Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сензор за RFW на B2500 - кое го задейства?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сензор за RFW на B2500 - кое го задейства?

    Здравейте! Имате ли идея какво точно отчита сензора за RFW, който е вързан към актуатора?
    Питам, защото лампата RFW lock на таблото ми не свети в момента, дори и когато съм включил 4х4.
    Разкачих маркучите на към тези два соленоида и положението е следното:
    Входящите маркучи и двата правят вакуум. Когато дам 4Н - синият работи. Когато превключа на 2Н, продължава да работи, но лампата RFW не свети. Когато натисна бутонът RFW, синият спира да смуче, но жълтия не заработва.
    Това ме навежда на мисълта, че може би жълтият соленоид не работи и в момента карам със зацепени предни полуоски. Много калпаво го обясних май, но мисълта ми беше за сензора. Явно бутонът работи. Кое точно кара лампичката RFWlock на таблото да светне? Соленоида или положението на актуатора, когато се включи 4х4?

  • #2
    Има датчик на актуратора.
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      Благодаря! А имате ли идея датчика към соленоида ли е вързан или към лампичката на таблото?

      Коментар


      • #4
        Бутоните, датчиците и соленоидите са свързани с управляващият модул.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RFW.jpg
Прегледи:214
Размер:140.0 КБ
ID:6842667

        Коментар


        • #5
          Благодаря!
          Супер сте!

          Коментар


          • #6
            Имам и един друг проблем, който вероятно е свързан с този и ще съм много благодарен, ако ме насочите. Забелязах, че откакто спря да ми свети лампата RFW lock се появи следния проблем в автомобила. При включено 4х4 и опит за пълен ляв или десен волан започва едно ужасно тракане в предния мост. Опитах се да го направя и на хубаво асфалтиран паркинг и не само трака, но и трудно се движи колата. Когато 4х4 бъде изключено, тракането изчезва и въртенето в кръг става гладко и безпроблемно. Да отбележа само, че счупих наскоро предния диференциал и сега съм с нов(от морга), но проблема си остава и ме е страх да не счупя и този.

            Коментар


            • #7
              От последно подадената информация е видно, че управлението за включване и изключване на предният мост работи.
              Включва се и предният мост, доказано от затрудненото завиване.
              Липсата на сигнализация на таблото явно е непълен ход на вилката на актуатора и частично зацепване на муфата. Затова и щрака при натоварване.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RFW actuator.jpg
Прегледи:233
Размер:116.1 КБ
ID:6843416
              Прикачени файлове

              Коментар


              • #8
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:RFW pparts.jpg
Прегледи:191
Размер:137.5 КБ
ID:6843422

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от divj Преглед на мнение
                  От последно подадената информация е видно, че управлението за включване и изключване на предният мост работи.
                  Включва се и предният мост, доказано от затрудненото завиване.
                  Липсата на сигнализация на таблото явно е непълен ход на вилката на актуатора и частично зацепване на муфата. Затова и щрака при натоварване.
                  Отново благодаря за схемите и насочването в правилната посока. Ще има с какво да се занимавам утре.

                  Коментар


                  • #10
                    Споделям малко информация от днес. Както предположи колегата, предния мост се включва и работи, но при изключването му, не се задейства обратния вакуум, който отделя муфата. Копчето на таблото работи до толкова, колкото да изключи вакуума от синия соленоид, но не задейства жълтия. Иначе казано, не идва сигнал от управляващият модул по зеленото кабелче, към жълтата букса, соленоида не пуска вакуум и предните гуми остават вързани една за друга. Нещата изглеждат ясни, но всчкакви коментари по темата ще са ми от полза.

                    Коментар


                    • plamenpe
                      plamenpe коментира
                      Редактиране на коментар
                      От схемата се вижда,че соленоидите се управляват към маса.С други думи на черно белите кабели има постоянни 12в,а за да се задейства вентила на зеления кабел трябва да се появи маса от модула.
                      Вземате една пробна лампа.Закачате единия край на плюса на акумулатора гледате какво става на зеления кабел и на соленоида и на модула.
                      Успех

                    • Вожда
                      Вожда коментира
                      Редактиране на коментар
                      Благодаря, колега! От плюса на акумулатора, към жълтия соленоид няма връзка. Днес ще видя къде е модула и ще проверя и там как е. Ако от модула има маса, вероятно ще трябва да сменя зеления кабел. А, ако не, трябва да продължа и да проверя RFW сензора (този, който е с номер 4 на схемата). Доколкото видях по схемите, той е с едно топче накрая, което в зависимост от това дали стърчи 13 или 12мм, дава различен сигнал. Дали разсъждавам правилно? А иначе, в събота, на изключен двигател, успях на ръка да върна пръта от актуатора и сега не са свързани гумите.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X