Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Продукти на Mantec за Land Rover

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Продукти на Mantec за Land Rover

    Това, което бих искал да обсъдя с Вас в този пост е тъй нареченият "Swing Away Spare Wheel Carrier", така характерен и необходим за монтаж на Дифендър. Поради дългото наименование не го поместих в заглавието на поста. А за адекватен кратък превод на български в момента не се сещам.

    С прости думи това представлява (нещо като) допълнително рамо, закрепено към панела на "купето" (малко смешно звучи 'купе' и 'Дифендър' на едно ), на което пък стой резервната гума.

    Ето така:
    "рамото"


    "закрепването" (дупчене на панела)


    Задната врата на Дифендър-а е бая крехка (както се вижда на снимката отдолу) и ако не се укрепи допълнително, (от тежестта на) резервната гума гъне (усуква) задната врата и примерно пука задният джам за норматив. Който пък от своя страна, нищо че е идеално прав и не е никакъв проблем да се резне от триплекс при вносителите струва едни 300-400лв. Non-tinted, просто с нагревателите.. Нищо че в Турция е $30. Отплеснах се..

    "задната врата" отвътре


    Фирмата Mantec най-общо казано се е специализирала в произвеждането на офроуд аксесоари за Land Rover. Съответно нейният вариант на въпросният "Swing Away Carrier" е един от най-сполучливите и предпочитани готови kit-ове в нета, на грозната за нас цена от близо 300 паунда..

    Имах късмета да попадна на схема на това в нета, ето снимките :



    Схемата е доста ценна и трудно се намира.. Двете снимки в един pdf се намират тук. А на тази страница е показан един примерен монтаж.

    Мисълта ми е, бихте ли ме насочили към хора, които да могат да ми изработят такова рамо на поносима цена?.. Без да претендирам да съм специалист мисля, че изработката не е сложна, като трябва да се обмислят две-три по-важни неща, като например:
    • втулките, които са в ушите на рамото. Tрябва да са от здрав, но не твърде твърд материал. По това което чета в нета, щатните на Mantec здават багажа бързо.
    • Буталcето, което е закрепено хем към задната врата, хем към рамото (държащо резервната гума) - чиято роля е да обира разликите в радиусите на вратата и рамото при отваряне и затваряне на вратата.

    Още малко снимки от монтажа на "Swing Away Spare Wheel Carrier" :
    "буталото" - "ключа за палатката" на конструкцията


    "П" образното захващане




    и накрая..



    Иначе тук има интересни аксесоари за Land Rover Defender :
    http://www.roverworld.com/products.htm
    и конкретно на Mantec :
    http://www.roverworld.com/mantec.htm

    Шнорхелът на Mantec най-ми харесва като такъв за Дифендър..
    Последно редактирано от Yaro; 22-12-07, 14:37.

  • #2
    Без да отричам техническото решение на горепосочената фирма, и като подчертавам, че не съм разглеждал подробно Дефендера и как може да се направи закрепването виждам следния проблем в така направеното решение:


    Основната тежест на гумата, която никак не е малка лежи върху вратата(задната част), което ми се струва безсмислено. Много по-елегантно решение е като на всеки УАЗ, под гумата да се сложи една пластина заварена на бронята. Гумата се хваща с един болт и пластина с вертикален разрез така че цялата тежест на гумата отива на бронята която пък даже няма нужда от допълнително укрепване...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от VPetrov
      ...виждам следния проблем в така направеното решение: Основната тежест на гумата, която никак не е малка лежи върху вратата(задната част), което ми се струва безсмислено...
      Тогава каква е ролята на тези "П" образни уши, които закрепват рамото за панела? Аз също не познавам конструкцията в детайли, но предполагам, че идеята на това рамо е именно да отнеме тежестта на гумата от вратата и основно да я прехвърли върху себе си..

