Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Freelander - проблем с буталата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Freelander - проблем с буталата

    Здравейте колеги!

    Вероятно някои от вас са разбрали за аварията която получих по пътя за морето. Окончателната диагноза след сваляне на главата на двигателя е дефектирали 3-ти и 4-ти комплекси бутало-цилиндър. Вероятната причина е прегряване и ниско качество на материала на използваните при първия основен ремонт бутала (четири за цената на едно, при това нови...). В момента съм изправен пред дилемата нови бутала (по възможност оригинални!) и втулки или нови бутала (втори ремонт) и стъргане на цилиндри. Има вариант цял двигател на старо, но единствената предложена ми досега оферта е от Горна Оряховица за такъв без глава (някой знае ли го?). В резюме имам следните въпроси:

    1. Според вас кой от описаните варианти е най-надежден (не смятам да продавам колата!) при създалата се обстановка?
    2. Ако избера някой от вариантите с буталата - откъде мога да намеря оригинални такива (вкл. и втори ремонт)? Какъв е ценовия диапазон? Има ли възможност за поръчване от UK?
    3. Някой знае ли да се предлага двигател втора ръка за Freelander TDI, 1998, на Rover? Каква е точно уловката с номерата на новия (вкл. и на старо двигател) и регистрационния талон на автомобила? Тежка ли е процедурата по пререгистрация?

    p.s. само да допълня за обща информация, че турбокомпресора не е дефектирал - всичко е тръгнало от буталата.
    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
    LZ1EMS

  • #2
    До: Freelander - проблем с буталата

    Здравеи колега
    Карам ЛР(Дефендер) и определено си нямам хабер от Фриландара.Тук при нас(Малта) се вкарват поголовно от UK и се предлагат на смешни цени.Мислех да копувам такъв на жена ми и се пораспитах(имам познати автодилари) ими казаха че дават страшно много дефекти и то за сериозни пари-отказах се.Мисля си че е по добре да го постегнеш и продадеш-ти си знаеш наи добре..В този форум има доста модели джипки испитани с времето,като здравина,функционалност и естествено поддръжка един от наи важните фактори при покупката.Просто расъждавам на глас и ни наи малко искам да си налагам мнението

    Поздрави и дано се оправят нещата
    Емил-00356 99872043-Малта
    Defender-90

    Коментар


    • #3
      До: Freelander - проблем с буталата

      1. Нови бутала и ризи/втулки
      2. Нови бутала втори ремонт и стъргане

      Надеджността зависи най-вече от човека, който го прави. За стъргане също може да ти каже специалист, в смисъл дали е нужно, или не, в зависимост от пораженията върху старите, но при всички случаи, ако смениш и ризите, и буталата, е най-добре, стига да са качествени.

      Съвета ми е с двигатели на старо да не се занимаваш. По абсолютно никакъв начин не можеш да си сигурен колко ще изкарат, особено имайки в предвид факта че въпросния е без глава. Е, все пак ако цената е такава, че излиза много по-евтино от ремонта - пробвай се, поне няма да се набуташ с много.

      Оригинални бутала и ризи, най-добре си поръчай отвън, или от тук, но от търговец в който си сигурен.

      www.paddockspares.com например е сайт, от който пазаруват доста колеги. Разликата с цените тук понякога е в пъти.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Freelander - проблем с буталата

        Свестен тип си и затова не бива повече да се мъчиш с тази кола. Отървавай се от нея.
        Най скъпия и би трябвало най надежден вариант е нови оригинални бутала и ризи. Така теоретично имаш нов и вечен двигател. Обаче и майсторите трябва да са много добри, а такива за съжаление останаха все по малко.
        Другия, евтиния вариант всеки майстор който прави основни ремонти ще ти го каже.

        Коментар


        • #5
          До: Freelander - проблем с буталата

          Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
          Свестен тип си и затова не бива повече да се мъчиш с тази кола. Отървавай се от нея.
          Най скъпия и би трябвало най надежден вариант е нови оригинални бутала и ризи. Така теоретично имаш нов и вечен двигател. Обаче и майсторите трябва да са много добри, а такива за съжаление останаха все по малко.
          Другия, евтиния вариант всеки майстор който прави основни ремонти ще ти го каже.
          Благодаря на всички за отговорите!

          Андро, нови бутала и ризи означава ли оригинални бутала (не 1-ви или 2-ри ремонт) и втулки, или означава стъргане с бутала 2-ри ремонт? Съжалявам за некомпетентността... Идеята за вечен двигател ме поблазни при първия основен ремонт - тогава ми бе казано, че стъргане + бутала 1-ви ремонт е най-добрия вариант? Сега също ли е така?

          Не ме разбирайте погрешно. Наистина свикнах този паркетник и ми харесва - искам да направя най-доброто за него за да ми се отплати. Не си представям да имам друга кола в момента...

          Мога ли да помоля някой от разбиращите от on-line поръчки да направи справка за цената на оригиналните бутала и изискваните прилежащи компоненти (според това какво точно означава ,,нови оригинални бутала и ризи")?
          Благодаря ви предварително!
          Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
          „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
          LZ1EMS

          Коментар


          • #6
            До: Freelander - проблем с буталата

            Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение

            Андро, нови бутала и ризи означава ли оригинални бутала (не 1-ви или 2-ри ремонт) и втулки, или означава стъргане с бутала 2-ри ремонт? Съжалявам за некомпетентността... Идеята за вечен двигател ме поблазни при първия основен ремонт - тогава ми бе казано, че стъргане + бутала 1-ви ремонт е най-добрия вариант? Сега също ли е така?
            Идеята на схемата с бутала и ризи е че теоретично се износват само ризите и така примерно след 200000км. сменяш само ризи и сегменти (ако няма други износени детаили) и отново имаш нов двигател.
            Дали обаче като направиш двигателя на Фрилендъра "вечен" можеш да разчиташ на другите възли и агрегати?
            Съмнявам се.

