Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

    През уикенда открихме сезона на пикниците - вече с новата придобивка.
    На излизана от язовира се озовахме на жестоко издълбана част от черния път - коловози и локва. Отстрани - наклон - нещо като бобслей улей...
    Преодолях го с малко страх (поради липса на опит) , че и децата бяха в колата. Наклона беше според мен около 30 градуса.
    НО, възникна въпросът - какво странично накланяне може да понесе тд5 преди да се обърне?
    Имате ли наблюдения?
    Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
    LZ2РSD

  • #2
    От: какъв крен може да удържи тд5?

    За да си сигурен в градусите ползвай инклинометър, щото 30 градуса са си.....
    я виж тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...62#post1807562 3-тата снимка
    "Bis dat qui cito dat"

    Коментар


    • #3
      От: какъв крен може да удържи тд5?

      Вероятно всеки, който шофира офроуд си е задавал този въпрос, така и аз. За съжаление изчислените от физиците стойности нямат особено практическо приложение, защото се отнасят за идеални условия, които в природата не се срещат. При такива препятствия обикновето заставам пред колата и се опитвам да преценя преместването на центъра на тежестта относно вертикалната равнина на симетрия. Но много по-важно (опасно) е сцеплението на гумите. При големи напречни наклони има опасност колата да се свлича и това не може да се компенсира с волана. Това важи особено за кални места, каквито се срещат често по бреговете на язовирите, напр.
      Не е безопасно и пресичането на твърди, но много наклонени терени, защото може много преди да се преобърне колата да закъса, защото сцеплението на горните колела е недостатъчно и те започват да боксуват.
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #4
        От: какъв крен може да удържи тд5?

        Лошото е когато започне това свличане и жипката се спре рязко някъде, например отстрани на коловоз или друго. Тогава обръщането е почти сигурно.
        LR Disco II 99 - TD5
        www.lre-bulgaria.org

        Коментар


        • #5
          От: какъв крен може да удържи тд5?

          На теория му дават 45 градуса, без товар и модификации ... но ... лично не бих проверявал точно тази стойност с моето :-)

          Maximum gradient (at EEC kerb weight) 45°
          LR Disco II, Td5

          Коментар


          • #6
            От: какъв крен може да удържи тд5?

            Някъде в старите теми имаше описание, че къде 25 градуса ти се допикава внезапно и неудържимо .. а до 40-45 ... може и друго .. та ако това помага за ориентир ..

            Коментар


            • #7
              От: какъв крен може да удържи тд5?

              Първоначално публикуван от Slick Преглед на мнение
              Някъде в старите теми имаше описание, че къде 25 градуса ти се допикава внезапно и неудържимо .. а до 40-45 ... може и друго .. та ако това помага за ориентир ..
              Паджерото съм го накланял до 40 според неговия си креномер, като беше с фланците и 33х12.5. Чак да ми се е допикало - не е, ама не е много комфортно да седиш на вратата. Диското бих го килнал така само ако освен модуларите му сложа и фланци поне още 3 см (ще рече около 16 см по-широка следа от фабричната). Не знам защо, при наличието на АСЕ, не са оставили възможност той да се управлява ръчно в ситуации с голям страничен наклон - би било доста полезно.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #8
                От: какъв крен може да удържи тд5?

                Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                ...Не знам защо, при наличието на АСЕ, не са оставили възможност той да се управлява ръчно в ситуации с голям страничен наклон - би било доста полезно.
                За ръчно незнам, но по принцип "прихваща" ситуации със страничен наклон и реагира подобаващо (следва малко рекламен цитат):

                ACE in Off Road Conditions

                ACE has a number of innovations in the programming to cope with the wide span of conditions encountered during 4x4 use. The ECU can detect body roll and rock caused by rough ground surfaces, and if the speed is below 40 kph (25 mph), will adopt a ‘rough road’ strategy of reduced roll-resistance, thus permitting easier axle articulation and bump absorption. If speed rises above 40 kph on a rough surface, however, full ACE control is re-instated. When travelling along a side slope at below 40 kph, the twin accelerometer arrangement allows the ECU to detect the slope; if it is steep enough to cause a lateral acceleration of more than 0.2g, the system closes both directional valves giving a condition referred to as ‘locked bars’, so that the vehicle maintains a consistent attitude parallel to the ground. The hydraulic system layout is designed to allow easy cross-axle articulation at very low speeds to maintain Land Rover’s legendary cross-country ability. In the usual Land Rover manner, ACE has been subjected to the most horrific test procedures, such as impacting kerbs during 0.5 g cornering.
                LR Disco II, Td5

                Коментар


                • #9
                  От: какъв крен може да удържи тд5?

                  Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
                  За ръчно незнам, но по принцип "прихваща" ситуации със страничен наклон и реагира подобаващо (следва малко рекламен цитат):
                  Реагира, само ако колата се лашне и то "следварително", пък и само до степен да втвърди щангите в положението, в което са били към момента на лашкането. Конструктивно обаче, системата има възможност да реагира и "активно" - т.е., опростено казано, да обърне наклона на мостовете срещу естествения и да върне центъра на тежестта навътре към склона, точно както го прави и в завой с висока скорост. Подобно действие обаче няма как да се управлява само от наличните акселерометри. Може да се управлява автоматично от електронен креномер или ръчно, с бутон или плъзгач. Интересното е, че управлението с електронен креномер на практика е възможно да изпълнява и функциите на акселерометрите, при експлоатация на асфалт с висока скорост, но по една или друга причина не са го избрали, вероятно заради по-бавната реакция.
                  Последно редактирано от stargazer; 30-03-12, 10:12.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:396644_298557093525057_100001123054060_764028_1248599992_n.jpg
Прегледи:1
Размер:94.2 КБ
ID:5359998

                    До толкова без проблем. Дори излязах през стъклото. Добре, че не ме захлупи

                    Коментар


                    • #11
                      От: Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

                      Това е Диско 1. Така изглежда сякаш се е подпрял на гуми и джанти в калта и едва ли ще се обърне.
                      LR Disco II 99 - TD5
                      www.lre-bulgaria.org

                      Коментар


                      • #12
                        От: Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

                        D2 би трябвало да е по-стабилно на крен, това моето няма дори стабилизиращи щанги.
                        За сметка на това и четирите гуми си имаха стабилен контакт, разбира се горните с много по-малко сцепление и оттам дойде проблема.
                        От мен засега толкова по темата, по-нататък може и някой друг ъгъл да измеря

                        Коментар


                        • #13
                          От: Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

                          Не мога да разбера защо мерите наклона от вертикала?
                          Логичното е да се мери от хоризонтала... или не?
                          Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
                          LZ2РSD

                          Коментар


                          • #14
                            От: Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

                            Защото, когато центърът на тежестта премине към долната спрямо "хоризонтала" страна на "вертикала", колата е "пътник" към пропастта.
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Какъв крен може да удържи Land Rover Discovery 2 Td5

                              Първоначално публикуван от shaterhand Преглед на мнение
                              Не мога да разбера защо мерите наклона от вертикала?
                              Логичното е да се мери от хоризонтала... или не?
                              Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                              Защото, когато центърът на тежестта премине към долната спрямо "хоризонтала" страна на "вертикала", колата е "пътник" към пропастта.
                              Ъгълът на ротация е един и същ, независимо от отправната равнина.
                              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X