Еволюцията на Диското продължава 
От доста време исках да направя тази смяна, но все нещо се случваше и отлагах, но най-накрая дойде време и за нея
За какво става въпрос? 33-ките дойдоха съвсем малко в повечко на Диското и вървежа се позатормози... Движението с ниска скорост на относително висока предавка става трудно, да не говорим, че в града се кара основно на 2-3... Братята англичани това го лекуват с раздатка от Дифендър и се реших и аз да пробвам какво ще стане
Въпроса го коментирахме и тук, в друга тема, но - защо раздатка от Дифендър?
Предавателните числа на двете раздатки за бавните са еднакви - там няма промяна във вървежа, но не е това целта на упражнението. При бързите числата са различни (1,222 за Диското срещу 1,410 за Дифендъра) и движението по асфалт става много по-близко до това на Дискавъри с 29". Другият вариант е смяна на диференциали, но първо ценово решението не е приемливо, второ - засяга се движението и на бързи, и на бавни.
Ето накратко как става самата подмяна:
Естествено, започва се с източване на маслата от оригиналните раздатка и скоростна кутия. Всъщност, от СК може и да не се източва маслото, но този момент го бяхме пропуснали

Донорът, качен на трупчета и източен:

След това разделихме донорските СК и РК за да се ориентираме какво ни очаква по колата (на последната снимка се виждат 6-те места на закрепване):



За да свалим РК от колата, най-напред свалихме карданите (болтовете при липса на инструмент се хващат с ключ 14, минат леко с ъглошлайф отвътре), подпряхме СК с крик, освободихме тампоните, след което свалихме задната греда, на която лежат тампоните на СК (окачването при Диското и Дифендъра е решено по различн начин, но няма проблем при подмяната, планките си пасват без проблеми):

След което внимателно спуснахме СК да легне на тампоните на двигателя, като по точи начин достъпа до горните болтове между СК и РК става по-лесен:

Естествено, преди да започне свалянето на РК, трябва да се откачат лостчето за бързи/бавни, за блокиране на диференциала, жилото на ръчната спирачка и жилото на километража, но това не съм го снимал, защото няма какво да се сбърка.
При свалянето на РК се яви неочакван проблем... Първо, валът от СК явно беше различен от този на Дифендъра. Второ, РК опря в средното гърне и се оказахме с една раздатка в ръцете, която аха да падне, ама не съвсем... Проблемът го решихме с един крик, пъхнат до двигателя, който измести целия двигател-СК-РК леко встрани:

Ето и защо не излезе лесно РК - вала на СК на Дифендъра:

И този на Диското:

Ето я и СК, чакаща новата си раздатка
Тук вече сме махнали гърнето за да не ни пречи при монтажа:

При монтажа първата изненада дойде от планката за жилото на ръчната спирачка. Захващането при Диското и при Дифендъра е различно, затова се наложи пробиването на отвори и нарязване на резба:

Ето я вече и новата раздатка на мястото си. Следвайки инструкциите в ръководството, преди да поставим РК на мястото й, включихме бавни с блокаж на диференциала. Предполагам, че по-лесно става напасването на шлиците на вала на СК, не сме пробвали други положения и не знам реалното предимство

Ето го и захващането на планката за ръчната отблизо:

Монтажа става много по-лесно ако се свали барабана на ръчната - и като тегло и като достъп до отделните части. В обратен ред се закачат лостовете за бързи/бавни, жилото за ръчната и за километража и всички останали джунджурии. Като изключим захващането на планката за жилото на ръчната, няма никакви разлики между двете раздатки (външни) и подмяната не е кой знае колко трудна. Цялата работа може да се свърши от двама души, само за свалянето/качването на раздатката е добре да са трима, щото си тежи пущината
За съжаление, нямах време за кой знае какви проби, но за малкото километри след смяната разликата е осезаема. Диското се кара много по-лесно в градски условия, катери баира до нас на 3-та (преди го качваше на 1-ва, най-много 2-ра), и е много по-пъргаво, като за Дискавъри, де...
Все още не съм пробвал как се отразява смяната на максималната скорост, но скоро и това ще стане ясно

