Здравейте, колеги! Да се похваля (и оплача) и аз.
От седмица съм собственик на Land Rover Discovery 1 200 tdi. Не мислех да взимам толкова голям "джип", бях се ориентирал към Feroza, Vitara или Frontera Sport, но Disco-то ми дойде изгодно и не издържах. Сега се опитвам да преценя дали ми е необходим чак такъв камион, че да си го стягам, или да му се порадвам малко и да го пусна да се продава. Удоволствието да караш истински всъдеход е голямо, въпреки че на асфалт е доста муден (предишната ми кола беше Audi B4 Quattro, 137 к.с. и сега ми е малко трудно да се адаптирам), но ако ме слуша ще си го оставя. Колата е с 5 вр., ролбари, перфектно работещ климатик (на което много държах), аларма, стерео уредба, централно заключване, малко електрически глезотии, лети джанти и втори комплект гуми.
Вчера засякох разхода за първи път - при смесено каране (извън градско с 90-100 км./ч. и климатик, градско, лек off-road), за 417 км., успя да побере 37 л. нафта. По-малко от 9/100, резултат от който мисля, че мога да съм единствено доволен! Досега не съм забелязал проблеми по двигателя и свързаните с него системи, трансмисията, управлението и окачването.
Забележки разбира се има. Дъното на купето (каросерията) е заминало, колата е внос от Австрия, корозията присъства щедро. Външните панели и части обаче са в добро състояние, почти няма проблеми с тях. Което е по-важното - по рамата също няма поражения. Разбира се ако се мине с песъкоструйка, ще се покажат скрити "тайни", но поне засега не съм забелязал притеснителни признаци. Срещнах доста мнения във форума, които и аз споделям, че единствения начин за трайна победа над корозията е и най-скъпият - разделяне на купето от шасито, разкачване на всичко, обработка на повредените повърхности отвътре и от вън, изкърпване, грундиране, боядисване. Този вариант ще планирам, ако реша да си я оставям. Имам и крив спирачен диск (още не съм разбрал кой точно, вероятно отпред), при спиране педала на спирачката рита, като при включен ABS, с какъвто колата за съжаление не разполага. Ръчната спирачка също не работи, още не съм си играл да разбера защо. Тези проблеми при всички случай ще ги оправям, най-важните системи във всеки автомобил са спирачната и кормилната (и двойното предаване
) - с тях всичко трябва да бъде ОК! Не ми стана съвсем ясно обаче как стои въпросът с блокирането на крайните диференциали (централният е ясен), доколкото разбрах, най доброто на което мога да се надявам е да са LSD?! Винаги ли са такива, тоест, стандартно ли е за модела? Ако да, и на двата моста, или само отзад? Малко ме разочарова липсата на ръчно блокиране на задния диференциал, човек очаква да го види в Land Rover, след като го има в Audi, но както и да е. Повече ме озадачават и притесняват други неща (може би защото не мога съвсем да си ги обясня):
1. Свети ми лампата за зареждане на акумулатора, но проблемът не е в зареждането, измерих го - дава перфектни 14 v. на празен ход. Но пък и лампата не е съвсем неадекватна - на място едва примигва, а с увеличаване на скоростта и включените консуматори започва да грее все по-бодро?!
2. Странно се държи и лампата за налягане на маслото. При студен двигател няма проблем. При топъл двигател обаче, примигва или направо светва на празен ход на двигателя. При подаване на газ угасва веднага. Маслото е Liqui Molly 15W40 и е на максимума! Мислех си, тъй като и двете лампи не се държат адекватно а датчиците им очевидно не са отказали, дали е възможно проблемът да е в таблото, да има някакъв стабилизатор на напрежението, или пък не добра маса?! И още нещо ме озадачи:
3. Вчера при прехвърлянето в КАТ, естествено свериха номерата на рамата и двигателя. Номерът на рамата е щампован от дясно в предната част, до спирачните маркучета на предно дясно колело. Цифрите обаче са някак си много плитки, ако не знаехме, че е там, нямаше да го намериме въобще. Половин час трих с шкурка тиня и ръжда, и накрая се появи дотолкова, че да може да се прочете, ако човек го гледа от някъде и го сверява, иначе пак не беше много ясен. Очевидно не е пренабиван, трих оригинална боя и ръждата беше доста стара като по цялата рама, макар и повърхностна, а пък и ако беше пренабиван щеше да е доста по-ясен всъщност?! Затова и нямах проблем с пререгистрацията, но въпреки всичко ми се струва странно?! Колеги с Disco 1, при вас така ли е?
