Здравейте,колеги преди няколко дни ми докараха едно диско 300 тди някакъв модел ES което незнам точно какво е.И от тогава само проблеми досега всички ги отстраних но се появи нов проблем.Двигателя си мени центровката на ГНП незнам защо така но в моменти работи на голямо предвеарение усеща се по твърдото работене на мотора.Отворих му ремъците и всичко е зацепено точно,неуспях да намеря точния проблем понякога си работи нормално,понякога на голямо предварение.Някой имал ли е такъв проблем или предположения за разрешаване?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Свий
X
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
На помпата има и механизъм за изменение на аванса. Намира се от долния край на помпата и представлява бутало с пружина, върху което действа налягането на горивото в ГНП. Така е на всички помпи Бош, но има и подробности по управлението на това налягане в различните помпи. Но като цяло в най-общия случай може да става въпрос за задържане във въпросния механизъм. Отделно има различни варианти на системата за определяне на аванса при първоначално стартиране на студен двигател, където също би могло да има проблем. На конкретния двигател не знам какви са конкретните използвани в ГНП механизми(не съм се вглеждал много под капака на 300Tdi) , но ако дадеш подробности може и да се направят по-точни предположения за разрешешаване на проблема.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнениеАми в моя случай проблема не е в първоначално зададения аванс на помпата...
Каква е помпата? Механично, или микропроцесорно управление? Устройството за студен старт също. Механично, или от компа? Ако е механично, какво по точно?
Има ли някаква вероятност помпата да смуче въздух?
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеЦецо говори за механизма за управление ъгъла на впръскването - "авансатор".
Каква е помпата? Механично, или микропроцесорно управление? Устройството за студен старт също. Механично, или от компа? Ако е механично, какво по точно?
Има ли някаква вероятност помпата да смуче въздух?0885719173-Красимир
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнение...
помпата е механична...
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнениеТрябва да има устройство за подпомагане на студен старт, което променя аванса. В смисъл, ако е автоматично (термоелемент) може да не работи коректно и да прави нещо подобно. Опитай да илиминираш тази ситема, да я откачиш от лоста който бута аванса. Ако не е това е помпа.0885719173-Красимир
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Да, Андро ти е отговорил. Имах предвид точно устройството за автоматично управление на аванса, което обикновенно е обединено и с устроиството за увеличаване на аванса при първоначален студен старт.
Три кабелчета са си вече много за механична помпа. Единият е за стоп-клапана, втория вероятно е датчик за празен ход, който е необходим за EGR-а. Третия много вероятно е за ел. клапан, който влияе точно върху подаването на налягането от вътрешността на помпата към авансовия механизъм и е към системата за аванс при студен старт. Иначе и обикновенния (работния) авансов механизъм(помпи Бош VE, защото тази е такава) се състои от бутало, на което му действа налягането(ниското налягане) на горивото вътре в помпата. Това налягане зависи от оборотите на помпата и от това колко газ се подава. При високи обороти, налягането е голямо и премества буталото повече, демек дава по-голям аванс, а при ниски го връща. И ако има някакво замърсяване или заяждане в този механизъм, може да не връща аванса както трябва и затова да прави този проблем. Системата за студен старт също е възможно.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Помпата има и клапан който подържа налягането на ниската степен едно и също (байпасен) намира се до входа на попата.
Та ако изменя аванса то е възможно да го изменя и ако засяда байпасния клапан , защото цилиндъра който корегира аванса се управлява по налягане.
Възможно е и като най-ниска точка корегиращия цилиндър да е събрал ии малко боклуци или да е корозирал (все пак нафтата не е само нафта).
Така ли е или бъркам.
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Първоначално публикуван от ТОЗИ Преглед на мнениеПомпата има и клапан който подържа налягането на ниската степен едно и също (байпасен) намира се до входа на попата.
Та ако изменя аванса то е възможно да го изменя и ако засяда байпасния клапан , защото цилиндъра който корегира аванса се управлява по налягане.
Възможно е и като най-ниска точка корегиращия цилиндър да е събрал ии малко боклуци или да е корозирал (все пак нафтата не е само нафта).
Така ли е или бъркам.0885719173-Красимир
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Първоначално публикуван от ТОЗИ Преглед на мнениеЗа проба мога да ти пратя една помпа работеща.
Смених двигател заради спукана глава и новия-стар двигател беше с помпа и така го монтирах.0885719173-Красимир
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Проблема излезе наяве,оказа се издухана гарнитура между втори и трети цилиндър.Двигателя не прекъсваше а само чукаше,затова и се бях заблудил.Днес свалях главата понеже я продадох и се разбра къде е бил проблема,но малко късно.0885719173-Красимир
Коментар
-
От: Проблем с центровка на ГНП на Диско 1 300 тди
Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнениеПроблема излезе наяве,оказа се издухана гарнитура между втори и трети цилиндър.Двигателя не прекъсваше а само чукаше,затова и се бях заблудил.Днес свалях главата понеже я продадох и се разбра къде е бил проблема,но малко късно.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар