Добър вечер колеги. Имам въпрос, дава ми грешка с крушка. Като пусна фаровете ми даваше грешка, че е изгоряла крушка, в действителност не ми светеше левият халоген и десния мигач на калника до вратата. Отворих фарчето за да сменя крушката, но се оказа че + се е откъснал, направих го вече свети, смених и крушката на мигача. Въпросът ми е защо дава пак грешка с крушка след като всичко свети (габарити, къси, дълги, предни и задни светлини за мъгла, мигачи, светлини за заден). Някой има ли някаква идея защо дава тази грешка. Благодаря предварително.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Mercedes E290 97
Свий
X
-
От: Mercedes E290 97
Крушките които си сменил трябва да са същата мощност (W) като оригиналните. Ако има разлика "чек контрола" ще свети като за изгоряла или липсваща крушка. Същото се получава ако сложиш светодиодни крушки вместо оригиналните.
Провери и "третия стоп" ако имаш такъв на задното стъкло. Обикновено той се пропуска при огледа.
-
От: Mercedes E290 97
Тази на халогена не съм я сменял само запоих кабелчето и той светна, само тази на мигача май ще трябва да погледна тази на мигача. Третия стоп свети, все пак благодаря за подсещането.Mitsubishi Lancer Station Wagon 1.6 GLXI 16V 4WD
Коментар
-
От: Mercedes E290 97
Сега се сещам и за крушките за осветление на задния номер.
Освен това не става ясно от кога ти свети "чека". Ако имаш колата от скоро и винаги е светил трябва да провериш всички крушки.
Друга възможност е на крушката която си сложил да пише 5W но да е "някаква" (доста често се случва и при бушоните менте с доста неприятни последствия)
PS Чек контрола е така наречения "cold" изпълнява се когато се подаде контакт и "hot" изпълнява се когато към съответната крушка е подадено напрежение (напр. светнеш фаровете или изгори по време на светещи фарове).
Мисля, че диагностиката не трие тези грешки (поне при BMW е така) те се изтриват автоматично при смяна на дефектната крушка с нова. Друг е въпроса, че чек контрола може да се изключи софтуерно напълно или да се програмира да не чеква определени вериги (напр. ако се сменят стоповете или мигачите с диодни и т.н.)
Коментар
-
От: Mercedes E290 97
Ами имам я от около 2/3 седмици, все не ми оставаше време да погледна крушката, тези пък за номера не съм обърнал никакво внимание. Ще погледна бушоните утре, а тези за номера веднага. Сложих си старата крушка дет уш бе изгоряла, но пък взе че светна нямам думи..........Mitsubishi Lancer Station Wagon 1.6 GLXI 16V 4WD
Коментар
-
От: Mercedes E290 97
Първоначално публикуван от _mitaka_ Преглед на мнениеАми имам я от около 2/3 седмици, все не ми оставаше време да погледна крушката, тези пък за номера не съм обърнал никакво внимание. Ще погледна бушоните утре, а тези за номера веднага. Сложих си старата крушка дет уш бе изгоряла, но пък взе че светна нямам думи..........
Коментар
-
От: Mercedes E290 97
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеОткачи акумулатора за десетина минути...
Коментар
-
От: Mercedes E290 97
Да не ти омеква някоя фасунка и да не дава добър контакт?Ако са и много стари някои крушки може да ти дава грешка,в момента в който я напипаш и ще спре да свети.
На моите съм с ЛЕД за задните светлини,как включа задна и светка,в момента в който сложа на ква да е друга си гасне.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Mercedes E290 97
Виж сега - при Мерседес няма нищо случайно.
първо - третия стоп не подлежи на контрол.
Второ, както е обяснил колегата за cold/hot check, наблюдавай много внимателно кога светва - така ще се ориентираш в коя верига да търсиш дерта
- без запалени фарове натисни спирачките - ако светне чек - някъде по стоповете
- пусни ляв/десен габарит - гледай
- пусни габарити - гледай - особено внимание обърни на осветлението на задния номер.
- пусни фаровете за мъгла - гледай
- пусни мигачи- леви, десни - макар, че не съм сигурен 100%, че и те са под контрол
така ще се ориентираш в коя верига да гледаш подробно.
Имай предвид, че системата за следене на изправността на осветлението по колата е разделена на горните няколко вериги. Съпротивлението на всички крушки в контролираната верига се сравнява с еталонно съпротивление, равно на съпротивлението на всички крушки в тази верига. Ако има разлика, то от компаратора излиза сигнала, който ти вдига предупреждение за изгоряла крушка.
Остаряла крушка с променени от времето параметри, окислен контакт, китайска ламБичка, на която никой не знае точно какви са и параметрите, полупрекъснат проводник, изгоряла и разсипала се изолация - достатъчно причини да те притеснява гадната индикация.
Със СтарДиагнозата контрола над светлините не може да се изключва.
Ако след всичко това, проблема остане, намери комплект читави крушки, и започвай подмяна една по една - де факто ще преровиш всички крушки, но ще смениш само една.
Ето ти списък с номиналите на крушките..
Успех!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар