Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подходящи МАХОВИЦИ и СЪЕДИНИТЕЛИ за Г-класи!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подходящи МАХОВИЦИ и СЪЕДИНИТЕЛИ за Г-класи!

    Темата касае монтажа на подходящи маховици и съединители, при смяна на двигател, скорости или ако просто съединителят Ви е за смяна!
    Естествено говорим само и единствено за джипове с ръчни скорости!
    Отворих тази тема поради факта, че изборът на подходящи маховик и съединител, за Г-класата се оказа най-трудното нещо, при тунинг на такъв джип. И то не защото няма, а защото докато разберем, кои точно са най-подходящи и стават на джипа, при еди кои си скорости и двигател, меко казано ми се разказа играта!!!
    За да не мине друг колега по моят път, че ще му се скъси живота с 5 години поне, малко по-късно ще Ви напиша няколко варианта или по-точно най-добрите!!!
    Ще бъда много изчерпателен - снимков материал, номерата на притисквателният и феродовият дискове, маховика, при дадени скоростни кутии, двигатели и т.н.
    Междувременно, ако някои вече е минал по този път, може да напише какво точно е сложил!!!
    Ама не да каже сложил съм обикновен маховик и съединител 240мм., а да опише точните модели на маховика(от какъв мерцедес е), съединителя(артикулни номера) и с какви скорости(номер) и двигател(номер) ги е съчетал!!!
    Уверявам Ви, че от всичко, което купих за джипа(тунинговането му), най-голямата греда ударих с маховика и съединителя, добре че ми е дебела главата и та счупих гредата!!!

  • #2
    До: Подходящи МАХОВИЦИ и СЪЕДИНИТЕЛИ за Г-класи!

    Малко късно, но все пак обещаният коментар. Темата е сложничка, затова ще бъда максимално изчерпателен, а ако изпусна нещо, питайте!
    1. Да започнем от СЪЕДИНИТЕЛИТЕ.
    Подходящите съединители за този джип, са усилените БУСОВИ съединители.
    По диаметър те биват два вида - 228мм, 240мм.
    Като шлици пак са два вида - едри шлици /10 на брой/ и ситни шлици /26 на брой/.
    а) 228мм усилен съединител се комбинира с едри шлици, като означение - 228/10. Това е съединител, който се монтира на бус 309-ка, 310-ка. По-късно ще дам точният номер на съединителя.
    б) 240мм усилен съединител се комбинира със ситни шлици, като означение - 240/26. Този съединител има няколко разновидности, като разликите се състоят главно във притисквателният диск, а те идват от различните видове маховици.
    Много е важно да отбележим, че НЕ съществува УСИЛЕН съединител 228/10 със ситни шлици и 240/26 с едри шлици.
    2. МАХОВИЦИ.
    След много дебати, питания и съвети, от мои приятели, с много по-голям опит от моя, стигнах(ме) до извода, че най-подходящите маховици, за наште цели са обикновенните маховици, демек НЕ ДЕМФЕРНИТЕ!!! Защо, може да прочетете в поне 3 теми, публикувани тук, но ако желаете, можем да продължим дебата по този въпрос!
    И така, обикновенните маховици, които стават на наште джипове, с по-горе описаните усилени съединители са два вида(поне аз толкова открих):
    а) от бус 309-ка, 310-ка - за съединител 228мм
    б) от кола 124-ка, 3000см3 бензин, 6-цилиндров, НЕ вентилиран двигател или мотор 103, по означение на Мерцедес - маховик за съединител 240мм.
    Двата маховика, се отличават от другите обикновенни маховици, с това, че са "дълбоки" или "вдълбнати"(незнам как да ги опиша по друг начин), на снимките по-долу ще ги видите. Другите видове маховици са "изпъкнали" или "плитки".
    Може би ще бъда по-точен, ако кажа, че огледалото(повърхността, на която ляга феродовият диск) на маховика, на "изпъкналите" е с 30мм по-напред, в посока скоростите, спрямо "вдълбнатите". Като погледнете снимката по-долу, на която е сниман "вдлъбнат-и", си представете огледалото, на маховика 30мм, по-високо.
    Направихме опит да монтираме такъв "изпъкнал" маховик, от бус Вито и резултата беше, че водача на лагера, на опашката на скоростите, опря във Феродовият диск(шлиците му), точно 30мм преди да успеем да сглобим скоростите и двигателят!
    Демек на става!
    3. СКОРОСТИТЕ.
    Ще разгледам различните видове скорости, като захвати и положение на стартера, а не като предавателни числа и брой на предавките(тях също може да намерите, в поне 3 теми публикувани тук)!
    Като положение на стартера биват два вида - с ляв и с десен стартер на камбаната.
    С десен стартер са по-старите двигатели(скорости), монтирани на коли(123-ки), джипове(G-класи всички, без 230GE, до 89г.) и бусове(309-ки, 310-ки) и др.
    С ляв стартер са същите, след 90г.
    Тук е важно да отбележа, че има някои скорости, на които може да се сваля само камбаната и да се сменя с друга камбана, с обратен стартер(погледнете темите, в които подробно са описани и показани различните видове скорости)!
    По шлици са пак два вида - с едри шлици и със ситни шлици!
    И така, според нас най-подходящите скорости са Г-траковите кутии или кутиите от Г-класа(от Джип), защото са най-здрави!
    Видимо, тези кутиите са 2(два) пъти по-големи, от всички останали скоростни кутии за всякакви Мерцедеси!!!
    Други подходящи скоростите, са от кола 124-ка, 300 чист дизел или 250 турбо дизел (на двата модела коли се монтират, еднакъв модел ръчни скоростни кутии), които всъщност са скоростите за "126", и се монтират на "Мерцедес - пура" , доста по-усилени са от обикновенните скорости за кола, 124-ка.
    Другите подходящи скоростите, са бусовите.
    4. КОМБИНАЦИИТЕ.
    И така подходящите комбинации, са:
    а) Г-тракова, 5 степенна кутия, с ляв стартер + усилен съединител 228/10, демек с едри шлици. Всичко това се сглобява и си става. Единствената Г-тракова кутия, която е с едри шлици и ляв стартер е 5 степенна, от 230GE.
    Това е най-добрият вариант, за мен!!!
    Много здрава кутия, здрав и евтин съединител! Проблемът е трудното намиране на подобна кутия. Затова тук може да се направи смяна на камбаните, демек да се намери камбана за ляв стартер и кутия за десен стартер, след което да се сменят камбаните!!!
    б) другата комбинация е Г-тракова, 5 степенна, кутия с ляв стартер и усилен съединител 240/26, демек със ситни шлици(всички скоростни кутии, за всички Мерцедеси, независимо от видът им - коли, бусове или джипове, произведени след 90г.). Това е кутия от 300GD и 290G(чист и турбо дизел), след 90г., 461 и 463 модел.
    Тук комбинацият е следната:
    Обикновен маховик "вдълбнат", от 124-ка, мотор 103, Е300 Бензин, НЕвентилиран(само един такъв маховик има, не може да стане грешка). Притисквателен диск за този маховик - номера на SACHS е 3082 157 031, а Феродовият диск е усилен, от бус Вито, с номер SACHS-1878 994 001. На лагера номера е 3151 133 331, отново на SACHS.
    Това са двете добри комбинации, според мен!!!
    През цялото време говоря за скорости, независимо от шлиците(едри или ситни), с ляв стартер, защото сериозните, мощни двигатели за наште G-класи, са именно само с леви стартери!!!
    На снимките, по-долу са показани - усилен бусов Феродов диск от Вито - SACHS/1878 994 001, Притисквателен диск, от 124-ка, Е300 Бензин, не вентилиран(мотор 103) - SACHS/3082 157 031 и два броя маховици, абсолютно същите, като тези, описани по-горе!!!
    Ако някъде съм прекалил с обясненията или пък не съм бил достатъчно ясен(разбираем), моля да бъда извинен!!!
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от MDRAZHEV; 03-08-07, 13:00.

    Коментар


    • #3
      От: Подходящи МАХОВИЦИ и СЪЕДИНИТЕЛИ за Г-класи!

      Да попитам тази комбинация дали може да се навре на 3200 бензин V6?
      ////////Обикновен маховик "вдълбнат", от 124-ка, мотор 103, Е300 Бензин, НЕвентилиран(само един такъв маховик има, не може да стане грешка). Притисквателен диск за този маховик - номера на SACHS е 3082 157 031, а Феродовият диск е усилен, от бус Вито, с номер SACHS-1878 994 001. На лагера номера е 3151 133 331, отново на SACHS//////
      driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

      Коментар


      • #4
        От: Подходящи МАХОВИЦИ и СЪЕДИНИТЕЛИ за Г-класи!

        Може,ама ако е с ляв стартер и е дизелов...
        Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X