Здравейте колеги! Тези дни като застудя малко, изведнъж се оказа , че климатроника на Диското духа само студено / Дискавъри ТД5, 2003 г./ . Слагам го на 28 градуса и той духа студено - при загрял мотор. Преди време си духаше топло, но температурите бяха по-високи. Аз ли бъркам някъде с настройките, или трябва да се ходи по ремонти? Случвало ли се е на някой подобно нещо и как да се оправи? Давайте предложения
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с климатроника на Диско 2?
Свий
X
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Провери си нивото на антифриза в казанчето. Вероятно е празно. това е 1-то за което се сещам
Поздрави.
Стефан.LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
[IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Ако всичко е ок с нивото на антифриза и си си обезвъздушил системата - провери си и бушоните.Друго което ми идва наум е някой от датчиците да е заминал, като натиснеш EXT показва ли външната темпаратура (ако е заминал този датчик трабва да ти показва "- -")?
При мен ако е изключен климатика и колата си е заграяла си се усеща, че парното работи - полъхва леко топъл въздух покрай прозореца отпред ...
Също ако има някакви грешки в ACU-то като дадеш на контакт и/или запалиш трябва да чуеш 3 "камбанки" и AUTO индикацията да мига цели 20 секунди, после минава в "нормален" режим и евентуално ползва стойности по подразбиране (25C ако датчика за температура вътре в купето е заминал) и 10C ако този за външната е здал багажа - но тогава пък парното трябва постоянно да работи :-)
Компютъра на климатика има процедура за самодиагностика - всичко това е описано в ремонтното ръководство (workshop manual) ...
Ето ти бърз описание на самодиагностиката:
Самодиагностиката се пуска като при изключено положение на ключа за запалването натиснеш и задържиш бутоните 'AUTO' и това с което управляваш разпределението на въздуха (човече с появяващи се стрелки горе, долу или иконка на предния прозорец за обдухването му) и след това дадеш на контакт.
Трябва да чуеш 1 бибкане и в лявата част да се появи FC а дясната цифровите кодове на грешките - ако има грешки ще бипне 3 пъти и ще се размига 'АУТО' и съответно кодовете ще се сменят през 1 секунда. може да даде фалшива грешка за "sunlight sensor-а" ако е тъмно - тогава трябва да се освети с достатъчно силно фенерче.
кодове/ стойности по подразбиране:
00 - няма намерени грешки
11 - сензора за температура в купето - 25C
12 - за външна температура - 10C
13 - termistor (не го знам какво е) - 0С
14 - Heater coolant temperature sensor - 70С
21 - сензор за слъчева светлина - ляво - не корегира разликата
22 - сензор за слъчева светлина - дясно -/-
31 - мотора/клапаните за температурен контрол в ляво
32 - мотора/клапаните за температурен контрол в дясно
33 - мотора клапаните за разпределение горе/долу
успехПоследно редактирано от PETER PETRAKIEV; 04-11-09, 17:15.LR Disco II, Td5
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Благодаря за ценната информация. Ще ги пробвам тия тестове. Утре ще слагам антифриз, защото съм с водица, а и нивото ми се вижда малко.[IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/attachment.php?attachmentid=79977&stc=1&d=1237313877[/IMG] Дискавъри 2 , ТД5
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Днес ходих за смяна на антифриза. Оказа се , че беше с около 2 л. по- малко. Беше се разместила скобара на горния маркуч на парното. Стегнахме я , сипахме антифриз и парното заработи както си трябва.[IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/attachment.php?attachmentid=79977&stc=1&d=1237313877[/IMG] Дискавъри 2 , ТД5
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Парното заработи, ама за малко. След няколко дни пак спря. Видях пак, че е паднало нивото. Долях с антифриз и пак заработи.... и така през няколко дни. Не се виждат течове. Просто си отива някъде. Възможно ли е да е спукана главата на двигателя или да се губи някъде другаде??????
Ако на някой му се е случвало да даде акъл.[IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/attachment.php?attachmentid=79977&stc=1&d=1237313877[/IMG] Дискавъри 2 , ТД5
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Сигурен ли си, че няма външни течове? Доколкото разбирам си бил на ,,водица" до момента, а при минусови температури могат да се понапукат някои елементи от ,,водния път"... Като доналееш антифриз и оставиш колата да поработи върху сухо място, поизфорсираш включително за да загрее хубаво и да се вдигне налягането, а след това я преместиш настрани вижда ли се теч върху земята? Два литра не могат да изтекат външно ей така без да останат следи. Ако няма нищо вероятно теча е вътрешен (в ДВГ-то)...
Късмет!Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
„Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
LZ1EMS
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Здравей колега,закарай го някъде да проверят дали не надува или дали водата не е при маслото.Ако не е това /дано да не е/провери за миниатюрни течове по охладителната система,те се откриват трудно,защото когато двигателя е топъл течноста се изпарява веднага,а когато е студен не тече поради това,че няма налягане в системата.При мен беше от водната помпа голямо чудене и гледане беше докато го открия,смених я и сега всичко е окей. Успех[SIGPIC][/SIGPIC]
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Днес сутринта намерих голяма локва от ляво. Сипах вода и видях , че течч, ама хубаво. от лявата страна на двигателя от двете страни на един метален цилиндър, в който влизат маркучи и тръбички. Просто не знам какво е това. За утре съм уговорил майстор и ще видим.[IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/attachment.php?attachmentid=79977&stc=1&d=1237313877[/IMG] Дискавъри 2 , ТД5
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Здравей.
Това е охладителя на горивото. Неизползваното гориво което се връща от горивопровода в главата се връща през регулатора на налягането на горивото, от там влиза в охладителя след което се връща в резервоара.
този метален цилидър е хванат с 4 болта. сваляш го внимателно като пазиш да не счупищ тръбата за горивото.. От предната страна в посока двигателя (откъм перката на виското) има една скоба която стяга нещо като "тапа" на цилиндъра с отвор в които влиза антифриза. Там сглобакта е калпава. Най вероятно от там тече.
Махаш скобата внимателно. изваждаш така наречената "тапа". почистваш, обазмасляваш, подсушаваш силиконираш връщаш "тапата" и стягаш с обикновенна скоба.
ремонта струва 4-5 лв, но е малко пипкава и мизерна работа. На мен ми отне около 3 часа цялата процедура.
УспехLR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
[IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
Благодаря на SG. Свърших я тая работа. Смених там едни гумички и теча спря. Засега.... Тия дни внимателно ще наблюдавам нивото на антифриза.[IMG]http://forum.offroad-bulgaria.com/attachment.php?attachmentid=79977&stc=1&d=1237313877[/IMG] Дискавъри 2 , ТД5
Коментар
-
До: Проблем с климатроника на Диско 2?
А беше тръгнал глава да сменяш.Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 04-11-09, 17:12.Disco II td5
2" OME,Safari snorkel, front D44bumper, 9500winch,chip, Fedima 265/70/16
planed: air locker, rear D44bumper
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Коментар