Обява

Свий
Няма добавени обяви.

LandRover 300Tdi или TD5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • LandRover 300Tdi или TD5

    Колеги, сериозно съм се зачудил кой двигател на Land Rover е по-добър за истинска планинска работа - 300Tdi или TD5

    Имам много положителен опит с 300Tdi. Чувал съм, че TD5 e с повече електроника и по тази причина е по-добър за шосейни, магистрални приложения.

    Благодаря за мненията ви...

    Т.
    Good guys drive Land Rovers!

  • #2
    Re: 300Tdi или TD5

    Не мога да ти дам някакви технически сведения за него но мисля щом има повече електрониа си е за шосето както мислиш и ти.Електрониката винаги дава някаква грешка.И тя трудно може да се оправи в гората.Освен ако не теглиш каравана направена на мобилен сервиз с цялата необходима техника.Като пример Някой камион от тия на тимовете от формола 1
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

    Коментар


    • #3
      Тцъ! Там си сака и си требе Джуган! ВАРЕМ! Като порасна и имам много пари, и мога да правя квото си искам, ще си купя такъв! Даже с буква К. Той е с лебедка и централно помпане на гумите от кабината. Ако не го караш по шосето, даже няма да ти счупи ръцете...)
      А ако никой не знае за тия мотори, да вървя да питам едни момчета? Там има много ровъри, даже имат някви успехи на състезанията. Многото компютър не винаги е гаранция за ниска надеждност. Пример - ЗМЗ 409, новия инжекторен мотор на УАЗа. В началото беше присмех и пълно отхвърляне, грешки в мозъка, неясни и неправилни съобщения, без откази. После полека-лека тръгнаха, в конвой с проверени стари, инженери и поялници... Сега ги оправят като карбураторните, кат не щеш отвертка - на ти юмрук, и вече не ги е страх да се завират в блатата сами. Вече не е 85-та с умрелите от глупости в "компютрите" БМВ-та, автомобилната електроника започва да работи... Всъщност, умират датчиците. Е, кесийка резервни сигурно струва повече от мойто камионче, ама решава проблема.

      Коментар


      • #4
        Избор...

        300 TDi:

        - по-стара конструкция
        - по-малък въртящ момент
        + изпитан и свърхнадежден (военните и сега го предпочитат)
        + по-ниска технология позволяваща малки ремонти и на полето
        + без сложна електроника - не се плаши от вода
        + може да използва нафта с по-ниско качество

        TD5

        - Лоша нафта го съсипва и ремонта е много скъп
        - електронния блок за управляние се намира при двигателя и не е херметичен. За да гази по-дълбока вода трябват множество мерки
        - дюзите са му електрически - много скъпи
        - какъвто и да е ремонт може да се прави само в сервизни условия
        -нагнетателната (горивната) помпа е електрическа - добре е да се носи резервна
        + по-голям въртящ момент
        + по-икономичен
        + много по-съвременна конструкция

        За тежък офроуд (калогазене) 300TDi, за разходки по Витошка и частични набези до интересни места (върхостиг) може би по-добър избор е TD5...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          Избор...

          Доколкото аз знам, електронния блок не е ли под дясната предна седалка.. Към +/- бих добавил и по-дългите (2 пъти) интервали на обслужване на TD5. Така или иначе, последните 300 TDI преди излизането на TD5 също имат значително повече електроника, в сравнение с по-ранните версии..

          В крайна сметка, за това което най-вероятно ще го ползва Турбозмей, не виждам защо да не вземе TD5.. Наистина, примера ми може би не е изцяло точен но Иван Иванов (с Рейндж Ровър класик) се състезава от доста време точно с TD5, само че от Дискавъри (136к.с.)..

          Все пак има и голяна доза късмет..

          Коментар


          • #6
            Допълнение..

            Електронния блок определено е под дясната предна седанлка, където принципно има заложби за добра изолация..

