Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Почистване на въздуховоди и входящ колектор на TD5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Почистване на въздуховоди и входящ колектор на TD5

    Здравейте!

    Реших да споделя с Вас ефекта от една профилкатика която направих на двигателя.
    Автомобила е ЛР Диско 2 ТД5. Автомобила е 11 годишен.

    Малко предистория.
    Колата беше почнала да става много мудна. Изгарянето не беше добро отзад миришеше на не добре изгоряла нафта и леко прикадяваше.

    В един топъл априлски ден докато си чаках виското и силиконовите маркучи, дефакто колата не можеше да се кара, реших се и започнах.

    Първо започнах с ЕГР клапана. Свалих го.. и о ужас. Входа за изгорелите газове беше задръстен от нагар. Входа беше намалял с около 5-6 милиметра. Изхода към входящия колектор беш намален с над сантиметър изгорели масла и сажди. Оставих го за около 20 минути в разтвор от Меглио и вряла вода. След още 30 минути търкане стана като нов. Раздвижих клапана.

    Входния колектор към двигателя беше в още по лошо състояние. Вътре имаше около сантиметър и половина нагар и масла. Свалянето ми отне половин ден. Просто нямах подходящите инструменти. Процедурата по свалянето и качването на колктора е описана в документацията. Оставих го потопен в Меглио за една нощ. На другия ден на автомивка и колктора стана като нов.

    Последващ монтаж. Препоръчвам много внимателно почистване на контактната повъркност м/у колектора и двигателя. Почистване на входа на въздуха към клапаните. Там също беше много задръстено с гняс.

    Нужните материали за монтажа са гарнитури за входящия колектор (поръчана от падок) и за ЕГР (поръчана от МП - 4лева), О-пръстен за датчика.

    Последваща подмяна на маркучите на турбото с такива силиконови.

    Малка забележка за хората решили да ги подменят. Преди да си поръчате маркучите, погледнете вашите какви са. Има 2 различни комплекта. Разликата е във формата на маркуча от изхода на турбината към тръбата отиваща към интеркулера. Прилагам Ви 2 снимки на разновдностите. При мен се наложи да режа единия маркуч и имаше сериозен риск да го съсипя.

    Почистване на филтърната кутия и входа към турбото.
    Свалих капака на филтърната кутията и се схванах. Оказа се че капака ми е спукан и при едно от поредните пресичания на река въпреки шнорхела съм смукнал пясък и вода. Бяха влезли в турбината. За мой късмет турбината не е задрала и ги е прекарала към интеркулера. В маркуча към входа на турбото идват маслени изпарения от двигателя и това донякъде ме е спасило. По всички маркучи м/у филтърната кутия и интеркулера имаше полепнали песъчнки. Последва щателно разглобяване и почистване на целия път на въздуха.

    Резултатът. Двигателя утихна и започна да работи много меко. Усеща се повишаване на мощността. Колата стана по пъргава. Предполагам се дължи повече на почистването от колкото на силиконовите маркучи. Спря да припушва. Започна да мирише на добре изгоряла нафта. Автомобила е преди Евро 3 и няма катализатор.

    Надявам се да съм Ви бил полезен.

    Поздрави
    Стефан

    *Забележка: 1-та снимка показва правилния кит за Диско 2. 2-та снимка е кит за Дефендър ТД5. В Падок ги водят под един номер и ти дават кит за дефендър което е проблем до някъде. Маркучите пристигат по дълги. Режете внимателно.
    Прикачени файлове
    LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
    LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
    [IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]

  • #2
    До: Почистване на въздуховоди и входящ колектор на TD5

    Понеже нямам достъп до лични и затова ще Ви пиша направо тук.
    Колата ми е мудна и много шумна Диско 2 автоматик 99г. Направих всичко по горе както сте го описали без да сменям маркучите към турбото. Нямах никакви нагари по ЕГР клапана и колекторните тръби, доста добре си беше запуших вакум маркучето на ЕГР клапана уж по да върви-не намирам разлика.

    Та въпроса ми е, има ли разлика в работата на двигателя при автоматична скоростна кутия с ръчна? Когато го карам преди да превключи на по-високата предавка имам чувството, че двигателя се натоварва изключително много, има един момент на забавяне около 4-5 секунди, сравнявах го с ръчната скоростна кутия на един приятел, нищо общо Ходих и на диагностика всичко си е наред по двигателя. Един майстор ми каза, че може да е от маслото в скоростната кутия и запушен филтър в нея.

    Скоростната ми кутия с двигател и обороти се сработва добре-на позиция Д си превключва на 2000-2200 оборота(шума е невероятен, като на ръчна при 3500 оборота) на позиция 3 ги сменя на по-ниски обороти към 1600. От както го карам все си е така, карал съм го и на макс върви си 150-160км вдига и максималните си обороти.

    Карах и няколко километра и без въздушен филтър пак същото, не е от него, смених и горивен филтърПредстои ми смяна на масло и филтъра в кутията.

    Има ли за какво да се притеснявам?
    Благодаря предварително.

    Коментар


    • #3
      До: Почистване на въздуховоди и входящ колектор на TD5

      Здравейте.

      Според мен няма от какво да се притесняваш. Режима на работа на двигателя с АСК е различен на този от този при РСК. Наистина всичко изглежда доста по шумно. Особенно при студен двигател. Като загрее при мен утихва, и става по поносимо. На дълъг път е още по добре. Става много тих.

      За мудността.. не знам какво да ти кажа.. по принцип не е бегачка, а и при АСК го няма това усещане на това да те залепи за седалката. Всичко става по плавно. Дори при кик-даун пак се замисля 3-4 секунди и тогава се изстрелва.

      Имай на предвид че и АСК внася допълнително шум при това много спесифичен който няма как да чуеш при РСК.

      Като ме спрат полицаите винаги ме карат да гася че съм им вдигал много шум и съм наранявал нежните им мозъци.

      Поздрави
      Стефан

      *АСК = Автоматична Скоростна Кутия
      *РСК = Ръчна Скоростна Кутия
      LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
      LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
      [IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]

      Коментар


      • #4
        До: Почистване на въздуховоди и входящ колектор на TD5

        Благодарности за инфо-то колега . От доста време се замислям да я направя тази процедура, но ми се струваше малко трудна без специални инструменти. Но щом има такъв ефект ще трябва да се направи.
        LR Disco II 99 - TD5
        www.lre-bulgaria.org

        Коментар


        • #5
          До: Почистване на въздуховоди и входящ колектор на TD5

          До колегата Vlado_Mir,

          Аз също карам TD5 автомат,при около 2000-2200 оборота, при мен се чува малко по шумно от ръчната ск.кутия, но след малко лежане отдолу установих, че шумът идва от първото гърне /това с обшивката/.
          Не би трябвало маслото в скоростната кутия да оказва влияние на шума на двигателя!
          Иначе наистина не върви кой знае колко, но зависи колко очакваш! Но мисля че с чип нещата биха се оправили, и то доста осезаемо.
          За маслото в скоростната кутия, по книжка са ти нужни 9.8л, но около половината не може да се източи, защото е в кожуха!
          Също са ти нужни филтър и гарнитура /мисля че в Paddock ги продават по 9 лири.

          Съобщение от модератор:
          Моля, напишете си в профила от къде сте.
          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 17-05-10, 19:55.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X