Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Land Rover DEFENDER смяна на съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Land Rover DEFENDER смяна на съединител

    Днес започнахме процедура по смяна на съединителя на скоро придобитата машина.
    След свалянето на карданните валове, започнахме да се чудим как да продължим нататък. Никой от нас няма опит с такава машина. За целта прочетох какво пише в ръководството на Haynes за тази операция.
    Там пише,че цялата скоростна кутия се сваля и забележете: "ако разделянето на кутията от двигателя се прави само за смяна на съединителя и по кутията няма да се правят ремонти, ПО-ЛЕСНО Е ДА СЕ СВАЛИ ДВИГАТЕЛЯ"!!??
    По-опитните механици отрекоха тази идея и се насочиха към разглобяване на всичко отвътре, което се намира над скоростната кутия.
    Речено-сторено-започнахме от махането на седалките, след като махнахме всички капаци, които се намират под краката и около лостовете,което е сравнително лесна операция.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 004.jpg
Прегледи:1
Размер:69.1 КБ
ID:5894173 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 006.jpg
Прегледи:1
Размер:123.2 КБ
ID:5894174

    От там нататък обаче, нещата се закучиха. Някои от гайките са заварени от долната страна на купето и болтовете се развиват лесно,но други въобще не са гайки, ами някакви квадрати с резба и няма достъп да се сържи контра. Дори с клещи-резачки и шлаф ни беше доста трудно да отрежем главите на болтовете.
    Ето ги най-трудните на снимката долу на вертикалната колона:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 008.jpg
Прегледи:1
Размер:104.1 КБ
ID:5894175

    След около 2,5 часа работа на 3ма човека, стигнахме до откачането на цялата кутия, на която се държат седалките. Получи се това:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 021.jpg
Прегледи:1
Размер:106.8 КБ
ID:5894176

    Сега надеждата ни е, че след като развием гайките закрепващи скоростната кутия към двигателя, ще можем да я дръпнем назад и да сменим съединителя без сваляне на кутията.
    Който си мисли, че ДЕФЕНДЪРА е направен от лесно разглобяващи се панели в полеви условия,жестоко се лъже.
    Между другото, гайките закрепващи кутията към двигателя са някакви цолови и стандартните ключове не пасват (за разлика от всички други гайки и болтове до сега).
    И там ще е един филм..., който обаче утре ще гледаме.
    Ще Ви държа информирани как се сменя съединител по трудния начин, а не както си пише в книгите
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 19-06-10, 22:52. Причина: Шрифт
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

  • #2
    От: Land Rover DEFENDER Смяна на съединител

    Ааа, момчета! Специално при Дифендъра наистина е по-лесно да развиете двете гайки на тампоните на двигателя и да го повдигнете малко за ухото, което ще ви даде възможност за смяна на съединитрля. Мисля, че друго почти няма какво да разкачате - само въздуховодите.
    Между другото не виждам защо сваляте всички панели - като се свалят панелите под краката и над СК има възможност да завържете СК с въже и като развиете гайките на тампоните (естествено и на фланеца към двигателя) да отделите СК заедно с раздатката. Трябва ви една П-образна стойка на която да закачите СК.
    "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

    Коментар


    • #3
      От: Land Rover DEFENDER Смяна на съединител

      Chris, луд умора нема, само се поти !
      Ръба 1 пречи да се изтегли кутията назад, за да излезе от шпилките 2.
      Шпилките, както се вижда са доста дълги и няма как ск.кутия да се извади от тях без махане на поставката за седалките.
      П-образната стойка ще я правим сега. Между другото, благодаря за коментара, ама май първо трябваше да питам тук, и тогава да действам.
      Аз прочетох в книгата,но нали знаете "опитните" на "учените" не вярват!
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 20-06-10, 10:45. Причина: снимка
      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

      Коментар


      • #4
        От: Land Rover DEFENDER Смяна на съединител

        Без да се вдигне ламарината под седалките не излиза. Вервай ми. На моите нали няма тапицерия на тавана, И ползвам една тръба с 2 прореза. Прорезите са точно колкото е ширината на вътрешните ръбове на тавана. И с ръчна лебедка. Ама като има тапицерия не става.
        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

        Коментар


        • #5
          Вместо да правим П образна стойка, майсторирте подпряха кутията от долу, а баш майстора се направи на лебедка и повдигаше кутията с този ремък на снимката.
          Голям зор беше докато улучим шлиците и докараме съсността-само това ни отне около 2 часа.
          Targa, щом и ти така от горе вадиш кутията, значи не сме сбъркали много.
          Но в книгите друго пише. Ако ми се наложи да правя тази операция втори път, не бих се хванал по този начин, а бих се опитал както пише по книгите.
          Докато сменяхме съединителя се опитахме да направим и ръчната спирачка. Сменихме накладки и пружинки. Разглобихме и почистихме механичното цилиндърче (долу на снимката), което отваря накладките, но въпреки това ръчната не работи.
          Всичко и е наред от лоста до входа на цилиндърчето, но имам чувството, че някъде там с тези шарнирчета нещо не е наред.
          Някой ако е побеждавал такъв проблем,моля да дава съвети.
          Ей сега вече трябва да се виждат снимките.
          Вместо П образна стоийка използвахме здрав майстор с ремък прекаран под скоростната кутия, както и няколко дървени подпорки под нея.Така успяхме да я отлепим, обаче обратното монтиране си е жива мъка по този индиански начин. Не се хваля, а споделям горчив опит за другите след мен да знаят,че така е мнооого трудно!
          Поне стойка и лебедка трябваше да използваме!!!

