Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За лампите на Freelander, екологията и разните номера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За лампите на Freelander, екологията и разните номера

    Злите езици говорят, че от 01.2023 г. старите автомобили с екостикер I няма да могат да се движат в центъра на София.

    1. Коментираше се, че регистрационните табели и номера могат да се запазват и да се сложат на новорегистриран автомобил. Искам да си запазя стария номер и да го използвам пак. Прието ли е вече?

    2. Досега съм отписвал няколко автомобила - давам ги за скрап, получавам протокол, свалям табелите и отивам в КАТ. Искам Фрееландера да го прибера в един гараж. Как мога да го направя, след като за отписване в КАТ задължително искат протокол, че съм предал автомобила.

    3. Светлините с номера 1,2 и 3 не светят. Къде да търся проблема? Само с ел. инсталацията му не бях се занимавал.

    Аман от тоя, побеля ми косата от неговите проблеми. Ако продължава да ме нерви и да се прави на интересен, може и да го хвърля за скрап, въпреки че съм решил да го запазя като детски спомен
    Прикачени файлове

  • #2
    Първоначално публикуван от LR2014 Преглед на мнение
    Искам Фрееландера да го прибера в един гараж. Как мога да го направя, след като за отписване в КАТ задължително искат протокол, че съм предал автомобила.

    -D
    Не е вярно, може да го отпишеш от КАТ, то ест да го свалиш от регистрация с декларация, че ще го съхраняваш в частен имот.
    יעבור
    «И това ще мине»

    Коментар


    • #3
      По ред на номерата:
      1. Прието е. Подаваше се някаква молба мисля, сигурно я има на сайта на КАТ, пазеха се по спомен два-три месеца физически, ако ги позваш по-късно се издават нови, за което и ще почакаш
      2. Става с декларация, че МПС е в частен имот.
      3. Не мога да помогна
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #4
        Благодаря за отговорите!

        Разгледах секцията за електронни услуги на сайта на МВР и наистина, ако автомобилът се съхранява в частен имот, няма да има проблем при отписването му. Само не знам, след 40-50 години, ако реша пак да подкарам Дъртия, каква ще е процедурата...

        За прехвърляне на номерата не открих информация - дали е разрешено, дали се монтират старите очукани табели или се печатат нови? Останах с впечатление, че трябва да се подаде "Заявление за ползване на табели с регистрационен номер по избор“ и да се плати съответната такса, но може и да греша.

        За светлините - колеги, само аз ли съм с Фрееландер в този форум? Ами драснете два-три реда, това е любимият ми автомобил, ако изобщо може да се нарече автомобил. За какво са тези светлини, проверих предпазителите и лампите - всичко е ОК, ама не светят

        Коментар


        • #5
          Нямам фрилендър, но преди години имаше една простотия със светлините на бронята и тези на купето - светеха само долните, а за горните се доплащаше. Това го знам за други коли, така че виж дали изобщо има окабеляване на горните светлини.
          Не бързай ако искаш да стигнеш
          __________________________________
          Discovery II TD5 10P

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от LR2014 Преглед на мнение
            За прехвърляне на номерата не открих информация - дали е разрешено, дали се монтират старите очукани табели или се печатат нови? Останах с впечатление, че трябва да се подаде "Заявление за ползване на табели с регистрационен номер по избор“ и да се плати съответната такса, но може и да греша.
            Това, което бях чел е, че ти пазят старите номера в КАТ няколко месеца, 2-3 по спомен, после се унищожават. Когато искаш да регистрираш ти вадят нови, същите. Общия срок за регистрация беше към година май. Има го някъде инфото, или питай в местния КАТ.
            п.п.Ето повече https://www.economic.bg/bg/a/view/ve...r-na-kolata-si
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
              Това, което бях чел е, че ти пазят старите номера в КАТ няколко месеца, 2-3 по спомен, после се унищожават. Когато искаш да регистрираш ти вадят нови, същите. Общия срок за регистрация беше към година май. Има го някъде инфото, или питай в местния КАТ.
              п.п.Ето повече https://www.economic.bg/bg/a/view/ve...r-na-kolata-si
              Интересна статия, видях ценита за тази услуга през 2021 г., а после я сравних с цената за същата услуга в сайта на КАТ през 2022 г. и веднага си направих извода, че трябва да побързам

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнение
                Нямам фрилендър, но преди години имаше една простотия със светлините на бронята и тези на купето - светеха само долните, а за горните се доплащаше. Това го знам за други коли, така че виж дали изобщо има окабеляване на горните светлини.
                Лампите и предпазителите са изправни, имам и окабеляване към позиции 1, 2 и 3. Мисля си за някакво реле, но лампа 1 е различна от лампи 2 и 3, и тогава стават две релета. Може да пробвам да закарам "Дъртия" в сервиз, но чрез някое подставено лице, че мене много ме е срам.

                Коментар


                • #9
                  Добре, вземете един мултицет и проверете дали до фасонките идва 12 волта. Защо трябва да ви вземат пари за тази процедура и то повече от цената на мултицета.
                  Вижте е масата „минусът“, дали не е корозирала или разхлабена.
                  Не бързай ако искаш да стигнеш
                  __________________________________
                  Discovery II TD5 10P

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Михаил Преглед на мнение
                    Добре, вземете един мултицет и проверете дали до фасонките идва 12 волта. Защо трябва да ви вземат пари за тази процедура и то повече от цената на мултицета.
                    Вижте е масата „минусът“, дали не е корозирала или разхлабена.
                    Ами нали уж всеки трябва да се занимава с това, от което разбира. Аз не разбирам от автомобили, но ...сменях жила, стъкла, филтри, ключалка, фасунги, гуми, датчици на системата за паркиране, ремонтирах дистанционното на ключа, ремонтирах радиото и дисплея, слагах накладки, сменях антифриз и маслен филтър. Всичко това го правих, защото ме водеше чисто любопитство, а не толкова че ми се свидят парите. След едно ходене на сервиз в кв. Дружба, София, вече изпитвам панически страх - май вече съм го споменавал, нищо не направиха по автомобила ( в следващия сервиз се хванаха за главите), но ми дадоха бонус - препарат за миене на стъкла

                    Иначе всичко е проверено - има маса, фасунгите са в прилично състояние, с еластични и добре контактуващи пластини. Сега съм намерил едно сервизно ръководство за Фреелендер...

                    Коментар


                    • #11
                      Тези които имат пари за сервизи и си гледата работата обикновено не пишат по форумите.
                      Не бързай ако искаш да стигнеш
                      __________________________________
                      Discovery II TD5 10P

                      Коментар


                      • #12
                        Колега, има едни куплунзи и релета под корите в багажника - около задните амортисьори...там минават и задните дренажи на шибедаха.
                        ​​​​​​

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X