Здравейте!
Реших да споделя с Вас ефекта от една профилкатика която направих на двигателя.
Автомобила е ЛР Диско 2 ТД5. Автомобила е 11 годишен.
Малко предистория.
Колата беше почнала да става много мудна. Изгарянето не беше добро отзад миришеше на не добре изгоряла нафта и леко прикадяваше.
В един топъл априлски ден докато си чаках виското и силиконовите маркучи, дефакто колата не можеше да се кара, реших се и започнах.
Първо започнах с ЕГР клапана. Свалих го.. и о ужас. Входа за изгорелите газове беше задръстен от нагар. Входа беше намалял с около 5-6 милиметра. Изхода към входящия колектор беш намален с над сантиметър изгорели масла и сажди. Оставих го за около 20 минути в разтвор от Меглио и вряла вода. След още 30 минути търкане стана като нов. Раздвижих клапана.
Входния колектор към двигателя беше в още по лошо състояние. Вътре имаше около сантиметър и половина нагар и масла. Свалянето ми отне половин ден. Просто нямах подходящите инструменти. Процедурата по свалянето и качването на колктора е описана в документацията. Оставих го потопен в Меглио за една нощ. На другия ден на автомивка и колктора стана като нов.
Последващ монтаж. Препоръчвам много внимателно почистване на контактната повъркност м/у колектора и двигателя. Почистване на входа на въздуха към клапаните. Там също беше много задръстено с гняс.
Нужните материали за монтажа са гарнитури за входящия колектор (поръчана от падок) и за ЕГР (поръчана от МП - 4лева), О-пръстен за датчика.
Последваща подмяна на маркучите на турбото с такива силиконови.
Малка забележка за хората решили да ги подменят. Преди да си поръчате маркучите, погледнете вашите какви са. Има 2 различни комплекта. Разликата е във формата на маркуча от изхода на турбината към тръбата отиваща към интеркулера. Прилагам Ви 2 снимки на разновдностите. При мен се наложи да режа единия маркуч и имаше сериозен риск да го съсипя.
Почистване на филтърната кутия и входа към турбото.
Свалих капака на филтърната кутията и се схванах. Оказа се че капака ми е спукан и при едно от поредните пресичания на река въпреки шнорхела съм смукнал пясък и вода. Бяха влезли в турбината. За мой късмет турбината не е задрала и ги е прекарала към интеркулера. В маркуча към входа на турбото идват маслени изпарения от двигателя и това донякъде ме е спасило. По всички маркучи м/у филтърната кутия и интеркулера имаше полепнали песъчнки. Последва щателно разглобяване и почистване на целия път на въздуха.
Резултатът. Двигателя утихна и започна да работи много меко. Усеща се повишаване на мощността. Колата стана по пъргава. Предполагам се дължи повече на почистването от колкото на силиконовите маркучи. Спря да припушва. Започна да мирише на добре изгоряла нафта. Автомобила е преди Евро 3 и няма катализатор.
Надявам се да съм Ви бил полезен.
Поздрави
Стефан
*Забележка: 1-та снимка показва правилния кит за Диско 2. 2-та снимка е кит за Дефендър ТД5. В Падок ги водят под един номер и ти дават кит за дефендър което е проблем до някъде. Маркучите пристигат по дълги. Режете внимателно.
Реших да споделя с Вас ефекта от една профилкатика която направих на двигателя.
Автомобила е ЛР Диско 2 ТД5. Автомобила е 11 годишен.
Малко предистория.
Колата беше почнала да става много мудна. Изгарянето не беше добро отзад миришеше на не добре изгоряла нафта и леко прикадяваше.
В един топъл априлски ден докато си чаках виското и силиконовите маркучи, дефакто колата не можеше да се кара, реших се и започнах.
Първо започнах с ЕГР клапана. Свалих го.. и о ужас. Входа за изгорелите газове беше задръстен от нагар. Входа беше намалял с около 5-6 милиметра. Изхода към входящия колектор беш намален с над сантиметър изгорели масла и сажди. Оставих го за около 20 минути в разтвор от Меглио и вряла вода. След още 30 минути търкане стана като нов. Раздвижих клапана.
Входния колектор към двигателя беше в още по лошо състояние. Вътре имаше около сантиметър и половина нагар и масла. Свалянето ми отне половин ден. Просто нямах подходящите инструменти. Процедурата по свалянето и качването на колктора е описана в документацията. Оставих го потопен в Меглио за една нощ. На другия ден на автомивка и колктора стана като нов.
Последващ монтаж. Препоръчвам много внимателно почистване на контактната повъркност м/у колектора и двигателя. Почистване на входа на въздуха към клапаните. Там също беше много задръстено с гняс.
Нужните материали за монтажа са гарнитури за входящия колектор (поръчана от падок) и за ЕГР (поръчана от МП - 4лева), О-пръстен за датчика.
Последваща подмяна на маркучите на турбото с такива силиконови.
Малка забележка за хората решили да ги подменят. Преди да си поръчате маркучите, погледнете вашите какви са. Има 2 различни комплекта. Разликата е във формата на маркуча от изхода на турбината към тръбата отиваща към интеркулера. Прилагам Ви 2 снимки на разновдностите. При мен се наложи да режа единия маркуч и имаше сериозен риск да го съсипя.
Почистване на филтърната кутия и входа към турбото.
Свалих капака на филтърната кутията и се схванах. Оказа се че капака ми е спукан и при едно от поредните пресичания на река въпреки шнорхела съм смукнал пясък и вода. Бяха влезли в турбината. За мой късмет турбината не е задрала и ги е прекарала към интеркулера. В маркуча към входа на турбото идват маслени изпарения от двигателя и това донякъде ме е спасило. По всички маркучи м/у филтърната кутия и интеркулера имаше полепнали песъчнки. Последва щателно разглобяване и почистване на целия път на въздуха.
Резултатът. Двигателя утихна и започна да работи много меко. Усеща се повишаване на мощността. Колата стана по пъргава. Предполагам се дължи повече на почистването от колкото на силиконовите маркучи. Спря да припушва. Започна да мирише на добре изгоряла нафта. Автомобила е преди Евро 3 и няма катализатор.
Надявам се да съм Ви бил полезен.
Поздрави
Стефан
*Забележка: 1-та снимка показва правилния кит за Диско 2. 2-та снимка е кит за Дефендър ТД5. В Падок ги водят под един номер и ти дават кит за дефендър което е проблем до някъде. Маркучите пристигат по дълги. Режете внимателно.
Коментар