Здравейте!
Всичко тръгна оттам, че откакто се изпролетя, стрелката на термометъра (уреда на таблото, де) взе да преминава средата. Стига до третата (последната) чертичка и даже я преминава с около милиметър понякога. И градско, и извънградско, и всякак. Последно, при изкачване на Петрохан преди 3-4 дни, беше едно парно, вентилатора на макс, гледах да карам така, че да му е максимално леко на мотора, добре че бях сам... Че на цялата "умряла" работа, и това...
Мислех, че е от виското, докато не пипнах маркуча, който излиза от долната част на радиатора и отива в термостата.... Та той студен, а онзи отгоре, който влиза в радиатора - напечен яко.
Айде викам, от термостата ще да е цялата работа, ама за да съм сигурен 100% му заклещих една гайка, така че да е постоянно отворен. Правих какви ли не тестове - животното не ще да стигне и първата чертичка, камо ли да загрее... На моя термостат пишеше 79 градуса. Като го варих, започва да отваря на 82, а е напълно отворен към 90 градуса... Ама айде, взех нов; нямаха на по-малко от 80 градуса.
Сложих новия, подкарах, същата история като преди - стрелката се "лашка" между втората и третата чертичка, както и задминава третата (последната)... Маркучите същите, единия парещ, другия леко затоплен, може би от топлината от перката.
Взех термометъра, отвих капачката на радиатора, цопнах го вътре - показва 87-88 градуса, това в момент, в който стрелката е на последната чертичка и даже я надминава с милиметър. Два - три пъти направих тоя тест и все толкова си показва.
И, вече си карам и термометър (живачен) в джипа...
Като много се притесня, да си го ползвам. 
Та, въпроса ми е към колегите, които са с такъв двигател. Бихте ли споделили как е при вас?
Като гледам, моя термостат има изгледи да отвори напълно само в периода юни-септември...
Или пък съм в някаква тотална заблуда?
Всичко тръгна оттам, че откакто се изпролетя, стрелката на термометъра (уреда на таблото, де) взе да преминава средата. Стига до третата (последната) чертичка и даже я преминава с около милиметър понякога. И градско, и извънградско, и всякак. Последно, при изкачване на Петрохан преди 3-4 дни, беше едно парно, вентилатора на макс, гледах да карам така, че да му е максимално леко на мотора, добре че бях сам... Че на цялата "умряла" работа, и това...

Айде викам, от термостата ще да е цялата работа, ама за да съм сигурен 100% му заклещих една гайка, така че да е постоянно отворен. Правих какви ли не тестове - животното не ще да стигне и първата чертичка, камо ли да загрее... На моя термостат пишеше 79 градуса. Като го варих, започва да отваря на 82, а е напълно отворен към 90 градуса... Ама айде, взех нов; нямаха на по-малко от 80 градуса.
Сложих новия, подкарах, същата история като преди - стрелката се "лашка" между втората и третата чертичка, както и задминава третата (последната)... Маркучите същите, единия парещ, другия леко затоплен, може би от топлината от перката.
Взех термометъра, отвих капачката на радиатора, цопнах го вътре - показва 87-88 градуса, това в момент, в който стрелката е на последната чертичка и даже я надминава с милиметър. Два - три пъти направих тоя тест и все толкова си показва.
И, вече си карам и термометър (живачен) в джипа...


Та, въпроса ми е към колегите, които са с такъв двигател. Бихте ли споделили как е при вас?
Като гледам, моя термостат има изгледи да отвори напълно само в периода юни-септември...

Или пък съм в някаква тотална заблуда?
Коментар