Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

    преди 3-4 дни както си висях по задръстванията, педалът на съединителя "поддаде" леко и взе да отлепя много ниско - скоростите в момента се включват по-трудно - с педал до ламарината и със съвсем леко отпуснане съединителя зацепва. Четох из темите (има една за Патрул), залягах и под джипката и работата отива към изпуснала долна помпа на съединителя май.

    като взех машината долях към 200-300мл спирачна течност щото ми се видя малко (до максимума) сега гледам е спаднала до средата - има някъкъв слаб теч (сълзене) но не от помпата а по-долу - между СК и двигател - ама масло ли е или спирачна течност не мога да разбера на пипане/мирис.

    гледах да обезвъздуша някак - ама английската инжинерна мисъл е решила да е под обратен ъгъл въпросната помпа и въздухът ще е в горната и част - май трябва или да повдигна предницата някак или поне да я покатеря някъде на стръмно, та да стане работата.

    та питането е има ли алтернативи в БГ за долна помпа или ще "се ходи" пак до UK (гледам там е 11 + 6 доставка - в лири) ...

    още нещо странно - гледах ръководството и там горната помпа директно се връзва с долната (с тръба де) а като гледах (умно) в коша при мен - от горната излиза тръба дето се вие чак до другата страна на коша, влиза в нещо като клапан ли, успокоител ли, датчик ли - има жици по него - и от там обратно - по задната страна на коша та в долната помпа - к'во ли може да е т'ва (като се прибера ще го снимам да ви го покажа)
    LR Disco II, Td5

  • #2
    До: съединител, отлепя ниско

    Не знам как е на Двойките, но сигурно е демфера. А пропадането на педала на съединителя при мен се оправи като смених течността.

    Коментар


    • #3
      До: съединител, отлепя ниско

      има демфер ама е част от горната помпа - освен да е 2-ри ...
      LR Disco II, Td5

      Коментар


      • #4
        До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

        Най-високата точка е казанчето.

        Съвсем скорох сменях съединител и без да искам натиснах педала и излезе буталото на slave цилиндъра и ми изтече маслото.

        Обезвъздушаването става доста трудно отне ни над час помпене на педала.

        Пълниш казанчето до горе, почваш помпиш, задържаш някой развива съединенията едно по едно докато спре да излиза въздух. Мисля че са общо 3. Едно на Мастър цилиндъра, едно на датчика от дясната страна, и едно на слейв цилиндъра. Пътя е доста дълъг и поема доста масло. Когато сметнеш че си обезвъздушил, с чиста спринцовка отнемаш масло до малко под максимум.

        Възможно е като си доливал масло да е имало въздух в системата и сега това да ти е проблем. Обаче ако тече от слейв цилиндъра.. направо си поръчвай и го сменяй.

        Поздрави!
        LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
        LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
        [IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]

        Коментар


        • #5
          До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

          благодаря

          - само да уточня - от самата помпа (там където е вързана за СК не тече нищо - чисто е (въпреки че е наклона на помпата е точно към болтовете и би трябвало първо от там да текне)- но пък 1 педя напред и по-долу - в долната част на СК и двигателя си сълзи - като се прибера ще видя колко точно е изтекло за 24 часа - но наблюденията са ми, че за ~8часа на паркинг под двигателя се получава мокро петно около 5-7см диаметър ... и това е откакто се "спусна" педала май ... не съм много сигурен щото по жегите карах с климатик а конденза май точно там си изтича

          .... а в ръководството описват процедурата по обезвъздушаване с повдигане на предницата на автомобила, помпане на педала и изливане на излишното през пробката на долната(слейв) помпа "докато спре да има мехурчета" (предлагат да се сложело прозрачно маркуче за да се следи какво излиза ... а и да не се ползва наново вече изтеклата течност :-) ...

          а при вас явно борбата е била жестока но за сметка на това продължителна ...
          LR Disco II, Td5

          Коментар


          • #6
            До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

            Колега, според мен е от долния цилиндър - 180 лв. някъде май е нов
            ---------------------
            Шофирайте разумно!
            [IMG]http://htftp.domainbg.com/zzlatev/LR_enthusiast_resize.jpg[/IMG]

            Коментар


            • #7
              До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

              Първоначално публикуван от SG Преглед на мнение
              Най-високата точка е казанчето.

              Съвсем скорох сменях съединител и без да искам натиснах педала и излезе буталото на slave цилиндъра и ми изтече маслото.

              Обезвъздушаването става доста трудно отне ни над час помпене на педала.

              Пълниш казанчето до горе, почваш помпиш, задържаш някой развива съединенията едно по едно докато спре да излиза въздух. Мисля че са общо 3. Едно на Мастър цилиндъра, едно на датчика от дясната страна, и едно на слейв цилиндъра. Пътя е доста дълъг и поема доста масло. Когато сметнеш че си обезвъздушил, с чиста спринцовка отнемаш масло до малко под максимум.

              Възможно е като си доливал масло да е имало въздух в системата и сега това да ти е проблем. Обаче ако тече от слейв цилиндъра.. направо си поръчвай и го сменяй.

              Поздрави!
              Колега,
              Само да питам дали си обърнал внимание на капачката на спирачното казанче дали има отвор с клапанче, защото при дъртите мерцедеси(190 примерно) пак има две цилиндърчета на съединителя, но капачката е с отвор и клапанче и в ръковдството е препоръчно да се създаде налягане в спирачната система чрез крачна помпа през отворчето на капачката, като по този начин драстично се намалява броя на помпанията и разхлабванията на съединения. Хидравличната система на съединителя се храни със спирачна течност от казанчето на спирачките, но иначе са отделни системи.
              От моя опит мога да потвърдя че в ръководството са прави, защото съм го правил и преди да чета ръководството и мъката беше голяма. С крачната помпа не се разхлабва нищо, просто надуваш с помпата и помпаш съединителя, докато не започнеш да си включваш на скорост нормално.

              Би ли споделил ако има нешо подобно?

              Коментар


              • #8
                До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                Не знам как е на Двойките, но сигурно е демфера. А пропадането на педала на съединителя при мен се оправи като смених течността.
                Лазаре тук май няма демфер ... мамкаму на немски е
                damyan_rm, ако ти върши работа ще ти на снимам и другата част от системата.
                Мисля,че пише и как се обезвъздушава
                Прикачени файлове
                Land Rover Discovery:
                - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                Коментар


                • #9
                  До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                  Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
                  Лазаре тук май няма демфер ... мамкаму на немски е
                  на втората диаграма - под номер 4 - даже и на немски си го пише dempfer - a на английски е damper

                  Първоначално публикуван от 5-ракиев Преглед на мнение
                  , ако ти върши работа ще ти на снимам и другата част от системата.
                  Мисля,че пише и как се обезвъздушава
                  благодаря, но в ръководството дето е от ravecd-то диаграмите са абсолютно същите, а пък аз с английския съм по-добре...

                  не забелязах да е имало теч, но днес е валяло тук, така че това нищо не значи ...


                  снимах нещото дето е между горната и долната помпи но тук не мога да го сваля от телефона - някъкъв датчик е - има куплунг с жици които отиват на някъде може това да е дачика за нивото - не видях да има датчик на казанчето ...

                  edit:добавих снимката
                  Последно редактирано от damyan_rm; 24-07-08, 22:44. Причина: добавих снимката
                  LR Disco II, Td5

                  Коментар


                  • #10
                    До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                    Първоначално публикуван от mradulov Преглед на мнение
                    Колега,
                    Само да питам дали си обърнал внимание на капачката на спирачното казанче дали има отвор с клапанче, защото при дъртите мерцедеси(190 примерно) пак има две цилиндърчета на съединителя, но капачката е с отвор и клапанче и в ръковдството е препоръчно да се създаде налягане в спирачната система чрез крачна помпа през отворчето на капачката, като по този начин драстично се намалява броя на помпанията и разхлабванията на съединения. Хидравличната система на съединителя се храни със спирачна течност от казанчето на спирачките, но иначе са отделни системи.
                    От моя опит мога да потвърдя че в ръководството са прави, защото съм го правил и преди да чета ръководството и мъката беше голяма. С крачната помпа не се разхлабва нищо, просто надуваш с помпата и помпаш съединителя, докато не започнеш да си включваш на скорост нормално.

