролетя, стрелката на термометъра (уреда на таблото, де) взе да преминава средата. Стига до третата (последната) чертичка и даже я преминава с около милиметър понякога. И градско, и извънградско, и всякак. Последно, при изкачване на Петрохан преди 3-4 дни, беше едно парно, вентилатора на макс, гледах да карам така, че да му е максимално леко на мотора, добре че бях сам... Че на цялата "умряла" работа, и това... Мислех, че е от виското, докато не пипнах маркуча, който излиза от долната част на радиатора и отива в термостата.... Та той студен, а онзи отгоре, който влиза в радиатора - напечен яко.
    Айде викам, от термостата ще да е цялата работа, ама за да съм сигурен 100% му заклещих една гайка, така че да е постоянно отворен. Правих какви ли не тестове - животното не ще да стигне и първата чертичка, камо ли да загрее... На моя термостат пишеше 79 градуса. Като го варих, започва да отваря на 82, а е напълно отворен към 90 градуса... Ама айде, взех нов; нямаха на по-малко от 80 градуса.
    Сложих новия, подкарах, същата история като преди - стрелката се "лашка" между втората и третата чертичка, както и задминава третата (последната)... Маркучите същите, единия парещ, другия леко затоплен, може би от топлината от перката.
    Взех термометъра, отвих капачката на радиатора, цопнах го вътре - показва 87-88 градуса, това в момент, в който стрелката е на последната чертичка и даже я надминава с милиметър. Два - три пъти направих тоя тест и все толкова си показва.

    И, вече си карам и термометър (живачен) в джипа... Като много се притесня, да си го ползвам.

    Та, въпроса ми е към колегите, които са с такъв двигател. Бихте ли споделили как е при вас?

    Като гледам, моя термостат има изгледи да отвори напълно само в периода юни-септември...

    Или пък съм в някаква тотална заблуда?
    Без блокажи си за никъде. :D
    Без лебедка, хептен...

    0887 731062 - Цецо

  • #2
    До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

    Важното е термометърът какво показва. Уредът на таблото що мислиш, че след 20 години показва вярно
    Що не смениш датчика - трябва да са по 5-10 лв.

    Радиаторът как е? Днеска мих моя и няма да казвам кво изтече ...
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение

      Радиаторът как е? Днеска мих моя и няма да казвам кво изтече ...
      При мен са 30 години

      Като наливах антифриз есента, си изтече бистро, а и като разглобявах маркучите, останах с впечатлението че радиаторът е "проходим".
      Без блокажи си за никъде. :D
      Без лебедка, хептен...

      0887 731062 - Цецо

      Коментар


      • #4
        До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

        Първоначално публикуван от The Bear Преглед на мнение
        При мен са 30 години

        Като наливах антифриз есента, си изтече бистро, а и като разглобявах маркучите, останах с впечатлението че радиаторът е "проходим".
        То от вътре едно на ръка. Отвън мил ли си го, че ламелите се затлачват с годините и не охлажда добре. Дори от лек градски прах пак му се разказва играта
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

          Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
          То от вътре едно на ръка. Отвън мил ли си го, че ламелите се затлачват с годините и не охлажда добре. Дори от лек градски прах пак му се разказва играта
          Абе, не съм го вадил да го мия, ама изглежда добре.
          Проблема му е, че не минанва през него вода, та да се стигне до студенето... Май...
          Без блокажи си за никъде. :D
          Без лебедка, хептен...

          0887 731062 - Цецо

          Коментар


          • #6
            До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

            Ма то е нормално входящият маркуч да е топъл, а изходящият студен - то радиаторът така работи
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #7
              До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Ма то е нормално входящият маркуч да е топъл, а изходящият студен - то радиаторът така работи
              Абе нормално, нормално, ама т`ва моето не ще да е нормално... Ама може и да си втълпявам вече... Не знам. Ще карам. Ако кипне някой път, тогава ще знам със сигурност, че е попрегрял.
              Без блокажи си за никъде. :D
              Без лебедка, хептен...

              0887 731062 - Цецо

              Коментар


              • #8
                До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                Инвестирай 10-20 лв в мултицет с термодвойка, боцкаш я в радиатора и караш така да видиш реалната температура на водата. След тва вече ще го мислим, щото датчика на таблото съм сигурен, че в най-добрия случай показва около реалната температура.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                  Bear,измери на сензора съпротивлението,тъкмо имаш термометър подръка за сравнение и ще го хванеш,ако лъже-на разкачен куплунг.На стр.15 са съответствията(Heissleiter/Termistor 92-027-004 )
                  http://valpematic.altervista.org/PDF/DS_VDO.pdf
                  Имам един от 123-ка,тъкмо го измерих-при 22Ц=652ома.(на Febi,ама едва ли те са го правили).

