Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

    Еволюцията на Диското продължава

    От доста време исках да направя тази смяна, но все нещо се случваше и отлагах, но най-накрая дойде време и за нея

    За какво става въпрос? 33-ките дойдоха съвсем малко в повечко на Диското и вървежа се позатормози... Движението с ниска скорост на относително висока предавка става трудно, да не говорим, че в града се кара основно на 2-3... Братята англичани това го лекуват с раздатка от Дифендър и се реших и аз да пробвам какво ще стане Въпроса го коментирахме и тук, в друга тема, но - защо раздатка от Дифендър?

    Предавателните числа на двете раздатки за бавните са еднакви - там няма промяна във вървежа, но не е това целта на упражнението. При бързите числата са различни (1,222 за Диското срещу 1,410 за Дифендъра) и движението по асфалт става много по-близко до това на Дискавъри с 29". Другият вариант е смяна на диференциали, но първо ценово решението не е приемливо, второ - засяга се движението и на бързи, и на бавни.

    Ето накратко как става самата подмяна:

    Естествено, започва се с източване на маслата от оригиналните раздатка и скоростна кутия. Всъщност, от СК може и да не се източва маслото, но този момент го бяхме пропуснали


    Донорът, качен на трупчета и източен:


    След това разделихме донорските СК и РК за да се ориентираме какво ни очаква по колата (на последната снимка се виждат 6-те места на закрепване):






    За да свалим РК от колата, най-напред свалихме карданите (болтовете при липса на инструмент се хващат с ключ 14, минат леко с ъглошлайф отвътре), подпряхме СК с крик, освободихме тампоните, след което свалихме задната греда, на която лежат тампоните на СК (окачването при Диското и Дифендъра е решено по различн начин, но няма проблем при подмяната, планките си пасват без проблеми):


    След което внимателно спуснахме СК да легне на тампоните на двигателя, като по точи начин достъпа до горните болтове между СК и РК става по-лесен:


    Естествено, преди да започне свалянето на РК, трябва да се откачат лостчето за бързи/бавни, за блокиране на диференциала, жилото на ръчната спирачка и жилото на километража, но това не съм го снимал, защото няма какво да се сбърка.

    При свалянето на РК се яви неочакван проблем... Първо, валът от СК явно беше различен от този на Дифендъра. Второ, РК опря в средното гърне и се оказахме с една раздатка в ръцете, която аха да падне, ама не съвсем... Проблемът го решихме с един крик, пъхнат до двигателя, който измести целия двигател-СК-РК леко встрани:


    Ето и защо не излезе лесно РК - вала на СК на Дифендъра:


    И този на Диското:


    Ето я и СК, чакаща новата си раздатка Тук вече сме махнали гърнето за да не ни пречи при монтажа:


    При монтажа първата изненада дойде от планката за жилото на ръчната спирачка. Захващането при Диското и при Дифендъра е различно, затова се наложи пробиването на отвори и нарязване на резба:


    Ето я вече и новата раздатка на мястото си. Следвайки инструкциите в ръководството, преди да поставим РК на мястото й, включихме бавни с блокаж на диференциала. Предполагам, че по-лесно става напасването на шлиците на вала на СК, не сме пробвали други положения и не знам реалното предимство


    Ето го и захващането на планката за ръчната отблизо:


    Монтажа става много по-лесно ако се свали барабана на ръчната - и като тегло и като достъп до отделните части. В обратен ред се закачат лостовете за бързи/бавни, жилото за ръчната и за километража и всички останали джунджурии. Като изключим захващането на планката за жилото на ръчната, няма никакви разлики между двете раздатки (външни) и подмяната не е кой знае колко трудна. Цялата работа може да се свърши от двама души, само за свалянето/качването на раздатката е добре да са трима, щото си тежи пущината

    За съжаление, нямах време за кой знае какви проби, но за малкото километри след смяната разликата е осезаема. Диското се кара много по-лесно в градски условия, катери баира до нас на 3-та (преди го качваше на 1-ва, най-много 2-ра), и е много по-пъргаво, като за Дискавъри, де...

    Все още не съм пробвал как се отразява смяната на максималната скорост, но скоро и това ще стане ясно
    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

  • #2
    До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

    Адмирации за полезната тема! Чудесен снимков материал!
    Провери има ли разлика в скоростта по скоростомер и по GPS.
    "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

    Коментар


    • #3
      До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

      Пробата беше съвсем кратка - показанията като че ли са 1:1,тоест по-точно дори от фабричното състояние. Довечера се надявам да успея да покарам малко повече и да пробвам по-подробно.
      A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

      Коментар


      • #4
        До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

        Отличен материал - само да направя няколко допълнения от пресният ми опит от свалянето и качването на раздатката на Диско 300 тди
        Свалянето и качването на раздатката може да стане и без да се сваля гредата под раздатката, ако сте здрави в ръцете и кръста по добре не сваляйте гредата.
        При свалянето на раздатката от скоростите горе в дясно не е болт а е шпилка с гайка /поне така е при мен/ и може би служи нещо като водач при напсването на скоростите и раздатката - ако и при вас е така по добре я отвъртете с две гайки на контра от колкото да се опитвате така да я сложите на мен това прозрение ми отне 3 часа с вдигнати ръце и раздтка.
        Поздрави