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 023.jpg
Прегледи:1
Размер:136.5 КБ
ID:5187795 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 024.jpg
Прегледи:1
Размер:111.3 КБ
ID:5187794

          А тук отдолу е разглобеното механизъмче за ръчната спирачка.Chris,ти направо ме отчая за ръчната спирачка!Тя ще ми е изключително необходима на големите баири.Почвам да мисля за модификация!

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 033.jpg
Прегледи:1
Размер:148.5 КБ
ID:5187791 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 034.jpg
Прегледи:1
Размер:126.2 КБ
ID:5187790Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 035.jpg
Прегледи:1
Размер:110.9 КБ
ID:5187793 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 036.jpg
Прегледи:1
Размер:145.8 КБ
ID:5187792Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Съединител 032.jpg
Прегледи:1
Размер:157.0 КБ
ID:5187796
          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 21-06-10, 18:02.
          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

          Коментар


          • #6
            От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

            Не си губи времето с ръчната спирачка. И да я оправиш ще е само временно.
            Ако много държиш на ръчна трябва да преминеш на ето това: http://www.x-eng.co.uk/X-BrakeDef.asp
            Ако имаш добри майстори даже можеш да ти проспособят нещо и да не го купуваш, ама си е играчка.
            "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

            Коментар


            • #7
              От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

              Вероятно си объркал наклоните на тия цилиндри, дето се търкалят в тях ролките. А регулирането се прави от другото цилиндърче. Няма причина да не работи, а ако не я забравяш, няма нужда и да се регулира. И държи яко. Моята не съм я пипал повече от 18 месеца и си държи. Естественно, като протече задната семеринга всичко свършва.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #8
                От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                Вероятно си объркал наклоните на тия цилиндри, дето се търкалят в тях ролките. А регулирането се прави от другото цилиндърче. Няма причина да не работи, а ако не я забравяш, няма нужда и да се регулира. И държи яко. Моята не съм я пипал повече от 18 месеца и си държи. Естественно, като протече задната семеринга всичко свършва.
                Много внимавах за наклоните преди да монирам цилиндърчето.Обаче докато се усетя и бързаците бяха вече монтирали барабана,та цилиндърчето за регулиране въобще не го смъкнахме за раздвижване.Не направихме и реглаж с монтирани накладки.Като я смъкнахеме от подемника,кардана вече беше монтиран и чак тогава видяхме,че не работи.Обаче щом твоята спирачка работи,това ми дава надежда!Поне достъпа до там е лесен!Задължително ще му обърна внимание,че без ръчна не става!Много ти благодаря за информацията!!!
                Последно редактирано от Младен Стоянов; 21-06-10, 18:58. Причина: Корекция правопис
                2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                Коментар


                • #9
                  От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                  Щом наклоните са наред трябва да въртиш квадрата на другото цилиндърче. По посока на час. стрелка, ако мотора е зад теб.Толкоз. Ще хваща.
                  За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                  Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                    Такааа,продължаваме темата.Оказа се,че скоростната кутия може да се свали и без да се разглобява половината купе и то от сам човек с необходимите приспособления и знания-без канал или подемник!Повторното сваляне се наложи заради продължаващия луфт по трансмисията,въпреки новия съединител.И аз нали съм си магаре и искам нищо да не ми хлопа-и айде всичко от начало,ама този път пълно разглобяване и проверка на всичко Причината се оказаха износени ей тези шлици на вала,който излиза от скоростната кутия и влиза в раздатката и съответно-втрешната част на зъбното колело,в което влиза вала.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Вал от СК към РК.jpg
Прегледи:1
Размер:140.6 КБ
ID:5189436Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Вал от СК към РК 1.jpg
Прегледи:1
Размер:155.9 КБ
ID:5189437Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ЗК от СК към РК.jpg
Прегледи:1
Размер:121.7 КБ
ID:5189435Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ЗК от СК към РК 1.jpg
Прегледи:1
Размер:77.3 КБ
ID:5189434

                    Луфта наистина е голям и не може да се сравнява с минималните луфтове,които има по раздатъчната и скоростната кутия.За смяна на вала се разглобява цялата скоростна кутия,а зъбното колело се смена в комплект ей така,както е на снимката-нищо че си е напълно читаво,барабар с лагерите.Има още един луфт по цялото силово предаване-в предния карданен вал-защото е изтрит някакъв тефлон и някакви пластмасички стърчат от края на шлиците.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Преден кардан.jpg
Прегледи:2
Размер:98.5 КБ
ID:5189433
                    На мен луфта не ми се струва голям-има го колкото да не може да се каже,че няма луфт,но ме посъветваха да сменя карданния вал за да не се разбият всички нови зъбчатки,които ще сложим,като се разглобят скоростната кутия и раздатката-за отстраняване на абсолютно всички луфтове.

