Здравейте,
преди 2-3 седмици стартера почна да ми създава проблеми - чува се как бендикса изхвърля и ... нищо - след 5-6 до 10 пъти на контакт и обратно, най-накрая зацепва и колата си пали. Акумулатора си беше в ред - като дадеш на контакт пада на напрежението беше около волт и нещо... - Та, разчетох се, разрових се и се оказа често срещан проблем при ТД5 (диско и дефендер) - с времето медните контактни пластини и пръстена на котвата на бендикса се "изяждат" и си трябва подмяна. Стартера е Dеnso
Попаднах на този сайт - добре подреден, с подробни инструкции за подмяната на контактите, а пък от ebay си взех ремонтния комплект (13 лири с доставката)
И така, пристигна пратката вчера, и след работа "полегнах" да го сменя - видя ми се много криво да свалям стартера и работих отдолу - на канал ще е още по-удобно.
1) Разкача се масата - първо само се разхлабва, посе се дава на контакт за кратко - така алармата изключва имобилайзера и има 30 сек. да се разкачи от акумулатора)
2) разкачат се останалите кабели около стартера (дирекния плюс, управлението и другия,дето е от другата страна на кутийката на бендикса.
3) 3 месингови болта държат капака (има гарнитурка) - махат се
4) маха се старата котва
5) развиват се внимателно 2-та медни болта на които са закачени медните контакти - не бързате и си водите (фото)записки щото уж наглед лесно ама се губят разни части
6) подменяте контактите и по обратния ред сглабяте
това е - справих се, но работа която е около 30 мин, ми отне 1:30 - първо захубих една изолаторна шайба (от бакелит), после я попренатегнах и стана на парчета, после си правих заместител от пластмасова капачка ... абе занимавка голяма си спретнах - внимавайте - никакво пренатягане
има и малко прикачени снимки за илюстрация
преди 2-3 седмици стартера почна да ми създава проблеми - чува се как бендикса изхвърля и ... нищо - след 5-6 до 10 пъти на контакт и обратно, най-накрая зацепва и колата си пали. Акумулатора си беше в ред - като дадеш на контакт пада на напрежението беше около волт и нещо... - Та, разчетох се, разрових се и се оказа често срещан проблем при ТД5 (диско и дефендер) - с времето медните контактни пластини и пръстена на котвата на бендикса се "изяждат" и си трябва подмяна. Стартера е Dеnso
Попаднах на този сайт - добре подреден, с подробни инструкции за подмяната на контактите, а пък от ebay си взех ремонтния комплект (13 лири с доставката)
И така, пристигна пратката вчера, и след работа "полегнах" да го сменя - видя ми се много криво да свалям стартера и работих отдолу - на канал ще е още по-удобно.
1) Разкача се масата - първо само се разхлабва, посе се дава на контакт за кратко - така алармата изключва имобилайзера и има 30 сек. да се разкачи от акумулатора)
2) разкачат се останалите кабели около стартера (дирекния плюс, управлението и другия,дето е от другата страна на кутийката на бендикса.
3) 3 месингови болта държат капака (има гарнитурка) - махат се
4) маха се старата котва
5) развиват се внимателно 2-та медни болта на които са закачени медните контакти - не бързате и си водите (фото)записки щото уж наглед лесно ама се губят разни части
6) подменяте контактите и по обратния ред сглабяте
това е - справих се, но работа която е около 30 мин, ми отне 1:30 - първо захубих една изолаторна шайба (от бакелит), после я попренатегнах и стана на парчета, после си правих заместител от пластмасова капачка ... абе занимавка голяма си спретнах - внимавайте - никакво пренатягане
има и малко прикачени снимки за илюстрация
Коментар