Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз открих голямото "Disco"!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • И аз открих голямото "Disco"!

    Здравейте, колеги! Да се похваля (и оплача) и аз. От седмица съм собственик на Land Rover Discovery 1 200 tdi. Не мислех да взимам толкова голям "джип", бях се ориентирал към Feroza, Vitara или Frontera Sport, но Disco-то ми дойде изгодно и не издържах. Сега се опитвам да преценя дали ми е необходим чак такъв камион, че да си го стягам, или да му се порадвам малко и да го пусна да се продава. Удоволствието да караш истински всъдеход е голямо, въпреки че на асфалт е доста муден (предишната ми кола беше Audi B4 Quattro, 137 к.с. и сега ми е малко трудно да се адаптирам), но ако ме слуша ще си го оставя. Колата е с 5 вр., ролбари, перфектно работещ климатик (на което много държах), аларма, стерео уредба, централно заключване, малко електрически глезотии, лети джанти и втори комплект гуми.
    Вчера засякох разхода за първи път - при смесено каране (извън градско с 90-100 км./ч. и климатик, градско, лек off-road), за 417 км., успя да побере 37 л. нафта. По-малко от 9/100, резултат от който мисля, че мога да съм единствено доволен! Досега не съм забелязал проблеми по двигателя и свързаните с него системи, трансмисията, управлението и окачването.
    Забележки разбира се има. Дъното на купето (каросерията) е заминало, колата е внос от Австрия, корозията присъства щедро. Външните панели и части обаче са в добро състояние, почти няма проблеми с тях. Което е по-важното - по рамата също няма поражения. Разбира се ако се мине с песъкоструйка, ще се покажат скрити "тайни", но поне засега не съм забелязал притеснителни признаци. Срещнах доста мнения във форума, които и аз споделям, че единствения начин за трайна победа над корозията е и най-скъпият - разделяне на купето от шасито, разкачване на всичко, обработка на повредените повърхности отвътре и от вън, изкърпване, грундиране, боядисване. Този вариант ще планирам, ако реша да си я оставям. Имам и крив спирачен диск (още не съм разбрал кой точно, вероятно отпред), при спиране педала на спирачката рита, като при включен ABS, с какъвто колата за съжаление не разполага. Ръчната спирачка също не работи, още не съм си играл да разбера защо. Тези проблеми при всички случай ще ги оправям, най-важните системи във всеки автомобил са спирачната и кормилната (и двойното предаване ) - с тях всичко трябва да бъде ОК! Не ми стана съвсем ясно обаче как стои въпросът с блокирането на крайните диференциали (централният е ясен), доколкото разбрах, най доброто на което мога да се надявам е да са LSD?! Винаги ли са такива, тоест, стандартно ли е за модела? Ако да, и на двата моста, или само отзад? Малко ме разочарова липсата на ръчно блокиране на задния диференциал, човек очаква да го види в Land Rover, след като го има в Audi, но както и да е. Повече ме озадачават и притесняват други неща (може би защото не мога съвсем да си ги обясня):
    1. Свети ми лампата за зареждане на акумулатора, но проблемът не е в зареждането, измерих го - дава перфектни 14 v. на празен ход. Но пък и лампата не е съвсем неадекватна - на място едва примигва, а с увеличаване на скоростта и включените консуматори започва да грее все по-бодро?!
    2. Странно се държи и лампата за налягане на маслото. При студен двигател няма проблем. При топъл двигател обаче, примигва или направо светва на празен ход на двигателя. При подаване на газ угасва веднага. Маслото е Liqui Molly 15W40 и е на максимума! Мислех си, тъй като и двете лампи не се държат адекватно а датчиците им очевидно не са отказали, дали е възможно проблемът да е в таблото, да има някакъв стабилизатор на напрежението, или пък не добра маса?! И още нещо ме озадачи:
    3. Вчера при прехвърлянето в КАТ, естествено свериха номерата на рамата и двигателя. Номерът на рамата е щампован от дясно в предната част, до спирачните маркучета на предно дясно колело. Цифрите обаче са някак си много плитки, ако не знаехме, че е там, нямаше да го намериме въобще. Половин час трих с шкурка тиня и ръжда, и накрая се появи дотолкова, че да може да се прочете, ако човек го гледа от някъде и го сверява, иначе пак не беше много ясен. Очевидно не е пренабиван, трих оригинална боя и ръждата беше доста стара като по цялата рама, макар и повърхностна, а пък и ако беше пренабиван щеше да е доста по-ясен всъщност?! Затова и нямах проблем с пререгистрацията, но въпреки всичко ми се струва странно?! Колеги с Disco 1, при вас така ли е?
    Засега тези три неща ме изпълват с недоумение, ако някой има някаква идея, моля да я сподели, ще съм много благодарен! За напред ще обменяме информация, ще се опитвам и аз да съм полезен!
    088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

  • #2
    До: И аз открих голямото "Disco"!

