Има ли някой с печка на джипа.И мога ли да си сложа на моя.Някой правил ли го е и колко е труда.благодаря
Нова Webasto са около или малко над 2000лв. с труда. Еберспахер са също там някъде. Независимо дали водна или суха.
Можеш да си намериш и втора употреба, но представителите на Вебасто в София (Рея МП) не са склонни да монтират. Така или иначе, ще се опитат да те склонят да си купиш нова от тях.
Има ли някой от вас такова нещо?
Предполагам, че черпи енергия от акумулатора?
Не ми е ясно как се наглася да улови телепатично мисълта ми, че след 5 минути ми е необходима колата например (спонтанно)
Колко време му трябва да загрее антифриза (на двигателя му трябват 5 мин за да ,,задуха топло" от парното, без такава ,,печка")?
Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
„Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
LZ1EMS
Аз имам в момента на Диването, водна.
Моята е без дистанционно, но с таймер.
Напоследък излизам по едно и също време и затова съм я нагласил да се пуска в 8.30ч. Излизам към 9, 9 без нещо, паля затоплен двигател и вътре е топло сега и веднага. Когато излизам инцидентно и тя не е нагласена, пак я пускам (след като запаля), почва да духа топло след 3-4 пресечки.
Откъм пазене на мотора е по-добре водната.
Откъм топло в купето е несравнимо по-добре сухата. Напрактика нямат база за сравнение.
И двете черпят смешно малко ток. Сухата е по-икономична и черпи смешно малко гориво, за това, което отдава.
... Най-добре и с двете.
Ами не устройство, което да ми е подгряло двигателя(течността), та като запаля да почне да ми духа топлко веднага. Ако е това функцията на печката, това ще рече, че ще са най-глупаво изхарчените 2000лв. По добре да давам на някой по 5лв. на ден да слиза да ми я препалва преди тръгване.
Аз знам, че е устройство, което да кажем ако спиш в колата (на мен ми се налага често), да ти поддържа топло без да се налага да палиш двигателя. Пърпори си през нощта и ти духа топличко. Същата работа и за каравана например. Паркираш си караваната и си пускаш печката, черпи си от нафтата и топло.
Ако ще ми загрява водата/антифриза, каква е ползата...
Ами не устройство, което да ми е подгряло двигателя(течността), та като запаля да почне да ми духа топлко веднага. Ако е това функцията на печката, това ще рече, че ще са най-глупаво изхарчените 2000лв. По добре да давам на някой по 5лв. на ден да слиза да ми я препалва преди тръгване.
Аз знам, че е устройство, което да кажем ако спиш в колата (на мен ми се налага често), да ти поддържа топло без да се налага да палиш двигателя. Пърпори си през нощта и ти духа топличко. Същата работа и за каравана например. Паркираш си караваната и си пускаш печката, черпи си от нафтата и топло.
Ако ще ми загрява водата/антифриза, каква е ползата...
Такива печки имаше в Апаратните машини (Урал) в казармата. Работи от 20л резервоар с нафта на покрива и има само 1 вентилатор който се върти от акумулатора. Запалва се с подгряващ реотан но той работи само първите 5-10 сек. Правеше 35'С във фургона при -20'С отвън - личен опит. Само че трябва да се добави 1-2л бензин в нафтата защото иначе замръзва в тръбичката. По документи работи и при -55'С ама сигурно с по-голям процент бензин.
Сигурно не е сложно да се направи подобна конструкция, но руската си намирисваше на дизел в началото.
Колкото до подгряване на двигателя - предлагат се ефтини решения интегрирани с алармата. Може да се запали зключена кола чрез таймер или от бутон на дистанционното (от какво разтояние работи е друг въпрос). 1 познат се хвалеше че от 8мия етаж си палел колата сутрин, но докато не видя не вярвам.
Иначе не е лошо - палиш колата от терасата и докато се обръснеш - вътре вече е топло...
[COLOR=blue][COLOR=#000000][FONT=Times New Roman][FONT=Arial Black]When you see DEATH staring in your eyes and you feel her cold breath on your face, don’t slam on the brakes – make a sharp turn…[/FONT] [/FONT][/COLOR]
[/COLOR]
Ами не устройство, което да ми е подгряло двигателя(течността), та като запаля да почне да ми духа топлко веднага. Ако е това функцията на печката, това ще рече, че ще са най-глупаво изхарчените 2000лв. По добре да давам на някой по 5лв. на ден да слиза да ми я препалва преди тръгване.
Аз знам, че е устройство, което да кажем ако спиш в колата (на мен ми се налага често), да ти поддържа топло без да се налага да палиш двигателя. Пърпори си през нощта и ти духа топличко. Същата работа и за каравана например. Паркираш си караваната и си пускаш печката, черпи си от нафтата и топло.
Ако ще ми загрява водата/антифриза, каква е ползата...
И двете се вписват в понятието дизелова (или съответно бензинова) печка, първата описана от теб е водна, втората суха.
А каква е ползата ли? Много просто, избягваш студен старт на мотора. Нещо, което не правиш, ако си запалиш колата с дистанционно от балкона. Ако нямаше смисъл от нея, нямаше да се вгражда стандартно в маса коли, джипове, камьони и прочие за определени региони...
Зависи от много неща. Топлия старт винаги е в пъти по-добре от студения. Ако колата ти загрява бавно (т.е. слагаш картони по радиатори и др.)
А относно сухата печка - ДА (Искам Искам и аз)... заслужава си на 100 % било дистанционно или с таймер, винаги можеш да се качиш в напълно размразен автомобил. Без да стържеш прозорци, без да чъгърташ ключалки, без да се навличаш зимата все едно тръгваш на фронта, а не до офиса например.
Да не забравяме и кризисната ситуация "закъсване на пътя през зимата"... Сухата печка се нуждае средно от 100 грама гориво на час. (говоря за моделите които са 1,5 Kw/h) Нали можете да сметнете ако са ви останали само 10 литра нафта в резервоара, за колко време ще стигнат? А и ще си имате самостоятелна сауна настред полето например..
И естественно ако автомобила ви стандартно стои в гараж - всичко по-горе написано отпада...
Коментар