Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още един новак - първи питания

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Още един новак - първи питания

    здравейте,

    вече от няколко дни и аз се кефя на семейното диско 2, тд5, 2000г. (бритиш рейсинг гриин)

    малко неочакваната еко такса (190лв.) в КАТ и пак неочаквано високата сума за каското поотложиха смяната на течностите по машината с 10-на дни и започнах да се оглеждам са съответните масла, от тук и първите неясноти...

    тъй, за маслото в раздатката - според потребителкото ръководство (за модел 2001) спецификацията трябва да отговаря на GL-5 (EP) но раздатката му е като на модел 300 (Vin: ...YA274ххх) за която маслото трябвало да е GL-4. От това което открих из нет-а, разликите между GL-4 и GL-5 са най вече в EP(extreeme pressure) добавките - 2% срещу 7% за GL-5 но пък тези добавки се оказа (в повечето случаи) че са доста агресивни към жълти метали(цинк, мед)

    та питането ми е - има ли части направени от сплави на жълти метали - месинг, мед, бринз) в раздатката на любимата кола - това би ограничило доста избора на масла - и в крайна сметка какво бихте ми предложили да ползвам...

    и още няколко бързи питания:
    - от 1-ва на 2-ра трябва да включвам с известно изчакване иначе 'хърка' нормално ли е? дали да се надявам, че смяната на маслото в СК ще го поизлекува?

    - на няколко пъти вече, след като съм паркирал и заключил, се чува някъде отдолу под задната лява врата май, едно отчетливо бръмчене - на интервали от по секунда-две с продължителност около и под секунда - "бжжжът... бжжжът" - 5-6 пъти и спира - някакви идеи к'во може да е - да се притеснявам ли?

    - и последно: как по дяволите се вдигат облегалките на седалките в багажника? лостчето с помощта на което се сгъват не поддава (шубе ме е да го напъна) - в ръководството пише - "... и вдигате облегалките... не може да ги вдигнете ако не е здраво захванато за пода на багажника..." а то си щтрака хубаво ....

    мисля стига питания - като за 1-ви пост - евала за организацията форума
    LR Disco II, Td5

  • #2
    До: Още един новак - първи питания

    Здравей Дамяне и добре дошъл в offroad-bulgaria.com!

    GL4 е при раздатката при Диско 1, 300tdi, просто защото по онова време не е имало GL5. Не мисля, че трябва особено да се втелясваш за това (дали да бъде GL4 или GL5).

    Хъркането от първа на втора е сихронизатор. Понякога поизчезва от качествено масло и две смени по-начесто (от предписаното), но може и да остане.

    За останалото, колегите, притежаващи D2 Td5, ще ти пишат повече.

    Коментар


    • #3
      До: Още един новак - първи питания

      Това с хъркането си е един вид серийно при диското в смисъл 90% са така,а манипулацията по отстраняването не си струва нервите и парите.
      M.P.

      Коментар


      • #4
        До: Още един новак - първи питания

        Първоначално публикуван от Chico Преглед на мнение
        Това с хъркането си е един вид серийно при диското в смисъл 90% са така,а манипулацията по отстраняването не си струва нервите и парите.
        Мъро, позволи ми да не се съглася. Ти така за R380 кутията няма да говориш... Сериозно, проблеми със синхронизатори при R380 са значително по-редки, отколкото при LT77 (при Диско 200tdi, RR Classic, Defender). R380 си е много добра кутия и безпорно най-добрата ЛР-ска, на която ремонта на всичкото отгоре е по-евтин, отколкото на по-старите, като LT77...

        Коментар


        • #5
          До: Още един новак - първи питания

          А онова дето бръмчи е компресора на пневматичното окачване. Мисля, че е нормално, поне доколкото си спомням от това, което са ми казвали колегите qboby и Didost - те имат Диско 2

          Относно скоростите.
          R380 e правена специално за ЛР, на базата на ЛТ77, която пък е антична и използвана на още един куп английски возила, производство на Бритиш Лейланд. И точно от там идва названието й - Лейланд Трансмишън.
          Последно редактирано от Lazar; 26-06-08, 10:47. Причина: допълнение

          Коментар


          • #6
            До: Още един новак - първи питания

            благодаря за мненията - не съм се разбързал със смяната/купуването на масла - просто искам да съм сигурен, че не правя глупости и то от мерак всичко да е на 6+ ...

            Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
            А онова дето бръмчи е компресора на пневматичното окачване. Мисля, че е нормално, поне доколкото си спомням от това, което са ми казвали колегите qboby и Didost - те имат Диско 2
            имах подобни подозрения щото се появява или когато паркирам на тротоари или след каране по бабуни - но е малко по различен от шума когато му вдигам или спускам задницата - тогава май идва от друго място и не е на такива прекъсвания ... 'бе продължавам с наблюденията и ровенето из нета ...
            LR Disco II, Td5

            Коментар


            • #7
              До: Още един новак - първи питания

              Първоначално публикуван от damyan_rm Преглед на мнение
              ...не съм се разбързал със смяната/купуването на масла...
              А трябва! Смени му всичките "чорби" възможно най-бързо, особено пък ако го караш всеки ден.



