От както съм взел Диското все си избива масло при червения куплунг на ECU-то - чистих с контактен спрей 3-4 пъти през последната година, но това естесвенно не помага - взех да се притеснявам да не влезе вътре и да "попрецака" електрониката.
Проблема е известен и доста спряган из англоезичните LR форуми - лечението било нов "injector harness" (AMR6103) - цената му е около 35-40 лири (без доставката). Общото впечатление с което останах е, че не е бил "доизмислен" и имало някава нова ревизия с която се лекувало - но доказателства за такава не намерих в микрокат-а (т.е. липсват различни номера за тази част). Много от теориите спрягани из нета са, че избивало гориво (!?!) по междината, между медния проводник и изолацията на кабелите, директно от инжекторите, където е под доста високо налягане (2000 атм.). Тази теория ми е много съмнителна (въпреки добре звучащите обоснованки за незнам-какви-си-сили и повърхностни напрежения и т.н) щото просто ако беше гориво, щеше все да се омеша с маслото - кабелите на инжекторите са при клапаните и си плуват в масло и доказателства за наличие на гориво при почистванията ми на червения ECU куплунг не намерих.
Така, оказа се, че кабелите за инжекторите влизат под капака на клапаните през специален куплунг. Куплунга е уплатнен с 2 О-пръстена от специален масло- и темо-устойчив материал - имат си номер (NYX100080) и из магазините из нета се намират 2 версии (Genuine - ~1.50 лири, и бритпарт ~0.75 лири) - купих си от "оригиналните" (6 броя да има и за други ентусиасти, евентуално).
Реших, за себе си, че ако идва масло по кабелите, то е само щото тези 2 пръстенчета са дали фира и като пристигнаха - запретнах ръкави.
инструкции намерих на този сайт, а и снимките там са по-хубави от моите с телефона в тъмницата, затова не ги и слагам.
в резюме - има 2 тънки момента
- за най-задните два болта ви трябва карданна връзка за гедорето или по-дълбоки лули (8-ци), особенно за левия.
- пак най-отзад има нещо като допълнителен "heatshield", хем пречи на досъпа до гореспоменатите 2 болта, хем пречи да се махне/сложи капака на клапаните, хем и образува проблеми с наместване на гарнитурата впоследствие - държи се на 1 болт 8-ца, скрит отзад и навътре - трябва лула за да се бръкне, щото мястото е много кът. Аз не можах да се справя с него и ползвах техниката "здрави пръсти" да го кривя по време на процедурите
- болтовете на капака се стягат леко - само 9NM, шайбите всъщност са гумени пръстенчета залепени върху метални втулки които фиксират гарнитурата - внимавайте да не ги затриете
отне ми около час и половина да го направя - от нещата споменати в линка, не съм отварял ECU-то за почисване - нямах подходяща мотивация - т.е. проблем с работата на двигателя, както и силикон за запечатването му след почисването - оставих го както си е - само с добре почистен външно куплунг
За сега - седмица след опреацията (около 200км) не намерих следи от масло в червения куплунг - ще наблюдавам дали ще избие и след време пак ще докладвам дали манипулацията е решила проблема с избиването на масло успоешно :-)
лек ден и дано съм бил полезен някому
Проблема е известен и доста спряган из англоезичните LR форуми - лечението било нов "injector harness" (AMR6103) - цената му е около 35-40 лири (без доставката). Общото впечатление с което останах е, че не е бил "доизмислен" и имало някава нова ревизия с която се лекувало - но доказателства за такава не намерих в микрокат-а (т.е. липсват различни номера за тази част). Много от теориите спрягани из нета са, че избивало гориво (!?!) по междината, между медния проводник и изолацията на кабелите, директно от инжекторите, където е под доста високо налягане (2000 атм.). Тази теория ми е много съмнителна (въпреки добре звучащите обоснованки за незнам-какви-си-сили и повърхностни напрежения и т.н) щото просто ако беше гориво, щеше все да се омеша с маслото - кабелите на инжекторите са при клапаните и си плуват в масло и доказателства за наличие на гориво при почистванията ми на червения ECU куплунг не намерих.
Така, оказа се, че кабелите за инжекторите влизат под капака на клапаните през специален куплунг. Куплунга е уплатнен с 2 О-пръстена от специален масло- и темо-устойчив материал - имат си номер (NYX100080) и из магазините из нета се намират 2 версии (Genuine - ~1.50 лири, и бритпарт ~0.75 лири) - купих си от "оригиналните" (6 броя да има и за други ентусиасти, евентуално).
Реших, за себе си, че ако идва масло по кабелите, то е само щото тези 2 пръстенчета са дали фира и като пристигнаха - запретнах ръкави.
инструкции намерих на този сайт, а и снимките там са по-хубави от моите с телефона в тъмницата, затова не ги и слагам.
в резюме - има 2 тънки момента
- за най-задните два болта ви трябва карданна връзка за гедорето или по-дълбоки лули (8-ци), особенно за левия.
- пак най-отзад има нещо като допълнителен "heatshield", хем пречи на досъпа до гореспоменатите 2 болта, хем пречи да се махне/сложи капака на клапаните, хем и образува проблеми с наместване на гарнитурата впоследствие - държи се на 1 болт 8-ца, скрит отзад и навътре - трябва лула за да се бръкне, щото мястото е много кът. Аз не можах да се справя с него и ползвах техниката "здрави пръсти" да го кривя по време на процедурите
- болтовете на капака се стягат леко - само 9NM, шайбите всъщност са гумени пръстенчета залепени върху метални втулки които фиксират гарнитурата - внимавайте да не ги затриете
отне ми около час и половина да го направя - от нещата споменати в линка, не съм отварял ECU-то за почисване - нямах подходяща мотивация - т.е. проблем с работата на двигателя, както и силикон за запечатването му след почисването - оставих го както си е - само с добре почистен външно куплунг
За сега - седмица след опреацията (около 200км) не намерих следи от масло в червения куплунг - ще наблюдавам дали ще избие и след време пак ще докладвам дали манипулацията е решила проблема с избиването на масло успоешно :-)
лек ден и дано съм бил полезен някому
Коментар