      Първоначално публикуван от VPetrov
      ...Много по-елегантно решение е като на всеки УАЗ, под гумата да се сложи една пластина заварена на бронята. Гумата се хваща с един болт и пластина с вертикален разрез така че цялата тежест на гумата отива на бронята която пък даже няма нужда от допълнително укрепване...
      Венци, май не схващам добре.. При това положение как ще се отваря задната врата? Можеш ли да покажеш със снимка (най-добре като се видим де )?
      Последно редактирано от Yaro; 22-12-07, 14:40.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от VPetrov
        Без да отричам техническото решение на горепосочената фирма, и като подчертавам, че не съм разглеждал подробно Дефендера и как може да се направи закрепването виждам следния проблем в така направеното решение:


        Основната тежест на гумата, която никак не е малка лежи върху вратата(задната част), което ми се струва безсмислено. Много по-елегантно решение е като на всеки УАЗ, под гумата да се сложи една пластина заварена на бронята. Гумата се хваща с един болт и пластина с вертикален разрез така че цялата тежест на гумата отива на бронята която пък даже няма нужда от допълнително укрепване...
        грешиш, тежестта на гумата лежи на рамката, а за врата е захванат механизъм с амортисьор който ги свързва зада може идвете да се отварят заедно.

        концепцията на УАЗката е объркана защото не съм виждал такава на която този механизъм да работи нормално. освен това вратата на ровера се отваря настрани, а на УАЗката надолу
        drive alive

        Коментар


        • #5
          втулките, които са в ушите на рамото. Tрябва да са от здрав, но не твърде твърд материал. По това което чета в нета, щатните на Mantec здават багажа бързо.
          Моето мнение е, че трябва да са от тефлон - здрав, жилав и самосмазващ се материал.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Паджеровод
            втулките, които са в ушите на рамото. Tрябва да са от здрав, но не твърде твърд материал. По това което чета в нета, щатните на Mantec здават багажа бързо.
            Моето мнение е, че трябва да са от тефлон - здрав, жилав и самосмазващ се материал.
            А-ха.. А идея къде около/в София могат да ми ги направят?

            Коментар


            • #7
              а това цялото кой може да го достави
              drive alive

              Коментар


              • #8
                Мисля, че това цялото може доста да се подобри! Ако се направи така, че пантите му да съвпаднат с оста на пантите на вратата ще стане и по-здраво и няма да има нужда от този амортисьор.
                Но и така, при който и майстор с тръбогиб да идеш няма да те върне. Много е просто за изпълнение!

                Коментар


                • #9
                  )))))) На това руснаците му викат "развод на бабки"))))))))
                  Да ме простят тръпнещите от възхита пред западния тунингов гений, ама нататък ще карам в нормална терминология а не като ментарджия от Телешоп.
                  Кво наблюдаваме? Рамка с две панти и демпфер, уж да не счупи вратата. Вземи от някой сервиз изхвърлена задна реактивна щанга от ква да е жигула, или там Нива, те са без пари, и на двата края имат тъкмо такива напречни тръбички. Май не стига по дължина, вземи две, и без проблем ще огънеш - завариш квато искаш рамка. За да не мърдат пантите просто изхвърли гумените тампони, врътни бронзови втулки, не ти трябва да мислиш повече за лагеруване. Или от полиамид. Струва луди пари, не се продава никъде, ама ще ти дам. Обаче ще си го отрежете сами! Тия работи не се правят от тефлон, той не е конструкционен материал щото тече. И два кви да е изхвърлени болта от глава от двигател - и пантите ги имаш. П-планките се правят за 20 минути от кво да е желязо с флекса и електрожена. За да ти е мирна главата със съосността ги пробий на голяма бормашина.
                  Тоя амортисьор ми се вижда малко несериозна работа. Би трябвало да е регулируем, и да се втвърдява съгласувано с окачването в зависимост от скоростта, настилката, товара, и лесно да се управлява от бордовия компютър или от спътников телефон през интернет когато колата е на паркинга. Съгласувано с вятъра, прогнозата за времето и преминаващия наблизо тежък транспонрт и улични кучета. Това са си сътресения(((
                  Тури там един гумен тампон от кво да е, и забрави завинаги. Умрял от двигател, или ако искаш да си гъзар - прогресивен от амортизатор. Всички макферсони имат, стоят нахлузени над амортизатора на неговия щок, и за пред мадамите са от "клетъчни еластомери с прогресивна характеристика". Демек колкото по-силно го натискаш, толкова повече се втвърдява. Хем и щока има готова резба на края да си го завинтиш където искаш, и можеш да използваш и защитната тръба. По тия улици се чупят хиляди всеки ден, ще вземеш отвсякъде. Ако не те изпреварят циганите с каруците.
                  Всичко това - ако искаш да повториш тая конструкция.

                  Коментар


                  • #10
                    всичко което казваш е абсолютно вярно, тази конструкция може да се направи с подръчни материали, но как да обясниш примерно на клиент който е дал еди куп пари за този дифендер че сега ще му свиеш едни тръби тука и с електрожена и е готов за 100лв с труда печелба 200%. хората искат нещо дето е правено не пред очите им, идва в кашон и струва куп пари. затова тази индустрия я има

                    и другото е че не всеки може да си го направи сам, ето примерно аз заварявам ужасно
                    drive alive

                    Коментар


                    • #11
                      тежи колкото тежи гума 32" с джантата, 20 - 30 кг +- 20%, тежи си, а врата е от алуминий и провисва за 50000 км затова на нашите сме им вкарали гумите вътре но това пречи на КЕЧта която се вози там и е неприятно и неудобно, търси се решение
                      drive alive

                      Коментар


                      • #12
                        Аха, даже под 50. Значи на практика няма нужда от якостни изчисления, всичко автоматично идва преосигурено. До тук добре.
                        Я кажи по-подробно за вратата. Що така провисва, и колко. И от къде. Собствено пантите или те разбиват болтовете си през колонката?

                        Коментар


                        • #13
                          провисва самата врата, конструкцията и е мека и се деформира, в горния ъгъл срещу пантите почва да свети да тече вода. обяснението за мен е едно, просто вратата не е конструирана зада носи гума, дифендера принципно идва с гумата на предния капак.

                          новите модели имат екстра гумата да е на задната врата защото иначе предполагам се сещаш как се вдига капака и какво се вижда от предния прозорец
                          drive alive

                          Коментар


                          • #14
                            Турбо Мен си беше сложил стойка на капака, така и никога не слагаше там колелото - нищо се не види(( И аз исках, и не сложих.
                            Ей, това голяма гадост(((. Да се направят паянти вътре във вратата по принцип не е проблем. Обаче нямам никаква идея от какво. Оказва се че в цялата ни шибана квазидържава няма от къде да се купи НИКАКЪВ дурал. Ебати кресльовците, ебати търговците ... Може би дървена рамка, обаче ще стане тежко.

                            Коментар


                            • #15
                              Go go go е прав (с провисването). При мен врата не провисна, но от дундуркане по планините за пет години пукна задния джам два пъти. Вкарването на резервната гума вътре е вариант, но на мен варианта с това рамо повече ми допада..

                              Go go go, старите наистина идват със стойка за резервната гума на предния капак, но имат стойка и отзад. Говоря за 200/300тди. Аз също исках да слагам стойка на предния капак, но :

                              - за нашите условия май наистина няма смисъл. Дори и за експедиции, втора резервна можеш да качиш на покрива.
                              - оказва се, че на Td5 май не можеш да направиш оребряването на предния капак (отдолу), защото ще опира в (пластмасовия) капак на мотора. А без това оребряване 235/85/16 ще ти направи капака като смачкана бакалска хартия (след няколко друсания в гората).
                              - видимостта наистина е лоша.

                              Стефане, благодаря за съветите! (макар и с присъствието на характерния сарказъм в думите ти, но аз съм свикнал.. ) Последно, от какво да са тампоните в пантите?

                              Паджеровод, не разбрах точно идеята ти за съосността с пантите на вратата, би ли пояснил? Мисля, че трябва да има нещо, което да 'обира' разликите на вратата и рамото при отваряне/затваряне...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X