        Коментар


        • #5
          До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

          Относно гредата може би си прав, но работехме на подемник и на много странна височина - през цялото време бяхме полуприведени, а пък гредата не се сваля чак толкова трудно. Без да се свали гредата и да се смъкне раздатката развиването на шпилката (и при мен е на шпилка) наистина може да отнеме 3 часа.
          A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

          Коментар


          • #6
            До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

            То за свалянето шпилката не пречи, а при свалена раздатка се отвива без проблем. Ако бях махнал шпилката раздатката щеше да се напасне и преди да сваля гредата, но реших да я сваля и пак не можах да я напасна преди да махна шпилката се едно тая гад не е от там.
            И още нещо, ако някой реши да качва раздатката без да сваля гредата да знае, че задължително тампона на раздатката трябва да си е на мястото на гредата защото иначе после няма слагане и пак ще трябва да сваля гредата.

            Коментар


            • #7
              До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

              Днес успях да направя и теста на дълъг път

              На 5-та, 2500 оборота, скоростта е ~90 км/ч. Вдига и 100, обаче шума идва малко повечко, най вече заради оборотите на двигателя, които трябва да са близо 3000... Така че, комфортната скорост се заковава на 90 км/ч... Ако имаше шеста скорост, кефа щеше да е пълен...

              P.S. Следобяда ще засека тези скорости с GPS да проверя колко са реални.
              A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

              Коментар


              • #8
                До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

                Овърдрайв, овърдрайв ти трябва сега Само 1500$

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

                  Точно за това си мислих сутринта като идвах на работа ... Пак добре, че не е 1500 лири
                  A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна на раздатка на Дискавъри 200 tdi

                    Първоначално публикуван от Nightcrawler Преглед на мнение
                    На 5-та, 2500 оборота, скоростта е ~90 км/ч. Вдига и 100, обаче шума идва малко повечко, най вече заради оборотите на двигателя, които трябва да са близо 3000... Така че, комфортната скорост се заковава на 90 км/ч... Ако имаше шеста скорост, кефа щеше да е пълен...

                    P.S. Следобяда ще засека тези скорости с GPS да проверя колко са реални.
                    От събора насам се каня да пиша и все забравям

                    По пътя от работа до събора засякох горните скорости с GPS. Общо взето, показанията на скоростомера са със 7-8 километра по-ниски от реалните. Равносметката е:

                    461 километра, изминати за 6 часа и 55 минути. Максимална скорост - 108 км/ч; средна скорост на движение 66 км/ч; обща средна скорост (с времето, в което съм бил спрял - 38 минути) - 61 км/ч.

                    Това е по пътя Гълъбово - Елхово - Средец - Бургас - Приморско и Приморско, а на връщане през Ясна поляна - Болярово - Тополовград - Раднево - Стара Загора. Тези скорости напълно ме устройват и камиончето става приятно за каране по асфалта с тези гуми

                    Не можах само да засека разхода в крайна сметка какъв се получи, ама пусто нямаше кинти да му напълня резервоара...
                    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                    Коментар


                    • #11
                      Проблем при смяна на раздатка на Дискавъри 200

                      Някой знае ли как е закрепен вала между скоростната кутия и раздатката при Дискавъри 200тди. Проблема е, че при 300тди вала се вади свободно от скоростната кутия, а в моя случай не може. Не става ясно как е закрепен в СК набит ли е , с гайка ли?!?

                      Коментар


                      • #12
                        От: проблем при смяна на раздатка на Дискавъри 200

                        Колега за разделяне на скоростна кутия и раздатка ли питаш???Или имаш напредвид след разцепването на скоростната кутия и раздатка за вадене на вала??
                        0885719173-Красимир

                        Коментар


                        • #13
                          От: проблем при смяна на раздатка на Дискавъри 200

                          Привет!
                          За ваденето на вала от скоростната става въпрос.

                          Съобщение от модератор:
                          Моля, напишете си в профила от къде сте.
                          Прочетохте ли това
                          ...ЦЪК
                          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 04-07-10, 10:39.

                          Коментар


                          • #14
                            От: проблем при смяна на раздатка на Дискавъри 200

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Copy of Вал от СК към РК.jpg
Прегледи:1
Размер:63.9 КБ
ID:5191805Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Чертеж СК.jpg
Прегледи:1
Размер:74.5 КБ
ID:5191810Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Чертеж инструм&#10.jpg
Прегледи:1
Размер:66.1 КБ
ID:5191809
                            Колега,ако става въпрос за този вал и тази втулка,ето ти чертежи.Не съм го правил,но се надявам да съм бил полезен.Чертежите не се виждат добре тук.Ако искаш,изпрати ми ел.поща за да ти ги пратя с по-добро качество.
                            Последно редактирано от Младен Стоянов; 05-07-10, 19:03.
                            2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

                            Коментар


                            • #15
                              От: проблем при смяна на раздатка на Дискавъри 200

                              Здрасти, може ли да ми пратиш чертежите на пощата ikamburov@abv.bg . При чертежите, които имам няма последователност на действията.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X