    Тъй като явно не ти се занимава да търсиш из форума какво е задвижването и как стоят нещата с диференциалите, имаш един единствен бонус и той ще е само един.
    Т.е. сега ще ти кажа как стоят нещата, обаче ти ще обещаеш в бъдеще да търсиш повече из форума, тъй като този въпрос е коментиран безброй много пъти. Другият път като зададеш въпрос, който е коментиран ти обещавам, че модераторите няма да ти простят.

    Та така, за диференциалите. Диското е с постоянно задвижване на 4-те колела и има 3 диференциала. С малкия лост можеш да заключваш единствено средния (междуосевия) диференциал. Модела стандартно няма никакви други блокировки на преден или заден диф. LSD също няма никъде, не се и надявай да има.
    Лампата на динамото е класическа повреда по нашите машини, аз съм карал 2 такива и на двете ми прави този номер. И до ден днешен ми светка лампата на динамото. Повредата обикновено е в един диод, някъде из алтернатора. Не е в таблото.
    Другото с лампата на маслото е по-притеснително. Можеш да се опиташ да замериш налягането на маслото по някакъв начин в някой сервиз да се види дали самия датчик не е дал фира или пък направо да го смениш с нов. Ако не е това, лошо. По поведението на лампата съдя, че повреда нямаш в таблото и ел. инсталацията.

    Поздрави.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

    Коментар


    • #3
      До: И аз открих голямото "Disco"!

      Не си прав, колега, доста търсих във форума! Ето кое мнение ме е заблудило: ...А това че се въртят двете задни - просто са попаднали на настилка с еднакво сцепление или имаш допълнителен блокаж вероятно с ограничено приплъзване или някакъв друг в задния диф... Предполагам, че можеш да се сетиш чие е мнението?! Или да пусна и линк към темата?
      Както и да е - не сме се разбрали, лошо няма! При всички случай е разочароващо, остави че няма ръчен блокаж на задния диференциал, сега излиза, че всъщност няма никакъв! Не го очаквах от фирма, която се е посветила на автомобилите с повишена проходимост. Ще се монтира допълнително, ако остане за мене.
      А за диода в алтернатора може ли малко допълнителна информация, бих го сменил, ако е възможно?!
      Ако допуснеме, че датчика за налягане на маслото си е наред и при условие, че има достатъчно масло, какво остава - маслената помпа? Неподходящ вискозитет на маслото?
      088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

      Коментар


      • #4
        До: И аз открих голямото "Disco"!

        Добре дошъл в лудницата! Не очаквай бегачка от Диско1, особено с 200 мотора. 114 коня на близо 2 тона тегло самоналагат изводи. Иначе извън пътя е в стихията си. Австрийската кошница /като мойта и на Насов/ има добри и лоши страни. Добрата е, че не е карана от южняци /италианци, испанци, българи и друга емоционална и безотговорна паплач/ и колите са що-годе поддържани . Лошата страна е корозията. Моят номер на шасито го търсихме в КАТ 40 минути, даже си помислих, че търсят наркотици
        Каналджията ми каза: "вземи го намажи с грес, че съвсем ще изчезне".
        Един тенекеджиски съвет: Погледни пода на багажника в частта над резонаторното гърне. Да не се чудиш после каква е тая вода в багажното отделение.

        Ха честито! Че малоумниците малко останахме.
        За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

        Коментар


        • #5
          До: И аз открих голямото "Disco"!

          Ха честито и от мен ,а Радо е прав:поразрови се малко повече и горе долу ще влезнеш в час,а за налягането на маслото най добре го замерете с допълнителен манометър на маслената магистрала. Успех и хиляди безаварийни
          И СНИМКИ.
          Последно редактирано от Бате Мите; 16-07-09, 16:45. Причина: допълнение
          [SIGPIC][/SIGPIC]
          DISCO 1-200TDI-бял...

          Коментар


          • #6
            До: И аз открих голямото "Disco"!

            Честито и дано си паснете! Блокажът и бавните стигат, ако няма да правиш супер изпълнения. Другите може и да имат фабрично повече, но това е защото им трябва

            Първоначално публикуван от c_gul Преглед на мнение
            Добре дошъл в лудницата! Не очаквай бегачка от Диско1, особено с 200 мотора. ... Австрийската кошница /като мойта и на Насов/ има добри и лоши страни.
            ....
            Моето е от Германия и е доста ръждиво също, но го боря малко по малко с вюрт, старо двигателно масло и други глезотии

            Коментар


            • #7
              До: И аз открих голямото "Disco"!

              Да ти е честит звера и не се плаши вЕрно добиче е!
              Да те води кадето поискаш и да те връща.Много безавариини!
              <Land Rover Discovery 300 tdi> <Bearmach/Pro Comp 2"> <Extreme Evolution 32">http://arhangel.run-bg.com/bg/index.pl

              Коментар


              • #8
                До: И аз открих голямото "Disco"!

