Здравейте колеги, наскоро си купих пикап Мазда Б 2500, коша има ръжди които ще правя, защото са дразнещи.Въпроса ми е дали може да се свали самия "кош" от рамата и да изкърпи в по удобно положение, както и да боядисам самата рама защото има повърхностна ръжда. , ако някои има представа и как се демонтира нека сподели.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ремонт на пикап
Свий
X
-
-
От: Ремонт на пикап.
Привет,
свалял съм коша на рейнджър 1999г.
Доколкото си спомням процедурата беше следната:
1. Демонтаж на стоповете и кабелите им,
2. Развиване на 4 или 6 болта под коша- виждат се при задните калници,
3. Развиване на болтовете, които държат гърловината за горивото, те са под капачката за зареждане.
4. 2ма - 3 ма другари за махане на коша.
Това, по спомени, ни отне около час. Става дума за 10+ годишен автомобил. Без да се скъса нито един болт.
Успех!
Коментар
-
От: Ремонт на пикап.
Дотук добре, но в процеса на ремонта възникна изкърпване на някой места, гредички по коша и т.н., въпроса е къде в София може да се купят парчета ламарина, нещо като четвърт лист 2.5мм или 3 мм, цели листове намерих но не ми трябва толкова?
Коментар
-
От: Ремонт на пикап.
Такааа..... ремонта започна със сваляне на коша и оглед на рамата /това бялото което се вижда е след преобразувателя "Протекта"/. оказа се, че рамата е изработена от 3 мм П- образен профил затворен от вътрешната страна с около 1 мм ламарина, всичко "леко стоманизирано", но главно проблемите бяха на местата на тънката ламарина. Започнах с усилване във формата на "кутия" с ламарина 3мм на мястото на тънката вътрешна ламарина струва ми се , че стана здраво защото на дебелия П профил нямаше дълбока ръжда усилена бе цялата част носеща коша от предното захващане на ресьора назад следва грунд и черна автобоя .Следва усилване на коша отдолу по гредите и две три кръпки по ламарината, но нищо съществено. Не претендирам за професионално изпълнение на работата, но смятам че съм стегнал пикапа за лов и превоз на товари до 300 - 400 кг на кратки разстояния. Всичко направих сам и за моите любителски умения смятам, че се получи някакъв ремонт, който малко да удължи живота на камиончето. Мога да кача снимки и от ремонта на коша, ако са интересни за някой!
- 1 like
Коментар
-
От: Ремонт на пикап.
Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнениеТакааа.... Не претендирам за професионално изпълнение на работата,.....!
Коментар
-
От: Ремонт на пикап.
Със заваряване се занимавам само в къщи, благодаря за похвалите, а на въпроса "защо от Австрия" , заради цената и възможността да си направя нещо сам. Проектен живот 5 г. мисля да изкара, ще се кара 2-3 хил км на година, след ремонта напълних всички кухини с масло, а учудващо праговете не са мръднали, бяха покрити с някакъв слои глина, който след трудното и мазно отмиване откри перфектната оригинална боя на кабината, и в тях сложих масло. Сега тече като лейка, ама по тая технология продадох 25г. Трупър без капка ръжда по рамата, все пак внос от Италия.....Последно редактирано от v.kostov; 01-06-17, 21:35.
Коментар
-
От: Ремонт на пикап
Браво,колега! Имам обаче един въпрос,който не е критика-не трябва да те обижда.Просто размисъл по въпроса-не мислиш ли че с прекаленото спъване и усилване си развалил еластичността на рамата? Ако все пак претовариш рамата в офроад изпълнения,няма ли да се посуче окончателно при този "твърд" вариант.Оригиналното затваряне на профила с тънка ламарина според мен е съвсем умишлено и прави рамата еластична и устойчива на динамични натоварвания.При такова "твърдо" затваряне с големи дебелини на материала обикновено се практикуват прекъснати на равни разстояния шевове,за да остане конструкцията еластична,но това пък е проблем при автомобилната рама,за да не се пълни с кал... Може да не съм прав,но мисля че трябва да се обсъди,защото много хора четат,черпят опит и си правят изводи. Иначе много добре си се справил,поздравявам те!!!
Коментар
-
От: Ремонт на пикап
Колега напълно съм съгласен с теб, затова рамата е "леко стоманизирана" и сеченията на профила, оригинално са различни, а може би и като състав на материала също са различни. При ремонта няма откъде да взема същия материал, от които е изпълнена рамата при производството на пикапа. Затова при експлоатацията съм предвидил, че ще се използва за превоз на товари до 300-400 кг. / по книжка е с товароподемност 960 кг/ по- скоро за обемни товари и за лов в леко хълмиста местност. Тежки офф-изпълнения не се предвиждат, а иначе съм напълно наясно, че няма да стане като нова рама.... на 17 г. автомобил!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар