Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

    Здравейте,колеги преди няколко дни ми докараха едно диско 300 тди някакъв модел ES което незнам точно какво е.И от тогава само проблеми досега всички ги отстраних но се появи нов проблем.Двигателя си мени центровката на ГНП незнам защо така но в моменти работи на голямо предвеарение усеща се по твърдото работене на мотора.Отворих му ремъците и всичко е зацепено точно,неуспях да намеря точния проблем понякога си работи нормално,понякога на голямо предварение.Някой имал ли е такъв проблем или предположения за разрешаване?
    0885719173-Красимир

  • #2
    От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

    На помпата има и механизъм за изменение на аванса. Намира се от долния край на помпата и представлява бутало с пружина, върху което действа налягането на горивото в ГНП. Така е на всички помпи Бош, но има и подробности по управлението на това налягане в различните помпи. Но като цяло в най-общия случай може да става въпрос за задържане във въпросния механизъм. Отделно има различни варианти на системата за определяне на аванса при първоначално стартиране на студен двигател, където също би могло да има проблем. На конкретния двигател не знам какви са конкретните използвани в ГНП механизми(не съм се вглеждал много под капака на 300Tdi) , но ако дадеш подробности може и да се направят по-точни предположения за разрешешаване на проблема.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

      Ами в моя случай проблема не е в първоначално зададения аванс на помпата.Променя се понякога двигателя работи нормално понякога подава прекалено голям аванс и започва да чука и губи мощност на ниски обороти.
      0885719173-Красимир

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

        Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнение
        Ами в моя случай проблема не е в първоначално зададения аванс на помпата...
        Цецо говори за механизма за управление ъгъла на впръскването - "авансатор".
        Каква е помпата? Механично, или микропроцесорно управление? Устройството за студен старт също. Механично, или от компа? Ако е механично, какво по точно?
        Има ли някаква вероятност помпата да смуче въздух?

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Цецо говори за механизма за управление ъгъла на впръскването - "авансатор".
          Каква е помпата? Механично, или микропроцесорно управление? Устройството за студен старт също. Механично, или от компа? Ако е механично, какво по точно?
          Има ли някаква вероятност помпата да смуче въздух?
          Проблема не е в това да смуче въздух,помпата е механична има някакви 3 кабелчета кото влизат отгоре точно над рейката за подаване на газта.Не смуче въздух и да не и достига гориво а просто понякога работи с голямо предварение и двигателя работи много твърдо(чука).
          0885719173-Красимир

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

            Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнение
            ...
            помпата е механична...
            Трябва да има устройство за подпомагане на студен старт, което променя аванса. В смисъл, ако е автоматично (термоелемент) може да не работи коректно и да прави нещо подобно. Опитай да илиминираш тази ситема, да я откачиш от лоста който бута аванса. Ако не е това е помпа.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              Трябва да има устройство за подпомагане на студен старт, което променя аванса. В смисъл, ако е автоматично (термоелемент) може да не работи коректно и да прави нещо подобно. Опитай да илиминираш тази ситема, да я откачиш от лоста който бута аванса. Ако не е това е помпа.
              Сутринта ще огледам по-обстойно и ще започна да елиминирам едно по едно възможните неща.Благодаря за съдействието.
              0885719173-Красимир

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                Да, Андро ти е отговорил. Имах предвид точно устройството за автоматично управление на аванса, което обикновенно е обединено и с устроиството за увеличаване на аванса при първоначален студен старт.
                Три кабелчета са си вече много за механична помпа. Единият е за стоп-клапана, втория вероятно е датчик за празен ход, който е необходим за EGR-а. Третия много вероятно е за ел. клапан, който влияе точно върху подаването на налягането от вътрешността на помпата към авансовия механизъм и е към системата за аванс при студен старт. Иначе и обикновенния (работния) авансов механизъм(помпи Бош VE, защото тази е такава) се състои от бутало, на което му действа налягането(ниското налягане) на горивото вътре в помпата. Това налягане зависи от оборотите на помпата и от това колко газ се подава. При високи обороти, налягането е голямо и премества буталото повече, демек дава по-голям аванс, а при ниски го връща. И ако има някакво замърсяване или заяждане в този механизъм, може да не връща аванса както трябва и затова да прави този проблем. Системата за студен старт също е възможно.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                  Помпата има и клапан който подържа налягането на ниската степен едно и също (байпасен) намира се до входа на попата.
                  Та ако изменя аванса то е възможно да го изменя и ако засяда байпасния клапан , защото цилиндъра който корегира аванса се управлява по налягане.
                  Възможно е и като най-ниска точка корегиращия цилиндър да е събрал ии малко боклуци или да е корозирал (все пак нафтата не е само нафта).
                  Така ли е или бъркам.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                    Първоначално публикуван от ТОЗИ Преглед на мнение
                    Помпата има и клапан който подържа налягането на ниската степен едно и също (байпасен) намира се до входа на попата.
                    Та ако изменя аванса то е възможно да го изменя и ако засяда байпасния клапан , защото цилиндъра който корегира аванса се управлява по налягане.
                    Възможно е и като най-ниска точка корегиращия цилиндър да е събрал ии малко боклуци или да е корозирал (все пак нафтата не е само нафта).
                    Така ли е или бъркам.
                    Не ми е останало време да видя нещата но мисля,че ще се отказвам от ремонтирането че изскочиха още ремонти и диското ще е на части.
                    0885719173-Красимир

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                      За проба мога да ти пратя една помпа работеща.
                      Смених двигател заради спукана глава и новия-стар двигател беше с помпа и така го монтирах.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                        Първоначално публикуван от ТОЗИ Преглед на мнение
                        За проба мога да ти пратя една помпа работеща.
                        Смених двигател заради спукана глава и новия-стар двигател беше с помпа и така го монтирах.
                        Благодаря ви колега засега преключих с ремонта по джипа местя си климатика на другото дискавъри и това заминава за части.
                        0885719173-Красимир

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                          Успех.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                            Проблема излезе наяве,оказа се издухана гарнитура между втори и трети цилиндър.Двигателя не прекъсваше а само чукаше,затова и се бях заблудил.Днес свалях главата понеже я продадох и се разбра къде е бил проблема,но малко късно.
                            0885719173-Красимир

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди

                              Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнение
                              Проблема излезе наяве,оказа се издухана гарнитура между втори и трети цилиндър.Двигателя не прекъсваше а само чукаше,затова и се бях заблудил.Днес свалях главата понеже я продадох и се разбра къде е бил проблема,но малко късно.
                              Е поне вече има точна диагноза.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X