                    Моля за съвет,да сменям ли кардана веднага или след ремонта на РК и СК да покарам малко и тогава да реша?Има ли рискове от такъв малък луфт да разбия и други неща?

                    Модераторите,може ако желаят да сменят името на "Луфтове по силовото предаване",или друго подходящо заглавие,че ако някой има подобен проблем да може да го намери по-лесно.
                    Последно редактирано от Младен Стоянов; 02-07-10, 19:29.
                    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                    Коментар


                    • #11
                      От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                      За отпред сложи това: http://www.mm-4x4.com/front-double-c...on--3258-p.asp
                      "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                        Здравейте, имам почти същия проблем, но със Серия 2 А.
                        Трябва да сваля С.К. за ремонт. Та въпроса е как да го направя без да разглобявам купето. Стигнал съм до там, където всичко е откачено и отделено, но не излиза. Не мога да отделя кожуха на съединителя от С.К..Ако успея ще мога да извадя С.К. и Р.К. отзад. Развих гайката на първичния вал и не иска да излезе. Трябва ли да приложа повече сила?

                        Съобщение от модератор:
                        Моля, напишете си в профила от къде сте.
                        Прочетохте ли това
                        ...ЦЪК
                        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 18-10-10, 09:31.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                          Колега,за съжаление втория път,когато се сваля СК не можах да взема участие и не мога да ти помогна много.Това което знам теоритично е че трябва да се освободят тампоните държащи двигателя за да може той да се наклони и да позволи на СК да излезе.А Серия 2 съм виждал само от далече.Най-добре отправи директен въпрос към targa.
                          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                          Коментар


                          • #14
                            От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                            Първоначално публикуван от KAMAZA_RS Преглед на мнение
                            Здравейте, имам почти същия проблем, но със Серия 2 А. Трябва да сваля С.К. за ремонт. Та въпроса е как да го направя без да разглобявам купето. Стигнал съм до там, където всичко е откачено и отделено, но не излиза. Не мога да отделя кожуха на съединителя от С.К..Ако успея ще мога да извадя С.К. и Р.К. отзад. Развих гайката на първичния вал и не иска да излезе. Трябва ли да приложа повече сила?

                            Преди да стигнеш до гайката, трябва да си махнал капака който покрива лагерите. 3 болта 6,2мм горе и 4 долу по около 8мм. Не съм ги мерил. Освен гайката горния вал, на долния има зегер. Махни и него. Кожуха го държат 4 болта в ъглите. 2 са с външни гайки, а другите са на резба в корпуса. За тия дебелите болтове не съм сигурен дали беше баш така, че отдавна не съм пипал по серийте. Ще ги видиш. Като дръпнеш кожуха, долния вал ще се срине, щото отпред няма кой да го държи. От горния ще падне една бронзова муфа. Предните лагери са на кожуха. На блоковата ос задния лагер е ролков и вала излиза с ролките. Като го връщаш на място, стегни ролките с ластик за коса, че иначе нямат вкарване. Успех. И пиши откъде си.
                            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 18-10-10, 09:31.
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Land Rover DEFENDER смяна на съединител

                              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                              Преди да стигнеш до гайката, трябва да си махнал капака който покрива лагерите. 3 болта 6,2мм горе и 4 долу по около 8мм. Не съм ги мерил. Освен гайката горния вал, на долния има зегер. Махни и него. Кожуха го държат 4 болта в ъглите. 2 са с външни гайки, а другите са на резба в корпуса. За тия дебелите болтове не съм сигурен дали беше баш така, че отдавна не съм пипал по серийте. Ще ги видиш. Като дръпнеш кожуха, долния вал ще се срине, щото отпред няма кой да го държи. От горния ще падне една бронзова муфа. Предните лагери са на кожуха. На блоковата ос задния лагер е ролков и вала излиза с ролките. Като го връщаш на място, стегни ролките с ластик за коса, че иначе нямат вкарване. Успех. И пиши откъде си.
                              Съжалявам за невниманието, че не съм прочел правилата внимателно. Всичко приключи, защото днес махнах седалките и извадих С.К. и Р.К. с кожуха. Утре ще ги разглобя, а за капака, който покрива лагерите, махнах го веднага след отделянето на С.К. от двигателя. Капака на лагерите е това, в което е вилката на съединителя. Ще сменям и семерингите на коляновия вал и на С.К. и Р.К., защото това е причината да буксува съединителя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X