От доста време исках да направя тази смяна, но все нещо се случваше и отлагах, но най-накрая дойде време и за нея

За какво става въпрос? 33-ките дойдоха съвсем малко в повечко на Диското и вървежа се позатормози... Движението с ниска скорост на относително висока предавка става трудно, да не говорим, че в града се кара основно на 2-3... Братята англичани това го лекуват с раздатка от Дифендър и се реших и аз да пробвам какво ще стане

Предавателните числа на двете раздатки за бавните са еднакви - там няма промяна във вървежа, но не е това целта на упражнението. При бързите числата са различни (1,222 за Диското срещу 1,410 за Дифендъра) и движението по асфалт става много по-близко до това на Дискавъри с 29". Другият вариант е смяна на диференциали, но първо ценово решението не е приемливо, второ - засяга се движението и на бързи, и на бавни.
Ето накратко как става самата подмяна:
Естествено, започва се с източване на маслата от оригиналните раздатка и скоростна кутия. Всъщност, от СК може и да не се източва маслото, но този момент го бяхме пропуснали


Донорът, качен на трупчета и източен:

След това разделихме донорските СК и РК за да се ориентираме какво ни очаква по колата (на последната снимка се виждат 6-те места на закрепване):



За да свалим РК от колата, най-напред свалихме карданите (болтовете при липса на инструмент се хващат с ключ 14, минат леко с ъглошлайф отвътре), подпряхме СК с крик, освободихме тампоните, след което свалихме задната греда, на която лежат тампоните на СК (окачването при Диското и Дифендъра е решено по различн начин, но няма проблем при подмяната, планките си пасват без проблеми):

След което внимателно спуснахме СК да легне на тампоните на двигателя, като по точи начин достъпа до горните болтове между СК и РК става по-лесен:

Естествено, преди да започне свалянето на РК, трябва да се откачат лостчето за бързи/бавни, за блокиране на диференциала, жилото на ръчната спирачка и жилото на километража, но това не съм го снимал, защото няма какво да се сбърка.
При свалянето на РК се яви неочакван проблем... Първо, валът от СК явно беше различен от този на Дифендъра. Второ, РК опря в средното гърне и се оказахме с една раздатка в ръцете, която аха да падне, ама не съвсем... Проблемът го решихме с един крик, пъхнат до двигателя, който измести целия двигател-СК-РК леко встрани:

Ето и защо не излезе лесно РК - вала на СК на Дифендъра:

И този на Диското:

Ето я и СК, чакаща новата си раздатка


При монтажа първата изненада дойде от планката за жилото на ръчната спирачка. Захващането при Диското и при Дифендъра е различно, затова се наложи пробиването на отвори и нарязване на резба:

Ето я вече и новата раздатка на мястото си. Следвайки инструкциите в ръководството, преди да поставим РК на мястото й, включихме бавни с блокаж на диференциала. Предполагам, че по-лесно става напасването на шлиците на вала на СК, не сме пробвали други положения и не знам реалното предимство


Ето го и захващането на планката за ръчната отблизо:

Монтажа става много по-лесно ако се свали барабана на ръчната - и като тегло и като достъп до отделните части. В обратен ред се закачат лостовете за бързи/бавни, жилото за ръчната и за километража и всички останали джунджурии. Като изключим захващането на планката за жилото на ръчната, няма никакви разлики между двете раздатки (външни) и подмяната не е кой знае колко трудна. Цялата работа може да се свърши от двама души, само за свалянето/качването на раздатката е добре да са трима, щото си тежи пущината

За съжаление, нямах време за кой знае какви проби, но за малкото километри след смяната разликата е осезаема. Диското се кара много по-лесно в градски условия, катери баира до нас на 3-та (преди го качваше на 1-ва, най-много 2-ра), и е много по-пъргаво, като за Дискавъри, де...

Все още не съм пробвал как се отразява смяната на максималната скорост, но скоро и това ще стане ясно

Коментар