Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стара G-класа за всекидневна кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стара G-класа за всекидневна кола

    Здравейте всички фенове на марката!
    От известно време обмислям покупка на по-стар автомобил за всекидневна кола, в който да инвестирам и развивам през годините, като евентуално това да не води до големи загуби на цена и стойност. Вече 14-15 години карам приоритетно SUV-ове, поради тази причина общо взето в полезрението ми остават две коли ( ТЛК 70 и G-Klasse), като по ред причини предпочитанията ми са към втората-екстри, возия, дизайн.
    Насочил съм се към G-Klasse от началото на 90-те, основно заради цената и за да го регистрирам като old timer възможно най-скоро ( това ще позволи по-смислен двигател)
    Предпочитанията ми са сякаш към късата база, което ще я направи по-караема в София (и по-неудобна на дълъг път), но се надявам и че по-малко ще я свързват с героите на прехода. Начален бюджет от 18-20К лева би трябвало да стигне за придобиване.

    Бих чул мнения на хора с подобни автомобили, въпросите ми са:
    1) С какво може да сравните возията на гегата (може би един от малкото високопроходими автомобили, на които не съм се качвал и карал)?
    2) Някакви съвети какво да гледам при покупка и кой двигател бихте препоръчали? Засега не мисля да слагам газ, за да поддържам автомобила максимално близко до оригинален.
    3) Доколкото може да се актулизира и надгражда подобен автомобил и на каква цена с по-новите стандарти в сигурността и комфорта (нови еърбеци, странични такива), нова кутия по-натам и тн.

  • #2
    Дълъг път ... Хъм. Това над 90 е неприятно за каране. Не че не може да върви, но окачване, аеродинамика и т.н.

    Началото на 90 кое имаш предвид - 460 или 463.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      С какво може да сравните возията на гегата ?

      Газ-53 или ЗИЛ 131
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Преувеличаваш.Аз бих казал, че вози сравнително добре, за това което е, верно не съм капризен, но в сравнение с други джипки от тоя клас си е направо лодка.

    • #4
      За да не се пишат глупости - г то вози много добре, дори на пресечен терен.
      И не, не е ес класа също така.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #5
        Гегата няма да се кара на дълъг път по план , а по изключение и то само от мен. Имал съм джимни, с което съм навъртял доста междуградско, едва ли ще е по-некомфортно.

        Коментар


        • IvanIvanovi
          IvanIvanovi коментира
          Редактиране на коментар
          седни, пробвай, покарай и сам прецени, ако на теб не ти допадне /като на мен/ колкото и да ги хвалят сектантите , файда йок

      • #6
        А не, от Джими е в пъти по добре.

        Кажи 460 или 463 те вълнува щото другите ти въпроси зависят от това.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #7
          Старата Гега вози гадно (460). Има разни с по-нормално окачване...ако намериш таква, може и да си заслужава, ама на каква цена ще е и в какво състояние...
          Каране в София на подобна антика-никакво бъдеще! За разлика от комфорта, който си има субективни измерения, тука нещата са конкретни и еднозначни. Някаква отсрочка ще получат евентуално живеещите в центъра с вече регистрирани антики, но и това не е ясно дали ще го бъде и до кога.
          Регистрация като "олд таймер"...с днешна дата е пълна мъгла и по-скоро въобще няма да стане това, дето си го мислиш. Това е режим за уникати, запазени машини в единични бройки.
          Последно редактирано от santaclash; 07-03-21, 12:44.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • #8
            Оф. 463 е новата Ква разлика в окачването намери дори няма да коментирам.

            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • santaclash
              santaclash коментира
              Редактиране на коментар
              Поправено. На тия не мога да им запомня номерацията.

            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              Изобщо това което си писал за окачването е пълна глупост

          • #9
            Трудна работа. А щом се пита тук, значи липсва даже базовата представа, което хептен усложнява нещата.
            Темата има много аспекти, и няма как всичко да се напише с три изречения.
            Съвсем накратко по трите точки:
            1) Возията за ежедневна кола не е много читава, колко точно ще ти допадне, трябва сам да пробваш.
            2) Мотора... тук е сложен въпроса... Трябва да се знае дали W460/461 или W463. Дали ще се гони оригинален вид. Знае се, кои са по-читавите оригинални мотори. Но и цените са по-високи.
            3) За актуализиране... зависи от пари и мерак, може много неща, но едно, че може да е доста скъпо, и второ, че тия коли се ценят най-много в оригинален вид.