            Коментар


            • #7
              До: Freelander - проблем с буталата

              Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
              Идеята на схемата с бутала и ризи е че теоретично се износват само ризите и така примерно след 200000км. сменяш само ризи и сегменти (ако няма други износени детаили) и отново имаш нов двигател.
              Дали обаче като направиш двигателя на Фрилендъра "вечен" можеш да разчиташ на другите възли и агрегати?
              Съмнявам се.
              Т.е. ризи=втулки така ли да разбирам? А паркетничето е с нова (гаранционна при покупката) раздатъчна кутия - вероятно основния чуплив компонент. Това ме накара да се спра точно на него, а не на кой да е Free...
              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
              LZ1EMS

              Коментар


              • #8
                До: Freelander - проблем с буталата

                Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                Т.е. ризи=втулки така ли да разбирам?
                Да, едно и също е.

                Коментар


                • #9
                  До: Freelander - проблем с буталата

                  Добре, приятелю, но при първия извършен ремонт на двигателя нямаше ли някаква гаранция за ремонта? Колко изкара мотора след него? А и кой ти го прави?
                  Какъв беше дефекта на "умрелите" бутала - счупени или прегорели?

                  Коментар


                  • #10
                    До: Freelander - проблем с буталата

                    Първоначално публикуван от lama69 Преглед на мнение
                    Добре, приятелю, но при първия извършен ремонт на двигателя нямаше ли някаква гаранция за ремонта? Колко изкара мотора след него? А и кой ти го прави?
                    В момента е в същата ремонтна база. Гаранция не са ми давали, но им прави чест, че приеха колата и признаха възможната вина от тяхна страна за буталата. В момента съм ориентиран за вариант бутала + ризи според споменатото от Андро. Проблемът ми е да проверя (според UK терминологията) за подобен кит в интернет (оригинални бутала и ризи). Какъв е възможно най-евтиния вариант за това?
                    Първоначално публикуван от lama69 Преглед на мнение
                    Какъв беше дефекта на "умрелите" бутала - счупени или прегорели?
                    Щом разбера подробности ще ви кажа...
                    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                    LZ1EMS

                    Коментар


                    • #11
                      До: Freelander - проблем с буталата

                      Лоша работа...В по-известните и проверени интернет магазини, няма почти нищо за дизела на Фрилендър.
                      В Падок едно бутало с пръстените е към 80 лири...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Freelander - проблем с буталата

                        Диагностиката показва и начупено и надрано бутало в четвърти цилиндър + надрано бутало в трети. Работната хипотеза е нискокачествени бутала в съчетание с прегряване на двигателя (особеност в охлаждането на 3-ти и най-вече на 4-ти цилиндри).

                        Надирането е около 0.5 mm, което не позволява стъргане на блок за втори ремонт (няма да е достатъчно за да се премахнат надиранията). В момента съм на вариант втулки + оригинални бутала 2-ра ръка. Във връзка с това имам следните въпроси:

                        Какъв е най-евтиния вариант за сегменти 84 mm и за втулки? Предлагат ли се on-line? Съжалявам, но не познавам терминологията на английски...
                        p.s. двигателя е 2000 DT
                        Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                        „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                        LZ1EMS

                        Коментар


                        • #13
                          До: Freelander - проблем с буталата

                          Колега в кой сервиз ти е колата и какъв е точно двигателят.
                          Аз вече 15 години само с бутала и сементи се занимавам

                          Коментар


                          • #14
                            До: Freelander - проблем с буталата

                            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                            Колега в кой сервиз ти е колата и какъв е точно двигателят.
                            Аз вече 15 години само с бутала и сементи се занимавам
                            В Борово/Русенско, двигателя е на Rover, TDI, 1998 cm3.
                            Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                            „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                            LZ1EMS

                            Коментар


                            • #15
                              До: Freelander - проблем с буталата

                              не ги познавам ,нищо че баща ми живее в Две могили.
                              Принципно положението е следното:

                              1.Най добрия възможен варианто за ремонт ,който гарантира 200000 км пробег на двигателя е с фирмени бутала на ремонтен размер,дали първи или втори ремонт няма значение.Блока се шлайфа до необходимия размер и се набиват буталат и двигателя пее.
                              Ако буталата са менте то се получават проблеми-най често се правят от вторичен алуминий без необходимото количество легиращи добавки и сдават багажа доста по рано от нормалното.
                              Набиването на ризи става след като се изчерпят всички ремонтни размери и се мине на номинални бутала.
                              Нямам представа с какви бутала са ти направили ремонта.Ако ги погледна бих ти казал какво е станало с двигателя.
                              Фирмени бутала Мале,Колбеншмидт,струват около 300 лв за бутало,а турски като Мописан са 450 за двигател.Не мога да ти кажа точни цени защото ми трябват още малко данни за двигателя-години и номер, но това са приблизителни цени.
                              Ако искаш да я караш колата поне 3-4 години дай повече пари и направи читав ремонт.Ако ще я продаваш намери си старите бутала ,набии ризи и я лашкай.
                              Качеството на ремонта в 90 процента зависи от качеството на шлайфане и събиране на двигателя-демек от майстора.
                              Ако при тебе всичко е било нормално направено и ти си я разработил без да я претоварваш, не би трябвало да се случи
                              случката.
                              По скоро са оставени буталата с по малка хлабина от необходимото.
                              Но буталата са токова нещо ,че по тях всичко си го пише, нищо не може да се скрие като работа на двигателя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X