                Колега честито,

                Аз ще пиша само по въпросът с лампата
                Истината е че съм има подобен проблем с кола, когато маслото е студено
                помпата вдига по високо налягане но в момента в който се стопли (разбие) налягането пада и от там присветването на лампата в ниски
                Аз бих ти пожелал проблема да е в помпата но вероятноста е малка
                1. бих сменил маслото ако не е
                2. мерене на налягането (както са написали по горе)

                Успех
                леле от турбо интеграле на Range Rovar Стрес Голям

                Коментар


                • #9
                  До: И аз открих голямото "Disco"!

                  Честито за машината!
                  За алтернатора погледни тази тема, възможно е това да е решението. И при мен лампата се държеше по същия начин. Измери напрежението при включени консуматори (дълги, климатик, чистачки) и виж дали държи 13,8V. Ако не, отваряй смело
                  A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                  Коментар


                  • #10
                    До: И аз открих голямото "Disco"!

                    Първоначално публикуван от The Namesake Преглед на мнение
                    При всички случай е разочароващо, остави че няма ръчен блокаж на задния диференциал, сега излиза, че всъщност няма никакъв! Не го очаквах от фирма, която се е посветила на автомобилите с повишена проходимост. Ще се монтира допълнително, ако остане за мене.
                    Е стига де, нали ти казах че има блокаж на междуосевия диференциал. Не е като да няма никакъв.
                    А блокаж на заден диференциал ти трябва само ако го използваш за много Hard изпълнения или за състезания, иначе е излишно, но това си е мое мнение.
                    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                    Коментар


                    • #11
                      До: И аз открих голямото "Disco"!

                      Честито! Напред и нагоре!
                      Стихията на Диско-то е извън пътя. Там, където другите подскачат по дупките и водачите им са принудени да натискат безброй копчета за да ги накарат да вървят, Диско-то иска само бавни и блокиран междуосев диференциал - вози като лодка и върви, понякога и с гуми за мъгла.
                      За лампата на динамото - причината може и да е в контактите й. За лампата за маслото.....маслото ти е добро ( и аз карам с такова без доливане от смяна до смяна), ако не е датчика...кофти..по-вероятно е налягането да пада от увеличени хлабини - в лагерите на коляновия вал, в лагерите на разпределителния вал...
                      00359893488603

                      ....нямам си вече LR...

                      Коментар


                      • #12
                        До: И аз открих голямото "Disco"!

                        Честито и от мен!Липсата на блокаж на мостовете се компенсира до голяма степен от отличните ходове на окачването!И както Радо спомена,ако не го завираш там където не му е мястото,липсата е минимална.Милион безаварийни!
                        Виден столичен ихтиолог

                        Коментар


                        • #13
                          До: И аз открих голямото "Disco"!

                          Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
                          Е стига де, нали ти казах че има блокаж на междуосевия диференциал. Не е като да няма никакъв.
                          А блокаж на заден диференциал ти трябва само ако го използваш за много Hard изпълнения или за състезания, иначе е излишно, но това си е мое мнение.
                          Така както съм го написал, очевидно се получава двусмислено и не се разбира какво имам пред вид - то е ясно, че централния диференциал се блокира, иначе що за всъдеход ще е - едно превъртяло колело и остава на място! Разочароващо е, че няма никакъв блокаж НА ЗАДНИЯ диференциал, при условие, че до скоро го имах на разположение в лек автомобил. Но в интерес на истината никъде не ми е трябвал, въпреки че зимата се метках у най-големите преспи без да ми мигне окото!
                          088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                          Коментар


                          • #14
                            До: И аз открих голямото "Disco"!

                            Първоначално публикуван от zlatoto_zd Преглед на мнение
                            Честито! Напред и нагоре!
                            Стихията на Диско-то е извън пътя. Там, където другите подскачат по дупките и водачите им са принудени да натискат безброй копчета за да ги накарат да вървят, Диско-то иска само бавни и блокиран междуосев диференциал - вози като лодка и върви, понякога и с гуми за мъгла.
                            За лампата на динамото - причината може и да е в контактите й. За лампата за маслото.....маслото ти е добро ( и аз карам с такова без доливане от смяна до смяна), ако не е датчика...кофти..по-вероятно е налягането да пада от увеличени хлабини - в лагерите на коляновия вал, в лагерите на разпределителния вал...
                            И аз за хлабини на лагерите си мислех (и опасявах от)... Човекът, който винаги ми е оправял колите, се прибира от море след около седмица. Вече се оговорихме да измериме налягането като се прибере, а и да погледне и останалите проблеми. Така че, съвсем скоро ще има резултат.
                            088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                            Коментар


                            • #15
                              До: И аз открих голямото "Disco"!

                              Честито и от мен!
                              Само радости да ти носи!
                              За блокажите - аз все още блокаж не съм използвал, въпреки, че съм с изтъркани зимни гуми, т.е абсолютно неподходящи за офф.
                              Та покарай го малко и сам ще се убедиш, че не е болка за умиралка това, че няма блокаж на задния диф.
                              Не бързай ако искаш да стигнеш
                              __________________________________
                              Discovery II TD5 10P

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X