Днес започнахме процедура по смяна на съединителя на скоро придобитата машина.
След свалянето на карданните валове, започнахме да се чудим как да продължим нататък. Никой от нас няма опит с такава машина. За целта прочетох какво пише в ръководството на Haynes за тази операция.
Там пише,че цялата скоростна кутия се сваля и забележете: "ако разделянето на кутията от двигателя се прави само за смяна на съединителя и по кутията няма да се правят ремонти, ПО-ЛЕСНО Е ДА СЕ СВАЛИ ДВИГАТЕЛЯ"!!??
По-опитните механици отрекоха тази идея и се насочиха към разглобяване на всичко отвътре, което се намира над скоростната кутия.
Речено-сторено-започнахме от махането на седалките, след като махнахме всички капаци, които се намират под краката и около лостовете,което е сравнително лесна операция.

От там нататък обаче, нещата се закучиха. Някои от гайките са заварени от долната страна на купето и болтовете се развиват лесно,но други въобще не са гайки, ами някакви квадрати с резба и няма достъп да се сържи контра. Дори с клещи-резачки и шлаф ни беше доста трудно да отрежем главите на болтовете.
Ето ги най-трудните на снимката долу на вертикалната колона:

След около 2,5 часа работа на 3ма човека, стигнахме до откачането на цялата кутия, на която се държат седалките. Получи се това:

Сега надеждата ни е, че след като развием гайките закрепващи скоростната кутия към двигателя, ще можем да я дръпнем назад и да сменим съединителя без сваляне на кутията.
Който си мисли, че ДЕФЕНДЪРА е направен от лесно разглобяващи се панели в полеви условия,жестоко се лъже.
Между другото, гайките закрепващи кутията към двигателя са някакви цолови и стандартните ключове не пасват (за разлика от всички други гайки и болтове до сега).
И там ще е един филм..., който обаче утре ще гледаме.
Ще Ви държа информирани как се сменя съединител по трудния начин, а не както си пише в книгите
След свалянето на карданните валове, започнахме да се чудим как да продължим нататък. Никой от нас няма опит с такава машина. За целта прочетох какво пише в ръководството на Haynes за тази операция.
Там пише,че цялата скоростна кутия се сваля и забележете: "ако разделянето на кутията от двигателя се прави само за смяна на съединителя и по кутията няма да се правят ремонти, ПО-ЛЕСНО Е ДА СЕ СВАЛИ ДВИГАТЕЛЯ"!!??
По-опитните механици отрекоха тази идея и се насочиха към разглобяване на всичко отвътре, което се намира над скоростната кутия.
Речено-сторено-започнахме от махането на седалките, след като махнахме всички капаци, които се намират под краката и около лостовете,което е сравнително лесна операция.
От там нататък обаче, нещата се закучиха. Някои от гайките са заварени от долната страна на купето и болтовете се развиват лесно,но други въобще не са гайки, ами някакви квадрати с резба и няма достъп да се сържи контра. Дори с клещи-резачки и шлаф ни беше доста трудно да отрежем главите на болтовете.
Ето ги най-трудните на снимката долу на вертикалната колона:
След около 2,5 часа работа на 3ма човека, стигнахме до откачането на цялата кутия, на която се държат седалките. Получи се това:
Сега надеждата ни е, че след като развием гайките закрепващи скоростната кутия към двигателя, ще можем да я дръпнем назад и да сменим съединителя без сваляне на кутията.
Който си мисли, че ДЕФЕНДЪРА е направен от лесно разглобяващи се панели в полеви условия,жестоко се лъже.
Между другото, гайките закрепващи кутията към двигателя са някакви цолови и стандартните ключове не пасват (за разлика от всички други гайки и болтове до сега).
И там ще е един филм..., който обаче утре ще гледаме.
Ще Ви държа информирани как се сменя съединител по трудния начин, а не както си пише в книгите

Коментар