Обява

Свий
Няма добавени обяви.

RR L322 Въпрос преди покупка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • RR L322 Въпрос преди покупка

    Здравейте!
    От скоро започнах да се заглеждам по RR L322 Vogue и след като изчетох всичко на родния език и доста от английските форуми все още останаха няколко въпроса без отговор в главата ми...
    Уводна информация: Продавам MB W211 2008г и искам да си купя джип. Понеже се занимавам със строителство и ми се налага да обикалям по обекти където още няма изграден път и обичам да ходя на лов (за момента ползвам Дискавърито на татко 1-чка повдигната+шнорхел и т.н.) и ми трябва кола която да съчетава някакъв лукс и представителност от една страна и възможност за шофиране извън асфалта. Това доведе до интереса ми към RR L322 и избора на двигател е дизел по съществени причини (нямам интерес към бензиновите). Психологическата ми граница за бюджета е до 15 000 лв. (с още 5 000лв резерва за обслужване, гуми и някакъв непредвиден ремонт). И предвид гореспоменатите критерии стигаме до две опции: Първа генерация Vogue 3.0 TD или Втора генерация (фейслифт или както се нарича) Vogue 3.6 TDV8
    Според прочетеното от мен (пиша го сравнително подробно понеже на намерих тема конкретно за L322 и предполагам прочетеното от мен ще е полезно на други мераклии купувачи на модела) плюсовете и минусите са:

    1. L322 3.0 TD
    - Двигател разработен от БМВ, по-стара технология, но по-евтина зa ремонт. Ускорение 0-100 около 14 секунди (никакво), но пък само 6 бр. дюзи с цена за рециклиране около 200лв (много варират, но средно на такива ги намирам)
    - Скоростна кутия GM (по спомен) 5 степенна и според прочетеното от мен дава фира след около 200 000км. Рециклиране от 1500 до 3000лв според различните обяви
    - Диференциал - проблемен в началото, после е имало някаква акция и са сменени и на вече продадените бройки (не знам до колко е решен проблема след това)
    - Офроуд технология - Бавни скорости
    - Доста плачат от ел.инсталациите (проблем със сензори, досадни грешки без причина и т.н. дори имаше идея за някакви измислени човечета живеещи в РР които нощем бръникат по него и от там се появявали грешки от нищото)
    - Навигация от БМВ (разработена около 2000г) която към днешна дата не съм сигурен дали става за нещо повече от бордови компютър на базов модел дачия
    КАКВО ДА ОЧАКВАМ И КОЛКО СТРУВА:
    - Ремонт двигател - от 2000 до 3000лв
    - Ремонт дюзи - 6х200= 1200лв
    - Закупуване на любителски софтуер за диагностика свързан с досадните грешки
    Въпроси към конкретния модел:
    Някой сменял ли е навигацията с нещо по-модерно с блутут за телефона и актуални карти?
    Пропускам ли нещо свързано с офроуд технологията ( има ли подобие на терейн респонс на следващия модел и до колко е ефективен)?
    Наистина ли в купето се чува толкова много двигателя (някой който има база за сравнение с фейслифта)?

    2. L322 3.6 TDV8 (втора генерация или фейслифт)
    - Двигател разработен от Форд (но в Англия, каквото и да значи това) и монтиран само в Ягуар и Роувър. Доста прилично ускорение предвид теглото 2.6т (около 9 секунди от 0 до 100 по спомен), карах такъв но на РР спорт и се държеше доста приятно... НО пиезо дюзи Сименс 8бр, без опция за връщане на стара и купуване на нова /както е при други марки автомобили с такива дюзи/ и цена между 800 и 1000лв за брой
    - Скоростна кутия ZF 6 степенна и според всичко прочетено - доста сполучлив и здрав компонент. Дори и да се наложи рециклиране цената е подобна.
    - Две турбини които са очакван ремонт след 200 000км и за да се свалят се отделя купето от рамата (рециклиране на двете излиза около 1500лв, без труда на майстора за сваляне и слагане)
    - Офроуд технология - Бавни скорости и "терейн респонс", според прочетеното и изгледаното от мен това трябва да е доста сполучливо!
    - По-модерна навигация в повечето случаи в комплект с Харман Кардън Лоджик 7
    КАКВО ДА ОЧАКВАМ И КОЛКО СТРУВА:
    - Смяна на дюзи 8х1000 = 8000лв
    - Ремонт турбини 1х1000 + 1х500 + труд сваляне/слагане = 2000/2500лв
    Въпроси към конкретния модел:
    Някой правил/сменял ли е дюзи (да сподели от опит каква е присъдата) или ще се окаже, че изкарват повече от 200 000км ??
    Някой ремонтирал ли е турбините или скоростите (пак от опит да сподели)

