Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонти, проблеми и въпроси по Discovery 1, 200 TDI

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонти, проблеми и въпроси по Discovery 1, 200 TDI

    Здравейте, отварям тази тема относно някои въпроси по привеждане на Discovery 1, 200 TDI в съответствие с моите разбирания за семеен off-road автомобил. Автомобила ще се използва за семеен туризъм и за личен кеф, няма да се участва в преодоляване на екстремни препятствия (освен ако не се появят при нормалната му експлоатация, което неминуемо ще стане). За целта съм набелязъл някои неща които ще правя в обозримо бъдеще като например:

    1. Претапициране на тавана. В момента съм свалил тавана и утре или до края на седмицата ще го дам за претапициране, защото е много зле.

    2. Подмяна на уплътненията на люковете. И двата люка текът и докато е свален тавана смятам да ги възстановя в първоначалния им вид. Поръчал съм си оригиналните уплътнения.

    3. Песъкоструйка и пребоядисване на багажника (стои на тавана на по-ниската част - оригинално си е с колата и не се сваля). Тук следва да запитам къде могат много грамотно да ми направят песъкоструйка на това нещо и да се обработи подходящо повърхността (вероятно грундиране и боядисване). Материала е немагнитен, прилича на алуминий или дуралуминий и техните сплави. Ако някой знае как се защитават алуминиеви (вероятно) сплави - мога и сам са го направя - казвайте.

    Снимка:




    4. Уплътненията на малките прозорчета на тавана са напукани. Удачно ли е да се сменят или и така ще си карат още 10 години.

    Снимка:




    5. Къде мога да потъмня тези малки прозорчета, но не с фолио (не ми харесва след време съм виждал да се отлепва и надува и т.н.), а по някакъв химичен или друг метод.

    6. Имам ли законово право да потъмня най-задните прозорци на багажника отстрани, къде може да се прочете?

    7. Имам малко избила ръжда по тавана - на границата м/у тавана и купето, но ръждата е на тавана. Тавана не е алуминиев. Кой може да ми го обработи както трябва и да се боядише пак със същата боя, като да не си личи много (знам че няма да си личи само ако се боядише целия таван/кола, но това за момента го изключвам като вариант).

    Снимка:


    8. На тавана е монтирана някаква антена (не е за радио, за него има друга) с дължина около 20-30 см, най отзад на тавана. Дали може да се ползва за нещо. Като гледам дължината е за 446 Mhz.

    Снимка:


    9. Чудя се къде е най-добре да се монтира по-дълга антена за 27 МHz - на тавана е най-добре, но там някой клон ще я отнесе. Отзад на бронят е добро място, но е много близко до купето и вероятно ще екранира сигнала. На предната броня ми се вижда също добре, но ми е малко странно мястото - не съм виждал такава изгъзица там.

    10. Шумоизолация на купето. Намеих едни интересни материали от http://web.need.bg/di-trade/custom1.html. Материала е firex и с дебелина 10 мм струва само 8.60 лв./м2. Негорим, не отделя вредности, не се деформира - специално за шумоизолация. Ще го монтирам на тавана където има възможност. На купето под корите отстрани, във вратите, на капака на двигателя и на преградата м/у двигател и купе (там може и по-дебело). На пода още не съм решил какво ще сложа ??

    11. GPS антена - да монтирам ли постоянно на покрива (да го надупча) или да си е с магнитна подложка и да си я слагам когато потрябва. Кой е по-добрия вариант??

    12. На мястото на малките прозорчета на тавана има идеални ниши за тонколони в собствено тяло. Позволява монтирането на тонколони с размер 60х16 см. Ще сложа.

    13. Ще слагам 2 броя пожарогасители на колоните на багажника - от двете страни на задната врата, на височина над хоризонталната щора.

    14. След това гуми, евентуално лебедка (ако има пари), джек, инструменти разни, въжета здрави и т.н. до безкрай