                  Коментар


                  • #10
                    До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                    Първоначално публикуван от Torque Преглед на мнение
                    Bear,измери на сензора съпротивлението,тъкмо имаш термометър подръка за сравнение и ще го хванеш,ако лъже-на разкачен куплунг.На стр.15 са съответствията(Heissleiter/Termistor 92-027-004 )
                    http://valpematic.altervista.org/PDF/DS_VDO.pdf
                    Имам един от 123-ка,тъкмо го измерих-при 22Ц=652ома.(на Febi,ама едва ли те са го правили).
                    Изглежда си е читав:

                    18С - 620ома - при студен мотор
                    80С - 53ома - 1мм след третата чертичка (последната)
                    85С - 52ома - 1мм след третата чертичка (последната)
                    90С - 48ома - а стрелката е в началото на червеното!!!

                    Явно уреда в таблото показва повече, отколкото трябва.
                    Някой знае ли на коя чертичка, горе-долу колко трябва да е температурата? Възможно ли е да се е приплъзнала стрелката по оста си?
                    Без блокажи си за никъде. :D
                    Без лебедка, хептен...

                    0887 731062 - Цецо

                    Коментар


                    • #11
                      До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                      Първоначално публикуван от The Bear Преглед на мнение


                      Явно уреда в таблото показва повече, отколкото трябва.
                      Някой знае ли на коя чертичка, горе-долу колко трябва да е температурата? Възможно ли е да се е приплъзнала стрелката по оста си?
                      Абсолютно същия проблем имах на времето с този мотор на МБ 123.
                      Стрелката плавно се вдига до 110 градуса , че и отгоре . Пара не избива от никъде , не надува маркучи .... Слизам , пипам , меря ... изглежда си нормална температурата ... Датчика нормален ...
                      В един момент както си карам и ме дразни показанието , като му теглих една майна и един юмрук на таблото ... и О! Чудо ! Стрелката климна на 82 градуса ! ... известно време карах по тази "механична" процедура , а после като смених таблото от една морга , всичко си дойде на мястото .
                      ... от което направих генерален извод : Изглежда МБ имат общ дефект : Понеже никой от концерна не е предполагал , че техните коли ше минават по 1 милион км. и ще се експлоатират над 30 год. , явно не са преоразмерили километража и уредите по таблото ... та от 300-400 хил. км. нагоре почват да дават фира.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                        Първоначално публикуван от The Bear Преглед на мнение
                        Абе нормално, нормално, ама т`ва моето не ще да е нормално... Ама може и да си втълпявам вече... Не знам. Ще карам. Ако кипне някой път, тогава ще знам със сигурност, че е попрегрял.
                        Споко,моя е 230 GE 82г.и от как го карам 9 години ,лятото винаги е "един косъм" над третата чертичка. Мил съм го, прал съм го,смених радиатора с нов от бус,като преместих само държачите преди 3 години, термостати съм сменил 10,положението е същото.И не ми прави впечатление,защото си знам ,че се клати и играе ,а маркуча -незагрял.
                        Зимата е мааааалко над втората черта.
                        B+

                        Коментар


                        • #13
                          До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                          Днес най-после видя зор и "разгря" и долния маркуч. Повече от приятно топъл си стана. Боднах термометъра - 92 градуса. А стрелката... вече си знам, че началото на червеното е някъде 90 градуса.
                          Без блокажи си за никъде. :D
                          Без лебедка, хептен...

                          0887 731062 - Цецо

                          Коментар


                          • #14
                            До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                            И аз отдавна се боря с тоа проблем...оня ден си купих уред VDO, нямаше и сендера/датчика, ма па колегата Торг даде тука един полезен ПДФ за VDO. Днес пробвах с термодвойка и уреда вързан към оригиналния сендер...бачка идеално. Вече ше си гледам градуси, а не некви безмерни деления.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Работна температура на 617A, охлаждане, термостат...

                              Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                              И аз отдавна се боря с тоа проблем...оня ден си купих уред VDO, нямаше и сендера/датчика, ма па колегата Торг даде тука един полезен ПДФ за VDO. Днес пробвах с термодвойка и уреда вързан към оригиналния сендер...бачка идеално. Вече ше си гледам градуси, а не некви безмерни деления.
                              Може ли да видим как изгрежда този уред, откъде може да се купи, и работи ли с отигиналния датчик?
                              Без блокажи си за никъде. :D
                              Без лебедка, хептен...

                              0887 731062 - Цецо

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X