Засега тези три неща ме изпълват с недоумение, ако някой има някаква идея, моля да я сподели, ще съм много благодарен! За напред ще обменяме информация, ще се опитвам и аз да съм полезен!

Вчера засякох разхода за първи път - при смесено каране (извън градско с 90-100 км./ч. и климатик, градско, лек off-road), за 417 км., успя да побере 37 л. нафта. По-малко от 9/100, резултат от който мисля, че мога да съм единствено доволен! Досега не съм забелязал проблеми по двигателя и свързаните с него системи, трансмисията, управлението и окачването.
Забележки разбира се има. Дъното на купето (каросерията) е заминало, колата е внос от Австрия, корозията присъства щедро. Външните панели и части обаче са в добро състояние, почти няма проблеми с тях. Което е по-важното - по рамата също няма поражения. Разбира се ако се мине с песъкоструйка, ще се покажат скрити "тайни", но поне засега не съм забелязал притеснителни признаци. Срещнах доста мнения във форума, които и аз споделям, че единствения начин за трайна победа над корозията е и най-скъпият - разделяне на купето от шасито, разкачване на всичко, обработка на повредените повърхности отвътре и от вън, изкърпване, грундиране, боядисване. Този вариант ще планирам, ако реша да си я оставям. Имам и крив спирачен диск (още не съм разбрал кой точно, вероятно отпред), при спиране педала на спирачката рита, като при включен ABS, с какъвто колата за съжаление не разполага. Ръчната спирачка също не работи, още не съм си играл да разбера защо. Тези проблеми при всички случай ще ги оправям, най-важните системи във всеки автомобил са спирачната и кормилната (и двойното предаване

1. Свети ми лампата за зареждане на акумулатора, но проблемът не е в зареждането, измерих го - дава перфектни 14 v. на празен ход. Но пък и лампата не е съвсем неадекватна - на място едва примигва, а с увеличаване на скоростта и включените консуматори започва да грее все по-бодро?!
2. Странно се държи и лампата за налягане на маслото. При студен двигател няма проблем. При топъл двигател обаче, примигва или направо светва на празен ход на двигателя. При подаване на газ угасва веднага. Маслото е Liqui Molly 15W40 и е на максимума! Мислех си, тъй като и двете лампи не се държат адекватно а датчиците им очевидно не са отказали, дали е възможно проблемът да е в таблото, да има някакъв стабилизатор на напрежението, или пък не добра маса?! И още нещо ме озадачи:
3. Вчера при прехвърлянето в КАТ, естествено свериха номерата на рамата и двигателя. Номерът на рамата е щампован от дясно в предната част, до спирачните маркучета на предно дясно колело. Цифрите обаче са някак си много плитки, ако не знаехме, че е там, нямаше да го намериме въобще. Половин час трих с шкурка тиня и ръжда, и накрая се появи дотолкова, че да може да се прочете, ако човек го гледа от някъде и го сверява, иначе пак не беше много ясен. Очевидно не е пренабиван, трих оригинална боя и ръждата беше доста стара като по цялата рама, макар и повърхностна, а пък и ако беше пренабиван щеше да е доста по-ясен всъщност?! Затова и нямах проблем с пререгистрацията, но въпреки всичко ми се струва странно?! Колеги с Disco 1, при вас така ли е?
Засега тези три неща ме изпълват с недоумение, ако някой има някаква идея, моля да я сподели, ще съм много благодарен! За напред ще обменяме информация, ще се опитвам и аз да съм полезен!
Коментар