    Очакваните ремонтите по окачването и кормилната колона не ги коментирам, защото са сходни и при двата модела. Да приемем и че двете турбини са равни на скоростната кутия от GM. Като разход на гориво според прочетеното нещата също са доста изравнени. Разликата в цените ми е в бюджета и не искам да я коментираме. Повече ме вълнуват разходите по поддръжката на двата модела и какво да очаквам съответно при закупуване на някой от тях.

    Ииии...
    Има ли случайно някакви бройки пуснати с БМВ двигателя, но с купето на фейслифта, защото в купето ситуацията доста накланя везните към фейслифта (допълнителните "духалки" на таблото, навигацията, Хармън Кардън, терейн респонс, няма го грозния лост за ръчна спирачка който ти вади очите като се качваш и перчатите копчета за окачването и бавните скорости)... Но пък от друга страна не стига, че даваш около 5 000лв повече за по-нов модел а трябва да приготвиш и около 4000 повече за дюзите...

    Пред сериозна дилема съм и всякакви мнения от хора имащи някой от двата модела биха ми били от полза!
    БЛАГОДАРЯ!!

    П.С. Съжалявам ако темата не е за тук, нов съм и може да не съм се ориентирал добре. Моля ако може да бъде преместена за където и е мястото, защото не ми се пише пак този роман

  • #2
    Видях ,че и в другия раздел си дублирал питането си за дюзите и реших и тук да ти напиша ,за да може повече хора да видят това което ги интересува.
    Говоря само от личен опит с коли които съм карал подържал и карам (служебни).
    Вог 2007 : 3.6
    Дюзи - никакъв проблем от 2007г до януари 2021г - 400 000 км
    Гнп сдаде багажа на 400 000 км. ( Low fuel pressure) - сменено със "заводски рециклирано"(така казаха) - 1800лв.
    На около 150 000 правихме скорости ,но не беше някакъв сериозен проблема.
    На около 280 000 сменихме двете турбини - цената не беше никак приятна 9600 за двете със смяната (нови)
    С електрониката има известни ядове но не фрапантни- парктроници, сменях алтернатор два пъти . Повечето грешки ги даваше от слаб волтаж към датчиците по колата и влизаше в авариен режим. След смяна на алтернатора и нов акумолатор всичко беше ок.
    Колата има проблемни спирачки много криви дисковете - на 40000 горе долу ми заминават даже и по рано.
    Навигацията за нищо не става няма актуален софтуер от мисля 2012 беше. Мултимедията е ок но тв не можаха да го направят на цифрова - някакви кан шини оптични кабели не можаха да го подкарат. Няма и юсб само чейнджър 6 диска.
    Разход - 13-15
    Другия вог сега който ползвам е 2008 г 180 000км при нас е от чисто нов .
    До момента само консумативи и не е давал някакви проблеми освен няколко пъти дето влизаше в авариен режим заради задръстен дпф. (Много малко се караше до сега) - газ над 2500об/мин за 30мин и се оправя
    С окачване и с двата не съм имал сериозни ремонти - някой накрайник най много. На стария счупих лява полуоска в сервиза казаха ,че била изгнила .
    Важна особеност която забелязах и при двата който имах/имам възможността да карам от доста време е гниене на задни вежди на калниците на едно и също място и на двата - дължи се на гуменото уплътнение на веждите - зимата задържа сняг сол кал влага. В началото от горе се вижда точица набъбнала боя , но от вътре под уплътнението си работи.
    Ако има интерес мога да копирам списък с цени на части който съм сменял през годините да си направите сметка за разходите пускал съм го в друг форум на марката мога да го копирам.

    Забравих да кажа ,че при мен не се разделяше купе от шаси за турбините - при вога излизат ,но при спорта не знам как е.

    Коментар


    • #3
      Какво наложи купуването на нови турбини?
      Брат ми наскоро рециклира двете турбини на цена около 3х лева. Качи списъка ще е интересно за много хора предполагам.

