Днес ми се наложи да покарам малко Фрилендерчето на баща ми. Поводът беше смяна на гърнета, но забелязах една друга странност и искам да чуя мнение от патили по въпроса.
За какво иде реч:
При ускорение от място в момента на превключване от 1-ва на 2-ра скорост се усеща осезаемо "ритване" в задницата на колата. Говорим за ръчни скорости. Ще се опитам да го опиша "стъпка по стъпка":
- ускорявам на 1-ва до около 3000-3200 оборота (колкото са повече оборотите, толкова по осезаем е проблемът)
- в момента на натискане на съединителя, задницата се опитва да спре, доста рязко. Усеща се буквално като дръпване назад
- включвам втора и отпускам съединителя - пак се усеща нещо като дръпване и колата продължава да ускорява нормално.
Явлението се наблюдава само при превключване от 1-ва на 2-ра. При по-високите предавки няма и помен от него. Колата се движи нормално по инерция, така че съм склонен да изключа (поредния) проблем със спирачките.
Възможно ли е явлението да е предизвикано по някакъв начин от вискомуфата и ако да - това симптом ли е за нейното лошо състояние и скорошна наложителна смяна?
За какво иде реч:
При ускорение от място в момента на превключване от 1-ва на 2-ра скорост се усеща осезаемо "ритване" в задницата на колата. Говорим за ръчни скорости. Ще се опитам да го опиша "стъпка по стъпка":
- ускорявам на 1-ва до около 3000-3200 оборота (колкото са повече оборотите, толкова по осезаем е проблемът)
- в момента на натискане на съединителя, задницата се опитва да спре, доста рязко. Усеща се буквално като дръпване назад
- включвам втора и отпускам съединителя - пак се усеща нещо като дръпване и колата продължава да ускорява нормално.
Явлението се наблюдава само при превключване от 1-ва на 2-ра. При по-високите предавки няма и помен от него. Колата се движи нормално по инерция, така че съм склонен да изключа (поредния) проблем със спирачките.
Възможно ли е явлението да е предизвикано по някакъв начин от вискомуфата и ако да - това симптом ли е за нейното лошо състояние и скорошна наложителна смяна?
Коментар