Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възли за гресиране и смазване, видове масла и греси - Land Rover Discovery

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Възли за гресиране

    ТО1 - Техническо Обслужване 1, ТО2 - Техническо Обслужване 2, ТО3 - същото, но 3. При извършване на ТО различно от 1, ТО с по-малка цифра също се прави. Периодиката на всяко ТО също е спомената, като, когато се прави ТО2 се прави и ТО1, когато се прави ТО3 се прави ТО1 и ТО2. В ремонтните книги е възприет стандарта трите ТО да се отбелязват с правоъгълници около колата, като ТО1 е вътрешния правоъгълник, а ТО3 - външния. Отсечки свързват правоъгълника със съответния възел на схемата на колата и в текст се описва обслужването, което е необходимо да се направи. За такава схема питам, защото в ремонтната схема на Диското не я видях.

    Коментар


    • #17
      До: Възли за гресиране

      Първоначално публикуван от targa
      Асене, какво трябва да се налива в сверите на LR трета серия, защото (както предполагамче знаеш)каретата са като на кардан? Ако сложа грес кефа ще е пълен, защото няма да тече от семерингите като сега,но как греста ще влезе в капачките на самото каре не ми е ясно?
      Ами за теб маслото е по-добре, хем караш офф-, хем си си майсторче.(греста е за карета като на лека кола - дифендър, класик , диско и Серия 3 V8 )
      П.С. Какво стана със съединителя?

      ТО1 - Техническо Обслужване 1, ТО2 - Техническо Обслужване 2, ТО3 - същото, но 3. При извършване на ТО различно от 1, ТО с по-малка цифра също се прави. Периодиката на всяко ТО също е спомената, като, когато се прави ТО2 се прави и ТО1, когато се прави ТО3 се прави ТО1 и ТО2. В ремонтните книги е възприет стандарта трите ТО да се отбелязват с правоъгълници около колата, като ТО1 е вътрешния правоъгълник, а ТО3 - външния. Отсечки свързват правоъгълника със съответния възел на схемата на колата и в текст се описва обслужването, което е необходимо да се направи. За такава схема питам, защото в ремонтната схема на Диското не я видях.
      Дай картинка че нищо не разбрах. Ако и ти не си разбрал гесирай всичко на всяка смяна на масло, капачките по-често, лагерите на главините на 40к км или когато сменяш всички масла.
      http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
      Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

      Коментар


      • #18
        До: Възли за гресиране

        Понеже ми го обясниха с чертеж на земята, няма как да ти дам картинка, но при възможност ще кача или ще ти изпратя. Днес намерих в ремонтната книга текстовете относно смазването на колата, но понеже е на английски, ще отнеме време, докато изцяло схвана нещата. После ще ги напиша и тук.

        Коментар


        • #19
          До: Възли за гресиране

          Всичко, което научих и изпълних – за верността на думите си съм сигурен за себе си. Източници – ремонтна книга на Дискавъри – модел 1995 , 2.5 tdi и инструкцията за експлоатация на Дискавъри 2, 98г. – 2.5tdi, автоматична скоростна кутия.
          Автоматична скоростна кутия – сертификация на маслото ATF Dexron IID.
          Аз купих FUCHS TITAN 3000 – 11лв/л. Алтернатива – TEXACO TEXAMATIC 4291
          Аз купих първото – немско от магазини Ауто Плюс на ул. Козлодуй.
          Маслото е и за хидравликата на волана. Кутията побира около 9,8литра масло, но при смяна – около 4 – 5 литра, поради това, че не изтича всичкото. Поради тази причина също, смяна се препоръчва след около 30000км. За ръчна скоростна кутия се препоръчва смяна след 40000км, но не знам какво е маслото. Ако някой се интересува ще проверя и ще му кажа. Маслото смених в сервиз “Джемини4”. Труд + филтър + гарнитура = 100лв. Маслото си го носих. Човекът там се казва Валентин Йорданов. От г-н Йорданов, както и от момчетата в сервиза съм изключително доволен. Досаждах им през цялото време с въпроси, а по никакъв начин не ми го показаха. Отговаряха ми на всичко. Горещо препоръчвам!!!