                    Би ли споделил ако има нешо подобно?
                    Здравей. До колкото си спомням има клапан на капачката. Отвора обаче отгоре е много малък и не съм сигурен дали ще може да създаде такова голямо налягане с помпа.

                    Ние направихме друго развиваш на слейв цеилиндъра пропката за обезвъздушаване, лапаш гърловината на казаначето и надуваш с уста колкото можеш и отдолу си теква спирачната течност и въздуха си излиза. Има вариации на тема обезвъздушаване колкото искаш.
                    LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
                    LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
                    [IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]

                    Коментар


                    • #11
                      До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                      малко update на ситуацията - днес се опитах да обезвъздуша системата (малко) просто да видя дали педала ще почне да отлепя по-горе - резултата от екперимента е, че сега, при запален двигател, изобщо не ще да включва никакви скорости.

                      Докато си играхме със сина забелязах, че стеблото на мастър помпата на което е закачен педала на съединителя е леко влажно/цапа/ от спирачна течност. Също така, въпреки половината литър спирачна течност дето изтече през пробката, педала не промени поведението си. Много слабо изтичаше от долу въпреки усилието. Течове (осезаеми) от системата продължава да няма. Започвам да си мисля, че все пак може и мастър помпата да не създава достатъчно налягане. На леката кола - при обезвъздушаване са ми били достатъчни 2-3 напомпвания за да създам достатачно налягане. А сега помпахме по 10-15 пъти преди да отворим пробката и изтичаше много млако. Друг ефект който тук липсва е, че на колата при сроден проблем със слейв помпата, като натиснех педала той постепенно "олекваше" докато отпусне съвсем - след това ми трябваха 2-3 бързи напомпвания за да възстановя работата на педала....


                      та такива ми ти работи - ве4е поръчах слейв помпата през е-бей магазина на island4x4 - 11+6 за доставка по пощата (в GBP) та като дойде ще я сменя (за всеки случай).


                      това е за сега...
                      LR Disco II, Td5

                      Коментар


                      • #12
                        До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                        Като проверявахте/обезвъздушавахте, обърнахте ли внимание дали привода между слейв-помпата и вилката излиза достатчно при натискане на педала? Защото на мен това повече ми прилича на спукана вилка ..... Колкото и да изпуска помпата, при помпане трябва да отдели съединителя.
                        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                        Неизвестен мъдрец

                        Коментар


                        • #13
                          До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                          благодаря ти за съвета ...

                          днес тръгнах да свалям долната помпа и тъкмо я охлабих леко и рукна чиста жълта спирачна течност - олекна ми - и се отказах да проверявам колко излиза привода на буталото - очевидно не е у ред - като я сменя ще видим има ли друг проблем

                          още веднъж благодаря за съвета ... беше ме леко втресло само като си помислих, че може да ми се наложи да свалям СК
                          LR Disco II, Td5

                          Коментар


                          • #14
                            До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                            Дано да е бил проблема в цилиндърчето .... Ако толкова много е изпускало, че да не отделя, с всяко натискане на педала би трябвало да губиш поне 5-10 мл течност (или колкото е обема на помпата там) и отдолу около него много бързо ще се образува локва. Според мен белята е или във вилката или в горната помпа. Това, че долното е текло, едва ли е причината да не отделя. То може да е протекло и в последствие ако буталцето е отишло много навън. Понатисни вилката с ръка и ще си проличи. Дано да не е тя, че иначе бая разглабяне те чака.
                            Последно редактирано от kuzdov; 27-07-08, 14:53.
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • #15
                              До: съединител, отлепя ниско. LR Disco II, TD5

                              помпата изненадващо пристигна днес - полегнах, поизцапах се - смених я - работи - съединителя вече си отлепя нормално някъде по средата на хода му - направих едно кръгче - наред е!

                              това е - още веднъж Ви благодаря за съветите
                              LR Disco II, Td5

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X