    Очаквам мнения и коментари.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

  • #2
    Напуканите уплътнители не стават за нищо.
    За алуминия има специални грунтове и бои, обикновените не стават.
    Ръждата е като бременността - не може да е малко. Ръждата е като рака - не изрежеш ли всичко, след малко става повече. Като и без това не е в движение, просто оправи всичко.
    Обезшумяването има смисъл по реда на шумност. Шумът е логаритмично явление, обезшумяването на какво е по-тихо не намалява общият фон. Най-много шум идва от щита на моторния отсек, особено ако в него има отвори към кабината. Тяхното запушване обезшумява повече от друго. Причина за шума от тавана е свистенето на въздуха и скоковете на уплътнението му. Едва ли е актуално за нещо с аеродинамиката на гардероб.
    Общите принципи на обезшумяване са отместване на шума към по-високи честоти (не можеш да го направиш във вече съществуваща кола) и скокове на масите на детайлите и плътността на материалите. С масите също не можеш да играеш, остава ти за слагаш сандвичи където може. Общият път е 2 - 3 мм нещо меко и отгоре му 1 - 3 мм нещо плътно и твърдо. Повече слоеве и по-голяма дебелина практически не дават нищо.
    Обезшумяването на колата се прави всъщност на етапа на проектирането и, и е общо - взето най-скъпият етап.

    Коментар


    • #3
      Re: Ремонти, проблеми и въпроси по Discovery 1, 200 TDI

      Първоначално публикуван от Радослав Райчев
      9. Чудя се къде е най-добре да се монтира по-дълга антена за 27 МHz...На предната броня ми се вижда също добре, но ми е малко странно мястото - не съм виждал такава изгъзица там.
      За какво ти е такова нещо тук? Освен ако не планираш експедиция до Австралия. Тук освен да се правиш на тролей/трамвай из София или да я оставиш на някой клон в гората (заедно с нещо друго) друго май няма да стане..

      Иначе ето как го правят там, където това е нужно :


      Първоначално публикуван от Радослав Райчев
      12. На мястото на малките прозорчета на тавана има идеални ниши за тонколони в собствено тяло. Позволява монтирането на тонколони с размер 60х16 см. Ще сложа.
      Както ти писах и на бележка, според мен (imho) освен, че ще развалиш визията на колата (все пак за ЛР тези прозорчета са си класика), губиш и функционалност. В задната част покрива е повдигнат не толкова за красота, а за да може да седят двама възрастни отзад в багажника. В случай, че возиш големи хора, дори и да не им опират главите в говорителите, махаш им 'възхуха' (демек светлото). Пък и съм скептичен за доброто озвучаване на това място, където основата/ дъното (макар и изолирано) ще е стъкло.

      Първоначално публикуван от Радослав Райчев
      13. Ще слагам 2 броя пожарогасители на колоните на багажника - от двете страни на задната врата, на височина над хоризонталната щора.
      Пак IMHO, но пожарогасителите не трябва ли да се сложат 'на една ръка разстояние' от пилота или навигатора. Повярвай ми, турбото на Дифендър-а ми гръмна в движение, със скорост, точно на един от големите мостове преди Клисура (ПодБалкана). За секунди пушека от маслото покри площ от половин баскетболно игрище. Сиреч ако беше минал ТИР оттам в този момент -> бърз подпис на тефтера на Св.Петър.. Искам да кажа, че в такъв момент (не дай си боже де!!) нямаш време да търчиш до багажника. А нали не ги слагаш там само за the looks?

      Първоначално публикуван от Радослав Райчев
      14. След това гуми, евентуално лебедка (ако има пари), джек, инструменти разни, въжета здрави и т.н. до безкрай
      Да, аз бих ги наредил така:
      - гуми, въжета и компресор (1200лв. + ~150лв. + ~100лв.)
      - джек и някаква подготовка за него. Или другия вариант е оригиналния ЛР крик, малко е къс (няма метър), с по-големи подложки
      - окачване и лебедка - най-накрая, ако съвсем се запалиш

      Коментар


      • #4
        27 Мхц е едно от малкото неща, които ще работи след катастрофа. Има и други хубави диапазони, ама в тях никой няма апаратура.
        Ментето ГСМ по същество е ситифон, и както е известно не работи и на Нова година, камо ли като стане нещо.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Яро
          Както ти писах и на бележка, според мен (imho) освен, че ще развалиш визията на колата (все пак за ЛР тези прозорчета са си класика), губиш и функционалност. В задната част покрива е повдигнат не толкова за красота, а за да може да седят двама възрастни отзад в багажника. В случай, че возиш големи хора, дори и да не им опират главите в говорителите, махаш им 'възхуха' (демек светлото). Пък и съм скептичен за доброто озвучаване на това място, където основата/ дъното (макар и изолирано) ще е стъкло.
          Започвам наистина да се замислям, дали да ги сложа там. Това че дъното е стъкло няма никакво значение, защото както казах това ще са готови тонколони с собствена кутия.
          Май отзад, където мисля да сложа пожарогасители ще е добре, но с по-малки колонки

          Първоначално публикуван от Яро
          Радослав Райчев написа:

          13. Ще слагам 2 броя пожарогасители на колоните на багажника - от двете страни на задната врата, на височина над хоризонталната щора.

          Пак IMHO, но пожарогасителите не трябва ли да се сложат 'на една ръка разстояние' от пилота или навигатора. Повярвай ми, турбото на Дифендър-а ми гръмна в движение, със скорост, точно на един от големите мостове преди Клисура (ПодБалкана). За секунди пушека от маслото покри площ от половин баскетболно игрище. Сиреч ако беше минал ТИР оттам в този момент -> бърз подпис на тефтера на Св.Петър.. Искам да кажа, че в такъв момент (не дай си боже де!!) нямаш време да търчиш до багажника. А нали не ги слагаш там само за the looks? Smile
          Абе мислих, гледах, но не намерих подходящо място - на една ръка разстояние и затова реших отзад. Мислех на задните седалки отстрани където има едни джобове да се слагат разни неща, но там се ползват по предназначение, защото съм с 2 деца. Иначе около шофьора ми се вижда тесничко. Ако някой има предложение - да казва.

          За радиостанцията - съм непреклонен че ще си сложа. То човек ако е сам и закъса някъде по горите и долините - поне да направи връзка и да каже какво що, да викне помощ. То затова трябва и GPS да кажеш къде си. Обхвата 27 MHz е един от най-наситените с техника и любители и според мен е подходящ за целта.
          Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
          LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
          Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

          Коментар


          • #6
            За радиостанцията - съм непреклонен че ще си сложа. То човек ако е сам и закъса някъде по горите и долините - поне да направи връзка и да каже какво що, да викне помощ. То затова трябва и GPS да кажеш къде си. Обхвата 27 MHz е един от най-наситените с техника и любители и според мен е подходящ за целта.
            Повече за предимствата и недостатъците на двата свободни диапазони тук: http://forum1.offroad-bulgaria.com/viewtopic.php?t=581

            А сега не се сещам дали не може пожарогасителя да се сложи точно пред шофьорската седалка, така не пречи на краката защото на шофьора са винаги изпънати напред а същевременно е винаги под ръка...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Венцислав Петров
              А сега не се сещам дали не може пожарогасителя да се сложи точно пред шофьорската седалка, така не пречи на краката защото на шофьора са винаги изпънати напред а същевременно е винаги под ръка...
              Принципно това е идеалното място за пожарогасител на каквато и да е кола, джип и т.н. На колата там ми е пожарогасителя, но Диското е двувратка и се сещаш че предната седалка се сгъва (не само облегалката, но и самата седалка минава доста напред).
              Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
              LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
              Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

              Коментар


              • #8
                В тази връзка има ли някакъв шанс да се закрепи за конструкцията на седалката. Съжалявам ако не става но не си спомням добре как точно изглеждаше.

                А защо не постнеш малко снимки от интериора ще е по-лесно да се мисли...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                  ...А защо не постнеш малко снимки от интериора ще е по-лесно да се мисли...
                  Вчера, по време на разходката до Свищи плас, разгледах интериора на Диско-то, и според мен удачно място е в 'нишата' на тавана, над шофьорската врата или над прозореца на задната седалка. Най-добре е да се качи снимка, за да си го представите добре. Но ако се направят едни добри планки, може би ще стане..

                  Поставяйки пожарогасителя на това място все пак влиза в основното за мен изискване - той да е на една ръка разстояние. Единствения проблем е, да се премери добре, така, че да не се закача с глава при влизане/ излизане от джипа (с 3 врати е), но това мисля, че ще е проблем само когато Радо вози Мишо Електрика..

                  Коментар


                  • #10
                    Всяко ДИСКО ,което съм виждал , е с напукани гумени уплътнения на стъклата и точно от тях НЕ тече. Мини ги с черен силикон да не те дразнят и готово. Задните стъкла на багажника можеш да ги затъмниш , особено ако не е 7-местен ,но и аз съм на мнение да не разваляш "аквариум-look-a" на колата . Относно ръждатане съм най-разбиращия , но знам , че там където контактуват алуминий и желязо ( както е на тавана) възникват условия за мещо като галванична корозия , електрохимична или с друго име , която НЕ СЕ лекува. Моя го има на няколко места на задната врата около бравата , но е по-малко от твоята снимка , пък и аз ще го издера в клоните до алуминий преди да се дадем на електрохимията .
                    Моите люкове също текат , основно в автомивката , откъде и за какви пари поръча уплътнения ?

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X