            Още един значителен плюс за "300 TDI" срещу "TD5" :

            По принцип при Дифендър, Дискавъри и Рейндж Ровър Класик (всички модели на Ленд Ровър от втората половина на 80-те докъм 1994г. за Рейндж Ровър, 1999г. за Дискавъри и до днешни дни за Дифендър-а) има един слаб момент - а именно свръзката между скоростите и раздатката. Да поясня, че този проблем се появява само при ръчните скорости. За подобен при автоматика, аз лично не съм чувал.. Ама пък и Дифендър стандарно с автоматични скорости явно ще се почака още да се види - не че ги няма ама са 1 на 400... примерно

            Определено ми липсва технически запас за да мога да опиша проблема, така както биха го направили други от вас, но става дума за някакъв вал и шлици. Та при шлиците в един момент се получават луфтове, които ако не се отстранят навреме се развиват и нататък (към мостовете) по целия драйв-трейн..

            И докато при 200 и 300 TDI моторите такъв проблем (евентуално) се появява след 250-300 хиляди км. пробег (в известен смисъл поради определена тромавост), при доста по-пъргавия TD5 е много вероятно този проблем да се появи далеч преди 200.000 км. Разбира се всичко е много, много относително...

            =====

            И един донякъде off-topic, но донякъде и по темата - днес сменя на TD5 горивен филтър и датчик, който, разбира се, е с пласмасова втулка и единствената му роля е да подава някви данни за евентуална вода във филтъра. Та се беше появил теч. Фълтъра - 40 лв., датчика - 80лв.. Е, поуката е, че при 300 TDI ... просто няма такъв датчик, както и много други...

            Коментар


            • #7
              Re: Допълнение..

              Първоначално публикуван от Yaro
              И един донякъде off-topic, но донякъде и по темата - днес сменя на TD5 горивен филтър и датчик, който, разбира се, е с пласмасова втулка и единствената му роля е да подава някви данни за евентуална вода във филтъра. Та се беше появил теч. Фълтъра - 40 лв., датчика - 80лв.. Е, поуката е, че при 300 TDI ... просто няма такъв датчик, както и много други...
              като не искаш датчик, махни го и готово - най-много да светне някоя лампа по таблото...
              Проблема с по-новите машини е, че нарочно са конструирани да не можеш да ги ремонтираш сам... Това не е защото производителите са станали по-глупави или некадърни, а напротив - осетили са се как да печелят от колите и след като ги продадат... Да не говерим, че ще фалират ако произведат коли, които никога не се развалят.
              Рано или късно и българина ще узрее за факта, че колата може да се сменя с нова през 5-10 години... Важното е като я купиш нова да сменяш само масло, а не като с УАЗа - да започваш с разглобяване и основен ремонт...
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                Re: Допълнение..

                Първоначално публикуван от LJ73
                Рано или късно и българина ще узрее за факта, че колата може да се сменя с нова през 5-10 години... Важното е като я купиш нова да сменяш само масло, а не като с УАЗа - да започваш с разглобяване и основен ремонт...
                Едното съвсем не пречи на другото, ние с брат ми например си сменяме автомобилите с които работим на около 3-4 години, винаги с нови, в момента сме избрали Рено Меган. Но това няма нищо общо с нашите УАЗ-и които се разглобяват, сглобяват, подобряват, притежават и т.н. за удоволствие. Проблема е че скоро няма да има откъде въобще да се купи автомобил който да е в състояние дори и след съответните подобрения да стане ултимативната офроуд машина каквато някои искаме да имаме...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  Re: Допълнение..

                  Първоначално публикуван от VPetrov
                  Проблема е че скоро няма да има откъде въобще да се купи автомобил който да е в състояние дори и след съответните подобрения да стане ултимативната офроуд машина каквато някои искаме да имаме...
                  не мисля, че има такава опастност... а и в крайна сметка можете да си направите хибрид от 2-3 различни машини... Узаконява се в Технотест и готово...
                  помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Избор...

                    Първоначално публикуван от Yaro
                    Доколкото аз знам, електронния блок не е ли под дясната предна седалка.. Към +/- бих добавил и по-дългите (2 пъти) интервали на обслужване на TD5. Така или иначе, последните 300 TDI преди излизането на TD5 също имат значително повече електроника, в сравнение с по-ранните версии..

                    В крайна сметка, за това което най-вероятно ще го ползва Турбозмей, не виждам защо да не вземе TD5.. Наистина, примера ми може би не е изцяло точен но Иван Иванов (с Рейндж Ровър класик) се състезава от доста време точно с TD5, само че от Дискавъри (136к.с.)..

