Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

    От както съм взел Диското все си избива масло при червения куплунг на ECU-то - чистих с контактен спрей 3-4 пъти през последната година, но това естесвенно не помага - взех да се притеснявам да не влезе вътре и да "попрецака" електрониката.

    Проблема е известен и доста спряган из англоезичните LR форуми - лечението било нов "injector harness" (AMR6103) - цената му е около 35-40 лири (без доставката). Общото впечатление с което останах е, че не е бил "доизмислен" и имало някава нова ревизия с която се лекувало - но доказателства за такава не намерих в микрокат-а (т.е. липсват различни номера за тази част). Много от теориите спрягани из нета са, че избивало гориво (!?!) по междината, между медния проводник и изолацията на кабелите, директно от инжекторите, където е под доста високо налягане (2000 атм.). Тази теория ми е много съмнителна (въпреки добре звучащите обоснованки за незнам-какви-си-сили и повърхностни напрежения и т.н) щото просто ако беше гориво, щеше все да се омеша с маслото - кабелите на инжекторите са при клапаните и си плуват в масло и доказателства за наличие на гориво при почистванията ми на червения ECU куплунг не намерих.

    Така, оказа се, че кабелите за инжекторите влизат под капака на клапаните през специален куплунг. Куплунга е уплатнен с 2 О-пръстена от специален масло- и темо-устойчив материал - имат си номер (NYX100080) и из магазините из нета се намират 2 версии (Genuine - ~1.50 лири, и бритпарт ~0.75 лири) - купих си от "оригиналните" (6 броя да има и за други ентусиасти, евентуално).

    Реших, за себе си, че ако идва масло по кабелите, то е само щото тези 2 пръстенчета са дали фира и като пристигнаха - запретнах ръкави.

    инструкции намерих на този сайт, а и снимките там са по-хубави от моите с телефона в тъмницата, затова не ги и слагам.

    в резюме - има 2 тънки момента
    - за най-задните два болта ви трябва карданна връзка за гедорето или по-дълбоки лули (8-ци), особенно за левия.
    - пак най-отзад има нещо като допълнителен "heatshield", хем пречи на досъпа до гореспоменатите 2 болта, хем пречи да се махне/сложи капака на клапаните, хем и образува проблеми с наместване на гарнитурата впоследствие - държи се на 1 болт 8-ца, скрит отзад и навътре - трябва лула за да се бръкне, щото мястото е много кът. Аз не можах да се справя с него и ползвах техниката "здрави пръсти" да го кривя по време на процедурите
    - болтовете на капака се стягат леко - само 9NM, шайбите всъщност са гумени пръстенчета залепени върху метални втулки които фиксират гарнитурата - внимавайте да не ги затриете

    отне ми около час и половина да го направя - от нещата споменати в линка, не съм отварял ECU-то за почисване - нямах подходяща мотивация - т.е. проблем с работата на двигателя, както и силикон за запечатването му след почисването - оставих го както си е - само с добре почистен външно куплунг

    За сега - седмица след опреацията (около 200км) не намерих следи от масло в червения куплунг - ще наблюдавам дали ще избие и след време пак ще докладвам дали манипулацията е решила проблема с избиването на масло успоешно :-)

    лек ден и дано съм бил полезен някому
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 19-08-09, 12:19.
    LR Disco II, Td5

  • #2
    До: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

    На мен. Аз я играх тази процедур по смяната на гарнитурата на капака главата зщото ми течеше масло от там, но не знаех за 0 пръстените за да ги сменя. А итогава нямах пари да си сменя кабелите. Сега не ми се играе отново да правя тази процедура отново. Може би по нататък.. н описанието и подсказката е полезна!

    Благодаря
    LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
    LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
    [IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]

    Коментар


    • #3
      До: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

      issue update:

      Така, почти 2 месеца след процедурата, маслото пак омаза в куплунга на ECU-то. Със съжаление трябва да потвърдя, че простата подмяна на тези О-пръстени не се справя проблема...
      Очевидно е ще е необходима подмяна на цялото окабеляване на инжекторите.
      Ако се реша на такава подмяна ще пиша пак ...
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 13-10-09, 09:23.
      LR Disco II, Td5

      Коментар


      • #4
        От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

        Така, наречения: "injector wiring harness" (AMR6103) е консуматив - сменя се НЕ на определен пробег, а когато започне да причинява прекъсване на двигателя... или куплунга му към основния кабелен сноп видимо се просмуче с маслото в което се къпе в условията на нормалната си експлоатация.
        Шантава вода няма, масло - още по-малко
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 21-04-11, 06:34.

