Обява

Свий
Няма добавени обяви.

LR Disco - не включва на задна - РАЗРЕШЕН!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • LR Disco - не включва на задна - РАЗРЕШЕН!

    Колеги имам нужда от съвет, тази сутрин при тръгване от паркинга не можах да превключа на задна скорост. Колата ми е LR Disco 1 2.5 TDI с автоматична скоростна кутия. С бутане на зад (доста трудно) се измъкнах от паркинга и тръгнах на работа. След около 2-3 км. на един светофар пробвах и имах задна. Дайте съвет какво и къде да гледам. На автоматика съм сменил хидравличната течност и филтъра преди 1.500 км. Чакам съвети
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

  • #2
    направо си отвори трансмисията и погледни.. това не е нищо добро и нищо което можеш да оправиш от вън, освен ако не е някакъв кабел.

    може и да е слабо налягане и да не помпа маслото добре

    Коментар


    • #3
      я кажи как така не можа да превключиш ?
      не може да застане на позиция на заден ? влиза на позиция на задна а колата не тръгва ? дай малко подробности ?
      пробва ли да включиш на Д и да минеш 20 - 30 см напред и след това пак задна

      Коментар


      • #4
        Лоста си се движи нормално. Застава на избраната позиция, но при подаване на газ колата не помръдва, само се форсира. при бутането описано в първия ми пост беше много трудно, все едно, че буташ кола на скорост. Можеби трябваше да превключа на N и двата лоста. В момента нямам никакъв проблем. Превключват се всички скорости.

        Пробвах да включа на D и колата тръгваше нормално напред.
        Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
        Discovery 2.5 TD5 2000 EX
        Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

        Коментар


        • #5
          ако скоро си сменил течността/филтъра не е зле да прегледаш нивото след 200-300км. ако си го сменил съвсем скоро и преди това не си имал подобен проблем а и след това (както казваш) след като поработи малко колата имаш задна, много е вероятно да се оправи от самосебе си. автомата когато го източиш и налееш нова течност (особено когато сменяш и филтъра) може да има един малък период докато "дойде на себе си" примерно 100-200 км. Така е на останалите автоматични коли на Диското няма да е различно. Това е и една от причините повечето от фирмите да казват че автомата не му се сменя течността а само се долива (глупост), но като всяка хидравлична система и там остава въздух след източване/пълнене със съответните ефекти. факта че после се е е оправило е много положителен.
          "..there is no substitute for cubic inches.."

          Коментар


          • #6
            Разбира се че не можеш да я смениш и само доливаш. Сменяш около 50% другите обикновенно остават в обеми които не можеш да източиш и само доливаш нова. Можеш да смениш всичката като свалиш и разглобиш кутията.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              Нивото при студен, но работещ двигател (по инструкция се мери тогава) е близко до максималното. Маслото е сменено изцяло. За да се смени филтъра се отваря кутията. Фитъра е вътре в нея.
              Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
              Discovery 2.5 TD5 2000 EX
              Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

              Коментар


              • #8
                Маслото не може да се смени изцяло без да се СВАЛИ!!! кутията. Като отвориш кутията да смениш филтъра източваш само това което смазва част от нещата вътре, в хидротрансформатора остава още поне толкова.
                Така че недейте се заблуждава. Ако невярвате, обадете се в Джемини да ви го каже специалист.
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  OK Quadra. Това обаче не обяснава проблема с задната скорост.
                  Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                  Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                  Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от quadra
                    Маслото не може да се смени изцяло без да се СВАЛИ!!! кутията. Като отвориш кутията да смениш филтъра източваш само това което смазва част от нещата вътре, в хидротрансформатора остава още поне толкова.
                    Така че недейте се заблуждава. Ако невярвате, обадете се в Джемини да ви го каже специалист.
                    цялото масло в моита кутия е 8л.
                    При смяна пише че трябва да се сложи 4л защото 4л остава вътре.
                    В Джемини ми сложиха 7.5л. Видях го с очите си и не знам как стана.

                    По темата провери си нивото на маслото
                    Когато е повече или по-малко НЕ изрежда плавно предавките и понякога не включва.
                    Може и маслото да не е подходящо. Или да се е прецакало от смесването със старото.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от kinex
                      Първоначално публикуван от quadra
                      Маслото не може да се смени изцяло без да се СВАЛИ!!! кутията. Като отвориш кутията да смениш филтъра източваш само това което смазва част от нещата вътре, в хидротрансформатора остава още поне толкова.
                      Така че недейте се заблуждава. Ако невярвате, обадете се в Джемини да ви го каже специалист.
                      цялото масло в моита кутия е 8л.
                      При смяна пише че трябва да се сложи 4л защото 4л остава вътре.
                      В Джемини ми сложиха 7.5л. Видях го с очите си и не знам как стана.

                      По темата провери си нивото на маслото
                      Когато е повече или по-малко НЕ изрежда плавно предавките и понякога не включва.
                      Може и маслото да не е подходящо. Или да се е прецакало от смесването със старото.
                      За източването, ако са хитри са ти вкарали една сонда в хирдотрансформатора и са поиздърпали колкото може от там, ама те са истински професионалисти, другите свалят картера, изливат там каквото има, сменят филтъра и доливат.
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #12
                        Бях в дълга командировка. През това време оставих колата в сервиз на мои приятели. Сменили са отново ATF-a, филтъра и гарнитурите. Сменили са повече от 6 литра ATF. (по документи е 9.1). Сега нещата са значително по-добре. В повечето случаи нямам проблем със задната предавка. В редки случаи при движение на заден ход, се появява ефект наподобяващ каране по път с напречни неравности. Ще покарам така и ако проблемите продължават ще отида в сервиз за автоматични предавки.
                        Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                        Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                        Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                        Коментар


                        • #13
                          може би няма нищо общо с твоя проблем със задната скорост, но като спомена ефекта при бавно движение "като по път с напречни неравности" т.е. едно осезаемо придърпване ми напомни за моето Диско когато поради незная каква точно причина (оправиха го в сервиз тогава и не питах защо точно е станало) ръчната спирачка (която хващала кардана) не се освобождава напълно и това предизвикваше точно такъв ефект. понякога англичаните са бетер от руснаците в технологичните си "решения" но...специфика кво да прайш?!
                          "..there is no substitute for cubic inches.."

                          Коментар


                          • #14
                            Колега Fakir, пичовете в сервиза са разкачили карданите и са убедени, че проблема е в кутията. Затова и са направили смяната на маслото и филтрите. Твърдят, че проблема не е механичен.
                            Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
                            Discovery 2.5 TD5 2000 EX
                            Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

                            Коментар


                            • #15
                              Да не е нещо от щангите и лостчетата. На Черокито имах проблем с паркинга - лоста влиза на позиция Р, но блокировката не се задействаше. Отидох в Джемини, качих го на естакадата, за 5мин. регулираха щангите и всичко си дойде на мястото.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X