От: Животът и чудните приключения на Disco300tdi в страната на сервизите и майсторите
Мда аз точно така станах хоби механик, на въпреки. Изобщо нямах желание да се занимавам с това, исках да плащам някой друг да го прави а аз само да карам. Пробвайки през най различни майстори и сервизи обаче открих че да се уча, да купувам инструменти и да правя нещата сам като тегля чертата ми отнема по-малко време и пари отколкото да ходя по сервизи, въпреки че със сигурност ги правя по-бавно от хората дето се занимават с това по цял ден. Просто сервизи/майстори които наистина вършат работа са изключително редки, а каквото аз съм направил винаги става от първия път и става добре.
По сервизите масово цари тотална некомпетентност комбинирана с тотална наглост. Включително по големите и скъпи, включително по официалните представителства на марките. Реално от сервизи съм излизал с неработещи спирачки, с кормилен прът който се откача от рейката на първата дупка, с масло което шурти върху изпускателния колектор и се пали....а за по-дребните неща списъка е километричен. И пак казвам това не от квартални майстори.
Сега няма да кажа че няма такива които вършат работа, има но са толкова редки, че пак стават неизползваеми защото на общия отвратителен фон стават толкова популярни че или се чака ред месеци или започват да подбират и да правят само някой типове ремонти (от които печелят най-много, което си е нормално). Така че крайния резултат пак си остава невъзможност да се прави поддръжка на колата изцяло в сервиз и човек нищо да не разбира и да не пипа сам.
Доста е тъжно това но не виждам какво може да се направи. Конкретно със сервизите положението беше същото и в Щатите примерно, а там без кола си като без крака. В Германия също имам някакъв ограничен опит със сервизната дейност и съдейки по него нещата не са много по-различни.
Мда аз точно така станах хоби механик, на въпреки. Изобщо нямах желание да се занимавам с това, исках да плащам някой друг да го прави а аз само да карам. Пробвайки през най различни майстори и сервизи обаче открих че да се уча, да купувам инструменти и да правя нещата сам като тегля чертата ми отнема по-малко време и пари отколкото да ходя по сервизи, въпреки че със сигурност ги правя по-бавно от хората дето се занимават с това по цял ден. Просто сервизи/майстори които наистина вършат работа са изключително редки, а каквото аз съм направил винаги става от първия път и става добре.
По сервизите масово цари тотална некомпетентност комбинирана с тотална наглост. Включително по големите и скъпи, включително по официалните представителства на марките. Реално от сервизи съм излизал с неработещи спирачки, с кормилен прът който се откача от рейката на първата дупка, с масло което шурти върху изпускателния колектор и се пали....а за по-дребните неща списъка е километричен. И пак казвам това не от квартални майстори.
Сега няма да кажа че няма такива които вършат работа, има но са толкова редки, че пак стават неизползваеми защото на общия отвратителен фон стават толкова популярни че или се чака ред месеци или започват да подбират и да правят само някой типове ремонти (от които печелят най-много, което си е нормално). Така че крайния резултат пак си остава невъзможност да се прави поддръжка на колата изцяло в сервиз и човек нищо да не разбира и да не пипа сам.
Доста е тъжно това но не виждам какво може да се направи. Конкретно със сервизите положението беше същото и в Щатите примерно, а там без кола си като без крака. В Германия също имам някакъв ограничен опит със сервизната дейност и съдейки по него нещата не са много по-различни.
Коментар