Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

    От 2 години се удивлявам на тази екстра на Диското ми. В началото бях много внимателен и неверен, но след 50к км станах по-уверен... докато се скарахме яко със стари приятели по лова до толкова, че сега пътуваме с различни коли. Същите хора съм ги возил с години и по много по-лоши безпътища с Нива. Проблемът възникна при няколко км спускане от Верила до Ярлово, по слабо наклонен кален път. Не съм пипал спирачките. И така - колко е сигурна и безопасна асистенцията при спускане на Диско-2, Тд5?
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

  • #2
    От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

    Сигурното и със сигурност че на шофера ще му се допикае от зор, а но въозещите се .... най-малко друго ще им си случи. Предполагам от там е възникналс скандала. Като цяло според мен работи но все пяк си иска умения на задкормилното. Информамията е от първи ред на Д3.

    Коментар


    • #3
      От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

      Колега Трапер ,, аз съм младши участник щот от около 1 месец карам Диско -2 ТД5 и съм на вие с тази екстра ! Затова ще съм благодарен ако ни осветлиш малко по темата .предполагам има и други като мен .
      Да ЖИВЕЕШ означава да се БОРИШ!
      Робът се бори за СВОБОДА , А свободния за СЪВЪРШЕНСТВО!

      Коментар


      • #4
        От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

        Не съм най-подходящият специалист за това обяснение, по-скоро обратното, но ще опитам, като ползващ тази екстра. На практика при спускане, тя предпазва задния мост да предвари предния, или колата да не поднесе странично. До колкото знам, данните за движението на колелата се регистрират от ABS-сензорите и се контролират от ТС. Това се случва, ако не се пипа спирачката. Дори и да не е точна така, ефектът е видим. Проблемът е, че оставена на самоконтрол, колата се спуска твърде бързо, особено в сравнение с общоприетата за офроуд трасета, настава паника и "замирисва" .
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • #5
          От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

          Всъщност, поне на книга, HDC ограничава скоростта до 7км/ч, което на хартия не е много. В реална ситуация обаче, често се оказва доста над субективното усещане за комфорт и безопасност, особено във възвисочък автомобил като Диското.
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • #6
            От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

            На моето Диско, при спускане от м.Буката (под с. Лисец) до с.Ярлово, на "бързи", по кален песъкливо-чакълен коларски път, скоростта стигна 40 км/ч и се наложи да намаля със спирачката (беше си яко екстремно!). На сухи широки горски пътища съм устоявал до 60-70 км/ч, но колата не намалява скоростта сама. пп. Димо, дали на моето му няма нещо строшено?
            Последно редактирано от trapper; 31-10-13, 19:29. Причина: пп
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #7
              От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

              Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
              На моето Диско, при спускане от м.Буката (под с. Лисец) до с.Ярлово, на "бързи", по кален песъкливо-чакълен коларски път, скоростта стигна 40 км/ч и се наложи да намаля със спирачката (беше си яко екстремно!). На сухи широки горски пътища съм устоявал до 60-70 км/ч, но колата не намалява скоростта сама. пп. Димо, дали на моето му няма нещо строшено?
              На моето пък,ми се струва,че HDC-то-работи само ,когато съм на бавни...
              Де да знам,може и на моето да му има нещо строшено

              Коментар


              • #8
                От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                ХДЦ-то работи само на бавни. Ако натиснеш копчето когато си на бързи ще се оплаче - "динг" "динг" "динг" и зеления индикатор горе в ляво ще премигва....
                LR Disco II, Td5

                Коментар


                • #9
                  От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                  То пиюка толкова приятно, че аз пък мислех, че казва "давай-давай-давай (газ)" и ми намигва приятелски
                  ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                    Екстрата за която говорите работи само на бавни и по мои наблюдения, предимно на заснежени горски пътища с добър наклон върши чудесна работа.
                    Land Rover Discovery II 3,9 V8
                    Лада Нива 21214 1,7i

                    Коментар


                    • #11
                      От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                      Последваха някои тестове. На стръмно спускане по твърд терен е ОК, на кален - пак бива, но на спускане по заснежен, но заледен горски път е гола вода. Като чукне някоя от задните спирачки и следва пирует като балерина (тежка, но дебела)
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                        Най добрия HDC е в главата.Щото другия не мой да прави нищо друго освен да намялява газта и да се опитва да хваща това или онова колело/а може и няколко едновременно.Я на първа бавна и без газ-дори и на най-големите наклони,всички в колата могат да пият кафе даже.А за заледени пътища и безпътия няма спасение-като няма сцепление с пътя,нищо не помага.
                        2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                        Коментар


                        • #13
                          От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                          Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнение
                          Най добрия HDC е в главата.Щото другия не мой да прави нищо друго освен да намялява газта и да се опитва да хваща това или онова колело/а може и няколко едновременно.Я на първа бавна и без газ-дори и на най-големите наклони,всички в колата могат да пият кафе даже.А за заледени пътища и безпътия няма спасение-като няма сцепление с пътя,нищо не помага.
                          Най-вярното обяснение!
                          Чавдар Владимиров
                          0887/912075
                          Ленд Ровър Диско 1
                          Самуад в проект

                          Коментар


                          • #14
                            От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                            Последваха още тестове по лоши терени. Бях с нови гуми Goodyear Wrangler AT/SA. Потвърди се мнението ми за Диско 2 - за мене това не е "горска машина". Най-сериозните проблеми са твърде голямото тегло, страничното пързаляне и дължината. Който иска як горски джип, да търси Дефендер, къса база.
                            Последно редактирано от trapper; 17-12-13, 19:23.
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Колко е "сигурна" асистенцията при спускане на Land Rover Discovey 2 Td5

                              Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                              Последваха още тестове по лоши терени. Бях с нови гуми Goodyear Wrangler AT/SA. Потвърди се мнението ми за Диско 2 - за мене това не е "горска машина". Най-сериозните проблеми са твърде голямото тегло, страничното пързаляне и дължината. Който иска як горски джип, да търси Дефендер, къса база.
                              Въпреки навъртените 50 К километра с Диското,едва преди месец разбра,че асистента при спускане работи само на бавни.
                              На всичко отгоре си си правил експерименти по кален горски път(с наклон),като си карал с 40 км. и си возел хора.(като същевременно си "мислиш",че си с асистент при спускане.......). С право старите ти приятели не се возят вече с теб

                              Та за над 50 к км,как не разбра, че Диското в заводски вид, няма как да е " як горски джип".
                              Моя,въпреки че е в заводски вид(все още няма и блокаж), си се справя доста добре извън пътя(друго си е, да ти работи тракшъна коректно) .
                              Използвам го и за ежедневна кола, та съм си повече от доволен от възможностите му на и извън пътя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X