            Въобще, ако е възможно, то е за ентусиасти, които им разбират, и няма да е евтино. Става и с Тойоти, ама пак важи горното.
            Казано образно, макар и с приблизителна точност и известни условности - да караш такава кола за ежедневна, означава да имаш възможностите да караш и поне една такава, купена чисто нова от актуалните към днешно време.

            Търтея ще го обясни по-конкретно, вероятно и с цени може.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #10
              Благодаря. Липсват ми не базова, а всякаква представа за G-Klasse От друга страна съм купувал, ползвал и поддържал голям брой SUV/ 4Х4, не очаквам точно тази кола да е нещо по-различно. Очаквам по-скоро немска сглобка и подобаващо качество, ако попадна на запазен екземпляр.

              За возията питах информативно, в момента карам запазено Q7 първа генерация, 3.0TDI, слизането от него не е свързано с търсене на комфорт. Аудито, или друго подобно, ще вози семейството на дълъг път, ще дърпа каравана и тн. На Гегата дори няма да й купя винетка. Ако ми хареса по-натам мога да взема и дълга база, но засега не смятам.

              Г-класата търся за мен,за да я карам всеки ден в София. Аз не знам кои са читавите мотори, и кои не, затова питах за съвет тук.
              Общо взето въпросът е какво да гледам, като купувам W463, 91-94г., къса база. Виждам, че има и с ръчни скорости, дали е за предпочитане? Предполагам автоматик от тези години убива порядъчно всякаква динамика, но пък е запазил мотора сравнително жив. Бензин или дизел?

              Търся нещо такова
              Последно редактирано от viplamen; 07-03-21, 14:59.

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Да, това което си показал като обява, си струва да се търси, НО!!! Обявата е с малко грешна информация(вероятно нарочно). 3,0 -177к.с(ОМ 606), се слага в това купе от 1997г. Този вероятно е 350, който е по-слаб и като цяло не толкова добър. Снимка на мотора веднага ще изясни нещата. А може и да е нещо преправян.
                3,0-177 дизел, е един от най-ценните варианти(изключваме разните AMG и разни лимитирани бройки). Той е и с по-новия петстепенен автомат, който се произвежда после дълги години и е пословично здрав. Ръчни скорости с тоя мотор, май въобще няма, или ако има е много рядко.
                500 V8 бензин също е добър и търсен, но от тия години е рядък. Стар автомат, харчи яко, върви ама... Абе, следващия с новия автомат е по-добър по всичко.

                Въобще, добре е като ще хвърляш толкова пари да понавлезеш в нещата предварително, да се информираш и консултираш. Сам ще разбереш, че тия които си струват повече по принцип, са малко по-новите W463, и са с по-високи цени. Т.е. вероятно ще си коригираш бюджета нагоре, или ще пробваш с друга марка.

            • #11
              463 си вземи 500.
              дизела освен ом606 е умрял кон.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #12
                Тая от обявата е сбирщайн.
                което не значи че е нещо лошо априори.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #13
                  Да, сбирщайн може да стане и по-добра от заводските варианти. Ама там вече разни други въпроси около оправяне на документите, и евентуално около запазването на колекционерска стойност. А щом ще е за градско, и екологичните изисквания може да станат проблем до около година или две.
                  Не знам как стои въпроса и със застраховките на такива возила, дали се съобразяват с реалните им пазарни цени.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #14
                    Ако ще е сбирщайн по добре да се вземе евтина база и да се направи по желание на собственика
                    ​​​​
                    за градска кола разликата между 460 и 463 е в климатика.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • cecoa1
                      cecoa1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Аз те разбирам какво искаш да кажеш, но автора на темата може да са подведе, че разликата им е само дреболии по дизайна и интериора(и климатика ). Все пак, човекът каза, че не им разбира.
                      Затова е редно поне да се каже, че едното е постоянно 4х4, а другото не. Освен това заводските комбинации мотори и кутии са други(с малки изключения).

                      Сбирщайн по желание на клиента, от евтина база, не е лошо за собственика докато го ползва, но зависи какво е сътворено, може и да е трудно да му се вземат вложените пари, ако някога се наложи сравнително лесна и бърза продажба.

                  • #15
                    Само нещо относно сбирщайните - например картера за ом606 за г е 1000€ (да, вероятно е златен), та познайте дали е ползван оригинален.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X