              73 de

              LZ5UL

              Коментар


              • #8
                До: Още един новак - първи питания

                знам - но финансовата изненада при покупката беше с над 600лв. от заделения семеен бюджет, та изчаквам изучавайки любознателно новата придобивка ...

                73 de LZ5ZO
                LR Disco II, Td5

                Коментар


                • #9
                  До: Още един новак - първи питания

                  А, забравих! Дай някоя снимка да го видим.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Още един новак - първи питания

                    снимки в "естествена" среда още няма - ето една бърза оня ден(докато го маркираха за каското) и една на гумите: мишелин LTX M/S 245/70/16 - предните са ОК ~90%, задните на 70%
                    Прикачени файлове
                    LR Disco II, Td5

                    Коментар


                    • #11
                      До: Още един новак - първи питания

                      Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                      ...Относно скоростите.
                      R380 e правена специално за ЛР, на базата на ЛТ77...
                      Не мисля, че е така, но вероятно имаш достоверна информация. R380 си е изцяло разработка на ЛР, а не за ЛР. Както Td5 (който иначе е БМВ мотор ).

                      Коментар


                      • #12
                        До: Още един новак - първи питания

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        .. R380 си е изцяло разработка на ЛР, а не за ЛР. ...
                        Да така е, просто сутринта бях гладен и изядох буквите в зелено:

                        Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
                        ...R380 e правена специално за ЛР от ЛР ...
                        A R380 означава Rated to 380Nm

                        Коментар


                        • #13
                          До: Още един новак - първи питания

                          Моята ск го прави а и всички които пробвах преди това ама то зависи от предишния собственик явно.
                          M.P.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Още един новак - първи питания

                            Честито и добре дошъл. С новата придобивка ти пожелавам да откриеш невероятни пътища и места за които не си и предполагал.

                            Относно питането за бръмченето - колегите вече написаха че е компресора на въздушното окачване. Но ако бръмчи по начина който си описал значи нещо коригира/компенсира. Като имаш време, намокри възглавниците със сапунена вода, даже махни задните гуми за повече видимост. Вдигни Диското за шасито така, че да се разгънат въздушните възглавници максимално. Мокри с ръка, особено по сгъвките. Пръсни и там, където маркучето влиза във възглавницата. Натисни копчето за помпане - не забравяй, че при отворени врати не се "вдига". Палиш, предните стъкла ги пускаш, излизаш, затваряш вратите, пресягаш се и натискаш копчето за помпане. Ако не видиш мехурчета май си за проверка на височинните датчици - на стенд. И напиши какво се оказва.
                            "Land Rover не губи масло, той маркира територия."

                            Искам България чиста!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Още един новак - първи питания

                              1.во честито за придобивката.

                              Масла ти препоръчвам да си вземеш от мото пфое. За скоростната кутия е Тексако МТФ94. Имат го в наличност за съжаление е в 5 литрова туба а на теб ти трябват по малко. За раздатката и диференциалите там също има масло Английско е мисля БП 75W/90 - 18 лв литъра.

                              Относно маслата ти препоръчвам стриктно да спазваш описаните в ръководството.
                              Купи си и хубав антфриз от МП. Малко по скъп е.. но двигателя ти ще се чуства по добре. Ремонтите не са много ефтини :-)

                              При мен има подобен проблем със 3-та скорост. Износен синхронизатор. Когато превключваш между предавките трябва малко по бавно да правиш превключването за да може да синхронизира без да се чува леко прохъркване или да го усещащ като удар по лоста.

                              След като си смених маслото на скоростната кутия по тапата имаше стружки, но това е нормално в общи линии. В началото след смяната проблем със синхронизатора изчезна, след 300 км отново се появи. Появи се и шум в лагера на първичния вал, но такива неща са нормални и не бива да те притесняват.

                              Относно раздатката.. там имам достатъчно богат опит защото сменях раздатка. Моята се оказа със счупени зъби на зъбното колело на първичния вал и едно на вторичния. (1600 лв) с доставката до БГ.

                              Ако тръгнеш да сменяш съединител, ти препоръчвам да смениш и маховика, в зависимост от това на колко километра е колата.

                              Колата ти е със SLS (self leveling system). Отзад имаш едни датчици които в зависимост как си спрял казват на компресора или да донапоммпи възглавниците или да изпусне въздух през клапаните.

                              За заключването на седалката към пода трябва да си малко по груб. В началото не знаех и си счупих едната ръкохватка за вдигане на облегалката. :-)

                              Ето ти линк към документацията за любимия ни автомобил.

                              https://htftp.offroad-bulgaria.com/L...Freelander.iso

                              От тук ще научиш много.

                              Желая ти успех и много радостни моменти с автомобила.
                              LR Disco II,'99,TD5,,HDC,ETC,R380,T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL, 3" lift procomp
                              LR Disco II,'02,TD5,SLS,ACE,HDC,ETC,ZF4HP
                              [IMG]http://ftp.domainbg.com/SG/mydisco2logo.jpg[/IMG]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X