          Двигател – сертификация RES.22.OL.PD-2 или API CE или API CF-4 или ACEA B2:96 с вискозитет 5W/40 5W/50 10W/40 10W50 /тези вискозитети са най-приемливи като съответстващи на климата ни/.
          Смяна – 10000км
          Масла /купих/ SCT DIESEL – 10W/40 /възможно е да пропускам нещо от името на маслото – тези дни ще го напиша цялостно/ 5л. – 45лв. Има и в разфасовки по литър, но не мога да кажа цена. Вероятно около 10 лв. Германско. Купих го от “Ломско Шосе” – след хали Надежда – минава се магазина на MOTOREX и над входа на магазинчето има табела VALVOLINE. Вносители са.
          Алтернатива – MOTOREX SP-X 5W/40 – 1л – 16,90 или 4л – 63лв.

          Разпределителна кутия, диференциали и шарнири – сертификация MIL-L-2105 или MIL-L-2105 B или C или D.
          Проверка – 20000км, смяна – 40000км. Ще добавя какво масло купих тези дни. Долу в джипката е, а не съм си записал.
          Разпределителна кутия – обем 2,3л.
          Диференциали – 2Х1,7л.
          Шарнири – 2Х0,35л.
          Проверка – 20000км., смяна – 40000км. На шарнирите вероятно само се долива. Има пробка на всеки шарнир.

          Карета на кардани, релсови механизми на предни седалки и триещи части около пантите на вратите – литиева грес, сертификат NLGI-2. Още не съм купил. Каретата се гресират с такаламит. Има си дюзи. Не знам на какъв пробег.

          Антифриз – на база етилен-гликол. Без метанол и фосфати, специално за алуминиеви двигатели. Количеството антифриз трябва да е между 25% и 60%. спрямо цялото количество охладителна течност. Останалото е вода. Смяна на 40000км.

          Когато науча нещо ново ще допълвам. Ако някой се интересува от бензинови мотори – ще му отговоря. Имам спесификациите.
          На края – въобще не слушайте продавачите – хабер си нямат от нищо. При думата "сертификат" или "спесификация" ме поглеждаха почти телешки. Понеже сертификатите са остарели – трудно се намират написани и вероятно са заменени с по-нови означения, но всичко, което съм посочил отговаря на дадените от Land Rover предписания. Постоянно ми обясняваха как този джип върви с всичко. Аз, обаче, пари в излишък нямам.
          Надявам се да съм бил полезен.

          Коментар


          • #20
            Смяна на масло

            Здравейте, имам Land Rover Discovery Tdi, който е на 150000км. Питането ми е на колко хиляди трябва да се сменя маслото на скоростната кутия и диференциалите? Дали въобще трябва да се сменя маслото в диференциалите и ако "ДА", трябва ли да сменя маслото и в тази кутия обозначена в книжката като:
            Main Transfer Box?

            Благодаря предварително

            Коментар


            • #21
              До: Смяна на масло

              Да, на четири смяни на моторното масло е хубаво да сменяш и тези в раздатката и дифовете. Ако си с автоматик, и там се сменя!
              Ако си го купил сега, започни със смяната на ВСИЧКИ масла!

              Коментар


              • #22
                До: Смяна на масло

                Както ти е писал колегата disem ако е нов внос ВСИЧИ консумативи по двигател -трансмисия.
                Масла, Ремъци, Ролки, Филтри, дори и да ти е казано, че всичко е сменено за самия теб си си го направи няма да загубиш нищо. Моя "ДРЪГЕЛ " го обслужихме при МИТКО-FULDATA.Добро и коректно обслужване.За МИТКО нямам думи Готин Пич.
                Щети препоръча къде какво да сложиш.