                    Все пак има и голяна доза късмет..

                    Електронният блок е в двигателния отсек и за жалост не е херметичен, както Венцислав Петров е написал! За радост след 4 месеца киснене в едно блато след щателно почистване и третиране на куплунгите с почистващ спрей зарботи безпроблемно. На Discovery II 2004г. под дясната седалка се намира аудио усилвателя. Най голям проблем се оказа BCU-то/ аларма и още много функции/ намиращо се зад жабката. Производство на Валео и не е лакирана платката- резултат разядени преходи между слоевете, липсващи крака на чипове/ пак от корозия/. Решение на проблема- нов модул или при много късмет след безсънни нощи с поялника има шанс да работи известно време.

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Избор...

                      Първоначално публикуван от Смилян
                      Електронният блок е в двигателния отсек и за жалост не е херметичен, както Венцислав Петров е написал!...
                      Смилян,

                      Дискусията беше за 300tdi или Td5 при Defender обаче, макар, че никъде не е опоменато. Нямам представа къде е блока при Discovery II Td5, но при Defender Td5 блока не е при двигателя, а в "купето", под предната пасажерска седалка..

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Избор...

                        Първоначално публикуван от Yaro
                        Смилян,

                        Дискусията беше за 300tdi или Td5 при Defender обаче, макар, че никъде не е опоменато. Нямам представа къде е блока при Discovery II Td5, но при Defender Td5 блока не е при двигателя, а в "купето", под предната пасажерска седалка..
                        Сега ми стана ясно. Извинявам се за вмешателството

                        Коментар


                        • #13
                          Тд5 е по - добрия избор. двигателя работи много добре, 122 к.с. за дифендера, много лесно след смяна на електрониката с такава от диско става 146. електрониката му е под дясната седалка и е напълно водо и прахо защитена, колата няма проблеми с водата, волк може да го потвърди.

                          това че е капризен към нафтата е мит, дивигателя е напълно идиото устойчив, въпреки новата си технология. има утопление на горивния филтър, магистралите и тн.. най - големия му проблем според мен е това, че не постига работна температура бързо в студеното време, трябва 30 мин работа. поради тази причина хората вътре се одървят от студ и стъклата се изпотяват. решението е допълнителна печка.

                          разхода на дългия дифендър при спокойно каране по шосе е 8 - 9 л/100км, при лек офроуд 10 л/100км
                          drive alive

                          Коментар


                          • #14
                            Браво Сава
                            Кво пиеш?

                            Сега сериозно, всичко е точно така, аз има само два коментара :

                            1) Скептичен съм към тоците от Диското на Дифендъра. Конете при Диско 2 стандарно не са ли 136 или 139к.с.? Според мен тия 122к.с. на Дифендъра му стигат за извън пътя. Двигателя има доста добра тяга, а знаеш, че за скоростно каране Ленд Ровър винаги са били много назад.

                            2) Браво, ако сте успяли да стигнете до 8-9л/100км. Моя не падаше под 10/100. Е, освен ако не го галя с 40-50км./ч. на 5-та...

                            3) Една вметка: В първите 2-3 години от продажбите на Td5, ВСИЧКИ бяха супер скептични към този двигател, особено дай-хард феновете на марката (заради електрониката). В момента в африканските и австралийски форуми има юзери на по 450.000км. без никакви проблеми с двигателя. Например тук : http://www.landyonline.co.za/index.html

                            Коментар


                            • #15
                              Вече 6 месеца юркаме един Td5 и НИЩО ЛОШО не мога да кажа за него!

                              1) По-мощен;
                              2) По-динамичен;
                              3) Яде напълно в нормите;
                              4) Нито едно напомняне за електрониката си;
                              5) Пали от "зъб" и в най-злобните студове;
                              6) Прави средно по 6-7К км на месец и не харчи масло;

                              Не, че не отхвърлям 300Tdi, но Td5 няма да ви подведе.

                              Може би единствения кусур до момента е бавното му загряване. През зимата без печка си е жив студ!

                              Смело и с двата варианта!

                              Т.
                              Good guys drive Land Rovers!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X