Вече (през първата половина на август) имах възможност да добия впечатления за поведението на рейса и при по-дълга "разходка". Маршрута се получи приблизително следният: Лом - Плевен - Търново - Варна - Камчия (с разходки обратно до Варна) - Несебър - Бургас - Средец - Хасково - Триград - Батак - Пазарджик - София - Лом. Малко над 1500 км. при почти всякакви условия. Наложи се да пътуваме и с парно (кратко), и с климатик (доста), при пороен дъжд, при хубаво време, на второстепенни пътища, на магистрали, по тесни планински проходи с много завои, дори малко off-road (колкото да го пробвам) в пясъка по плажа на Камчия. Само сняг нямаше. Средният разход на гориво излезе 8,5/100. При условие, че рейса е на 17 години и тежи доста над 2 тона, с основание Discovery се счита за един от най-икономичните "джипове". Това разбира се си има цена - колата е доста спъната на асфалт, до толкова, че ограниченията на скоростта дори не дразнят. Като се кара с 90 км./ч. не те чопли от вътре да я настъпиш. На магистрала с включен климатик поддържа 120 км./ч. - няма опасност от глоби - спокойствие! Натиснах я пробно - успя да вдигне към 130-135 км./ч. Може би можеше още малко, ама късно се сетих да експериментирам - започнах да ускорявам покрай Търговище, а Варна е близо и не остана време за 140, например! 
Неприятното е, че няма никакъв запас от мощност. При изпреварванията е необходимо повишено внимание, в същата ситуация обикновено се налага и превключване на предавки (например от 3та на 4та). При изкачване по наклон дори и без завои оборотите бавно умират, ако наклонът е дълъг се налага превключване на 4та предавка. На планински проход като "Петрохан" има дори лека вероятност за образуване на колона. По отношение на работната температура обаче, проблеми никакви - стрелката преминава средата на скалата (но не с много) само при движение със 120 км./ч. и включен климатик. Във всички други случаи се мотае някъде около втората и средната чертички (25 до 50% от скалата за загряване). Иначе другото е ясно - място в колата много! И за хора и за багаж. А решетката зад задната седалка се оказа и много удобна освен за привързване на багажа, и за простиране на мокро пране! Моето заключение от това пътуване е, че Disco 1 ще закара теб и близките ти, заедно с всичкия ви багаж, навсякъде, при всякакви пътни условия. За сметка на това, пак при всякакви пътни условия, ще го направи бавно.

Неприятното е, че няма никакъв запас от мощност. При изпреварванията е необходимо повишено внимание, в същата ситуация обикновено се налага и превключване на предавки (например от 3та на 4та). При изкачване по наклон дори и без завои оборотите бавно умират, ако наклонът е дълъг се налага превключване на 4та предавка. На планински проход като "Петрохан" има дори лека вероятност за образуване на колона. По отношение на работната температура обаче, проблеми никакви - стрелката преминава средата на скалата (но не с много) само при движение със 120 км./ч. и включен климатик. Във всички други случаи се мотае някъде около втората и средната чертички (25 до 50% от скалата за загряване). Иначе другото е ясно - място в колата много! И за хора и за багаж. А решетката зад задната седалка се оказа и много удобна освен за привързване на багажа, и за простиране на мокро пране! Моето заключение от това пътуване е, че Disco 1 ще закара теб и близките ти, заедно с всичкия ви багаж, навсякъде, при всякакви пътни условия. За сметка на това, пак при всякакви пътни условия, ще го направи бавно.
Коментар