                L.R.Disco1 300Tdi -96.
                Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 12-07-10, 18:30.
                Land Rover Discovery:
                - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                Коментар


                • #23
                  До: Смяна на масло

                  Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
                  ... Моя "ДРЪГЕЛ" го обслужихме при МИТКО-FULDATA .Добро и коректно обслужване.За МИТКО нямам думи Готин Пич.Щети препоръча къде какво да сложиш.

                  L.R.Disco1 300Tdi -96.

                  Можеш ли да напишеш адреса и телефона. Сигурно го има някъде във форума, даже мисля, че го гледах, но това беше преди месеци, преди да си купя Джипката. Тогава не знаех колко е важно в сервиза да са коректни. С леката кола е лесно, там всички разбират.
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 12-07-10, 18:31.
                  Ако се колебаеш дали някой е боклук, значи той си е.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Смяна на масло

                    Първоначално публикуван от LuckyArcher Преглед на мнение
                    Здравейте, имам Land Rover Discovery Tdi, който е на 150000км. Питането ми е на колко хиляди трябва да се сменя маслото на скоростната кутия и диференциалите? Дали въобще трябва да се сменя маслото в диференциалите и ако "ДА", трябва ли да сменя маслото и в тази кутия обозначена в книжката като:
                    Main Transfer Box?

                    Благодаря предварително
                    На двигателя попринцип се сменя на 6месеца тори и да неси навъртял километрите защото се окислява и губи свойствата си а на трансмисията на 24месеца
                    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                    Дий Снайдер

                    Коментар


                    • #25
                      До: Смяна на масло

                      А има ли някое масло което да ми препоръчате, защото аз се спрях на ЕLF(като съм се придържал към спесификациите по книжката).
                      За диференциалите и раздатъчната кутия Tranself Type B (80W90/85W140)-MIL-L-2105D
                      За скоростната кутия(ръчна):ELFMATIC G3-General Motors: DEXRON III(Пише, че отговаря на DEXRON 2 и 3). За моят Land Rover го дават, че маслото в ръчна скоростната кутия и автоматична е е дно и също. НАДЯВАМ се да е така.


                      Ако някой има друго мнение, че се радвам да го сподели

                      Коментар


                      • #26
                        До: Смяна на масло

                        А ако си на зор можеш да се свържеш с мен. Единия вариант е да си докараш колата в МП люлин и да ни я оставиш да я обслужим или пък да дойдеш и да ти продадем точните масла (работим с наливни за да не набутваме клиентите излишно) Туби има.
                        Иначе ето какво ти трябва:
                        Двигател (200/300тди) - 8л 10в-40 - остава за доливане поне 1 л.
                        Диференциали и раздатка- 5л 75в-90 - нащо е на Тексако, синтетично
                        Скоростна кутия - 2.5л MTF94 или АТF, зависи с какво е карана до момента.
                        Цени не знам.
                        http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                        Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                        Коментар


                        • #27
                          До: Смяна на масло

                          Ами аз като разбрах, че Митко-Fuldata няма да се прибере тази седмица реших да отида и да си ги купя от ProMobil, купих ELF. Остана да ги сменя, което най-вероятно ще стане в събота. Само трябва да видя от къде се сменя това масло в рздатката(пробката) иначе другото не е кой знае колко сложно даже намерих и къде да предам отработеното масло.
                          Все пак ще съм ви признателен ако някой ми каже къде да търся пробката на раздатъчната кутия.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Смяна на масло

                            Най-ниско долу, гледа на ляво и надолу с вътрешен квадрат 1/2 инч
                            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 15-09-10, 13:45.
                            http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
                            Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

                            Коментар


                            • #29
                              До: Смяна на масло

                              Има една ТЕМА ДокУментация L.R намерия и я разгледай. http://home.halden.net/discovery/
                              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 12-07-10, 18:32.
                              Land Rover Discovery:
                              - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                              Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                              Коментар


                              • #30
                                Гресиране на сфери

                                Здравейте, интересуваме от каде мога да си купя смазката с която се пълнят сферите на предния мост на LR Disco1?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X