        Коментар


        • #5
          От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

          И аз смених кабелите днес, поизчистих маслото от куплунга, но си мисля че в снопа между него и капака трябва да има останало масло, т.е. още известно време да се откапва. Ще погледна след седмица - две каква е хавата.
          Между другото тук : http://www.youtube.com/watch?v=UZULKjoVxsI
          показват и друга възможна причина - уплътнението в самия конектор, а не О-пръстените около него...

          Коментар


          • #6
            От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

            Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
            И аз смених кабелите днес, поизчистих маслото от куплунга, но си мисля че в снопа между него и капака трябва да има останало масло, т.е. още известно време да се откапва. Ще погледна след седмица - две каква е хавата.
            Между другото тук : http://www.youtube.com/watch?v=UZULKjoVxsI
            показват и друга възможна причина - уплътнението в самия конектор, а не О-пръстените около него...
            Аз уплътнението в конектора го елиминирах и оттогава масло не съм виждал по жиците. Преди да го махна и с новите кабели пак имаше и то горе.
            Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

            Коментар


            • #7
              От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

              Махна ли го, или го заля с нещо друго ?
              Ако си го махнал, кое точно - има едно тънко черно и под него нещо силиконоподобно ?

              Коментар


              • #8
                От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
                Махна ли го, или го заля с нещо друго ?
                Ако си го махнал, кое точно - има едно тънко черно и под него нещо силиконоподобно ?
                Точно силикона (махнах го). Играчка е, понеже на практика е заливка. Имам съмнение, че не винаги маслото идва отвътре по жиците - явно по често пропуска през о-пръстените и тоя силикон не му дава да се излее навън. А о-пръстените пропускат и налягане от картерните газове, което на свой ред набутва маслото в кабела и то тръгва по снопа към ЕКУ-то. Недостатъкът е, че ако се накиснеш дълбоко (това при положение, че вече си със шнорхел и много кураж) със сигурност ще влезе вода в куплунга и съответно ще стигне в ЕКУ-то (което принципно се смята за херметично ама всъщност има едни отвори по корпуса... абе мижи да те лажем е цялата работа с тия уплътнения).
                Последно редактирано от stargazer; 12-01-14, 14:03.
                Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                Коментар


                • #9
                  От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                  Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                  Точно силикона (махнах го). Играчка е, понеже на практика е заливка.
                  На стария сноп дето го извадих точно тази силиконова заливка е отлепена и се върти наляво-надясно в конектора. Някой ден ще я изчегъртам и ще пробвам така ( ако новия сноп прокапе).

                  Коментар


                  • #10
                    От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                    Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
                    На стария сноп дето го извадих точно тази силиконова заливка е отлепена и се върти наляво-надясно в конектора. Някой ден ще я изчегъртам и ще пробвам така ( ако новия сноп прокапе).
                    А-мне. Аз говоря за силокона в другата част на връзката - тоя куплунг който е на външния кабел от главата към компа.
                    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                      Там не погледнах, ама предполагам че е подобно. И като махна силикона спря теча ? Сигурно си намира път навън вместо да тръгва по снопа.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                        Първоначално публикуван от ивайло Преглед на мнение
                        Там не погледнах, ама предполагам че е подобно. И като махна силикона спря теча ? Сигурно си намира път навън вместо да тръгва по снопа.
                        Така предполагам - самия куплунг оттогава е чист, в другия край също няма нищо.
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                          Ивайло, дойде ли ти дебитомера и оправили се работата на мотора?
                          Аз все още съм в недоумение защо при мен твоя дебитимер не ми правеше номера...?
                          Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
                          LZ2РSD

                          Коментар


                          • #14
                            От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                            Дойде, в петък го сложих и съм го карал съвсем малко, но '' сецането '' след 3000 об. го няма, също както с твоя. Смених и снопа и сега засичам разход.
                            А защо при теб не го прави - не знам, мога да ти го дам за по-дълга проба ако искаш .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Масло в червения куплунг на ECU-то, TD5 двигател

                              А само този кабел ли AMR6103 трябва да се смени или и кабела от куплинга до компютъра? Според мен и тои трабва да се смени. Какъв му е инвентарния номер че немога да намеря? И трябва ли да е е оригинален AMR6103 за да е качествен и ли тези на ALLMAKES и BEARMACH стават ?
                              Последно редактирано от Anonaki; 07-07-15, 06:39.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X