      Коментар


      • #4
        Както споменах колите са служебни и дилемата беше следната :
        ако възнамеряваме да я караме колата още дълго време - купуваме нови
        Ако бяхме решили да я махаме скоро1-2 години щяхме да сложим рециклирани.
        Реално турбините които свалихме за мен бяха ок за рециклиране бяха с много минимален луфт и то само на едната .
        При положение че закупуването на чисто нови борг уорнър не беше проблем (финансово ) преценихме че в перспектива е по добрия вариант. Това беше около 2017 г и повече не ги и погледнахме. Колата беше продадена тази година с перфектни турбини.
        Не казвам ,че това беше единственото решение , просто от горе така ми спуснаха да ги сменя с нови а не да рециклирам.

        . Списък от фактури

        Предни накладки брембо олд-244,34 лв/на 20000км
        Преден диск -134 лв/на 40000км
        Сензори за износване 33лв
        Спирачен диск заден 2х133 лв /40000км
        Задни накладки 84лв /20000км
        Сензор задни нкладки 33лв
        Маслен филтър 18.33лв / 10000км
        Ввъьдушен филтър 41.67лв / 10000
        Горивен филтър 83.67 ле / аз лично на 10000 сменям.
        Поленов филтър 41.67 лв / 10000 км
        Масло 9.5л кастрол Едж проф. 20.80лв/ 10000

        Носач преден долен 153.33лв
        Шрнир преден носач 63.53
        Вътрешен кормилен накрайник 83.30
        Нов алтернатор 900лв

        Виско перка 553.33лв
        Термостати на егр клапани(2бр) по 505.41
        Предна възд. Възгл беше преди 3 год. около 650лв
        Горните цени са без ддс извадени от мои фактури.

        Турбини комплект 2 бр преди 4 год. 9600 лв
        Челно стъкло пилкинтън 980лв и още много.

        Важно за възглавниците - при мен до сега и на двата джипа се наложи подмяна на предните възглавници, винаги се протриваха на едно и също място от вътрешната долна страна и не изпускаше докато не я сваля от копчето ниско долу , чак тогава изсъскваха иначе ги пръскахме със сапунена вода половин час и не можехме да открием пропуск на въздух. Показатено е ако когато си седя по светофарите и започна да я виждам, че се самонивеира (помпа въздух компресора) поне 5-6 пъти на ден значи има пробив в системата ( не е задължително възглавницата) . Сега преди два месеца в рамките на една седмица ми заминаха на новия р.р и двете предни. Цената от преди 3години е същата около 650лв . А самата смяна е много бърза , ако не са спекли болтовете на шенкела максимум за 30-40мин.
        Последно редактирано от Stoyanatanasovv; 31-05-21, 22:44.

        Коментар


        • trapper
          trapper коментира
          Редактиране на коментар
          В кой сервиз поддържате колата и доволни ли сте от работата им?

      • #5
        Докато е била гаранционна си беше в мотопфое, после Жоро Цветанов (lr solution) кв орландовци .
        Жоро беше приемчик в мотопфое люлин и от купуването на колата той се занимаваше с нея.
        Да доволен съм защото винаги държи наличности на основни части по окачване масла филтри, възглавници и други дреболии и обикновенно ми прави колата много бързо. Цените не желая да коментирам дали са ниски високи. - не аз плащам , а човека ми върши работа експедитивно.
        ​​​​​​Ползвал съм и други сервизи , но по изключение поради спецификата на договорите за поддръжка на фирмени автомобили.

        Коментар


        • #6
          Насочи се към TD6 мотора. Оом психологическата граница ти е 15к - до тези пари можеш да взмеш такъв запазен. 8-цилиндров дизел, фейлифт читав под 20к няма. Проверено и изпитано. 4.4 БМВ безнзинов ако намериш читав ще удариш джакпота, но аз до момента само един съм видял такъв и го взе май приятел за сум близка до тази която си сложил за максимум. 4.4 Ягуар е най-доброя двигател за това купе, но никой не си го продава, а появи л исе случайно е за цена двойна на бюджета ти.
          ....!

          Коментар


          • #7
            Имахме RR L322 Vogue служебна и са малко нещата по нея, които не са ремонтирани - това е черна дупка за пари. Проходимостта и е скромна. Никога вече! Ако ще да е тапицирана с косми от гъза на Кралицата. Ориентирай се към ТЛК.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X